Jump to content

Top 2000


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • Members

Tijdens mijn vele autoritten luister ik meestal naar Radio Veronica. Om het half uur een berg van die reclame zut, maar kwa muziek (bijna) alleen maar een feest der herkenning. 70's, 80's, 90's en een klein beetje zero's. Daar heb ik de top 1000 al genoten, deze top 2000 is meer van hetzelfde, maar niet minder leuk. Je bent dus niet afhankelijk van deze periode van het jaar...

Link to comment
Share on other sites

Nu, later als ik groot ben van Blof . Eigenlijk gewoon een bak herrie.

Als je Bløf al een bak herrie vindt, ben je echt niks gewend hè... ;) Ik ken het betreffende nummer niet, maar gezien de andere nummer van Bløf die ik wel ken, kan ik me toch niet voorstellen dat het echt een bak herrie is...

Link to comment
Share on other sites

Tijdens mijn vele autoritten luister ik meestal naar Radio Veronica. Om het half uur een berg van die reclame zut, maar kwa muziek (bijna) alleen maar een feest der herkenning. 70's, 80's, 90's en een klein beetje zero's. Daar heb ik de top 1000 al genoten, deze top 2000 is meer van hetzelfde, maar niet minder leuk. Je bent dus niet afhankelijk van deze periode van het jaar...

Ik luister in de radio ook meestal Veronica (of mijn eigen muziek vanaf USB-stick), en op het werk ook. Ze draaien over het algemeen heel redelijke muziek (beetje veel Queen naar mijn smaak, maar ok), maar het is wel vaak en veel hetzelfde hoor. Altijd dezelfde nummers van dezelfde artiesten. Ze draaien bijvoorbeeld heel vaak 'Alone' van Heart. Beetje fout eightties nummer, maar op zich wel ok. Maar waarom draaien ze nooit eens een ander nummer van Heart, bijvoorbeeld 'Crazy on You'? Gewoon voor de afwisseling. Met andere artiesten gaat het net zo. Maar goed, het is wel beter aan te horen dan de meeste andere zenders...

Link to comment
Share on other sites

Als je Bløf al een bak herrie vindt, ben je echt niks gewend hè... ;) Ik ken het betreffende nummer niet, maar gezien de andere nummer van Bløf die ik wel ken, kan ik me toch niet voorstellen dat het echt een bak herrie is...

Ik denk, dat ik er niet aan hoef te wennen. 

Link to comment
Share on other sites

Ik luister in de radio ook meestal Veronica (of mijn eigen muziek vanaf USB-stick), en op het werk ook. Ze draaien over het algemeen heel redelijke muziek (beetje veel Queen naar mijn smaak, maar ok), maar het is wel vaak en veel hetzelfde hoor. Altijd dezelfde nummers van dezelfde artiesten. Ze draaien bijvoorbeeld heel vaak 'Alone' van Heart. Beetje fout eightties nummer, maar op zich wel ok. Maar waarom draaien ze nooit eens een ander nummer van Heart, bijvoorbeeld 'Crazy on You'? Gewoon voor de afwisseling. Met andere artiesten gaat het net zo. Maar goed, het is wel beter aan te horen dan de meeste andere zenders...

 

 

Dat vind ik nu ook een beetje het probleem van Veronica te veel van het zelfde. Luister nu ook naar de top 2000 weer blof en weer is het rot herrie niet mijn ding.

Link to comment
Share on other sites

Jammerlijke van dat reclame steeds tussen door en vooral van het volume wordt dan omhoog wordt geschroefd..

 

Qua inhoud, zeer leuk om de TOP2000 te horen, alleen jammer dat er geen "disc-jockey-filter" op mijn streamer zit.

Wat zijn dat een stelletje omhoog gevallen krijsers, die vooral zich zelf erg lollig vinden :angry:

 

Ben nog in overweging of ik het vol houd om de hele top2000 uit te zingen.

Link to comment
Share on other sites

Hier speelt hij weer.. de TOP2000

 

Nu, later als ik groot ben van Blof . Eigenlijk gewoon een bak herrie.

 

Toch ook al aardige dingen gehoord, feest der herinnering.

Bløf vind ik een sympathieke band. Ik draai het echter nooit. Het klinkt niet.

 

Live vind ik ze een voorbeeld. Je hebt namelijk geen oordoppen nodig.

 

De Top2000 zegt me niet veel. Wat ik er mooi aan vind is dat nummers die anders geen Airplay meer hebben eens per jaar voorbij komen.

Wat ik er bar slecht aan vind is de vooraf geselecteerde lijst waaruit men mag kiezen.

Link to comment
Share on other sites

Voor het eerst dit jaar de laatste uren de live studio internet stream meegekeken op een groot scherm   :) Vond het leuk.  

Wat opviel was een technicus met erg grijs haar tegen wit aan 60+?  B) En dat de stemmen van DJ' s tijdens die laatste uren erg veel op elkaar leken.  :unsure:

O ja Adele kwam ook wel een keer of tig langs  :) Tranen trekkend  vond ik het nummer "dochters"  van Marco Bosato .   Zo herkenbaar  :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 4 years later...

Even een oud draadje op gezocht maar ook dit jaar komt de Top 2000 er weer aan.

Natuurlijk heb ik al gestemd maar wil dit jaar kijken of het gaat lukken om Stevie Ray Vaughan met Tin Pan Alley in de top 2000 te krijgen.

Mijn lijstje staat hij al in, zou leuk zijn als die dit jaar in de lijst staat.

https://stem.nporadio2.nl/top2000-2021/share/033f900790f3764b1ba9919f3c8152c6d814fee2

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kappa7 said:

Ook een  mooie lijst en dan zie je toch ook weer dingen van ja die hadden er ook nog in gekund.

Je zit zo aan de 35 platen.

Klopt. Ik had ook een lijst met 35 nummers van alleen al van The Beatles of Pink Floyd of Camel of Golden Earring of Earth and Fire kunnen doen.
Ik had er aan die 35 nog niet genoeg. Hoe langer ik invulde en erover nadacht hoe meer ik er ook in had kunnen zetten.

45 minutes ago, Ivan10 said:

Ja, leuke lijst. Wel wat veel Pink Floyd. 😅

Hahaha, jazeker veels te weinig. hahahaha

Link to comment
Share on other sites

Mooie lijst Onno. Wist je dat er ook 192 TV is? Die staat hier af en toe aan, met het geluid over de installatie. Er komen veel oude en nieuwere nummers langs.  Het bijzondere is, dat je soms de muziek wel kent, maar de video clip nog nooit gezien hebt. En natuurlijk de Top 2000 op TV met Leo en Mattijs.  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...