Jump to content

Eend zoekt iets


Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Dit topic is afgesplitst uit de audiofiele dag...

 

Altijd lastig om al die cd's weer opnieuw te kopen. Zeg maar onmogelijk. Maar stel, je hebt ze 'bit-perfect' geript op een harde schijf, en een kopie daarvan ligt bij een audio-vriend te verstoffen (hoop je), en dan bereekt de pleuris (brand, inbraak, echtscheiding) uit. Lijkt mij een betere verzekering.

ik kan mn 40+ sacds niet rippen (heb geen vintage playstation)

Link to comment
Share on other sites

Zeg, kwak is het ze belangrijk dat je sacd kan Rippen?

 

Kwak wol kwaaaaaak

Alleen als mn sacd speler kaduk gaat en er niets meer te koop is...

Kwek

 

Die pioneer blu ray die ik posste kan geloof ik ook sacd

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog wel een Cambridge Audio DVD89, die ook SACD's slikt. Als je belangstelling hebt, laat maar weten dan...

Mijn CD speler slikt ook SACD's. Hij speelt ze alleen niet af. :)

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Mijn Marantz bakt ook weinig van cd's. Hij is een beetje stuk. Gelukkig heb ik een ander cd-speler tegenwoordig. Die speelt weliswaar geen sacd, maar ik heb nog wel een br-speler die dat wel kan...

 

Die Cambridge Audio speelt nog prima overigens. Alleen de lade is wat brak...

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

Definieer 'een paar'... :rolleyes:

 

Mijn Cambridge Audio is wel een serieus aanbod overigens. En afgezien van de wat brakke lade (of eigenlijk het mechanisme; hij heeft af en toe wat hulp nodig om helemaal open te gaan) werkt ie helemaal naar behoren. Heeft zowel coax als toslink digitale uitgang. Daarnaast HDMI- en DVI-uitgang. Analoge uitgangen zijn er ook genoeg: 2-kanaals en 5.1. Zelfs een SCART ontbreekt niet, en er zitten nog wat video-uitgangen op. Keuze genoeg...

 

Optisch ziet ie er goed uit (geen krassen of zo). Het is een zwarte trouwens (of eigenlijk heel donker grijs). Afstandbediening is aanwezig. Ik heb zelfs de originele doos en boekjes er nog bij...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

De oudere generaties Accuphase cd-spelers waren anders serieus goed Wol, ik heb jaren met een DP 60 en een DP70V gedraaid, die kwamen verdomd dicht bij mijn draaitafel. Die nieuwe Accuphase klankfilosofie staat mij ook niet aan, maar dat is een keuze. Een echte Accuphase aanhanger maakt dat blijkbaar niet uit, ze verkopen er niet minder door, zolang er Maar Accuphase op staat. De bouwkwaliteit is echter nog steeds van het allerhoogste niveau.

 

De Accuphase elementen werden en worden door ZYX gebouwd, de huidige AC5 is eigenlijk een 4D welke ietsjes warmer wordt getuned.

Link to comment
Share on other sites

Grappig hoe off topic gekwaak soms toch tot aardige info leidt ;)

 

Ik heb ook altijd gevonden dat Accuphase bouwkwaliteit altijd zeer hoog hadden zitten. Enige merk dat wellicht in de buurt komt is Stax denk ik.En misschien een paar kleinere merken.

Link to comment
Share on other sites

Op Alex zolderkamertje staat nog een Pioneer SA 5300, dat was de voorganger van de Technics. Net geprobeerd, die doet het nog wel (1 kanaal nu niet, maar dat is een kwestie van nakijken). Mijn 2e versterker notabene. Als ik Alex lief aankijk (dooe ik toch al steeds), dan zou je die misschien kunnen overnemen. Maar probeer eerts de Technics maar weer aan de praat te krijgen, zou ik denken.

Link to comment
Share on other sites

Wat wil je nou? Een SACD speler of je SACD's rippen? Die ouwe playstations (die met de 60GB HDD erin) is de enige waarmee je ze digitaal kunt rippen (24b/88.2kHz). Alle 24b/96kHz rips zijn analoge rips.
Een andere optie is gewoon analoog rippen op 24b/96kHz met een fatsoenlijke speler (bijv een Oppo, die vreet alles behalve boterhammen) naar de PC toe met een goede geluidskaart erin.

Ik heb volgens mij nog ergens een Oppo 83 staan die weg mag.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Roger,

 

Ja dat krijg je als mijn mooie offtopic posts zomaar uit hun verband worden gerukt. Dan snapt niemand het meer ;)

 

Het begon met de vraag wat ik terug zou krijgen van de inboedelverzekering voor de wat duurdere (gold) cds en sacds (zie http://www.high-endforum.nl/topic/10128-weer-n-audiofiele-dag/?p=455090 ), waarop Marc antwoordde dat de beste beveiliging was om een of twee digitale backup te maken (en een daarvan elders te stallen). Waarop ik weer schreef dat dat niet gaat lukken met de sacds (tenzij je zo'n oude Sony PS3 met firmware 3.55 hebt http://www.gramophone.co.uk/feature/how-sonys-playstation-3-could-save-your-sacd-collection ), waarop (na een post van Wol die kennelijke meerdere reseve spelers bezit) ik het idee vatte om ook maar vast een extra sacd spelertje te zoeken (naast de Sony 555ES). Waarom Marc met een offer kwam I cannot refuse :)

 

Die Oppo is overigens een mooie BD speler, die zou ik niet zo maar weg doen.

Egens staat mij vaag bij dat je inderdaad met een vroegere Oppo ook iets me de sacd laag kon doen.

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Heeft er nog iemand een jonge Accuphase of Esoteric voor een paaar 10tjes? :)

Is een paar tientjes meer ook goed? :rolleyes:

 

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=155407.msg2875187#new

 

Eigenlijk is ie, in verhouding met de nieuwprijs, niet eens zo gek duur. Al weet ik niet hoe oud dit beestje is... :unsure:

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

Met die reserve laser wel een mooi apparaat (wel op leeftijd, denk iets van 12-13 jaar)

 

Maar iets te veel van het goede voor in de slaap/werk kamer icm een paar 150 euro Canton boxjes :)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Die van mij vast ook. Toen ik nog een complete Maranz set had bedacht ik tenslotte toch dat ik iets aan de speakers moest doen. Stap 2 in de eeuwige spiraal omhoog (je weet wel, dat mooie plaatje van Escher)

Link to comment
Share on other sites

Je bedoelt de speakers? Zodra ik mn zelf bouw mid-hoog boxjes weer in gebruik genomen heb (moet nog iets doen in het filter), gaat de VS VR1 naar de slaap/werk kamer.

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/1103/vonschweikertvr1.htm

 

Mmm, deze week tijd om daar wat aan te doen wellicht

Link to comment
Share on other sites

Met die reserve laser wel een mooi apparaat (wel op leeftijd, denk iets van 12-13 jaar)

 

Maar iets te veel van het goede voor in de slaap/werk kamer icm een paar 150 euro Canton boxjes :)

Nou ja, dan moet je toch maar mijn Cambridge Audio kopen :D:P

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...