Pjotr Posted 12 januari 2016 Report Share Posted 12 januari 2016 (edited) Het woordje 'dan' ontbreekt slechts. Vóór 'als'. Wel ja, maak het nog vager. Jou wel toevertrouwd Laten we wel zijn, er is behoorlijk wat 2e hands handel in deze elementen. Een nieuwe af fabriek van het kaliber Benz Glider welke niet goed klinkt, behoort retour leverancier/fabriek. vdH kan dan wel een standbeeld verdienen, hij lijkt mij niet de garantieafhandeling van Benz. Edited 12 januari 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 Ik snap het. Begrijpend lezen is een kunst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 Wil je daarmee zeggen dat Benz zijn kwaliteitscontrole niet op orde heeft en vdH het over moest doen? Of bedoel je dat je toch beter een nieuwe van de fabriek kunt nemen Ik bedoel dat er een mooiere naald tip gebruikt wordt en ook in mijn geval beter rubber in de ophanging gebruikt waardoor het element beter in mijn arm past. Het element is dus tenopzichte van de fabriek versie behoorlijk verbeterd. Dat is natuurlijk eerder een modificatie dan een reparatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 In mijn Glider zit een microline, toch ook niet mis. En wat je zegt, de rubber past nu beter bij je arm. Dat is dan wel mooi meegenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 Het is meer dat het element wordt afgestemd op de arm waarin deze gebruikt wordt. Een service die Benz zelf niet levert, Vd de Hul doet dit wel maar normaliter alleen voor zijn eigen elementen die hij zelf bouwt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 Ik bedoel dat er een mooiere naald tip gebruikt wordt en ook in mijn geval beter rubber in de ophanging gebruikt waardoor het element beter in mijn arm past. Het element is dus tenopzichte van de fabriek versie behoorlijk verbeterd. Dat is natuurlijk eerder een modificatie dan een reparatie. Ok, helder. Heeft dan i.d.d. niets met de kwaliteit van Benz zelf te maken. Eigenlijk heb je nu dus een v.d.H element Nog overwogen om eerst een mooie v.d.H. uit te zoeken i.p.v. deze omweg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 januari 2016 Report Share Posted 14 januari 2016 De vd hul staat voor mij in de wensen lijst met stip op 1 helaas Was het benodigde budget ff niet aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 januari 2016 Report Share Posted 14 januari 2016 Ach, je zit nu al wel aardig op top niveau met dit aangepaste element. Valt weinig aan te verbeteren anders dan een smaakkwestie. Bovendien, zie de kwaliteit van je vinyl maar eens op dit niveau te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 januari 2016 Report Share Posted 14 januari 2016 Bedankt voor het compliment. En ik ben hier ook erg blij mee hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 januari 2016 Report Share Posted 14 januari 2016 Een verklaring van de vele Benzen die aan onderhoud toe zijn zal zeker zijn dat ze goed verkocht zijn. Zal nu wel minder zijn want mijn Benz van 2300 euro kost nu 2900. Alles te maken met de dure franc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 Was leuk om het Hana element te beluisteren. Gezien de prijs zijn het leuke elementen die prima muziek maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 januari 2016 Author Members Report Share Posted 17 januari 2016 Die doen het prima he? Blijft een beetje jammer dat er een aantal waren die hem toch gingen vergelijken met de tijdens de eerdere demos gebruikte Empire. Buiten dat dit een niet bestaand model is, zou hij prijstechnisch het 6 tot 8 voudige doen, dat had ik van te voren dacht ik wel duidelijk gemaakt, maar dat was toch niet helemaal begrepen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2016 Report Share Posted 17 januari 2016 Maar dat màg toch wel? Het zou wat zijn als de Hama beter klinkt dan die toppiewoppie Empire. Doet-ie gelukkig niet. Offe... helaas. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 mei 2020 Author Members Report Share Posted 16 mei 2020 Om ook dit oude draadje weer eens een nieuw leven in te blazen (ben niet voor niks nog steeds ''Sponser''), ik vermoed dat de analoge liefhebbers de afgelopen 2 jaar de introductie van de HANA ML lijn wel hebben meegekregen. Daar zijn voldoende berichten en reviews over te vinden, ook 1 waarbij ik zelf bij heel dicht betrokken was: https://hifi.nl/artikel/28093/Review-Hana-Micro-Line-pick-up-element.html Een andere reden waarom ik dit weer naar de voorgrond wil halen, HANA komt per September 2020 met een High-End lijn, de UMAMI serie. Helaas MAG ik daar verder nog helemaal niets over zeggen, zelfs geen afbeelding plaatsen, alleen dat deze er aan zit te komen. In eerste instantie wist ik nog niet helemaal wat ik er mee aan moest, maar gezien het verdwijnen van arm-fabrikant Jelco met als 1 van de hoofdredenen: oud personeel wat niet vervangen kan worden, heb ik hier nog eens over na zitten denken. Gezien mijn pakket aan elementen: van den Hul (84, maar gelukkig nog wel een opvolging), Ikeda (in de 90, de opvolging is nog steeds dubieus), Koetsu (opvolging is al dik in de 70) en Fuuga (de enige 50 jarige fabrikant, maar een serieus hoger prijssegment) zie ik toch wel mogelijkheden voor een merk als HANA met een echte High-End lijn. De naam staat me in ieder geval wel aan, UMAMI. Ik hoop hier snel wat meer over te kunnen vertellen, ik ben er toch ook wel nieuwsgierig naar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 mei 2020 Report Share Posted 16 mei 2020 Lijkt een beetje op OMANIDO.. Maar dat slaat eigenlijk meer op de andere bouwers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei 2020 Report Share Posted 16 mei 2020 7 hours ago, Arden said: Om ook dit oude draadje weer eens een nieuw leven in te blazen (ben niet voor niks nog steeds ''Sponser''), ik vermoed dat de analoge liefhebbers de afgelopen 2 jaar de introductie van de HANA ML lijn wel hebben meegekregen. Daar zijn voldoende berichten en reviews over te vinden, ook 1 waarbij ik zelf bij heel dicht betrokken was: https://hifi.nl/artikel/28093/Review-Hana-Micro-Line-pick-up-element.html Een andere reden waarom ik dit weer naar de voorgrond wil halen, HANA komt per September 2020 met een High-End lijn, de UMAMI serie. Helaas MAG ik daar verder nog helemaal niets over zeggen, zelfs geen afbeelding plaatsen, alleen dat deze er aan zit te komen. In eerste instantie wist ik nog niet helemaal wat ik er mee aan moest, maar gezien het verdwijnen van arm-fabrikant Jelco met als 1 van de hoofdredenen: oud personeel wat niet vervangen kan worden, heb ik hier nog eens over na zitten denken. Gezien mijn pakket aan elementen: van den Hul (84, maar gelukkig nog wel een opvolging), Ikeda (in de 90, de opvolging is nog steeds dubieus), Koetsu (opvolging is al dik in de 70) en Fuuga (de enige 50 jarige fabrikant, maar een serieus hoger prijssegment) zie ik toch wel mogelijkheden voor een merk als HANA met een echte High-End lijn. De naam staat me in ieder geval wel aan, UMAMI. Ik hoop hier snel wat meer over te kunnen vertellen, ik ben er toch ook wel nieuwsgierig naar... Ik dacht die gaat er zelf eentje maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 mei 2020 Author Members Report Share Posted 18 mei 2020 On 5/16/2020 at 8:53 PM, carl said: Ik dacht die gaat er zelf eentje maken Mwah... Ik heb niet zo gek lang geleden eens geprobeerd een kapotte HANA van nieuwe cantilever en tip te voorzien, dat is me aardig gelukt, maar daar wou ik het nog maar even bij laten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei 2020 Report Share Posted 18 mei 2020 Het schijnt dat vroeger hobbyisten wel de naald van het ene element naar het andere element overzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 mei 2020 Report Share Posted 18 mei 2020 2 hours ago, Arden said: Mwah... Ik heb niet zo gek lang geleden eens geprobeerd een kapotte HANA van nieuwe cantilever en tip te voorzien, dat is me aardig gelukt, maar daar wou ik het nog maar even bij laten! Moet je voor de gein eens de postings van Delta667 op het Vinyl engine forum bekijken. Honderden foto's van dit soort acties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 18 mei 2020 Report Share Posted 18 mei 2020 Wat een gave link Seed7 - en wat een foto’s!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 mei 2020 Report Share Posted 19 mei 2020 De foto's van die Rus gaan terug tot 2015, met bijna dagelijks een posting. Elementen die voorbijkomen en de schade daaraan, echt bijzonder. Dan de naalddragers, exotische materialen, eigen cactus, euphorbia kwekerij etc. Ook de elementen van anderen in die draad, ik ben echt verbaasd wat mensen allemaal hebben en vooral wat ze nog hebben. Je moet waarschijnlijk wel inloggen op het forum om de plaatjes te zien, maar hear is toch iedereen daar al lid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 juli 2020 Author Members Report Share Posted 30 juli 2020 Het heeft nog even geduurd, maar vandaag kregen we het bericht dat er meer informatie naar buiten gebracht mag worden. Hier komt'ie dus: de HANA UMAMI RED: http://www.music2.nl/hana-umami-red/ Voor wie niet aan klikkerdeklik wil doen (via de link hierboven kun je de officiële brochure bekijken), hierbij dan nog ff een plaatje ... Leverbaar vanaf 22 september, low output, low impedance en vrij hoog compliant: ik krijg er in eerste instantie maar 2, maar dat mag de pret niet drukken. Prijs is bepaald op 3.099 euro... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 31 juli 2020 Report Share Posted 31 juli 2020 On 7/30/2020 at 4:02 PM, Arden said: Het heeft nog even geduurd, maar vandaag kregen we het bericht dat er meer informatie naar buiten gebracht mag worden. Hier komt'ie dus: de HANA UMAMI RED: http://www.music2.nl/hana-umami-red/ Voor wie niet aan klikkerdeklik wil doen (via de link hierboven kun je de officiële brochure bekijken), hierbij dan nog ff een plaatje ... Leverbaar vanaf 22 september, low output, low impedance en vrij hoog compliant: ik krijg er in eerste instantie maar 2, maar dat mag de pret niet drukken. Prijs is bepaald op 3.099 euro... Heel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts