Jump to content

High-End Forumdag 2016


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Stand van zaken :

 

Deze bijeenkomst was op 16 jan 2016.

De verslagen beginnen op http://www.high-endforum.nl/topic/14784-high-end-forumdag-2016/page-36#entry456565

 

Het verslag van Ivan10 is hier te zien en te lezen:

https://sites.google.com/site/vinylivan/hear-forum-dag/forumdag-2016-hoorn-en-elektrostaat

In rood de laatste wijzigingen.

De dag gaat op 16 januari 2016 plaatsvinden bij Cafe Vingerhoeds te Oirschot. Dit ligt aan de weg tussen Boxtel en Oirschot en is daarmee vanaf de A2 (Afslag Boxtel zuid) en vanaf de A58 (afslag Oirschot) goed bereikbaar.

De leden van het Highendforum zijn na aanmelding welkom (aanmeldingstermijn is gesloten). Er zal een vergoeding voor de zaalhuur en lunch gevraagd worden (zie hieronder).

Deelnemers:
1. Ove Rickland .v .e
2. Sodejuu .v .e (Komt niet ivm ziekte)
3. Hans van Liempd .v .e
4. Ruud (komt niet ivm ziekte)
5. Kappa7 .v .e
6. Kraus vonBentinck .v .e
8. Arden (Music 2) .v.e
9. Cock (Sonore) .v.e
10. Theo Wubbolts (Quad Raad).v
11. Ivan10 .v
12. Edwin16 .v
13. Audiofreak .v.e.
14. Carl .v .e

15. Chris .v.e.
16. Pjotr .v (komt niet i.v.m. ziekte)
17. Tubejack .v
18. Hansko .v .e
19. Mumsoft .v.e
20. Groovy .v
21. Geerdie .v.e

Van de audioclub zijn er 21 aanmeldingen waarvan er 9 mee gaan eten.

Aanmelding met een .v zijn definitief.
Aanmeldingen met een e gaan na afloop mee eten (Bij Dinercafe Knus is Boxtel).
 

                              

 

 

High-End Forumdag zaterdag 16 januari:

 

Zoals gebruikelijk kan er tot op het laatste moment nog wat veranderen, maar hierbij de informatie van de High-End Forumdag. Op het forum is te lezen hoe we aan de keuzes zijn gekomen. Zie hiervoor: http://www.high-endforum.nl/topic/14784-high-end-forumdag-2016/#entry451588. De dag is mogelijk gemaakt doordat Theo Wubbolts van Quad-raad, Marco de Wilde van Music2 en Cock van der Weijden van Sonore hun apparatuur en kennis beschikbaar stellen.

 

De leden van Audioclub Oost Brabant zijn ook uitgenodigd en zijn met maar liefst 20 mensen aanwezig. Van het Forum hebben zich 16 mensen aangemeld. In het bedrag wat betaald is zit: de zaalhuur, De koffie en vlaai bij binnenkomst en een lunch bestaande uit een kop soep en twee belegde broodjes. De rest van de consumpties en uit eten zijn voor eigen rekening!

 

De dag gaat plaatsvinden bij Café Vingerhoeds te Oirschot, Oude Grintweg 90 5688 MB Oirschot (zie ook http://cafevingerhoeds.nl/) . Dit ligt aan de weg tussen Boxtel en Oirschot en is daarmee vanaf de A2 (Afslag Boxtel zuid 6,4 km) en vanaf de A58 (afslag Oirschot 5,7 km) goed bereikbaar. Parkeren kan aan de voor- en achterzijde van de langgevelboerderij.

 

Voor de mensen die nog geen navigatiesysteem hebben de routebeschrijvingen:

 

Vanaf de A2 ’s-Hertogenbosch – Eindhoven.

Neem afslag 26, Boxtel (zuid).

Ga richting Boxtel - Schijndel

Ga op de rotonde richting Lennisheuvel – Oirschot

Ga na 200 m linksafrichting Oirschot.

Café Vingerhoeds ligt na 4,9 km aan de linkerkant.

 

Vanaf de A58 Tilburg – Eindhoven

Neem afslag 8 Oirschot.

Ga richting Oirschot

De Kempenweg blijven volgen tot de rotonde met afslag Boxtel. Dus bij alle rotondes rechtdoor.

Café Vingerhoeds ligt na 3,5 km aan de rechterkant.

 

De agenda zal er ongeveer zo uitzien:

11:00 uur verwelkoming leden met koffie en vlaai.
11:30 uur sessie 1
13:00 uur lunchpauze.
13:30 uur sessie 2
15:00 uur pauze

15:30 uur sessie 3

16:30 uur afbreken en inpakken en napraten
17:30 uur eten
19:00 uur naar huis.

 

De andere bijlage is een beoordelingsformulier. Dit kun je wanneer je daar zin in hebt uitprinten en meebrengen. Hierop kun je voor jezelf wat opmerkingen schrijven. Altijd handig als geheugensteuntje.

 

 

Prgramma:

Tijdens de eerste sessie is de tijd voor Quad-raad, Music 2 en Sonore. Nu krijgen de demogevers de kans om hun apparatuur te presenteren en te laten horen. We hebben dan een indruk van de verschillen van de luidsprekers. De demogevers zorgen voor de muziek waarbij de luidsprekers uitblinken. Kortom, tijdens de eerste sessie kunnen de demogevers laten zien wat hun set kan.

Tijdens de tweede sessie gaan we de nummers die de leden gekozen hebben vergelijken. Nu gaan we dus wat meer de diepte in. Ik stel voor om hiervoor niet meer dan 6 nummers te gebruiken. Deze zullen zowel op de electrostaten als hoorns gedraaid worden. De voorkeur van de leden van het audioforum is om hiervoor stukken van de Hear test CD te gebruiken. Deze CD is indertijd door de leden van het Hear forum (wat nu High-End Forumis geworden) samengesteld.

 

De invulling van de derde sessie is nog niet helemaal zeker, We gaan waarschijnlijk het nieuwe Hana pick-up element beluisteren. Er is dan ook tijd om nog wat meegebrachte muziek te draaien.

Uiteraard kan en zal er nog op allerlei manieren geschoven worden. Het moet tenslotte wel een gezellige dag worden.

Apparatuur:
Cock van Sonore AC: passieve voortrap, eindversterkers, harmonizers, kabels uit nieuwste serie, stekkerblok, Door Sonore gemodificeerde Audio Research CD speler.
Quad-raad: Door Quad Musikwiedergabe gerenoveerde Quad ESL63 luidsprekers en Audiolab versterking.
Arden: Blumenhofer Genuin FS 3.2 luidsprekers, Feickert Woodpecker draaitafel

 

Na afloop is er voor een aantal deelnemers gereserveerd bij:
Dinercafé Knus
Eindhovenseweg 39, Boxtel
Tel: 0411 - 610 225
http://www.dinercafeknus.nl/

 

Route beschrijving:

Vanaf de parkeerplaats rechtsaf richting Boxtel.

Bij de stoplichten rechtsaf richting Boxtel

Op de rotonde driekwart rond richting Boxtel

Na 350 m ligt het restaurant (met veranda) rechts. Dus niet het eerste restaurant vlak bij de rotonde.

 

Tot 16 januari

 

                                       

 

 

   

*************************************************************************************************************************************************************
Carl stelde voor om weer eens een forumdag te organiseren. Hij dacht aan een luidsprekervergelijk. Hij had goede herinneringen aan de draaitafeldag met audioclub Limburg in Roermond.

Nu heb ik een en ander gedaan aan het volgende voorstel:
1. De dag samen met Audioclub Oost Brabant te organiseren.
2. Deze forumdag op een zaterdag in het clubhuis in Oirschot te organiseren.
3. Hoornluidsprekers met electrostaten te vergelijken.
4. Marco van Music2 (hoornluidsprekers) en Theo Wubbolts (electrostaten) hiervoor warm te krijgen.

1. De audioclub vond dit een prima idee. De leden zijn dus ook uitgenodigd.

2. Ik heb bij Cafe Vingerhoeds (ons clubhuis) geïnformeerd wat de mogelijkheden zijn. 16 januari is beschikbaar. Koffie en thee bij aankomst zijn in de prijs inbegrepen. Een eenvoudige lunch kost ca. € 10,- Dit zijn dan 2 broodjes, een kop soep en koffie of thee.

3. Marco wil meewerken aan deze dag, maar stelt voor om het aantal luidsprekers niet te groot te maken. Met Theo Wubbolts heb ik contact. Hij wil graag meewerken en zijn Quad ESL 63 luidsprekers meebrengen. De versterking voor de Quads wordt waarschijnlijk Audiolab. Wanneer we dit soort luidsprekers gaan vergelijken, zullen we zeker met verschillende luidsprekeropstellingen moeten gaan werken. Omschakelen van de ene naar de andere set is dan niet mogelijk. De hoornset kan met 2x 5 Watt uit de voeten, terwijl de Quads toch wel wat meer nodig hebben. Ook moet de positie van de luidsprekers ten opzichte van de ruimte per set geoptimaliseerd worden. Waarschijnlijk gaan we behalve twee sets luidsprekers dus ook twee sets elektronica vergelijken.

Wat is er te overleggen:
1. zien we dit zitten?
2. wie zijn er van (bij) de partij.
3. wat er verder wordt aangedragen.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Hoi Hans leuk idee.

Ik denk dat het verstandig Is om twee verschillende sets te maken.

Zo kunnen bijde systemen optimaal worden neergezet.

Het verschil in luidspreker systeem zal toch groter zijn dan het verschil in versterker kan uitmaken.

Zou het wel mogelijk zijn om de zelfde bron te gebruiken?

Een ander element of dt zou waarschijnlijk wel teveel verschil maken wat vergelijken lastiger maakt.

Link to comment
Share on other sites

Goed initiatief Hans, top! Heb je al een datum in gedachten? Ergens eind oktober? Daarna komt de feestdagendrukte er weer aan.

 

W.b.t. de apparatuur, kabel e.d. denk ik dat de representanten ervan dat het beste kunnen inschatten en evt. organiseren..

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het een prima idee zo Hans. Het zou van mij midden/eind november mogen. Dan zouden de gezondheidsperikelen weer in goede banen moeten zijn. Uitgangspunt zou karakterverschillen moeten zijn en niet competitief. We zouden sets moeten hebben die ongeveer even duur zijn. Ik vermoed dat Theo dan met Audiolab versterking komt. Daarnaast twee stukken muziek. Theo zal zeker voor klassiek gaan en Marco heeft vast iets leuks in gedachte. We zouden wel met gelijke volumes moeten spelen. Misschien iets simpels met meetmicofoon.

Link to comment
Share on other sites

Voor hoorns en electrostaten kom ik zeker weer eens uit mijn hok. Ook om het simpel te houden heeft mijn grote sympathie (zelfde bron, optimale versterking voor elke luidspreker, beperkt aantal tracks - liefst van te voren bekend) en ook ruim de tijd om elke set gewoon op eigen merites te beoordelen (luistermoeheid bij hoorns, gebrek aan bas bij electrostaten?).

Goed idee dus.

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Voor nu even kort, was gisterenavond om half 10 pas terug van het avontuur van afgelopen weekend en dus nog volledig afgedraaid:

 

Zoals aan Hans al gemeld, een paar hoorns is prima, organiseer de boel maar, maar hou het idd bij een vergelijk van 2 verschillende systemen.

Prijzenbeleid, is er een richtlijn voor het 'deelnemersveld'? Een hoorn van 1500 euro gaat mij een beetje moeilijk lukken! 

Datum, in overleg kan er veel, maar half november is er de New Music Show, begin november Krefeld.

 

 

Als laatste voor nu even, en die vond ik wel apart: Voor mij is het niet mijn broodwinning? Ik heb hier nog nooit een vergoeding voor gevraagd...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Als laatste voor nu even, en die vond ik wel apart: Voor mij is het niet mijn broodwinning? Ik heb hier nog nooit een vergoeding voor gevraagd...

 

Ik doelde hiermee meer op het advieswerk en de lezingen die Theo betaald doet. Maar hij gaf al aan, indien er promotionele activiteiten mee samen gaan, er een mouw aan te passen is. Dit houd dan wél in, dat het een soort van klein showtje wordt.

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Leuk idee, de zaterdag is voor mij wel een lastige dag... misschien laten doorlopen tot een uur of 21?

ik zou in ieder geval geen vergoeding gaan geven, aan wie dan ook... Marco heeft zeker een punt, het is ook zijn brood..

Theo mag reclame maken met zijn spullen, Marco idem en dat is meer dan genoeg. Ik ken genoeg activiteiten waar de organisatie zelfs geld toe krijgt van importeurs die hun spullen mogen demonstreren! 

Link to comment
Share on other sites

Kijk en dan ben ik weer benieuwd wie de webmaster is. Maar als we een paar goede Quad ESL ter beschikking hebben zijn we er eigenlijk al uit. Marco heeft zo'n fraaie geïntegreerde Octave voor redelijk normaal geld. en die moet het prima doen zowel op een Quad als een Blumenhofer. Daarbij is voor mij een platenspeler geen must en zou een goede CD speler voldoen. Het gaat er om wat de verschillen zijn tussen de LS. 

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

Kijk en dan ben ik weer benieuwd wie de webmaster is. Maar als we een paar goede Quad ESL ter beschikking hebben zijn we er eigenlijk al uit. Marco heeft zo'n fraaie geïntegreerde Octave voor redelijk normaal geld. en die moet het prima doen zowel op een Quad als een Blumenhofer. Daarbij is voor mij een platenspeler geen must en zou een goede CD speler voldoen. Het gaat er om wat de verschillen zijn tussen de LS. 

 

Tja dat blijft leuk, wie is de webmaster: ik was de hele zondag actief op de X-Fi, maar verder heb ik geen zakelijke belangen bij hifi. Voor mij is het een (hele) leuke hobby...

Link to comment
Share on other sites

Tja, een datum, dat zou mooi zijn. Ik begrijp dat Carl vanwege zijn gezondheid niet eerder kan dan eind november. Maar dat is inderdaad een drukke tijd. Misschien is het half december wat rustiger. Of misschien in januari wanneer de feestdagen voorbij zijn.

 

Kunnen we ook al beginnen met een lijst van deelnemers ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...