Jump to content

Wat is jullie droomspeaker?


fenton
 Share

Recommended Posts

ja, dat vroeg ik me nu af, iedereen geef twel een paar luidsprekers staan, maar is het wel jullie droom luidspreker?

 

dit is mijn droomluidpsreker http://www.system-audio.com/showpage.asp?s...siteid=2&id=539

 

is het vlaggenschip van system-audio

heb z'n kleine broer (bookshelf) al eens beluisterd, die speelt gewoon de meeste luidsprekers van in zijn categorie (3500€!!)

weg, ik weet niet precies hoeeel deze kost, ik schat rond de 7500€..nog wat sparen dus :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ik ken de speaker die jij bedoelt niet. 7500 is relatief weinig voor een droomspeaker. Maar ja, ik genoeg belacheijk dure speakers en bijna allemaal beweren ze de beste luidsprekers te hebben die er zijn. Ik weet niet of zo'n speaker werkelijk tevreden stelt. Je hoort veel over die speakers dat ze minstens zo dure elekronica nodig hebben voor ze mooi klinken vanwege hun extreem onthullende weergave. het voorbeeld is de gaudi van german physics:

GaudiTitel.jpg maar er zijn er meer.

 

mij lijkt me super: de kef reference 109 maidstone.... of de quad 988/989.

zoiets.

 

wat je ook veel ziet zijn van die enorme hoornsspeakers op een baskamer... confused.gif:)

 

game

Link to comment
Share on other sites

ik spreek dan ook niet over de 'BESTE' luidspreker, dat is algemeen niet bekend

maar welke vinden jullie de leukste

7500€, tja, ik weet de prijs niet he, tis maar een gokje, kan ook meer zijn, of minder

Link to comment
Share on other sites

Oefff, ik heb niet echt een droomspeaker.

Er zijn namelijk zooooveel mooie/goede luidsprekers.

 

Ik kan wel eentje opnoemen die op mij wel heeel erg veel indruk maakte de laatste 15 jaar, en die tevens nog in mijn kamer zouden passen.

 

De PENaudio 'Charisma'

penaudio.jpg

 

Ja, ik weet 't... 't is een vrij simpel en kleine speaker, dus geen speaker van telefooncel formaat, met -tig weg systeem, waar je een 2e hyptoheek voor moet afsluiten, maar deze speaker maakte heel wat meer indruk op mij, dan bijvoorbeeld een paar Wilson Grand Slamm's van Hfl 175000,-(!) op een Krell set, een aantal jaren geleden.

(er hoort ook een soepwoefer bij, maar 't klinkt beter zonder!)

 

Klik >hier< voor meer info, over deze kleine wolf in schaapskleren.

(don't be fooled by its appearance!!!)

 

Groeten,

Alco cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Kraken:

Doe mij dan toch maar de Dynaudio Evidence Temptation...   eek.gif

 

Vandaag gehoord...... De ruimte was volgens mij wel iets te klein, msaar heel mooi.... Eigenlijk niets speciaals en juist daarom zo goed. De speaker valt niet op.

Link to comment
Share on other sites

Wat kost dat ongeveer Alco ?

Uhm, ik weet alleen de prijs, inclusief de subwoofer, en dat was zo tegen de 3900,- Euro per paar.

(meer dan ik zelf had verwacht, gezien 't formaat en eenvoudige kastje en afwerking)

 

Ik weet niet of ze alleen met of ook zonder de soepwoofer leverbaar zijn.

 

Mvg,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Mijn droomspeakers staan vanaf deze zaterdag bij mij thuis!!

 

 

Overigens vind ik dat jij ook erg mooie speakers hebt, Henk. Om te zien dan, maar ik denk dat ze ook wel erg lekker klinken.

 

Die speakers die Alco liet zien ken ik ook, ik denk dat ze erg dicht in de buurt komen van mijn droomspeakers, alleen gaan mijn droomspeakers nog iets lager (65Hz eek.gif )

Link to comment
Share on other sites

Leuk topic, ik heb een speaker die met recht een 'droomspeaker' genoemd kan worden, omdat hij niet in m'n huis past :P

 

WisdomFront.jpg

 

Dat betekent dus verhuizen voor mij en uiteraard wat meer zakgeld regelen (wordt aan gewerkt, ik geef mezelf een paar jaar voor deze speakers, een stapel versterkers en nog wat extra voor het huisje/studio er omheen, misschien staat er iets leuks in Appelscha :Dcool.gif )

 

Ik zet de tekst er even bij:

 

For the select few who demand the very best, the Infinte Wisdom series offers an experience unlike any other speaker made. Unless you've sat on stage at a symphony, you've never heard sound like this.

 

Available as the Infinite Wisdom (three-panel planar and eight low frequency regenerators, $275,000) and Infinite Grand (six-panel planar and twelve low frequency regenerators, shown above, $600,000).

 

Also available is the Infinite Rush ($225,000). This system -- available for outright purchase or as an upgrade from the Adrenaline Rush -- mates the Infinite's three-panel planar wth the four low frequency regenerators of the Adrenaline Rush, thus allowing Rush owners to experience a taste of the ultimate.

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Ik kan niet kiezen, dus een paar opties

http://www.egglestonworks.com/savoy.html (ik weet het, er is een nog duurdere)

http://www.vonschweikert.com/vr4_gen_iiimain.htm (de enige die ik ook gehoord heb, ik zou ermee kunnen leven)

http://www.e-speakers.com/products/KM-50.html (gewoon nieuwsgierig)

http://www.bang-olufsen.com/bl5/bl5center.html (voor sommige een nachtmerrie)

http://www.passlabs.com/prodlit/rushmore.htm (lekker warm)

Link to comment
Share on other sites

Speedy,

 

Is dat een afbeelding van the one million dollar set?

Ik meen mij daarvan te herinneren,dat er Synergistic Research als bekabeling is toegepast.

En van S.R. heb ik kabels,dus het begin is er al!

 

IKKE

 

Maar het eind? :D

Nooit gehoord,maar esthetisch gezien een plaatje

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door [[Game]]:

het voorbeeld is de gaudi van german physics:

      GaudiTitel.jpg        maar er zijn er meer.

 

 

foto's van de hubble space telescope tellen niet :P

 

Een 5.1 systeempje martin logans zie ik wel zitten:

 

Ze vallen goed mee in prijs, als ik een jaartje had doorgespaard kon ik ze plaatsen (2 alleszins :o) . Maar je bent jong en je wil wat :)

clarity_zoom1.jpgspgal_scenario_zoom.gif

 

Ik ben niet zo voor die exotische dingen met van die rare vormen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Audiopaul:

Ik ben nog steeds zeer tevreden over m'n huidige speakers, de Thiel CS 3.6, maar als ik de ruimte (en het geld) er voor had, kocht ik:

 

  revel_salon.jpg  

Revel Salon

 

 

Heb toevallig vandaag nog een review gelezen waar deze in voor kwam. Had 'm tot nu toe nog nooit gezien. Ze vonden 'm mooi klinken in die review. Overigens ging de review over een Electrocompaniet Nemo monoblok (stereoplay, maart 2000; zie www.electrocomapniet.no).

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de indruk dat de meesten hun "droomspeakers" van plaatjes/specificaties af kiezen :rolleyes:

 

Nu nog een keer van degene die je gehoord hebt :D;)

 

Na al die jaren ben ik nog steeds onder de indruk van de

IMFSACMfront.JPG

IMF SACM

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...