Jump to content

Do The Tubejack's Dac Dance Shuffle


Tubejack
 Share

Recommended Posts

Spullen uit de professionele  audio wereld zijn vaak betaalbaar en goed zonder "blabla"

Al een tijd lang zit ik te kijken naar iets wat m.i. erg goed is en mijn digitaal set-up naar een flink hoog niveau tilt.

 

Dus  eerdaags zal verslag doen van deze DAC een Black Lion. 

 

blawsdac.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ben benieuwd. De leeuw ziet overigens erg witjes :)

 

Klopt het is de "white"  uitvoering.   Wat ik aardig vind, dat deze DAC vergeleken wordt met vele duurdere die ook in dit topic genoemd zijn.

Ikzelf hoop dat het niveau meer naar analoog gaat.  Soms moet je een gokje wagen niet ;)  

Link to comment
Share on other sites

Dac fabrikanten proberen gewoon hun handelswaar aan jou te slijten, niet meer en niet minder.

 

Daarom vind ik het interessant om aan de opname kant te kijken.

Draai de keten eens om. Wat gebruiken ze in de studio? 

Daar wordt uiteindelijk het geluid afgemixt  tot het medium LP, CD, data waar wij het als gebruiker mee moeten doen. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij was Sander ook erg gecharmeerd van deze Dac maar moet dacht ik de Rode zijn.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

De gebruikte Dac chip is in ieder geval wel een hele goede en behoord tot de beste die er nu op de markt zijn.

Link to comment
Share on other sites

George bedoel je die sabre chip?

Bij een vriend hebben we eens 4 dac's vergeleken, per toeval hadden ze allemaal die sabre chip, toch waren de verschillen duidelijk waar te nemen. :) De chip is niet alles ...

 

Wat we wel vonden, was dat alles volgens prijs presteerde

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij was Sander ook erg gecharmeerd van deze Dac maar moet dacht ik de Rode zijn.

Ben benieuwd naar je bevindingen.

De gebruikte Dac chip is in ieder geval wel een hele goede en behoord tot de beste die er nu op de markt zijn.

 

Volgens mij ook George, dat is één van de redenen waarom ik hem gekocht hebt.

Er zijn m.i. kleine verschillen tussen de rode $1599 en witte $1999, waarbij de witte iets beter schijnt te zijn.

http://blacklionaudio.com/product/sparrow-dac/

 

Waarschijnlijk de  "slechtste" investering qua audio  :unsure:

Een DAC m.i. "beperkt houdbaar" de modellen volgen elkaar in een snel tempo op.

Wat vandaag nieuw is, is morgen weer oud.  

 

Maar ik wil graag één centrale DAC die alle digitale signalen kan verwerken van TV, CD, DAB+, en hi-res streaming.

En hopelijk komt het een beetje in de buurt van analoog  ;)

 

@Stef weet je nog welke dac' s ?

Link to comment
Share on other sites

Leuk...

Geen usb dat is dan wel jammer. Heb je de Hiface of DragonFly erbij nodig zodat je rechtstreeks van de Daphile netbook kunt streamen.

 

;)

 

USB gebruik ik niet,  ik stream vanaf een zware NAS waar ik ook nog een cluster van kan maken.  Alles wordt S/PDIF.

Link to comment
Share on other sites

We spreken toch over die sabre chip hé?

 

De dac's waren Eastern Electric Minimax Plus, M-dac, Wyred4sound Dac2, 4e weet ik niet meer ...

W4S was beter dan de andere 3, niet spectaculair maar wel unamiem beter bevonden, staat tegenover dat de W4S zo'n 1500 kostte toen en de andere 3 tussen de 800 en 1000 zaten

 

Ondertussen is er een nieuwe minimax die hires aankan net zoals de Wyred4soundDac2 DSD

 

een DAC die bij dezelfde persoon zwaar door de mand viel was de nieuwe Wadia 321

 

mooie aankoop Jack, bij ons in België, onder de vrienden, totaal onbekend

Link to comment
Share on other sites

We spreken toch over die sabre chip hé?

mooie aankoop Jack, bij ons in België, onder de vrienden, totaal onbekend

Dank je Stef,  inderdaad de 32-bit  ESS9018.

 

Bij mij was het deels buikgevoel, deels techniek en het werd voor een mooie prijs aan ons gegund.

Het merk  Black Lion ken ik ook niet, het komt uit de pro-audiowereld. 

Wel leuk om steeds  meer, audio spulletjes en onderdelen uit de pro- en industrie wereld te gebruiken.  Ook in dingen die ik zelf maak.

 

       

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Die pro-audiowereld leeft ook meer en meer onder de hifi vrienden in België merk ik, toch diegenen die technisch aangelegd zijn en iets durven in elkaar steken.

 

Om terug te komen op die dac's, allen speelden prima, degelijk afgewerkt en mooi gevoel van waar voor het geld.

de ene persoon basseerde zich meer op klank voor een eventuele aankoop, anderen hun prioriteit was in 1e instantie de aansluitingen omdat zij vaak 2 coax of 2 usb aansluitingen nodig hadden

Link to comment
Share on other sites

De ene vind ESS goed de andere AKM en nog een andere Burr Brown en zo kan ik doorgaan welke dac is nou goed, je moet de juiste zien te krijgen in jou combinatie, merken zeggen totaal niks.

 

Mvg wol

Ik heb de vele  Dac' s in huis.  Deze is goed.  Wat een ander vind.... daar kan ik niet zoveel mee.  Het zijn mijn oren Wiel  ;)  

Gewoon lekker luisteren, zelf oordelen, is m.i. veel beter dan al dat gedoe.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Deze Sparrow dac white  vinden top producers van toon aangevende bands en musici goed Wol.  Ik ook  :rolleyes:

 

Om gelijk met de deur in huis te vallen.  Nadeel:  dit is niets voor audiofeilen....  :blink:

De uitgangsimpedantie is kleiner dan 10Ω  wat inhoud dat "kabeltjesgefreubel" met al dan niet getwiste draaitjes 0,0 effect hebben. :P

 

Een gewone interlink van Prefer kabel -dat spul dat ook in de studio ligt- voldoet ruimschoots.  

Een knappe Hi-end toslink kabel kostte maar  7€50 bij de plaatselijke electro zaak  :o

 

Tot zover de nadelen......

 

Ik hebt getest met 320Kbit Mp3 en 16bit/44,1Khz  voor hogere resoluties heb ik een ander digitaal doosje nodig dan mijn Logitech Duet die kan maar tot 24/48khz en zet dat m.i. dus max op zijn digitale poorten.

Wat opvalt is de natuurlijkheid van het geluid, er is geen enkel digitaal randje.  Heel veel details en vooral duidelijkheid, je hoort b.v. achtergrond koortjes ook op de achtergrond zingen.  Daarnaast is de dynamiek ongeëvenaard. Je kunt uren naar luisteren zonder enige luister moeite, dit ding doet een serieuze poging om mijn platenspeler te evenaren. 

 

We gaan weer lekker verder luisteren.   Materiaal voor 24/192 en > is besteld.  ;)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...