Jump to content

tapes


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik heb hier zo'n 20 26 cm types liggen. De meeste TDKAudua, enkele Revox 601 en een paar slechte tapes. 18 zitten op metalen deels. Alles in TDK dozen of Revox plastic cassettes. Ik heb alle tapes omstreeks 1975 nieuw gekocht. Ze zijn op een 2 spoor Revox A77 gespeeld. Meestal op 9,5 cm/sec (ik haatte dat tegenloop geluid)

 

Wat zou de waarde hiervan zijn ?

Link to comment
Share on other sites

E150 schat ik gezien de prijzen op mp.

 

En dat is eigenlijk al dik betaald. 

De tapes zijn 30 jaar oud en waarvan enkelen poederen. TDK is na 30 jaar niet best meer.

Poederende tapes zou je kunnen bakken in de oven om daarna de muziek die erop staat over te zetten op een nieuwere tape of nieuwe tape.

Bovendien kunnen tapes die zo oud zijn last hebben van drop-outs.

De tapes zelf is dus eigenlijk niets waard en het is wat de gek ervoor geven wil.

Als je spoelen van metaal zijn en ze zien er goed uit dan wil daar men nog wel 10 euro voor betalen.

 

Hans,

Ik heb ook TDK en gekocht in 1985 en bij mij poederen sommigen ook of hebben last van drop-outs.

Basf poedert helemaal als ze zo oud zijn. Ik heb ze een 5 jaar geleden allemaal weggegooid

Maxell zijn de betere tapes en hebben veel minder last van dit soort verschijnselen. 

Maar het is allemaal niet zaligmakend zulke oude tapes.

Speel ze maar eena af en luister. Vaak klinken ze doffer en zijn je koppen erg vuil geworden.

Ik heb een paar jaar geleden allemaal nieuwe tapes gekocht RMGi SM-911.

Deze tapes worden ook gebruikt in de studio. Niet goedkoop.

 

Er is trouwens een echt bandrecorder forum in Nederland : http://www.analogaudio.nl/index.php.

 

Met puresound zijn we bezig met een artikel over bandrecorders.

Dat zal t.z.t. wel gepubliceerd gaan worden.

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Op mijn rek staan een tiental (vintage) "Scotch/3M magnetic tapes", periode 1968.

En ook nog twee tapes " 1080m,1,5 mil Polyester with back tratement ".

Met in home made (copie) muziek via een audio keten: Thorens TD124, Ortofon SL20E, SME12", Pré-amp Audio AD, Revox A77 & B77MII, half track/speed 7 1/2 .

Hier en daar ook nog enkele BASF tapes .... 

Heden ... nog steeds wonderbare muziek ....zalig.

 

FYI (c.f.r. Topic) voor Scotch & BASF

Geen drop-outs , geen "rest-stof-band-materiaal" of andere kwellende & prikkelende neus-stof-deeltjes .... gewoon blijvende muziek van hoog tot het hele laag, meer moet dat niet zijn .

En ja, ik controleer & kuis nog regelmatig de koppen/aandrijf met  IsoPropylAlcohol . Opgekuist staat netjes.

Let's play music ....

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...