Jump to content

Transrotor Fat Bob S met Eminent Technology ET2


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De Acoustic Signature doet het ook prima hoor. De normale prijs van deze tafel was zelfs hoger dan de Fat Bob. Frans wilde hem als laatste winkeldochter bij z'n uitverkoop graag kwijt. Bovendien mankeert er nog een kleinigheidje aan en is de rand van het plateau wat gekrast. Maar het eerste probleempje zal wel onder garantie afgehandeld worden. En aan dat krasje stoor ik me niet.  

 

De 9"Jelco-arm is een prachtig ding. Al spoort hij met de Glider iets minder dan de Eminent. Maar bij normale platen heb je daar geen last van. De enige plaat waar je dit op hoort is de Jeton persing van de Ray Brown / Laurindo Almeida Mondscheinsonate. Maar dat doet een dure SME met Jan Allaards ook niet. Misschien dat het met een verzwaringsplaatje op het element beter gaat. Misschien nog eens proberen.

 

De Jelco is overigens voorzien van de dempingsolie. Arden is daar geen echte voorstander van, meen ik.

 

Maar eigenlijk zitten we nu zwaar off topic.

Link to comment
Share on other sites

Denk dat je aan die AS net zoveel plezier gaat beleven als aan je FB Hans. Hij ziet er i..i.g. erg fraai uit en op dit niveau zijn de verschillen er wel maar wel miniem qua DT, Een andere arm is een ander verhaal. En ach, verandering van spijs doet eten ;)

Link to comment
Share on other sites

Zullen we een praatgroep beginnen, jongens? Nog even en Hans verkoopt zijn Array apparatuur ook en gaat over op Cambridge Audio. Het moet niet gekker worden.

Dat wordt dan 2 praatgroepen, eentje voor gechoqueerde FB'ers en eentje voor gechoqueerde Array'ers :D

 

Hans zelf lijkt er niet mee te ziiten.

Link to comment
Share on other sites

LOL @Vanzomereng en @Pjotr :)

 

Dat wordt dan 2 praatgroepen, eentje voor gechoqueerde FB'ers en eentje voor gechoqueerde Array'ers :D

Hans zelf lijkt er niet mee te zitten.

 

Het gaat ook niet om, Hans, maar om ons, de achterblijvers. Het verwerken als groep gaat zo vast sneller. :(:P

 

De praatgroep, Hans is Array-loos,  kan morgenavond samenkomen via Skype. En de avond er op de dubbele sessie via Skype: Hans Fat Bobt niet meer, hoe nu verder? Gezien enkele deelnemers van de eerste groep ook in de tweede praatgroep kunnen zitten worden de sessies over twee avonden verdeeld. Een dubbele eerste sessie omtrent de Fat Bob om alle emoties de vrije ruimte te geven en om een behandeldoel vast te stellen :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

En dan zeggen ze nog dat HighEnd geen cultusvorming is? :lol:

 

Iedere hobby heeft zo zijn fans, van voetbal tot bands, tot ja hifi. Daarmee kunnen we de gevoelens niet minder serieus nemen, dan ze zijn. De sessies worden gesponsord door Benz Micro, de vaste waarde in uw analoge keten! En Array, no memory-distortion here, of waarom ik mijn audiofiele broer niet meer spreek!

 

 

 

Ik denk dat we Hans nu wel genoeg geplaagd hebben. Sorry Hans ;-)

Link to comment
Share on other sites

Iedere hobby heeft zo zijn fans, van voetbal tot bands, tot ja hifi. Daarmee kunnen we de gevoelens niet minder serieus nemen, dan ze zijn. De sessies worden gesponsord door Benz Micro, de vaste waarde in uw analoge keten! En Array, no memory-distortion here, of waarom ik mijn audiofiele broer niet meer spreek!

 

 

 

Ik denk dat we Hans nu wel genoeg geplaagd hebben. Sorry Hans ;-)

Gisteravond met mijn audiofiele broer nog oud op nieuw gevierd. Helemaal niks mis mee.

En plagen..??? Ik zit met een brede glimlach jullie bijdrages te lezen.

 

De Array's blijven gewoon, de acoustic signature kun je zien als downgrade, maar toch ook niet echt. Dit is echt een fantastische draaitafel. Eigenlijk nog te luxe voor mij.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

[...]

de acoustic signature kun je zien als downgrade, maar toch ook niet echt.

[...]

 

Ik zou zelfs nog verder durven gaan, stiekum is deze AS namelijk de Thorens TD 550 zonder de zwevende ophanging. Zet er een top arm en element op, en een droomtafel is daar. De plint is trouwens ook goed doordacht, een laag gehard glas en een laag plexiglas waartussen een dempende folie zit geperst. High-Enders wilden echter blijkbaar geen ''Glazen'' draaitafel, wat dit model het minst verkopende maakte. Heb ik nooit helemaal begrepen, ik heb hem bij meerdere eigenaren gehoord in combinatie met de Luxman SQ 38u/D 30u set, buiten dat dit er werkelijk fenomenaal uitziet speelde dat ook op een heel hoog niveau. Vooral de knipoog welke deze set-up geeft (die ''ouderwetse'' draaitafel met een strak, modern uiterlijk, de moderne versterker en cd-speler in het ouderwets uiterlijk) stond mij wel aan.

 

Ik heb het trouwens al eens eerder gemeld, de toplijn van Thorens wordt door Acoustic-Signature gebouwd met als basis de Manfred (TD 2015-TD 2035-TD 350) en de Crystal (TD 550). Combineer de Alphadig motorsturing met de Crystal, en hij is gewoon een slag beter als de Thorens variant. Al doet de prijs anders suggereren. Misschien dat men nog steeds graag een enorme hoop geld extra wenst neer te leggen puur omdat er Thorens op die tafel staat?

Link to comment
Share on other sites

Helemaal mee eens, maar de 550 lijkt toch niet echt op de Crystal. De 550 heeft n.l. een carbon armboard en een dichte kast. Het plateau, lager, motor en motorregeling lijken wel veel op elkaar. Ik denk dat de glasplaat beter is. Deze klinkt n.l. zo erg niet, dat het kastje van de 550 altijd meer invloed moet hebben.

 

Ik heb er trouwens een leren mat bij gekregen, de koperen mat ligt daar bovenop.

Link to comment
Share on other sites

Die staat nu bij iemand die ook veel plezier van gaat hebben.

Dat is ook wel fijn voor die iemand. Overigens, ik ga maandag in shocktherapie.

Mijn FBS, nadat deze het nieuws had gehoord, was totaal van slag. Wilde geen rondjes meer draaien en hield zijn arm stijf !!

Dus heb ik gisteren mijn FBS nog eens extra geknuffeld en hem beloofd dat ik hem nooit weg zou gaan doen.

Na een flinke (poets)beurt begon hij weer wat te glimmen en draaide hij één vreugderondje.

Maar daar bleef het dan ook bij. Toch nog teveel ontdaan. :o  ;)

Link to comment
Share on other sites

even off-topic:

 

.... ik heb hem bij meerdere eigenaren gehoord in combinatie met de Luxman SQ 38u/D 30u set, buiten dat dit er werkelijk fenomenaal uitziet speelde dat ook op een heel hoog niveau. 

 

inderdaad een heerlijke versterker, die Luxman SQ-38u, niet alleen visueel     :wub:  

 

01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Is het element inmiddels weer gerepareerd Onno?

[psychologic mode]

Wat denk je zelf?

[/psychologic mode]

 

Een betere vraag zou zijn: "Hoe lang denk je dat het nog duurt dat je element gerepareerd gaat worden?"

Onno is op dit moment blij met mijn Denon die daar staat te draaien.

Link to comment
Share on other sites

[psychologic mode]

Wat denk je zelf?

[/psychologic mode]

.[/size]

De methode op basis van het boek van mijnheer Rogers. Echt waar Roger.

 

Ik las Onno's post verkeerd want ik dacht dat hij problemen had met de motor van zijn FB. Ging er dus van uit, dat er weer een element op zat.

Link to comment
Share on other sites

Het was ook niet de makkelijkste opmerking. Die was eigenlijk meer voor insiders ;)

 

BTW, iemand interesse in een FBS met SME3500 en Levin 9" arm en Fein voeding (om ook maar een knuppel in het bekende hok te gooien!!!)?

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...