Jump to content

Transrotor Fat Bob S met Eminent Technology ET2


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Edit: de draaitafel is inmiddels verkocht.

 

Nu ik minder vinyl draai vanwege het uitbundige gebruik van mijn muziek op de server, overweeg ik om m'n draaitafel te vervangen door iets simpelers.

 

Het gaat om:

Transrotor Fat Bob S

Luchtgelagerde lineaire arm Eminent Technology ET2 met speciaal gemaakt armboard en luchtpomp

Tweede arm, dit is de originele Transrotor arm (gemodificeerde Rega) met origineel armboard.

Dr. Fuss motorsturing geschikt voor 3 motoren. (originele voeding is er ook nog)

 

Het element wil ik buiten de verkoop houden.

 

Wat zou ik hier voor kunnen vragen ? De arm kost tegenwoordig ongeveer $ 3300,-. De draaitafel € 3400,- en de voeding € 350,-.

 

Hij heeft pas een poetsbeurt gehad, voorzien van nieuwe olie en ziet er uit als nieuw.

 

Fat%20Bob%20met%20Eminent%20ET2.JPG

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Het kan verkeren. Toen ik de eerste keer bij Hans was, had hij weinig fiductie in dat gestream. En dan nu...

Ik geloof onmiddellijk dat iets eenvoudigers ook prima is voor het draaien van een plaatje.

Succes met de verkoop, Hans.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou denken als je dit hebt, dan heb je geen behoefte aan muziek op een server :confused:

Ik snap het ook niet helemaal.

Hans zal wel hard geld nodig hebben lijkt mij anders doe je zo iets niet weg.

 

 

 

 

 

 

 

Ik kan me wel voorstellen dat Hans aan een upgrade werkt en daar budget voor nodig heeft. :P

Link to comment
Share on other sites

Wat ben jij toch een klein stokertje, kweet niet of jullie in NL dit woord gebruiken, George :)

 

Hans je hebt zulke mooie lp's mooie opnamen ook, zet je dat allemaal op de helling voor een druk op de knop en play server

Vergeet niet dat de fatbob zoals je die nu hebt er niet op 1 2 3 was hé ... het is, ik schrijf bewust niet was, een mooi next stepup level project

Wil je dit echt in de aanbieding zetten om er hopelijk 2500 voor te vangen?

Link to comment
Share on other sites

Hij is nog niet verkocht...

 

 

Maar wanneer de draaitafel hier nu  2 jaar vrijwel ongebruikt is, vind ik het ook wel jammer dat hij er staat. Het geld is niet perse nodig, maar iets met een dergelijke waarde zo maar laten staan is ook zonde.

 

Daar komt bij, dat m'n oren niet meer zijn wat ze waren. Ik denk dat ik daarom wel eens eerder tevreden zou kunnen zijn.

Dan kom je onvermijdelijk op het punt: hoe oud kan een audiofiel worden ?

 

En nee, ik heb geen ander plan voor de set, behalve dan een goedkopere draaitafel te kopen. Wat dat precies zou gaan worden weet ik ook nog niet. Misschien heeft iemand nog een mooie inruiler ??

 

Er is wél een ander plan, maar dat heeft met het aanzien van de kamer te maken. Ik zit nu 10 jaar tegen dat tapijt aan te kijken. De set en diffusers staan daar voor, dus het oogt wat rommelig. Maar dat kost bij elkaar hoogstens een paar honderd euro. dat ligt nog wel ergens denk ik. Daarvoor hoef ik de draaitafel dus niet te verkopen.

 

@ Ruud:

dat is inderdaad een pluisje. De plaat die er op ligt is waarschijnlijk net gewassen. De naald haalt dan de laatste loszittende stofjes uit de groef.

Link to comment
Share on other sites

Kan ik wel snappen maar ik ben bang dat je veel ten opzichte van het nieuw bedrag moet laten liggen.

voor het geld voor wat je dan overhoud koop je best wel weer iets anders en dat zal ook prima muziek maken maar dan ben je het geld als nog kwijt en heb je een een mindere tafel.

Of dat nu zo een goede deal is???

mocht je een goede prijs kunnen krijgen dan zou het nog wel kinnen lukken.

Je moet dan ook de mazel hebben om een mooie tweedehands tafel te vinden.

Ga je voor nieuw dan kon het nog wel eens lastig worden.

Je zou ook kunnen overwegen om de originele arm terug te bouwen en je eigen arm op de nieuwe tafel te zetten.

Link to comment
Share on other sites

Oei, ik ben bang dat je daar spijt van gaat krijgen; zo'n mooi ding gaat een mensenleven lang mee.

 

Op ebay vind je er een die verkocht is voor €1820, zonder arm. 

http://www.ebay.de/itm/Laufwerk-Transrotor-Fat-Bob-S-Topzustand-/371163079041?pt=Plattenspieler&hash=item566b0b2181&nma=true&si=5wmKI2f4Omeh7DWw%252BgFiYYCjSv8%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

 

Als je toch iets simpelers wilt en nog wat geld overhouden, misschien een idee om m in te ruilen voor een andere 2e hands, bijvoorbeeld bij Audio Selectief? Of een liefhebber vinden die juist wil upgraden?

Link to comment
Share on other sites

Ik zou 'm niet verkopen Hans. Wat schiet je er mee op?

Je hebt nu een pracht van een draaiert staan. Als je 'm verkoopt krijg je er hooguit de helft voor, en jou kennende ga je er geen instap Pro-ject draaiert voor terugkopen maar toch weer iets fatsoenlijks. Laten we zeggen t.w.v. de helft van jouw huidige platenspeler.

Maar wat schiet je daar mee op? Euro's overhouden? Gaat het daarom? Lijkt me niet waarschijnlijk, toch?

 

Het zal nooit het niveau halen van je Fatbob. Het gevolg... spijt als haren op je hoofd.

Ik zou 'm gewoon lekker laten staan, en die paar keren per jaar dat je 'm nog wel gebruikt gewoon lekker genieten.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat hij blijft.

 

Maar het blijft jammer dat de draaitafel zo weinig gebruikt wordt. Van de andere kant. In mei krijg ik groooooooote vakantie. Misschien dat ik dan weer zin krijg in plaatjes draaien.

 

Gaat-ie mee in de caravan?  :o

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat hij blijft.

Maar het blijft jammer dat de draaitafel zo weinig gebruikt wordt. Van de andere kant. In mei krijg ik groooooooote vakantie. Misschien dat ik dan weer zin krijg in plaatjes draaien.

Verstandige keuze Hans.

Bij mij zijn het vlagen dat ik de tafel veel gebruik.

Op het moment luister ik eigenlijk niet of alleen via de bureau set als ik aan het werk ben.

Zal bij jou ook wel weer een moment komen dat je weer zin krijgt om de tafel een slinger te geven.

De de grooooote vakantie kan daar best bij helpen.

Link to comment
Share on other sites

Tja Hans, ik zeg het maar recht uit mijn hart: Je bent hardstikke i****t als je de FBS gaat verkopen. Ook al ga je nog maar sporadisch plaatjes draaien, zelfs dan zou ik hem niet wegdoen als ik jou was.
Ten eerste : krijg je er nooit wat jij ervoor hebben wilt aan geld. Dus je zal water bij die wijn moeten gaan doen.. 
Ten tweede :  blijf je zitten met een berg lp's.

Ten derde : ook al koop je een andere DT terug, dan zal je nooit dat plezier meer beleven wat je FBS je wel hebt gegeven.

Ten vierde : Streaming lijkt leuk en gemakkelijk, maar ik zeg je het is op dit moment een hype, maar of het erover 30 jaar er ook nog is. Ik denk van niet.

Ten vijfde : uiteindelijk krijg je spijt spijt spijt spijt spijt en trek je al je haren uit je hoofd ooit.

 

GratisTIp van mij : Verkoop je Array phonotrap :blink:  :wacko:  :o  en koop een betere terug, zoals de VDH the Grail :wub:  :D  :D . Moet jij eens zien wat een extra plezier je weer zult beleven. :P  ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat hij blijft.

 

Maar het blijft jammer dat de draaitafel zo weinig gebruikt wordt. Van de andere kant. In mei krijg ik groooooooote vakantie. Misschien dat ik dan weer zin krijg in plaatjes draaien.

 

Goed plan Hans, bij mij is  streaming alweer op zijn retour.  Ik word er heel onrustig van.  Gebruik het nu v.n.l. nog om nieuwe muziek te proberen.  Daarna wil ik toch het liefst de LP of CD.

Helemaal verpletterend was een proef hier samen met Ivan10 de LP won glansrijk.  Ruil je Benz element in en koop een betere.

 

Ik hoop dat het plezier weer snel terug komt, groeten van Jack :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...