Jump to content

Waarschuwing aangaande namaak en oude modellen Sonore AC kabels


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Aan eenieder wie dit aangaat:

Sinds enige tijd worden er namaak kabels aangetroffen van Sonore AC. Buiten dat deze kabels niets met Sonore AC te maken hebben, zijn het ook nog eens slechte kopieen.
De logo's zijn nog redelijk goed nagemaakt, herkenbaar is echter vooral de buitenmantel, deze is een stuk ruwer in vergelijk tot de Sonore AC kabels.

Buiten deze namaak kabels zijn er ook een aantal gebruikte, oude modellen Sonore kabels in omloop.
Deze Sonore kabels zijn totaal niet vergelijkbaar met de huidige generatie Sonore AC kabels welke uit een beter en veel kostbaarder materiaal bestaan. Deze oude Sonore kabels  worden op het ogenblik door ''goudzoekers'' voor een hogere prijs 2e hands aangeboden als waar ze in het verleden nieuw voor zijn gekocht.

Kijk dus goed uit voor aanbieders van deze kabels, koop alleen Sonore AC kabels welke zijn voorzien van het officiele Sonore AC label!

Ter verduidelijking een aantal foto's van de Sonore AC kabels, het duidelijk herkenbare logo geeft aan of dit de nieuwe gouddraad kabels van Sonore AC zijn, of de oude kabels van het niet meer bestaande Sonore.

75b6e5b0f4bb57ca658afb09b52b833e_zpsefd2

Kabels voorzien van dit logo geeft aan dat het om de huidige generatie Sonore AC Kabels gaat


771063934b2f3ee1a663a9da5ee904bf_zps322f

Het Sonore AC logo op een luidsprekerkabel


f56194bf1a768a278d9e2002b79c1463_zps368c

Het oude Sonore logo, dit betreft geen gouddraad, kent een veel lagere prijs, en wordt ook op namaak aangetroffen
 
Let hier op om teleurstellingen en/of oplichting te voorkomen!

Link to comment
Share on other sites

Wil je er juridisch nog iets aan doen Marco. Ik wil anders mijn dochter wel eens vragen er naar te kijken. Afgestudeerd op merkenrecht en omdat ze daarmee niet aan de slag komt nu belastingrecht.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ik moet de foto's er ff voor uploaden voor ik ze hier kan plaatsen, dus die komen straks wel, in ieder geval, die laatste link heeft een foto van het net geplukt omdat hij zijn eigen kabels niet wilde laten zien. Ik heb de foto's van zijn kabel wel gezien, die is dus nep! Vandaar die van het net geplukte foto bij de advertentie. Je kan het onder andere zien aan de gebruikte kous, die is veel grover. Maar nogmaals, de foto's probeer ik hier zo snel mogelijk achteraan te plaatsen.

 

Je krijgt dan het onderscheid tussen Sonore kabels (gebaseerd op koperdraad), Sonore AC kabels (gebaseerd op gouddraad) en natuurlijk de neppers.

We weten ook wel wie ze heeft nagebouwd, van orgine met dezelfde draad gebouwd voor eigen gebruik, maar die mag je dan natuurlijk niet als Sonore AC kabels gaan verkopen...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hier heb je een afbeelding van een nagemaakt exemplaar, te kort geknipte krimpkousen (met het Sonore logo er op!) en een totaal ander materiaal als mantel gebruikt (lijkt wel touw of zo)...

 

P1070550Large_zps2cde4b9f.jpg

 

P1070545Large_zpsaf80f53c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Je moet je merk e.d. beter beschermen Marco.

En het leuke is dat die kabel op de foto gewoon gemaakt is door cock en Arnold zelf (dat is wel een tijdje terug maar toch), wanneer iemand in het verleden vrienden hielp door wat kabels voor ze te maken kun je later wel gaan zeggen dat ze nep zijn maar dat is niet de waarheid. Ik weet ook wie ze gemaakt heeft en van wie ze komen (iemand die veelvuldig over de vloer kwam bij de twee heren toen ze nog samen waren in de business)

Link to comment
Share on other sites

@Cz79 - Is de kabel nu wel of niet gemaakt door Cock of Arnold, Cz79? Je bent niet duidelijk. Zo niet wisten Cock en Arnold er vanaf dat hun collega de kabel aan vrienden leverde?

 

Leuk he - zout en oud zeer :-)

Ik ben heel erg duidelijk en het staat er toch gewoon, de kabel is gemaakt door Cock zelf. In het verleden zijn er meer mensen geweest waarvioor die kabels werden gemaakt nog voordat het de originele Sonore lijn werd (het merk product zoals we dat nu kennen), sommige met groen mantels etc. Dus om dan later te zeggen dat die kabels nep zijn......het zijn  niet dezelfde als nu wellicht maar nep ook echt niet.

De vraag is ook wie nepkabels gaat maken van een merk (ontzettend goede apparatuur overigens) wat buiten NL nog nauwelijks bekendheid geniet

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Die kabel is bijna 100% zeker gemaakt (en dat weet jij denk ik ook wel) door Klaas. Niet Klaas F btw. Ga je het hier nu, na je "foutje" met de Harmonizers elders, op de kabelboeg gooien?

Link to comment
Share on other sites

Die kabel is bijna 100% zeker gemaakt (en dat weet jij denk ik ook wel) door Klaas. Niet Klaas F btw. Ga je het hier nu, na je "foutje" met de Harmonizers elders, op de kabelboeg gooien?

Dit is een discussie waar we waarschijnlijk niet uit gaan komen (ik ken by the way geen Klaas), ik had Ook niet gezien dat dit topic al wat was verouderd en het was al helemaal niet mijn bedoeling hier opnieuw stof over te doen opwaaien

Edited by Cz79
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dit is een discussie waar we waarschijnlijk niet uit gaan komen (ik ken by the way geen Klaas). En het foutje met de harmonizers....jij weet net zo goed als ik hoe dat zit (maar ook daar ga ik geen publiekelijk punt van maken)

Als je deze Klaas niet kent, weet je er dus ook niets van. Ik zou zeggen: Houden zo!

 

Tijd voor een plaatje...

Link to comment
Share on other sites

ze maken ook alles na ...... :angry:  :mad2: .... van den hul ook last van (en denk nog wel meer merken)......en soms lastig te zien (hier nog een nep van den hul magnum kabel liggen ... zat bij een set die ik ooit gekocht heb en de eigenaar had het niet door.......en echt bagger kabel). Is gewoon goed opletten, ik zag het gelijk omdat ik de echte heb, maar als je geen referentie hebt.....tja lastig.

 

Tip: ik heb tijdje op marktplaats (en ebay) advertenties gezet met waarschuwing en uitleg (had last van nep cctv capture kaarten..... dingen kosten 500-1000 en nepper koop je voor usd 25,- en zie je nagenoeg niet !).

Werkt zeer effectief, was de aanbieders zo kwijt. Gewoon uitleg en foto's. Had iemand ze al gekocht: geef ons de details van de verkoper, etc.......Heb ook een aantal aangeschreven en netjes gewaarschuwd voor de claims. Je stopt de fabricage toch niet (vaak china en die doen er NIKS mee) maar de kanalen kun je wel dwars zitten.

 

p.s. een van de redenen waarom ik als het even kan NIKS koop uit china...... totdat ze zich eens eindelijk gaan houden aan de regeltjes die hier gelden (respect hebben voor andermans eigendom).

 

Link to comment
Share on other sites

Respect hebben voor andermans eigendom qua China houdt ook in de Chinese manier van doen respecteren... Wat willen die paar kikkers nou tegenover een paar miljard Chinezen? Dus: Gewoon zelf opletten wat je koopt!

Ik respecteer niemand die geen respect heeft voor mij en mijn waardes....... ongeacht wie (en dat kan/mag hier gelukkig !).

Ja opletten en er wat aan doen als je het er niet mee eens bent.........

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook een iphone (wordt in china geproduceerd niet nagemaakt !). Je ontkomt er niet altijd aan. Maar ik let er wel op ! Als het even kan koop ik iets uit EU, USA, etc ......

 

Je wil niet weten wat ze daar allemaal maar straffeloos namaken en waardoor de oorspronkelijke bedenkers/fabrikanten gewoon omkiepen.... ik vindt dat niet kunnen, dus doe ik er niet aan mee (als het even kan en enigzins reeel is).

 

Is Chinese cultuur: men is er trots op als ze iets namaken. Prima, maar hou het dan fijn daar.

Link to comment
Share on other sites

Ik respecteer niemand die geen respect heeft voor mij en mijn waardes....... ongeacht wie

..............

 

 

Tja, zo maak je het alleen jezelf maar moeilijk. De gedachte dat de zon om de aarde draait is ook allang verlaten... :D

Link to comment
Share on other sites

L'histoire se répète. Vroeger was het Japan dat alles kopieerde. Het verhaal gaat dat er een plaatsje Usa was gecreëerd voor dat doel.

Made in USA.

En nu is made in Japan een aanbeveling. Dus laten betijen is ok.

Link to comment
Share on other sites

Ik ken bedrijven die geen machines meer aan China willen leveren. Ze slopen ze tot in de kleinste details, maken ze na en de orginele machinefabriek verkoopt niks meer. Copyright? Dat is toch Right to copy in China!?

Patenten? Handig; daar staat precies in hoe iets moet. Tenminste in China wel.

Oh ja, en vergeet de Koreanen niet. Die kunnen er ook wat van. Vraag dat maar eens aan Apple en bijv. Dupont.

Overigens proberen alle industrieën natuurlijk of ze onder patenten uit kunnen komen. Één foutje in je patent kan al genoeg zijn om er onderuit te komen.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

L'histoire se répète. Vroeger was het Japan dat alles kopieerde. Het verhaal gaat dat er een plaatsje Usa was gecreëerd voor dat doel.

Made in USA.

En nu is made in Japan een aanbeveling. Dus laten betijen is ok.

Japan is anders ... die namen een concept/product en probeerden dat niet na te maken maar te verbeteren met hun eigen ideeën/technologie en onder hun eigen merk en zijn daar erg goed in geslaagd (ik heb nog nooit een nep mercedes gezien uit japan.... wel een merk wat er erg op leek en kwalitatief voorop loopt).

 

China: maken goedkope en inferieure kopieën en plakken er zelfs de originele merknaam op !..... slaat echt helemaal nergens op (kijk naar bv. horloges..... een nep rolex moet je naar de rolex-juwelier brengen om te laten bepalen of die nep of echt is........ kan toch niet).

 

Maar dat breekt ze wel op: groei is eruit, goedkoop zijn ze niet meer (steeds meer bedrijven halen productie daar weg) en steeds meer bedrijven leveren niet meer aan ze (omdat ze alles "jatten").

En heel eerlijk welk chinees merk / product ken je wat hier een reputatie heeft opgebouwd...... zowat niks, dat is met Japan wel even anders. 

 

 

 

En kabels van Sonore..... kost echt ongeveer niks om die in kleine serie te laten namaken in China (stuur eentje op en binnen 1 week heb je de eerste sample binnen).... dus hobbyist of niet, gewoon bovenop zitten voordat het wel gaat gebeuren omdat iemand denkt daar geld mee te kunnen verdienen over andermans rug.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...