Jump to content

Show Your Turntable(s)


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik heb vier draaitafels waarvan de Oracle er duidelijk boven uitsteekt. Drie hebben een subchasis. Dus als ik er nog een bijkoop dan zal het een massa loopwerk zijn. Iets heel simpels, maar dan wel met de mogelijkheid er twee armen op te zetten. Ik zoek iets wat niet al te populair is en wat er bijna rudimentair uitziet. Vind ik nog wel een keer.

Lenco l75 in een brede plint :)

Dat hoeft niet veel te kosten.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zoiets?

 

Garrard501.jpg

Neuh! Meer zo, maar dan in piano zwart en een Ikeda arm (of 2)...

 

IMG_8760.jpg

 

 

...ik zag de vraag nog voorbij komen waarom niet gelijk een Kodo The Beat, nou, ik zou wel willen, maar een beetje Beat doet tegenwoordig helaas 50.000 euries. Hebbie nog geen arm, niks!

Ik vind zijn Garrards echt van een onwaarschijnlijk goed niveau, ik heb hier ook best over moeten onderhandelen, deze wordt voor mij prive!

Link to comment
Share on other sites

Het is natuurlijk niet alleen de rem maar het totaal plaatje, de pulley, specifieke lager, motor, plateau.

Maar als het werkelijk zo simpel is en het vroeger ook al gedaan is begrijp ik niet waarom de high-end draaitafelbouwers het niet op de markt zetten.

Kennelijk krijgen ze het een en ander toch niet voor elkaar en dan is het middel(rem) erger dan de kwaal.

En wat die arm betreft die heb ik op zijn oude Oracle gehoord en klinkt fantastisch(of juist niet)

Link to comment
Share on other sites

Mooi he, speelt als een tierelier :)

 

schonelpdraaien-768x446.jpg

Waarom zet je er - links achter- geen betere arm bij Jack. Gebruik je het zeer krachtige loopwerk optimaal. Op die foto van Marco zie je hoe je dat doet. Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Als je mee wilt leuteren is het wel zo prettig als je een beetje kijkt naar waar het over gaat. Dat iedereen over mooi en lelijk een eigen visie heeft staat buiten kijf.

180250657996.jpg

 

O, is het dus toch een draaitafel. Moet mijn Engels eens bijspijkeren.

Link to comment
Share on other sites

...ik zag de vraag nog voorbij komen waarom niet gelijk een Kodo The Beat, nou, ik zou wel willen, maar een beetje Beat doet tegenwoordig helaas 50.000 euries. Hebbie nog geen arm, niks!

Ik vind zijn Garrards echt van een onwaarschijnlijk goed niveau, ik heb hier ook best over moeten onderhandelen, deze wordt voor mij prive!

 

Zijn die zo duur? Dacht dat ze rond de 10K$ waren. Zo'n Beat en dan Cock zijn rem er op.... wat dacht je? Technologisch kun je dan vrijwel niet hoger. Nou ja met luchtlagers misschien dan nog. Anyway feli met die 301, ziet er ook schitterend uit.

Link to comment
Share on other sites

Waarom zet je er - links achter- geen betere arm bij Jack. Gebruik je het zeer krachtige loopwerk optimaal. Op die foto van Marco zie je hoe je dat doet.

Als de recensies leest op Vinyl Engine is het een prima speler met dito arm. Waarom zou ik iets dat goed is verbeteren?  

 

  • These Duals are excellent and so much fun to operate.   ;)
  • The Arm takes without any problems medium-compliance cartridges.
  • Therefore it is perfect for MC types like Denon DL-110 with 1.8P tracking force.

 

Niets overdreven Carl, het maakt muziek met een Denon DL-110  :wub:

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik geloof het Jack. Ik zit zelf een beetje te filosoferen over een totale swap: nieuw element op de Oracle, Benz Ruby op de Thorens TD 320 en Nagaoka MP 200 op de Dual 1019. Ik moet wel even kijken of het allemaal past. Grootste probleem zal een nieuw element op de Oracle Graham 2.2 zijn die beter presteert dan de Ruby.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik geloof het Jack. Ik zit zelf een beetje te filosoferen over een totale swap: nieuw element op de Oracle, Benz Ruby op de Thorens TD 320 en Nagaoka MP 200 op de Dual 1019. Ik moet wel even kijken of het allemaal past. Grootste probleem zal een nieuw element op de Oracle Graham 2.2 zijn die beter presteert dan de Ruby.

 

Probleem? Jan Allaerts of b.v. Zyx , Koetsu  genoeg merken die top elementen in hun assortiment  hebben.  

Maar waarom zou je "beter" willen?  als je al op een dergelijk niveau speelt?

Het nadeel van "beter" is dat je "betere" wel moet kunnen laten horen.

Wat mogelijk inhoud dat je weer een "betere" phonotrap moet hebben etc etc.... 

 

Is het niet slimmer je Ruby te vervangen door een die net zo goed is voor minder? dan Benz? een merk dat alleen maar duurder is geworden.

Koop een Lyra Delos en je bent waarschijnlijk klaar. 

Link to comment
Share on other sites

Mijn Ruby was indertijd 2300 euro Jack maar dat heb ik er niet voor betaald hoor. Probleem is dat de naald zal slijten na zoveel jaar en ik wil nog een keer iets leuks. Inruil van de Benz zal ik niet doen want de Franc is veel te duur. Vandaar dit idee. Jammer dat die van den Hulls zo duur zijn.

Link to comment
Share on other sites

Even uit een ander topic Carl [....] Van prijzen begrijp ik echt niets. Waarom is deze LS zo goedkoop of beter waarom zijn andere onderwerpen zo duur? 

 
Prijs van iets, zegt soms niets 
 
Uit hetzelfde topic 
 
[.....] Ik heb altijd wat geld staan voor onvoorziene uitgaven Ove. Hebben ze me al op de lagere school geleerd en dat is altijd mijn leidraad geweest.            
 
Ik ook ;) daarom zou ik nooit een Cartridge van €2000,- kopen.     
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mijn Ruby was indertijd 2300 euro Jack maar dat heb ik er niet voor betaald hoor. Probleem is dat de naald zal slijten na zoveel jaar en ik wil nog een keer iets leuks. Inruil van de Benz zal ik niet doen want de Franc is veel te duur. Vandaar dit idee. Jammer dat die van den Hulls zo duur zijn.

Misschien toch eens een MC One beluisteren? Die vind ik stiekum mooier dan de Frog, en kost de helft...

Link to comment
Share on other sites

En die bevalt nog steeds Plaatjesdraaier. Zijn trouwens ook fors duurder geworden.

 

Maar alles komt vanzelf goed - ook het element.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik had meer van verwacht, ik dacht nu krijg je iets revolutionair  te zien, niks ervan jammer ,hij moet toch eens terug naar het hokje.

 

Mvg wol

Wol, je zit te raaskallen! Ik was gisteravond bij Cock om tien dozen met elk tien lp's af te leveren (de complete serie 'I gigianti del jazz) en natuurlijk ook maar de nieuwe draaitafel (met arm en motor) beluisterd. En ik kan je vertellen dat ik iets revolutionairs gehoord hebt, ondanks dat bijvoorbeeld de arm nog los op de plint staat: gewoon fenomenaal. Hoe kan ik dat omschrijven: een natuurlijke vanzelfsprekendheid zonder enige vorm van 'stress', van hoog tot laag in een perfecte balans, 'eindeloos' uitstervende tonen, een 'zee' van lucht om elk instrument, je hoort – nee je zit in en 'voelt' – de opnameruimte. Zoiets dus. En dat ook nog uit twee (verbouwde) Kef-jes LS50. Toegegeven: de rest van de apparatuur (Zyx mc-element, Sonore bekabeling en versterking) doet natuurlijk ook een aardige duit in de zak (zowel als letterlijk als figuurlijk), maar dit is echt top. Wanneer je iets revolutionairs wilt zien, moet je naar het Che Guevarra-mausoleum in Santa Clara op Cuba, wanneer je iets revolutionairs wilt horen, moet je naar IJsselmonde (of wellicht naar Hoek van Holland).

Edited by Ove Rickland
Link to comment
Share on other sites

Best. Mijn voorstel de Garrard van Marco versus de draaitafel van Cock op de open dag. Maar ik durf te wedden dat het allemaal om smaak zal gaan. Tenzij Cock's draaitafel geen enkele spaan heel laat muzikaal gezien van zijn tegenstander. Maar in de hifi is alles persoonlijke smaak.

Link to comment
Share on other sites

Wol je blaft tegen de verkeerde boom. Cock doet zijn ding net als iedere andere fabrikant. Hij is zelfs open over zijn ontwerpfilosofie tijdens beursen en demonstraties. Dat weet je uit eigen ervaring. Ik ben dan ook zeer benieuwd waar je voorkeur naar uitgaat binnen de opgestelde set bij de Open dag. De super Garrard of de Sonore AC draaitafel, of misschien wel geen van beide. Moet je wel komen natuurlijk. ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

[...]

 

Ik ben dan ook zeer benieuwd waar je voorkeur naar uitgaat binnen de opgestelde set bij de Open dag. De super Garrard of de Sonore AC draaitafel, of misschien wel geen van beide.

 

[...]

Waar komt dat idee van vergelijk nu eigenlijk vandaan? Als we een dag ter introductie voor de Sonore ac draaitafel opzetten, is dat voor de introductie van deze draaitafel. Niet om een vergelijk op te zetten met een andere tafel. Gewoon een compleet Sonore concept, draaitafel, versterkers, kabels etc, met uitleg van de bouwer...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...