Jump to content

Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Ik zal eens kijken of ik ruimte heb. Wilde eigenlijk een vriend op Thialf ontmoeten.

Tja, in principe kom je er bijna op de heen- en op de terugreis langs, een enorme uitdaging kan het dus niet zijn?

 

Nog even voor wie het interessant vindt (of leuk, aardig, grappig, of juist helemaal niet maar dan toch), een allereerste -welliswaar wazige- foto van de trafogeregelde impedantieomzettende/corrigerende 'passieve' Sonore AC ''THE STRAIGHT'' voorversterker:

 

8abada1f095d9ac6abf5968840718987_zps29ba

 

Sonore AC ''THE STRAIGHT''

 

Scheelt toch maar mooi weer een powercord!

Link to comment
Share on other sites

En plezier hadden wij.

Leuke fuif.

We werden hartelijk ontvang door Mark kregen gelijk koffie en een versnapering.

Schitterende draaitafels buizenversterkers en luidsprekers.

Muziek voor elk wat wils.

Na even in luisterkamer 1 geluisterd te hebben gingen we naar de vinylkraam daar even gesnuffeld maar geen lp gevonden waarvan ik dacht die moet ik hebben.

Daarna naar kamer 2 waar alweer een prachtige en goed klinkende set zijn best deed.

Daar stond een bevlogen man uitleg te geven op vragen van de luisteraars leuk om dat te volgen.

Nog leuker werd toen iemand mij aanstote en zei hé Peter dat bleek René te zijn)hoop dat ik je naam goed schrijf :wub: )

Na wat bevindingen uitgesproken te hebben vroeg René of we zin hadden om even mee naar zijn huis te gaan,uiteraard wilde ik dat dat is immers een leuk facet van de hobby.

Daarbij wilde ik zijn Garrard 301 met zijn zelfbouw sokkel en Thomas schick toonarm wel eens zien en horen en uiteraard de rest van zijn set ook.

Klinkt in mijn oren prima niets meer aan doen zou ik zeggen zelf is hij er ook content mee en daar gaat het toch om.

Er stond ook nog een mooie Ariston draaitafel.

En nadat ik vertelde dat ik L75 boven in mijn luisterkamer had staan zei hij ik heb er ook nog een staan wil je hem meenemen.

Voor een paar lp's mag je hem meenemen,dat vond ik toch wat magertjes betaald dus heb ik een bedrag gegeven waar we beiden tevreden mee zijn.

Ben dus weer een High-end l75 rijker :D

Was kort maar heel gezellig bedankt René en wellicht tot ziens ergens :)

Al met al een zeer leuke Zondag.

Link to comment
Share on other sites

Vandaag op de fuif geweest ,was leuk van opzet muziek en kunst op een mooie locatie met zeer gast vriendelijke organisatie die je van drankjes en hapjes voorzag en dit op een zeer ongedwongen manier.

Ook vond ik het leuk dat er een plaatselijke vinyl winkel aanwezig was die niet alleen maar de zogenaamde hifi persingen bij zich heeft waar je de hoofd prijs voor betaald.

De muziek en de daarbij behorende apparatuur was ook dik in orde , hoewel THE STRAIGHT van  Sonore AC in combinatie met  The Gran Gioia van Blumenhofer wel van een zeer hoog niveau was en dit misschien wel het geluid van 2014 is .

 

Audio 21 bedankt voor de fuif. :) 

Link to comment
Share on other sites

Nou, zoals in de post van Groovy te lezen is: ik was er ook :P .

 

Na de koffie in de huiskamer van Marc, waar op dat moment niemand aan het luisteren was, ben ik eerst naar de LP-verkoop-tent gelopen. Hoewel het er wel één was, wil ik het niet zo benoemen: echt héél smaakvol aangekleed, zodat je je in een "buiten"-huiskamer waande. Schemerlampen, stoelen en bankjes, kussens, wierook en natuurlijk muziek,  gewéldig. Zó maak je er een echt feestje van. Geen LP kunnen vinden waar ik naar op zoek ben, dus dan maar muziek luisteren....

 

In de hoofdruimte stond de Grand Gioia, met als primeur The Straight van Sonore. Een tijdje geleden heb ik met een aantal forumgenoten kunnen genieten van de Gioia en de "gewone" versterker van Sonore. Dát klonk al geweldig, maar wat ik hier hoorde, wel, dat ging nóg een behoorlijke stap verder. Ook de nieuwe motor was hier nu in de set opgenomen. Met wat een gemak en souplesse werden de LP's en CD's weergegeven.

 

Cock (van Sonore), die er dus ook was, sprak met een medeluisteraar over écht live en reproductie: een viool of piccolo geeft zoveel meer energie af, dat het zelfs teveel zou kunnen worden voor deze ruimte, de reproductie zal dat niet kunnen evenaren. Die discussie is hier al vaker gevoerd, het gaat er uiteindelijk om dat je dicht in de buurt komt, en daarmee komt deze set een behoorlijk eind  ;) . Ik denk niet, dat ik het eerder zó goed heb gehoord. Ik heb er heerlijk een tijdje van kunnen genieten, van de jazz die Cock ons voorschotelde, en de pop en singer-songwriters die Marco (Arden) dan weer opzette  ^_^ .

 

En daar zag ik ook Peter (Groovy) dus langsschuifelen, en de rest is geschiedenis  :D . Ik wilde onder de Lenco ook een mooie plinth bouwen, maar ik ga mijn energie nu eerst verder in mijn eigen set steken, de Garrard en phono pre staan nu op kleine tafeltjes en dat moet veranderen....

 

Ik wil Mark, Marco en alle anderen die de Vinylfuif mogelijk hebben gemaakt hartelijk danken voor de gastvrijheid en de organisatie van deze mooie dag! Of weekend eigenlijk  ;)

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat ik jullie gemist heb.

Ruud, Ruud en ik waren er tegen 14.30.

 

Aan de verslagen heb ik weinig toe te voegen.

Heerlijk weer was het dus veel buiten zitten kleppen met iedereen, en de dag afgesloten met een fantastisch etentje.

 

Mark (en wederhelft en dochter), Marco en Glenn en Cock heel erg bedankt, het was een heerlijke dag!

Link to comment
Share on other sites

Helaas, te druk dit weekend. Had graag kennis genomen van het geluid van 2014. Enne, dan al die aardige mensen op een hoop, super.

Maar daarvoor is een lege zondag nodig, en die had ik niet.

Link to comment
Share on other sites

Mooie verslagen, leuk om te lezen. Dat was weer smullen in meerdere opzichten lees ik. Had er wel op gerekend om even langs te gaan maar was toch te verkouden/grieperig om in de auto te stappen richting Wapenveld. Volgende keer dan maar ;)

Link to comment
Share on other sites

Wat zeg je ?? :P

Maar het viel in de praktijk reuze mee. Alle tankbemanning draagt een headset die je goed afsluit van de buitenwereld. En de echte herrie heb je niet binnen, maar juist buiten als je direct ernaast staat. Dan droeg ik zelfs oorpluggen onder de "koptelefoons" die we dan droegen. Het was dan wel effe schrap zetten voor de luchtdruk als het kanon schoot als je echt naast zon tank staat.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

We kunnen het nog wel een keer dunnetjes over doen hoor, op ons ''Uit de platenkast van...'' middagje op 6 december aanstaande is iedereen welkom. Moet je wel een plaat meenemen en komen vertellen waarom nou precies die plaat. Deze dag gaat eigenlijk puur om de muziek, ben heel benieuwd hoe dat gaat verlopen! En kun je alsnog die ambiance een keer proeven...

 

Wedden dat Ivan er ook weer is?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...