Jump to content

Nieuwe eindbuizen


carl
 Share

Recommended Posts

Vanmorgen 4 6550 van Tung Sol ontvangen.

 

 

Ook een nieuwe print voor mijn UL40-S2 versterker. Die ga ik nog 1x opnieuw opbouwen met wat handigheidjes erbij.

Aircootje erin? Met dit weer geen luxe Patrick. f050.gif

Link to comment
Share on other sites

Vintage, die KT120 is van een totaal andere orde.. Zou je eens moeten horen. Wellicht niet in onze versterkers maar dat die buizen van een ander kaliber zijn hoor je binnen 5 tellen. De 150 gaat daar nog eens overheen.

Dat geloof ik direct GoodTube.  Maar zoals je zegt het moet  passen in je versterker.  Ik heb ook niet zoveel vermogen nodig. Ik zoek het meer in de  verfijning rond het gebied van 1...2 watt.   Je kunt met Arta je buizen ongelofelijk mooi afregelen. Als je er een beetje handigheid in hebt en de meet setup  betrouwbaar is dan is het  niet moeilijk meer. :) Misschien kun je dan 1 en dezelfde buis van een andere orde laten klinken.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je hebt per buis een ledje Jack. Je moet net zo lang draaien tot dat het ledje net niet opflikkert. Heb de laatste dagen de radio aangehad om de KT 120 in te spelen. Vraag me toch af of het het net niet te is in het laag. Ga toch nog op zoek naar een paar Winged c's. Als iemand een suggestie heeft? Bij Upscale audio kan je wel gewone Svetlana c's kopen, 72 uur ingebrand en daarna gematcht. Verder geen idee hoe de gewone Svetlana klinkt ten opzichte van de Winged c.

Link to comment
Share on other sites

Tja Charles, 

Dat laatste setje Winged C doe ik liever niet weg. De gewone Svetlana schijnt minder goed te zijn.

De Tung Song 6550 waar Patrick laatst mee langs kwam, lijkt me ook niet verkeerd en samen met EH 6550 een prima alternatief.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan NOS Svetlana's Winged c's kopen. Ik denk dat ik dat maar doe. Wel prettig twee setjes verschillende buizen. Ik ben nog bezig geweest met de Tung Sol KT 120. Ik had de impedantie van mijn phono trap onlangs aangepast waarschijnlijk om te compenseren op de veroudering van de buizen. Nu staat die weer op 1000.

Link to comment
Share on other sites

Weet waar je koopt Carl, de meeste winged C buizen die worden aangeboden in het wild zijn B partijen

 

De krenten zijn uit de pap.

 

Ik zou eerder dan de TAD 6550 svt kiezen dat zijn namelijk A selectie winged C.

Tube Amp Doctor hanteert wel een serieuze selectie / match procedure.

 

Ps het lijkt erop dat TAD ook door de voorraad heen is, evenals Tonefactory

Het wordt echt moeilijk om hiervan een A grade partijtje te krijgen lijkt me (want hoe weet je dat het gaat om goede en geen gedumpte voorraad)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de idee dat die upscale audio wel een fatsoenlijke tent is. Ze hebben de buizen een tijd niet gehad omdat ze geen b exemplaren wilde leveren.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de idee dat die upscale audio wel een fatsoenlijke tent is. Ze hebben de buizen een tijd niet gehad omdat ze geen b exemplaren wilde leveren.

Vergeet niet de invoerrechten Carl.  Mijn laatste gematchte quartet kocht ik in 2012 voor 135€ inclusief BTW

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wat voor een sukkel ben ik.

Heb ik dat van mezelf gezegd, kan het me niet herinneren. Maar los daarvan kan ik de Svetlana's toch niet krijgen bij Upscale. Wel een fatsoenlijke tent en ze suggereerden wat alternatieven, waaronder Sowtek en Gold Lion. Die laatste kende ik nog niet. Waar komen die vandaan?

 

 

PS het is maar voor erbij, dus het heeft geen haast.

Link to comment
Share on other sites

Heb ik dat van mezelf gezegd, kan het me niet herinneren. Maar los daarvan kan ik de Svetlana's toch niet krijgen bij Upscale. Wel een fatsoenlijke tent en ze suggereerden wat alternatieven, waaronder Sowtek en Gold Lion. Die laatste kende ik nog niet. Waar komen die vandaan?

 

 

PS het is maar voor erbij, dus het heeft geen haast.

 

Zie mijn verhaal van 11 juli

Daar staat Gold Lion niet bij, die maken geen 6550 maar de KT range.

Is de top van wat er uit die fabriek komt. Reflector / new sensor dus. Voorheen Sovtek.

Link to comment
Share on other sites

Net gedaan, bedankt. Toch mis ik wel duidelijke klankbeschrijvingen zoals deze buis zet net meer of minder aan in het midden dan die.

 

Overigens bevallen de KT 120 ook goed. Ik heb met name de indruk dat ik bij de ene plaat meer diepte hoor dan bij de ander. Misschien mag het in het midden wat warmer, maar dat kan ook aan de phonotrap liggen.

Link to comment
Share on other sites

Net gedaan, bedankt. Toch mis ik wel duidelijke klankbeschrijvingen zoals deze buis zet net meer of minder aan in het midden dan die.

 

Overigens bevallen de KT 120 ook goed. Ik heb met name de indruk dat ik bij de ene plaat meer diepte hoor dan bij de ander. Misschien mag het in het midden wat warmer, maar dat kan ook aan de phonotrap liggen.

 

tja, het middengebied is juist bij een EL34 zo befaamd.

 

De KT120 blinkt uit in de laagweergave en in het hoog

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...