Jump to content

Workshop En High-End Forum Dag 2014: De Draaitafel En Haar Aandrijving Door Sonore Ac


Arden
 Share

Recommended Posts

Ja als vakmensen het aantonen dan is er weinig tegenin te brengen.

Ik ben toch wel benieuwd hoe men denkt over de omschakelbare snaar naar idlerwheel dt.

Als ik het goed heb staat er daar een.

Link to comment
Share on other sites

Na jaren van afwezigheid (ik wist niet eens dat hear.nl high-endforum.nl was geworden, kun je nagaan!) was ik vandaag toch aanwezig op deze dag.
Indrukwekkende resultaten bereikt Sonore, en dat met het veranderen van een motortje (incl. sturing) en een snaartje!
Bewijst maar weer eens dat het resultaat toch ècht de som der delen is. En het is steeds weer verrassend wat je in die som mee moet tellen.

Enfin, foto's voor degenen die er niet waren en als herinnering voor degenen die er wel waren!

IMG_9216_zpsc5e79a8d.jpg

IMG_9219_zps0873f5cf.jpg
(met Sonore AC motor en bijpassende snaar)

IMG_9221_zpsc46ef165.jpg
ZYX Cosmos elementje op de Pluto

 

IMG_9224_zps679617e7.jpg

IMG_9226_zps713f3af2.jpg
De fantastische Blumenhofer spelers Als ik goed gegoogled heb de Genuin FS2

IMG_9232_zps69cd35ae.jpg
Het sonore versterkermateriaal

 

IMG_9234_zps48172d14.jpg

IMG_9236_zps9f0b73e5.jpg
Dit is de originele Pluto motor en beduidend dunnere snaar

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een heerlijke dag gehad. :wub:

 

Niet geluisterd naar de set, wel zeer geinteresseerd geluisterd naar Cock en Arnold, 2 bevlogen en gepassioneerde liefhebbers met de juiste intentie.

Hun verhaal is zeer logisch en alle kleine details zijn op zichzelf misschien niet nieuw, maar zoals wel vaker zijn er principes gecombineerd waarbij het geheel meer is dan de som der delen.

En verhelderend ook om meer inzicht te krijgen in het hoe en waarom, ook waarom de traditionele systemen inclusief direct drive allemaal mank gaan aan hetzelfde probleem.

 

Ik heb genoten van het weerzien met oude bekenden en het ontmoeten van nieuwe mensen, alsmede de gesprekken.

Onno en George, bedankt voor de "ride" en het aangename gezelschap!

 

Marco, Onno, Cock en Arnold bedankt voor de organisatie en de sfeer (ook alle deelnemers trouwens!)

Voor enkelen gaat er nog een vervolg komen op de diverse ontmoetingen en gesprekken en ik hoop dat daaruit iets moois gaat voortkomen, daar heb ik gezien de intenties alle vertrouwen in.

 

De stichting Ambulancewens kan ca. 70 euro tegemoet zien als donatie namens het HE-forum, waarvoor ook dank.

 

Nu is den pijp leeg en zal ik met behulp van enkele "pammetjes" een dikke nachtrust gaan maken en morgen de gevolgen dragen maar het was het waard!

Link to comment
Share on other sites

Laat ik inhoudelijk eens de spits afbijten (dacht ik). Ik vond het een erg leuke dag met erg leuke mensen en fantastisch georganiseerd. We mogen Marco, Cock en Arno wel erg dankbaar zijn om hun spullen ter beschikking te stellen. Het was dan ook een prachtige set die in alle opzichten overtuigde in deze grote ruimte. Persoonlijk val ik helemaal voor die Pluto draaitafel. In zwart was hij ook visueel bijna niet te verslaan - de schoonheid van een pure gebruiksfunctie.

 

Het experiment met de verschillende motors en voeding overtuigde me toch niet helemaal. Ik zat op een werkelijk uitstekende luisterpositie en ik meende ook een gering verschil te horen, maar ik vond dat moeilijk als beter of slechter te definiëren hooguit anders. Ik zou er ook geen eed op doen dat ik de verschillen er ook A/B zou uithalen.Vorige week bij het kabelvergelijk lag dat toch duidelijker voor mij want zowel de Sonore als de Stealth kabel vond ik veel beter klinken dan dropveter en de rest. Daar kwam nog bij dat hier niet alleen sprake was van verschillende motoren en voeding, maar ook van een andere type riem en zat de poeli bij de Sonore motor iets hoger. Dat neemt nogmaals niet weg dat die "goedkope" Pluto draaitafel een aspiratie voor iedere analoogliefhebber is. Ik zou hem persoonlijk met de standaard motor nemen want dan is die nog enigszins te betalen. En om als goed Nederlander te praten: 4000 euro extra voor een motor vind ik veel geld.

 

Oh ja Marco die Big Fun 17 vond ik ook erg overtuigen zeker gezien de prijs ( was toch het grotere type Genuin). Misschien kan het nog wat beter in het laagste laag, maar niet voor dat geld. Die ongeremdheid van dit LS merk is toch wel erg bijzonder.

 

PS m.b.t. de zwaarte van plateaus het volgende: Rudolf Bruil heeft daar onderzoek naar gedaan:

 

- LP 12 4,5kg

- Thorens 127 3,2 kg

- Thorens 126 III 2,3 kg

- Thorens Referenz en Prestige 6,5 kg

- Micro 1500 9,2 kg

- Micro RX 5000 20 kg

 

- een meer recente draaitafel als de Fat Bob zit weer op 11,3 kg meen ik.

- " mijn " Oracle Delphi 4 kg

- de bekende Nottingham Analoque Spacedeck 6,5 kg

- de veel duurdere Nottingham Annaloque Dais 25 kg

 

Het lijkt alsof juist de Japanners en Engelsen voor zware plateaus kozen en dat Thorens zelfs in zijn topmodellen daar een stuk relativerender over was en koos voor plateaus van minder gewicht zelfs in hun topmodellen. Voor die zware plateaus heb je wel een goed lager nodig.

Link to comment
Share on other sites

Prima en leuke dag gehad met dito forumgenoten+ 1 vrouw ;) 
Heel tof was het om Sander te mogen brengen en de gesprekken in de auto die weer als vanouds waren met uiteindelijk toch weer op uitkomen op het 'hogere'. :D 
Zo gaat het altijd met Sander en mij. Heel erg leuk vond ik ook om oud forumgenoot van het eerste uur SOTA Jerry weer eens terug te zien. ReneN die er ook weer eens bij was na lange tijd van afwezigheid en ik in eerste instantie helemaal niet meer herkende. (shame shame :wacko:  freakaudio) En dank Rene voor de lp van SAGA waar ik al ruim 25 jaar naar op zoek was en die jij vandaag verkocht aldaar. Ben er super blij mee weer.
De broodjes, vlaaien en liters koffie en thee waren als vanouds weer goed verzorgd. Net zoals de uitleg van Arnold en gedoseerd aangevuld door Cock. Prima uitgelegd verhaal en heldere motivatie/beredenering. Het blijft een boeiende materie. En in mijn oren was er een heel duidelijk verschil te horen tussen de twee motorsturingen, waarbij het al vrij snel duidelijk werd dat de Sonore motorsturing een grote stap verder gaat.
Ik wens de gelukkige winnaars veel plezier met de koperen mat en met de Omicron Magic Dream Decouplers. Maar we zien natuurlijk wel graag dat de winnaars hun bevindingen met hun gewonnen producten op dit prachtige forum delen met ons allen.
Met een klein gezelschap zijn we nog wezen eten en waar het zeer gezellig  en heerlijk buiten toeven was, uitkijkend over een uitgegraven mergelplas.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de geweldige dag.

Leuk om de verschillen waar te nemen.

Daar ik eigenlijk van menig was dat een tafel gewoon rondjes moet draaien en dit slechts een beperkte invloed had op het geluid ben ik nu toch wel van mening veranderd. mij benieuwen wat dan de extra rem nog voor verbetering geeft.

Nog wat plaatjes voor de liefhebbers en de thuisblijvers.

P1060917_zps645db586.jpgHier begon het mee, het ZYX element Cosmos

P1060940_zps99a501af.jpgDat hangt dan weer hier in. Een zeer nette Pluto tafel de 12A Black

Hier boven zien we de beide motoren Links origineel en rechts de motor + sturing van Sonore AC

P1060938_zps41c66a2e.jpg

Gaan we verder komen we hier langs. Een geweldige vd Hul Grail phono trap. veel beter bestaat bijna niet. 

P1060935_zpsc7b3d2d1.jpgVervolgens naar de Sonore AC voorversterker de Mira

P1060937_zps8ae5c3ae.jpg

Om vervolgens door te gaan naar de Sonore AC Arcturus Eindversterker

P1060943_zps6610d8b8.jpg

Die op zijn beurt weer de Blumenhofer Genuin FS 2 aanstuurt.

 

Mooie set, klonk prima.

ene de hamburgers zijn prima!  

Sander ik vond het super gezellig om je thuis te brengen ook leuk dat ik Wilma nog even heb gezien.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...