Jump to content

Workshop En High-End Forum Dag 2014: De Draaitafel En Haar Aandrijving Door Sonore Ac


Arden
 Share

Recommended Posts

toch is dat niet helemaal waar.

Het heeft alles met prioriteiten stellen te maken. Er zijn voldoende gewone arbeiders die een Ferrari rijden en daar heel lang voor gespaard hebben, dat zelfde komt ook bij audio apparatuur voor.

Het is maar wat je belangrijk vind. Jou reactie geeft echter wel aan waar jou prioriteiten liggen.

Als je maar net rond kunt komen, zoals zoveel mensen, dan heb je geen enkele prioriteit.

Waar liggen mijn prioriteiten volgens jou?

Link to comment
Share on other sites

Het is ook cultuur en achtergrond. Mijn ouders moesten elk dubbeltje omdraaien. Dat vormt je. Mijn set zal bijelkaar een kleine 10.000 gekost hebben, en ik weet ook wat mijn oude moedertje ervan gezegd zou hebben. Maar ja, een keer moet het maar eens. Nu ben ik verwend, enorm verwend met bakken structuurinformatie waardoor al die (peper)dure audiospulletjes in een schril en ander daglicht komen te staan. Ook daardoor ben ik gevormd.

Wol was over mijn set ook lyrisch.

Link to comment
Share on other sites

Oh sorry Marco, ik dacht dat die arm veel en veel duurder was. Was dat dan geen Pluto arm want die zijn boven de 10.000 euro? Dan vind ik het inderdaad veel waar voor je geld.

Een knieval is er niks bij.

Sorry, sorry, sorry, hij kost geen 30.000 maar slechts 25.000. Nee, dan is het goed.

Link to comment
Share on other sites

Het is ook cultuur en achtergrond. Mijn ouders moesten elk dubbeltje omdraaien. Dat vormt je. Mijn set zal bijelkaar een kleine 10.000 gekost hebben, en ik weet ook wat mijn oude moedertje ervan gezegd zou hebben. Maar ja, een keer moet het maar eens. Nu ben ik verwend, enorm verwend met bakken structuurinformatie waardoor al die (peper)dure audiospulletjes in een schril en ander daglicht komen te staan. Ook daardoor ben ik gevormd.

Wol was over mijn set ook lyrisch.

Arden heeft groot gelijk dat hij de rijken helpt van hun geld af te komen. Als hij het niet doet, doet iemand anders het wel.

Ik ben er echter van overtuigd, dat een groot deel van deze kopers geen hobo van een fagot kunnen onderscheiden. Zij kopen dure apparatuur om mee te pronken. Zielig gedrag is dat, maar nogmaals "pak ze hun geld af", anders kopen ze er andere dingen voor waar ze niks aan hebben.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er echter van overtuigd, dat een groot deel van deze kopers geen hobo van een fagot kunnen onderscheiden. Zij kopen dure apparatuur om mee te pronken. Zielig gedrag is dat, maar nogmaals "pak ze hun geld af", anders kopen ze er andere dingen voor waar ze niks aan hebben.

Als je wilt pronken kan je dat beter doen dan met een platenspeler.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Welkom op het High-End forum JD...

 

Misschien had je toch even, zoals wij ook naar jouw dag kwamen, je gezicht moeten laten zien. Dan had je misschien iets anders gereageerd.

 

Geeft verder niet, maar denk nu alsjeblieft niet dat je van afstand kan gaan zitten oordelen. Dat geeft geen pas. Ook sneren richting mijn klanten of doelgroep worden niet gewaardeerd. Jouw mening over de materie, die mag je geven, maar dan wel uit ervaring. Daar je er echter niet bij was...

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er echter van overtuigd, dat een groot deel van deze kopers geen hobo van een fagot kunnen onderscheiden.

Will, je alter ego Jongensdroom heeft weer last van HA: Hifi Afgunst. Spreek hem daar even op aan wil je? Ik kan het verschil ook niet herkennen tussen een hobo en een fagot, maar wil er graag een Instrumentdag 2015 aan besteden. Als jij de instrumenten levert. Mensen met een goed inkomen en een voorliefde voor klassieke muziek, die vaak in de concertzaal komen, zullen trouwens niet snel een goede hifi-set kopen. Ze hebben de werkelijkheid al daarvoor. En als ze het wel doen, dan denk ik dat ze heel goed kunnen horen of iets de werkelijkheid benaderd of niet. Maar zoals je geleerd hebt op de Kabeldag heeft iedereen een andere voorkeur qua geluid.

Link to comment
Share on other sites

Naar alle waarschijnlijkheid heeft je set een prijskwaliteitverhouding die zijn gelijke niet kent. 

Er gaat niets boven een tevreden mens.

Ik denk dat je dat veilig kunt stellen ja! Ik heb het geluk gehad om (Via Roger) veel te kunnen proberen. Beviel het niet, ging het terug. 

Zo kun je blijven klooien en pas geld uitgeven bij een echte upgrade. 

Link to comment
Share on other sites

Welkom op het High-End forum JD...

 

Misschien had je toch even, zoals wij ook naar jouw dag kwamen, je gezicht moeten laten zien. Dan had je misschien iets anders gereageerd.

 

Geeft verder niet, maar denk nu alsjeblieft niet dat je van afstand kan gaan zitten oordelen. Dat geeft geen pas. Ook sneren richting mijn klanten of doelgroep worden niet gewaardeerd. Jouw mening over de materie, die mag je geven, maar dan wel uit ervaring. Daar je er echter niet bij was...

Mijn opmerkingen zijn van algemene aard en op ervaring gebaseerd. Het zou erg kortzichtig zijn om die op 1 dag te baseren.

Het is veel verstandiger om het grootste deel van je budget aan de akoestiek te besteden.

Mijn mening komt niet altijd iedereen even goed uit. Dat is jammer dan. Dit is toch een openbaar forum?

Link to comment
Share on other sites

JD ook ik heb veel moeite met je laatste stukje waarin je rijke mensen zielige pronkerige mensen noemt etc, en

neen ik quote je stukje niet zoals Carl deed

 

Of ik bij de "rijken" behoor mag je zelf uitzoeken

 

Mijn mening geld niet voor alle rijke mensen. Dus voel je niet aangesproken. 

Of jij rijk bent, hoef ik niet te weten. Daar heeft een ander immers niks aan.

Link to comment
Share on other sites

Will, je alter ego Jongensdroom heeft weer last van HA: Hifi Afgunst. Spreek hem daar even op aan wil je? Ik kan het verschil ook niet herkennen tussen een hobo en een fagot, maar wil er graag een Instrumentdag 2015 aan besteden. Als jij de instrumenten levert. Mensen met een goed inkomen en een voorliefde voor klassieke muziek, die vaak in de concertzaal komen, zullen trouwens niet snel een goede hifi-set kopen. Ze hebben de werkelijkheid al daarvoor. En als ze het wel doen, dan denk ik dat ze heel goed kunnen horen of iets de werkelijkheid benaderd of niet. Maar zoals je geleerd hebt op de Kabeldag heeft iedereen een andere voorkeur qua geluid.

 

Ik heb geen last van Hifi Afgunst, maar van een gezond verstand. 

Waar is voorkeur voor geluid op gebaseerd? We willen toch de werkelijkheid benaderen!?

Link to comment
Share on other sites

Mijn mening geld niet voor alle rijke mensen. Dus voel je niet aangesproken. 

Mooi toegepaste taalfout!

Zullen we het aardig proberen te houden, heren ouwe wijven theekransje? ;)

 

 

Ik heb geen last van Hifi Afgunst, maar van een gezond verstand. 

Waar is voorkeur voor geluid op gebaseerd? We willen toch de werkelijkheid benaderen!?

Mwoah, ik verkies een prettig geluid boven de werkelijkheid. MyFi is de term :D

Link to comment
Share on other sites

Waar is voorkeur voor geluid op gebaseerd? We willen toch de werkelijkheid benaderen!?

Ho ho, twee verschillende vragen. Graag 1 per keer. De "werkelijkheid benaderen" werd tijdens de Kabeldag toch anders ervaren. Ik vond jouw kabel bijvoorbeeld erg goed, maar anderen waren het daar niet mee eens. Het is dus per persoon verschillend. En waar die voorkeur op gebaseerd is weet ik niet. Misschien fysiologisch, ik hoor het instrument zoals ik denk dat het werkelijk klinkt, of persoonlijk, dit is zoals ik het instrument graag zelf hoor, dit is werkelijk genoeg voor mij (My-Fi).

Link to comment
Share on other sites

toch is dat niet helemaal waar.

Het heeft alles met prioriteiten stellen te maken. Er zijn voldoende gewone arbeiders die een Ferrari rijden en daar heel lang voor gespaard hebben, dat zelfde komt ook bij audio apparatuur voor.

Het is maar wat je belangrijk vind. Jou reactie geeft echter wel aan waar jou prioriteiten liggen.

 

Exact.

 

Zo heb ik een tijdlang in een Audi A8 rondgeknord met alle bijkomende kosten, gewoon omdat ik er plezier in had.

Ik kon het ook betalen, maar thuis zat ik op stoelen van de kringloop ...... lekker belangrijk.

 

Maar ik had het ding echt niet om te pronken, maar vanwege het kwaliteitsgevoel en het plezier.

Een A8 is high end. En ik had het geld ervoor over.

 

Een ander koopt een Pass Labs of Gispen stoeltjes. Ieder het zijne, leven en laten leven.

Link to comment
Share on other sites

Spido zit ook altijd graag op de eerste rij.

En dan nog het liefst voor een dubbeltje.

 

Dat lukt niet.

Dat kost meestal wat méér.

 

Maar als je het een beetje goed uitkient

en niet altijd het allernieuwste van het allernieuwste hoeft te hebben

en ook niet het allerbeste van het allerbeste

- vooral wanneer het verschil in kwaliteit zo klein is

dat je het toch niet kunt horen - 

dan kun je een prachtige set samenstellen

voor een fractie van de prijs die de man naast jou betaalde.

Link to comment
Share on other sites

Arden heeft groot gelijk dat hij de rijken helpt van hun geld af te komen. Als hij het niet doet, doet iemand anders het wel.

Ik ben er echter van overtuigd, dat een groot deel van deze kopers geen hobo van een fagot kunnen onderscheiden. Zij kopen dure apparatuur om mee te pronken.

 

Pronkers zijn er, en maar genoeg ook als je in bepaalde kringen verkeert, maar dat heeft inderdaad net zo weinig met muziekbeleving te maken, als het vermogen om een hobo van een fagot te onderscheiden.

Dat laatste is gewoon een technische aangelegenheid zoals naamvallen uit je hoofd leren, maar verder geen aanduiding of garantie voor kwaliteit van het gehoororgaan.

 

Zo ben ik er behoorlijk zeker van dat jij op jouw beurt geen tweekorige van een driekorige musette zult onderscheiden, terwijl dat verschil er best wel is.

Of dat je het hoorbare onderscheid zult maken tussen een wisseltonig en een enkeltonig instrument.

Maar zal dat niet-kunnen ook maar iets afdoen aan de beleving van muziek, waarin een musette-accordeon wordt gebruikt of een diatonische harmonica? Ik hoop het toch niet...

 

En ook: als je nooit klassieke muziek beluisterd, heeft het geen enkele meerwaarde om vlekkeloos fagotten van hobo's, viola's van violen en flugelhorns van trompetten te kunnen onderscheiden.

Je kunt immers met gemak GEEN klassieke muziek beluisteren, en tegelijkertijd een leven met uitsluitend akoestische muziek vullen, waarin allemaal unieke en traditionele instrumenten voorkomen die je nooit op een klassiek concertpodium gaat horen.

Er blijft meer dan genoeg volwaardige muziek over, wil ik maar zeggen, ook al laat je de voorgekauwde en ingestudeerde nootjes links liggen...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...