WanFie Posted 22 december 2013 Report Share Posted 22 december 2013 Beste Hans, Ongetwijfeld klinken die platen nu nog zo goed, juist doordàt jij ze destijds nat afspeelde. Droog afspelen lijdt ondermeer tot thermoplastische deformatie. (Enig idee hoe heet de naaldpunt wordt bij droog afspelen?) Maar natuurlijk geen Lenco-clean vloeistof gebruiken! Gedemineraliseerd (of gedestilleerd) water met alcohol (2:3) werkt prima. Ja natuurlijk niet met die plakzooi van Lenco. Maar zoals ik al schreef, oude platen gespeeld op een eenvoudige pick-up zijn vaak ook nog verrassend goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2013 Report Share Posted 22 december 2013 Ravon: de dagen blijven gewoon 24 uur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 december 2013 Report Share Posted 22 december 2013 Ravon: de dagen blijven gewoon 24 uur. Met de dagduur, astronomische daglengte[1] of kortweg daglengte wordt de tijd bedoeld die binnen een etmaal verstrijkt tussen het moment waarop het eerste deel van de zon boven de horizon uitkomt (zonsopgang) en het moment waarop het laatste deel van de zon achter de horizon verdwijnt (zonsondergang). Dankzij de diffusie en breking van het zonlicht door de atmosfeer is er nog steeds sprake van volledig daglicht wanneer de zon slechts gedeeltelijk boven de horizon uitkomt. En zelfs die 24 uur klopt niet precies. Aarde 1.0000 1.000 5.52 9.78 11.2 23.935u 0.0034 23.45° Bron Wikipedia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 22 december 2013 Author Report Share Posted 22 december 2013 Stelletje nerds. Jullie lijken wel techneuten. In dit soort gevallen hecht ik waarde aan de onder amateur technici, filosofen van de koude grond, wijnkenners zonder reuk en professioneel audiofielen ongetwijfeld gezaghebbende Enkhuizer Almanak. In dit waardevolle naslagwerk wat ik uiteraard niet in mijn bezit heb kunnen jullie vast wel ergens zien dat het gebruik van het begrip lengen in dit verband heel normaal is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2013 Report Share Posted 22 december 2013 Het is duidelijk zondag ouwenelen-bij-de-dorpspomp-dag op dit forum Stelletje nerds. Jullie lijken wel techneuten. In dit soort gevallen hecht ik waarde aan de onder amateur technici, filosofen van de koude grond, wijnkenners zonder reuk en professioneel audiofielen ongetwijfeld gezaghebbende Enkhuizer Almanak. In dit waardevolle naslagwerk wat ik uiteraard niet in mijn bezit heb kunnen jullie vast wel ergens zien dat het gebruik van het begrip lengen in dit verband heel normaal is. In het geval van wijn (je noemt ten slotte wijnkenners ) is (aan)lengen toch niet als positief op te vatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 22 december 2013 Report Share Posted 22 december 2013 @RAVON: :biggrin: Daar moet ik het voor nu even bij laten, want ik zit goede voornemens voor 2014 te maken. Tot op heden heb ik deze; 1 lief zijn voor elkaar 2 techneuten niet meer zo plagen 3 vaker een bloemetje mee naar huis 4 stoppen voor overstekende bejaarden Ik hoop op nog wat adviezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 22 december 2013 Author Report Share Posted 22 december 2013 Goede voornemens voor 2014. Nog geen tijd voor gehad, ik zit alleen maar te werken de laatste tijd en dat gaat nog wel een tijdje zo door. De schoorsteen hier rookt als een hitsige vulkaan maar dat geeft weinig tijd voor de broodnodige ontspanning. Nieuw draadje doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 december 2013 Report Share Posted 22 december 2013 Stelletje nerds. Jullie lijken wel techneuten. Maar om terug te komen bij de testplaten... deze draaien 33 1/3 omw. per minuut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts