Jump to content

Analogue Extrema Continues: Dr. Feickert Analogue


Arden
 Share

Recommended Posts

Nog zo'n machinebouwer... :D .  

 

:)

 

Dat verband ontgaat mij een beetje. Je hoeft beslist geen techneut te zijn om fraai techno-design te kunnen waarderen.

 

Mijn vrouw is verre van techneut maar vindt hem bijzonder fraai. Ze wil hem wel gratis hebben :D Het enige wat voor haar uit de toon valt is de in verhouding "lomp" uitziende SME arm.

Link to comment
Share on other sites

er zijn mensen die hebben een thorens en er zijn mensen die willen echte draai tafel  bv een oracle

 

Beste Wol,

 

Waar zit nu eigenlijk het tussenwiel, bij die Oracle?

 

 

 beter een tussen wiel dan een snaar de gelijkloop is veel beter

Wol in #151, topic http://www.high-endforum.nl/topic/14240-het-grote-thorens-vergelijk/page-11

 

 

 

1210oracle.1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Wol,

 

Je schreef dat tussenwiel-aandrijving beter is dan snaar-aandrijving.

Je gaf ook aan dat Oracle een heel goede draaitafel is.

 

Oracle heeft echter snaar-aandrijving.

Geen tussenwiel-aandrijving.

 

Welke bewering van jou is nu onjuist?

Die over tussenwiel-aandrijving?

Of die over Oracle?

 

Of allebei, wellicht?  :P

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Misschien is het in deze dan toch ook wel interessant om op 20- of 21 december nog even langs te gaan in Wapenveld?

Daar introduceerd AUDIO21 de nieuwe Pluto Audio 12A Black tijdens haar 2e Open Deur Weekend...

Link to comment
Share on other sites

spido niet verdraaien de woorden  als je goed leest heeft het betrekking op de thorens.dus eerst lezen en dan denken en niet anders om

 

Beste Wol,

 

Bedoel je dan dat een tussenwiel alleen beter is dan snaaraandrijving, wanneer het om een Thorens gaat?

Waarom dacht jij dan dat de ingenieurs van Thorens en EMT destijds van het tussenwiel zijn afgestapt en op snaaraandrijving zijn overgegaan? En bij Lenco, Connoisseur e.v.a. idem dito?

Dacht je dat ze dat destijds deden omdat die stille snaaraandrijving slèchter was dan zo'n rumblewiel? 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben van mening dat het niet veel uitmaakt( gehoormatig dan) als de dt in topconditie is.

Er zijn liefhebbers van de snaar- idlerwheel-en direct drive aangedreven draaitafels :)

Een enkeling zwengeld nog :D

Link to comment
Share on other sites

Dit is wellicht een super draaitafel, maar ik vind hem gewoon niet mooi. Gratis nog niet! Moet toch kunnen?

Dat een ander zoiets mooi vind prima toch. Maar ik niet. Het meeste high-end vind ik zelfs ronduit afschuwelijk lelijk qua vormgeving.

Misschien de ouderdom, maar ik heb ik helemaal niks mee.

Dit is de Mark VI en die vind ik minder mooi dan de Mark V die in mijn logo staat en die ik zelf heb. Elke keer dat ik er naar kijk word ik bevangen door de schoonheid van lijnen. Maar goed ik ben ook gek van meubelontwerpers als Breuer, Macintosh en Eames.
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zou ik ook niet doen (en de Garrard al helemaal niet...)!

 

Die Feickerts hebben gelukkig wel de''drive'' van de tussenwieltafels, dat was 1 van de belangrijkste redenen om ze in het pakket op te nemen. Daarbij heeft zo'n moderne ''ouderwetse'' grote plint ook wel wat!

Link to comment
Share on other sites

Nou dat is makkelijk prima.

De software is niet helemaal uit gediept en slechts een deel is behandeld maar het was leuk om te horen hoe Dr. Feickert begonnen is en wat zijn beweegredenen zijn geweest.

Daarnaast was het leuk om weer de verschillende forum genoten te ontmoeten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...