Jump to content

Analogue Extrema Continues: Dr. Feickert Analogue


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Analogue Extrema Continues: Dr. Feickert Analogue!


Als analoge afsluiter van het jaar 2013 presenteren A10Audio, Music2 en Feickert Nederland U:

Dr. Feickert Analogue

Op zaterdag 28 december is iedereen welkom in de showroom van A10Audio/Room4Music te Amsterdam om dit evenement mee te kunnen maken.
Uw gastheer tijdens deze muzikale dag: Chris Feickert!

Op onnavolgbare manier zal de heer Feickert in zijn rol als grondlegger, ontwerper en CEO van Dr. Feickert Analogue Products demonstraties
verzorgen met de bekende draaitafelmodellen Woodpecker II, Blackbird II en Firebird. Elke tafel als onderdeel van een set-up welke zeker zeer
indrukwekkend kan worden genoemd.
Voor tonearmen tijdens deze sessies is onder andere gekozen voor de Litouwse AWARD winning Reed 3P, de Kuzma 4Point en Jelco 12 inch.
Deze armen zullen tijdens deze dag worden gecombineerd met de Japanse ZYX- en de Hollandse vd Hul elementen. Stuk voor stuk internationaal
samengestelde, zeer geslaagde combinaties!


Ook de Adjust+ software, de wereldberoemde Protractor NG en Platterspeed van Dr. Feickert Analogue zullen uitgebreid aan de orde komen, allen
''must haves'' voor de echte Analoog liefhebber: via een klein seminar zal de heer Feickert alle ins en outs met u bespreken en eventuele vragen
beantwoorden.

Daar de verwachte opkomst groot en de ruimte beperkt is, vragen wij eenieder die dit bij wil wonen dit van te voren op te geven via 1 van de
volgende contact-adressen:


http://www.music2.nl  http://www.feickert.nl of http://www.a10audio.nl

Wij zien U graag verschijnen op zaterdag 28 december van 12.00 tot 17.00 bij A10Audio/Room4Music aan de Burgemeester Roelstraat 10, 1064 BM in
Amsterdam, waar, zoals altijd, het parkeren (met blauwe schijf), de koffie, hapjes en drankjes gratis zijn!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

5 cijferig,dat geloof ik wel.

Snobisme? Alex zeker niet,althans zo kende ik hem niet.

Hij was altijd vriendelijk,ook al kocht je niets.

Hij haalde ook zijn neus niet op voor een mooie Thorens 124 of een Garrard 401.

Het is al wel enige jaren geleden dat ik bij hem op bezoek was.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ik mag zeker niet komen?

Waarom niet? Iedereen is welkom!

 

Ja, met van die 5-cijferige prijskaartjes en altijd de doordringende geur van snobisme in de lucht.

Hier spreekt duidelijk weer een kenner!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb goede ervaringen met A10.

Ze zitten in het hogere segment, maar je kunt er ook mooie tweedehands spullen kopen. Daar ben ik meestal naar op zoek.

Met Alex had ik meteen een click. Hij weet echt waar hij mee bezig is.

Link to comment
Share on other sites

er zijn mensen die hebben een thorens en er zijn mensen die willen echte draai tafel  bv een oracle

 

Mijn Thorens  doet het uitstekend.  Er zijn "betere" "mooiere" en "echtere".

Alleen heb ik daar helemaal niets mee. Het lijkt vaak niet eens meer op een normale draaitafel.

 

Zo'n Oracle wil ik gratis nog niet <_<

Link to comment
Share on other sites

Gaan we nou over smaak twisten...??

 

:confused:

 Smaak?  Nee, dat heeft m.i. meer met muziekvoorkeur te maken.

Vormgeving en functionaliteit, misschien. 

 

1210oracle.1.jpg

 

Dit is wellicht een super draaitafel,  maar ik vind hem gewoon niet mooi.   Gratis nog niet! Moet toch kunnen?

Dat een ander zoiets mooi vind prima toch.  Maar ik niet.  Het meeste high-end vind ik zelfs ronduit afschuwelijk lelijk qua vormgeving.

Misschien de ouderdom, maar ik heb ik helemaal niks mee.

Link to comment
Share on other sites

Smaak? Nee, dat heeft m.i. meer met muziekvoorkeur te maken.

Vormgeving en functionaliteit, misschien.

 

1210oracle.1.jpg

 

Dit is wellicht een super draaitafel, maar ik vind hem gewoon niet mooi. Gratis nog niet! Moet toch kunnen?

Dat een ander zoiets mooi vind prima toch. Maar ik niet. Het meeste high-end vind ik zelfs ronduit afschuwelijk lelijk qua vormgeving.

Misschien de ouderdom, maar ik heb ik helemaal niks mee.

Mooi ik hou wel van die industriële look.
Link to comment
Share on other sites

Een draaitafel is gewoon een technisch ding. Zonder kasten en kappen hou je alleen de essentie over. Een statief, een draaiend plateau met motor en een arm.

 

Ik hou wel van dingen die er eerlijk uitzien. Zo'n ding waar de techniek dus duidelijk zichtbaar is, en niet achter rookglazen deurtjes wordt verstopt zoals in de jaren 80. of in een notenhoutenkastje zoals in 1960.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Een draaitafel is gewoon een technisch ding. Zonder kasten en kappen hou je alleen de essentie over. Een statief, een draaiend plateau met motor en een arm.

 

Ik hou wel van dingen die er eerlijk uitzien. Zo'n ding waar de techniek dus duidelijk zichtbaar is, en niet achter rookglazen deurtjes wordt verstopt zoals in de jaren 80. of in een notenhoutenkastje zoals in 1960.

 

:)

hi hi, dat is eigen lijk net zo iets als met luitsprekers.

Al die kasten kunnen alleen maar kleur aan het geluid mee geven. Wat er niet is kan ook geen (negative) invloed hebben.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...