Jump to content

lp12

timmikid
 Share

Recommended Posts

En Nu wil ik een wereld draaitafel. Mijn interese gaat nu uit naar een lp12. Op verscheidene 2ehands-sites,oa. hifi.nl en hear.nl worden er nu twee of drie aangeboden. Wie heeft er tips of aanbiedingen. Ook tips voor andere tafels zijn welkom. groeten timmikid.

Voor zover ik het kan beoordelen, is bij deze draaitafel de arm het grootste probleem, na de veel te hoge prijs, als loopwerk is een LP 12 helemaal niet zo erg slecht, je moet er echter wel voordelig aan kunnen komen.

een Thorens 125 of 126 lijkt mij een betere keus gezien de bedragen die hiervoor betaald moeten worden - overigens is het goed te weten dat ook Thorens onderdelen schreeuwend duur zijn geworden- dan worden er momenteel ook een aantal Michell's aangeboden voor vergelijkbare prijzen. - vgl. LP 12 -

Groet jitze

Hallo TimmiKid,

Op www.ebay.co.uk worden regelmatig LP12's aangeboden voor minimaal de helft van wat ze doorgaans in Nederland moeten kostten.

In Engeland worden ze doorgaans zo tussen de 400,- a 500,- UKP aangeboden.

De prijzen van een nieuwe LP12 zijn ronduit belachelijk, in mijn ogen.

Ik zag onlangs wat een LP12 nieuw moet kosten. Ik dacht eerst nog:"hmm, valt me nog mee" maarja,.... da's alleen 't loopwerk.

Het loopwerk begint bij 1665,- euro. Dan de goedkoopste arm van Linn 775,- euro. Dan "moet" er nog een onderplaat onder van minimaal 131,- euro. En tenslotte nog de goedkoopste goede (valhalla) voeding van 329,- euro. Alles bij elkaar opgeteld zit je dan al op 2900,- euro, en komt dus er nog een element bij. Kortom.... P25-med.jpg

Groeten,

Alco :)