Jump to content

Keith Monks " Gemini" Platenwasser Machine ( Dubbele Uitvoering)


s.o.t.a jerry
 Share

Recommended Posts

Bedankt voor je reaktie, Ivan 10.

 

Het apparaat heb ik (nog) niet gezien, het is niet de bedoeling dat ik het ga kopen.

Maar van wat ik begrepen hebt a/d telefoon, verkeert het in goeie conditie.

 

Het staat te koop via een kennis in A'dam, en die heeft mij gevraagd om te proberen te achterhalen wat het zou kunnen opbrengen.

 

Zit geen winstbejag op, wordt een liefhebber gegund voor een "normale" vriendenprijs.

 

Gaat eerst mondjesmaat.

 

@ Groovy : iets voor jou ? :D

 

Groeten,

 

              Jerry

Link to comment
Share on other sites

Deze K.M. is wel één van de besten. Ik heb er helaas geen plaats voor.

Ik ken ook iemand die er zo-één heeft, daar heb ik weleens een plaat op laten wassen. Hij is er erg blij mee, en maakt anderen ook weleens blij met een wasbeurtje.

Link to comment
Share on other sites

Loricraft heeft een vergelijkbare machine in haar programma, er is ook nog een vergelijkbare Duitse variant. Overigens betwijfel ik of een KM beter wast dan twee maal een beurt met een ON. Het gaat volgens mij meer om het wasmiddel.

Link to comment
Share on other sites

Om op Hans zijn reactie terug te komen. Ik heb toch het idee dat zo'n zuigmond met zo'n relatief harde spons niet goed kan zijn voor je vinyl. Dan heeft de Hanss(?) machine een zachtere en dikkere spons. Dat zou ik zelf liever hebben. Maar goed, hoe werkt dit apparaat nu?

Link to comment
Share on other sites

Om op Hans zijn reactie terug te komen. Ik heb toch het idee dat zo'n zuigmond met zo'n relatief harde spons niet goed kan zijn voor je vinyl. Dan heeft de Hanss(?) machine een zachtere en dikkere spons. Dat zou ik zelf liever hebben. Maar goed, hoe werkt dit apparaat nu?

Het is een puntafzuiger die over de plaat loopt als een arm Ivan. Vinyl kan verder veel hebben is mijn ervaring. Op you tube staat vast en zeker wel een filmpje.

Link to comment
Share on other sites

Om op Hans zijn reactie terug te komen. Ik heb toch het idee dat zo'n zuigmond met zo'n relatief harde spons niet goed kan zijn voor je vinyl. Dan heeft de Hanss(?) machine een zachtere en dikkere spons. Dat zou ik zelf liever hebben. Maar goed, hoe werkt dit apparaat nu?

 

Ik heb dat vieze velours er af gehaald, en de buis wat hol gevijld, zodat deze de plaat alleen aan de rand en op het label raakt. Werkt perfect.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Denk ik ook wel. Daarmee kun je een platenwasserette beginnen :D

 

Dat klopt! Hier in Leeuwarden staat er eentje bij Poort (www.poortmusic.nl) met dat doel. Nu was ik daar laatst voor iets anders maar toen ik verlekkerd naar dat ding stond te kijken kreeg ik spontaan uitleg over de werking. Ik was verbaasd om er een klosje garen in aan te treffen :-)

Link to comment
Share on other sites

'n nieuwe Okki Nokki is toch niet zo duur..??

 

:)

Nee, op zich niet. Ik heb na dik 25 jaar sinds een tijdje weer een draaitafel en zodoende mijn minstens 30 jaar oude Knosti weer in gebruik genomen. Dat werk ook. Als de LP collectie weer gaat groeien komt die Okki wel weer in beeld.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...