Jump to content

Show Je Set


Sodejuu
 Share

Recommended Posts

In een ander topic werd de opmerking gemaakt een persoon nu iets vaker wilde komen kijken nu het forum overgenomen is. In zijn sig staat een hele berg apparatuur, maar de poster vermelde al dat er weinig meer van klopte. Daarop kwam de vraag om toch eens te laten zien waarmee deze persoon nu speelt. De persoon in lkwestie ging op zoek om een passend topic te vinden waar hij zijn pracht en praal uit kon stallen.

Ik zit al een hele tijd op dit forum mee te babbelen, maar ik kan me niet herinneren dat we ooit een topic hebben gehad waar we ons hobbyspul uit kunnen (en mogen) stallen. Vandaar dit topic.

 

Ik zal zelf de aftrap geven en natuurlijk maak ik er me weer met een "Jantje van Leiden" van af, omdat ik mijn set al elders geshowd heb. Daarom hier de link naar die site:

http://www.audioreview.nl/luisterset/413-de-luisterset-van-roger

 

Wie volgt :)

Link to comment
Share on other sites

Ja ik vind het eigenlijk vreemd dat zo'n rubriek er niet is! Zeker op dit forum waar volgens mij de meest prachtige sets te vinden zijn. Zoals die van Roger bijvoorbeeld, da's de moeite waard om te showen. Op bijvoorbeeld htforum is er een showcase rubriek waar mensen hele beschrijvingen en updates etc posten..

Link to comment
Share on other sites

Daar noem je ook  wat op ,Rogee heeft maar alleen High-end en ook nog de krenten uit de pap ,en dat heb ik totaal niet.

 

mvg wol

Een set is een set, kan jou het schelen? Het enige dat jij hoeft te doen om dezelfde set als hem te hebben is wat geld uitgeven.  :)

Link to comment
Share on other sites

Johny , recessie net niet onder de armoede grens ,jammer geen voedselpakket. :(  

Maar weet je wat het is? In de afgelopen jaren heb ik heel veel apparatuur in huis gehad, en door schade en schande ben ik wijs geworden. Ik heb dan wel een set op zolder staan waarnaar het erg lekker luisteren is en die redelijk wat gekost heeft, maar dat is geen voorwaarde om van muziek te genieten! Ik heb in de woonkamer nu, in verband met de kleine, een zeer bescheiden setje staan (Yamaha en Boston Acoustics, alles tweedehands) en daar geniet ik net zoveel van. Dure spullen zijn leuk maar muziek is het belangrijkst. 

Link to comment
Share on other sites

Bosten wil ook wel hebben op de tripath, ik denk dat het nog beter tot zijn recht komt dan de  warfdale.

 

En dan zo,n Thorens uit zo,n rommel winkel met een grado van vier tientje,s dat is voor mij een high end set

 

mvg wol

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Goed initiatief, dit zal zeker mee worden genomen in de nieuwe indeling en lay-out, maar dan moeten die beschrijvingen er wel komen natuurlijk... Niet bang zijn voor het dievengilde of de belastingdienst, gewoon plaatsen die sets!

 

Mijn set hier plaatsen heeft niet zo heel veel zin daar deze bijna wekelijks wel aanpassingen heeft, wel het hart van mijn set (en nee, dat is niet de versterker), iets wat bijna altijd onveranderd blijft: het analoge altaar...

 

739692_269466279847539_1178534671_o.jpg

 

Een Acoustic-Signature Analogue One mkIII loopwerk met 12 inch Jelco arm en vdH Canary SE element

Van den Hul Grail SE phonostage en Cammino Power Harmonizer

 

...wederom moge duidelijk zijn dat fotograferen mijn ding echt niet is, maar de impressie is daar.

 

Enige tijd geleden stonden er hier gemiddeld minimaal 3 tot 4 draaitafels in de woonkamer, maar na een flinke ''discussie'' is dat teruggebracht naar 1 vaste waarde. 

De analoge set-up staat overigens 4,5 meter bij de set vandaan, via een 6 meter lange Audioquest interlink onder de vloer door staat hij in verbinding met de rest van de set.

 

Als ''referentie'' betreffende digitale bronnen heb ik al tijden een Krell MD 20 ''CD Turntable'' met Krell Studio DAC staan, deze is nu tijdelijk vervangen door een Einstein The Source.

Versterkers veranderen hier met de dag, nu idd ook een Einstein, maar daar komt binnenkort weer een Sonore set voor in de plaats. Heel veel lol heb ik tussentijds nog met regelmaat van het versterkertje van mijn oudste dochter, een Lafayette Bocama, ooit geupdate door KT88.

De luidsprekers veranderen wat minder vaak, dit puur omdat de woonkamer hier niet groot genoeg voor is, over het algemeen gebruik ik hier dus monitoren. Mocht er ooit weer de ruimte voor komen ben ik daar al op voorbereid, een Blumenhofer refurbished en modified Tannoy FSM 15 set! Het enige systeem welke ik buiten de Blumenhofer Wiki  boven de Tannoy Westminsters prefereer. Daar ik een Wiki nooit zal kunnen huisvesten... De luidspreker van het moment is een Blumenhofer FS 5.

 

Tot zo ver mijn set dus, wie volgt?

Link to comment
Share on other sites

Je hebt wel een verstandige vrouw Arden ,en ik zie vd hul fan .en wat kapitaal jonge jonge jonge.

 

voor mijn set hoef ik geen foto. te maken in mijn huiskamer daar hangt zo,n modern 3 in een design en daar moet ik mee leren  leven en we hebben nooit discussie er over want mijn vrouw heeft elke dag de broek aan en dat is  al 38 jaar zo :D   dat is net of je elke dag pinda kaas eet.

 

mvg wol

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Verstandig is ze zeker Wol, en misschien nog wel een grotere vdH fan dan ik!

 

Voor wat dat kapitaal betreft, dat kun je gerust relativeren. Wanneer iemand in een BMW van 100.000+ rijdt met een afschrijving van heb ik jou daar, zeggen we in koor: ''die doet het goed!''

Geeft iemand de helft van dat bedrag aan zijn muziek installatie uit zeggen we ''die spoort geloof ik niet helemaal''.

 

Maar nu vraag ik je, is er iemand die geld uitgeven aan muziek onzinnig vind? Ga dan eens berekenen wat al die lp's en cd's uiteindelijk hebben gekost... Is dat geld weggegooid? Ik denk het niet. Muziek is een heel belangrijk deel van mijn leven, zonder die muziek zou er een stuk minder aan zijn. Om hier nog even op voort te borduren, mijn pak hem beet 1500 cd's en ruim 3000 lp's hebben echt meer gekost dan de middelen welke nodig zijn om ze te beluisteren. Daarbij is het ook niet van de een op de andere dag aangeschaft, maar ging hier een jarenlang proces aan vooraf. Hetzelfde voor de muziekverzameling, hier ben ik al ruim 35 jaar mee bezig (ja, ben op mijn 10e hier al mee begonnen)...

Link to comment
Share on other sites

Bij dezen mijn set zo als deze er nu bij staat.

 

De laatste jaren ben ik nog al bezig om over te schakelen van gekochte componenten naar zelfbouw.

Op dit moment bestaat dan ook de gehele versterkings-lijn uit zelfbouw apparatuur.

 

Beginnen bij de bron.

P1060552_zps4dbeb35d.jpg

Dit is een Acoustic Signature draaitafel met een Jelco SA-750D arm met een Goldring Eroica H element.

P1060553_zpse775cddd.jpg

Dit is een tijdelijk verhaal tot ik een ander element heb.

Dan is het de bedoeling om natuurlijk mijn eigen arm weer te gebruiken.

 

De Phono trap is een ontwerp van Triode Dick samen met Doede Douma de Phono Dude.

Dit is een mooi ontwerp dat zeer goed presteert.

Na deel is wel dat je dan beperkt bent tot High output MC's of MM / MI

P1060547_zps651dd4c9.jpg

 

Vervolgens komt dan de voorversterker, dit is de A&T 11.

Deze staat nog steeds op een plank en moet ooit nog een nette kast krijgen als ik helemaal tevreden ben.

Deze heeft dus nog wat aandacht nodig al is dit al wel een behoorlijk stap vooruit vergeleken met de Linn Wakonda die deze vervangen heeft.

P1060546_zps426714cd.jpg

 

Dan komen de eindbakken aan de beurt.

Dit is een ontwerp dat is ontstaan tijdens de Tubesociety bij Menno vd Veen MOD9.

Deze vervangt nu de Aaron No3 Milenium waar ik normaal mee speelde.

Ik moet wel zeggen dat met name de ruimte die deze eindbakjes weten neer te zetten een goede vooruitgang is.

De El84 is dan ook een heel mooi buisje al heb je er meer nodig om ook echt muziek te maken.

4 eindbuizen per kanaal is net voldoende om ook op een wat hoger volume muziek te maken.

P1060541_zps6e70a81c.jpg

 

Via de VD Hul Sky line kabel worden dan de Magnepan 1.5 aangestuurd.

P1060540_zps61e98745.jpg

Een prettige speaker die wat ruimte vraagt om te staan maar je daar ook goed voor beloont.

De speaker is overigens iets waar ik mijn vingers niet aan wil branden.

Deze zelf bouwen gaat zo veel tijd en geld kosten om in de buurt te kunnen komen van het huidige resultaat dat is geen doen.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Mijn set bestaat uit een set Musical Affairs Grand Crescendo luidsprekers.

De versterker is een voorversterker van Sun Audio type SVC-500 en 2 mono eindversterkers van Sun Audio type SV-2a3PE.

Mijn cd bron is een Pro-ject CD Box se, als streamer gebruik ik een Pro-ject Streambox DS Net.

Beide bronnen gaan naar een M2tech Young dac met een extra Palmer voeding. Het leuke is dat mijn cd bron ook op deze accuvoeding speelt.

Ik heb nog een Thorens 147 jubilee platenspeler met een Soundsmith VPI Zephyr element en Lehmann Blackcube SE phono voorversterker.

Alles staat opgesteld op een Musical Affairs custom made audiomeubel.

Mijn bekabeling: Sts-Digital houten stekkerblok, Furutech Alpha 3 netkabels, Pel Audio interlinks, Cammino interlink, Vicol luidsprekerkabels

Meer over mijn set zie de link hieronder:

 

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=34752.0

Link to comment
Share on other sites

Mijn set al eens geplaatst op hifi.nl. Klik op onderstaande link.

 

http://my.hifi.nl/index.php?user=753

 

Mijn laatste aanwinst heb ik afgelopen jaar December te pakken kunnen krijgen. Het betreft de PH-5 phonotrap van Audio Research.

 

Ben op dit moment meer dan tevreden met m'n set-up.

 

Frank :)

Link to comment
Share on other sites

Tja linkjes, leuk, maar linkjes naar foto's werkt volgens mij beter. Dan valt er hier ook nog wat te zien. Wat dat betreft, hulde voor Kappa 7.

 

Ik ga er nog aan werken, maar dat zal niet eerder dan over een paar weken zijn. Eerst nog even van de zon genieten.

 

Maar toch... Een voorproefje:

 

luisterkamer%20kl.JPG

 

(plaatje wordt groter bij aanklikken)

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Tja linkjes, leuk, maar linkjes naar fotot's werkt volgens mij beter.

 

 

Maakt op zich toch niet uit Hans.

De bedoeling is uiteindelijk hetzelfde, toch?

 

Frank :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Eerder was het me gelukt een foto van photobucket over te zetten. Dan maar met letters:

 

 

Platenspeler:                          Oracle Delphi V, Graham 2.2, Benz Ruby 3

                                               Thorens 160.1 (Hanze gemodificeerd) , Denon 160

 

Phono voorversterker:           Whest PS 20.0

 

Versterker:                             Conrad Johnson Premier 17LS (voor) en Premier 11a (eind)

 

Luidsprekers:                         Monitor Audio 20 SE

 

Bekabeling:                            Kimber PBJ interlinks en van de Hul 501 phonokabel. Russ Andrews Classic stroomkabels

Link to comment
Share on other sites

 

Tja linkjes, leuk, maar linkjes naar fotot's werkt volgens mij beter.

 

 

Maakt op zich toch niet uit Hans.

De bedoeling is uiteindelijk hetzelfde, toch?

 

Frank :)

 

 

 

 

 

Ik vind dat het wel degelijk uitmaakt. Een topic met alleen linkjes naar sites is alleen maar tekst. Niks te zien dus.

Met een linkje naar een foto, wordt het plotseling een stuk levendiger.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

't Is maar hoe je het bekijkt. Bij mijn set staat inderdaad ook tekst, maar in mijn ogen is een beschrijving van e.e.a. wel net zo makkelijk.

 

En een linkje naar een foto is in eerste instantie ook maar tekst lijkt mij.

 

Maar goed, ieder z'n mening.

 

Frank :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...