Jump to content

Music 2


carl
 Share

Recommended Posts

Vanaf het station is het nog een aardig eindje lopen. Dat mooie pand van Marco, dat René van Es zo adequaat beschreven heeft, ligt wel mooi zowat aan het eind van een bedrijventerrein. Met hardlopen kun je nog aardig buiten adem raken. Tenminste ik dan, hè.

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dat dacht ik ook!

 

Vandaag heb ik, uit de stal van Darius Audio, weer een erg fraai phonotrapje ontdekt: de Rogue Audio Ares buizen MM/MC phonoversterker. Wat dat wonderschone apparaat doet voor het gevraagde geld is naar mijn idee heel bijzonder.

 

 

ct6a0991.jpg

 

 

Waarom haal ik dat hier aan, deze zal in de demoruimte van Darius Audio spelend te bewonderen zijn tijdens de forumdag, dus eigenlijk een soort van primeur voor onze lage landen! Ik denk dat ik daar eens even een fraaie Feickert omheen ga opbouwen, wordt het uiteindelijk nog een soort van Analogue Extrema editie V tijdens deze dag...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Voor wat het doet zeker Ruud...

 

Stel dat het een nieuwe BMW 535 zou zijn geweest en hij kost ''maar'' 20.000 euro, dan noemt iedereen zelfs dat bedrag nog een koopje. Dat ik hier niet met phonotrapjes van 50 euro aankom, dat snapt iedereen zo onderhand wel?

Link to comment
Share on other sites

Vergelijkingen gaan altijd mank. Een BMW zal juist bij de omstanders een jaloers gevoel van (patserige?) luxe geven, en het is toch te hopen dat we daarvoor onze audiospulletjes niet kopen. Niettemin krijg ik soms wèl die indruk...

Link to comment
Share on other sites

Vergelijkingen gaan altijd mank. Een BMW zal juist bij de omstanders een jaloers gevoel van (patserige?) luxe geven, en het is toch te hopen dat we daarvoor onze audiospulletjes niet kopen. Niettemin krijg ik soms wèl die indruk...

There is always a lot of ego involved in any male hobby, whether it is buying horses, electronics or whatever.

 

Turf eens terug hoe vaak je zelf wel niet hebt verklaard dat het allemaal geweldig klinkt. Een hobby moet nu eenmaal op meerdere aspecten bevrediging geven anders stapt men al gauw over naar iets anders. Een beetje jaloezie opwekken bij anderen geeft een lekker gevoel bij de meesten. En is dat erg? Het kan weinig kwaad naar mijn idee en schamen kan men zich wel voor belangrijker zaken.  Het is de ander die zich niet gek moet laten maken.

Het is juist de wetenschap dat jij je ergert aan die patserige BMW (anderen zouden dat heel anders formuleren) die de auto zo aantrekkelijk maakt voor de eigenaar ;):)

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

http://www.high-endforum.nl/topic/2634-niets-aan-het-toeval-overgelaten/

 

14 jaar geleden; ook toen struikelde men over de eigen haast om de eigenaar incapabel te verklaren en elk detail met verwoestende kritiek te overladen, tot aan de stoel toe. Het woord jaloezie viel ontelbaar vele malen. Zo hoopt men natuurlijk ook altijd dat de echtgenoot van een waanzinnig mooie vrouw een immense k****zak is.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij klink het vaak waardeloos en rij ook nog in een 19 jaar oude toyota.

 

En toch ben ik niet ontevreden...

 

Leuk een draad uit de oude doos, zelfs de fotoos werken nog!!

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

There is always a lot of ego involved in any male hobby, whether it is buying horses, electronics or whatever.

 

Turf eens terug hoe vaak je zelf wel niet hebt verklaard dat het allemaal geweldig klinkt. Een hobby moet nu eenmaal op meerdere aspecten bevrediging geven anders stapt men al gauw over naar iets anders. Een beetje jaloezie opwekken bij anderen geeft een lekker gevoel bij de meesten. En is dat erg? Het kan weinig kwaad naar mijn idee en schamen kan men zich wel voor belangrijker zaken.  Het is de ander die zich niet gek moet laten maken.

Het is juist de wetenschap dat jij je ergert aan die patserige BMW (anderen zouden dat heel anders formuleren) die de auto zo aantrekkelijk maakt voor de eigenaar ;):)

 

Ik heb me nooit zo druk gemaakt om het uiterlijk. De enige wens die ik heb is, dat een nieuw ding zwart is, want de rest is dat ook. En dat wordt weer gedicteerd door de draaitafel. Verder maak ik me tien keer meer druk om de gehoormatige aspecten.

 

Het is inderdaad wel zo, dat ik een vooroordeel koester t.a.v. protserige kijk-mij-eens sets. Het liefste zou ik een groot laken ophangen voor de set, zodat een bezoeker daar geen beeld van krijgt. Maar dat is weer zo'n opvallend gedoe.

 

Enfin, lekker off-topic weer.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Off topic of niet, het blijft een forumfenomeen dat, wanneer er iets ter zake zijnde wordt gepost, er altijd voor ongeveer 75% niet ter zake zijnde reacties volgen. Moet je je daar nog druk om maken? Lijkt me niet, zo zit ons hele leven nu eenmaal in elkaar.

 

In ieder geval, of het nu wel of niet als een koopje kan worden gezien, jullie kunnen hem beluisteren tijdens de forumdag, dat was waar de posting op was gebaseerd. Het is geen product uit mijn pakket, dus voor de ''verkopertjes'' vingertjes weer mijn kant op worden gewezen: het is een geduchte concurrent voor, Ivan vroeg er al naar, mijn Octave EQ-2. Die heeft een hoger instelbare gain en is een stuk kleiner en daardoor handzamer, welke echter beter is? Dat is niet aan mij.

 

En nee, we gaan er niet ook nog eens een phonotrappenvergelijk aan vast knopen de 14e...

Link to comment
Share on other sites

Misschien eerst even overleggen met beheer zelf?

 

In ieder geval, of het nu wel of niet als een koopje kan worden gezien, jullie kunnen hem beluisteren tijdens de forumdag, dat was waar de posting op was gebaseerd.

Nou niet om het e.o.a. maar wie bindt hier nou de kat op het spek als het om geld gaat? Om dan vervolgens te gaan mekkeren als anderen daar op ingaan?   :wacko:

 

Dat dacht ik ook!

 

Vandaag heb ik, uit de stal van Darius Audio, weer een erg fraai phonotrapje ontdekt: de Rogue Audio Ares buizen MM/MC phonoversterker. Wat dat wonderschone apparaat doet voor het gevraagde geld is naar mijn idee heel bijzonder.

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat Arden wil zeggen een hoge kwaliteit/prijs verhouding. En dat is altijd goed.

 

Jawel maar dat is naar zijn financiële maatstaven. Voor een ander is €500 veelal ook een hoge kwaliteit/prijs verhouding. En dat is ook altijd goed. Het moge na alle discussie in het verleden en nu ondertussen toch wel duidelijk zijn dat Arden zijn maatstaven in deze niet overeen komen met het het overgrote merendeel van de forummers. Respecteer dan ook die forummers en begin er niet zelf over of begin er op zijn minst dan niet over te miepen als je dat toch doet?

 

Link to comment
Share on other sites

Oh ja (weer heel erg offtopic). Kwam deze zomer een in Zeeland een ralley van oude sportwagens tegen (voor vertrek op een boerderij). Is altijd genieten.

 

Natuurijk geldt zoiets ook voor een mooie audio dingen. Platenspelers zijn dan dankbare objecten (en tape decks, als er maar iets kan bewegen).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...