Members Arden Posted 25 december 2012 Members Report Share Posted 25 december 2012 Onlangs zag ik weer wat van die lijstjes voorbijkomen met ''Audiofiele'' top 5-en. Allemaal fantastisch en leuk en zo, maar uiteraard weer die ''Amused to Death'' hoofdzakelijk op 1, gevolgd door de Krallen en Barbers. Nou heb ik niet de intensie om hier top 3-en, 5-en of 10-en uit te lokken, maar kom eens met een aantal fantastisch opgenomen van dito uitgevoerde albums... Zelf heb ik een enorme zwak gekregen voor ''Friend 'n Fellow'' (oneerbiedig ook wel de Duitse Tuck and Patty genoemd), vooral het album ''Covered'' is erg fraai, hiervan hebben we 1 track tijdens de Phonotrappendag gebruikt: Fly Like An Eagle... Friend 'n Fellow - Covered STS-Digital Records heeft onlangs Ben Webster's ''Old Betsy'' uitgebracht, een fantastisch album met een grootse klank... Ben Webster - Old Betsy Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar misschien dat jullie nog wat interessant materiaal kunnen aandragen? Old Betsy is trouwens vooralsnog alleen op vinyl verkrijgbaar, Covered heb ik zelf op vinyl, deze schijnt echter ook op cd te zijn uitgebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2012 Report Share Posted 25 december 2012 Wanneer het ook CD's mogen zijn (is overigens ook op LP verkrijgbaar), Hans Theessink met "songs from the Southland". Alleen een stem en een gitaar, maar man, wat is dat puur en dynamisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 december 2012 Report Share Posted 27 december 2012 Ik kan nog niets online vinden over Fritz de With zijn nieuwe onderneming STS Records. Ik hou het in de gaten. Maar hij gaf toch vaker CD's uit als STS Digital? Leuke LP's http://www.sts-digitalshop.nl/contents/en-uk/d3.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 december 2012 Author Members Report Share Posted 27 december 2012 Is geen nieuwe onderneming, maar 1 van zijn eerste! Wat hij op vinyl uitbrengt is hoofdzakelijk van originele tapes(!), om dat uiteindelijk dan op vinyl uit te brengen onder STS-Digital... Zou wat knullig overkomen, buiten dat, het zou verkeerde ideeen kunnen geven. Het album van Ben Webster (Old Betsy) is ook gemasterd van de originele tape (als je wilt kun je die daar zelfs gaan beluisteren, een beleving op zich), deze is uitgebracht als eerste ''Analogue Experience''. Onder die noemer zullen er nog wel wat gaan volgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 december 2012 Report Share Posted 27 december 2012 Knap hoor! Iets waar altijd om geroepen wordt, ook hier op het forum, wat Analoog is, moet Analoog blijven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 december 2012 Report Share Posted 28 december 2012 Ik vind t best lastig om te zeggen wat " muzikale hoogstandjes" zijn, dat is toch iets heel persoonlijks. Maar het zou best wel leuk zijn als we elkaar wat meer informeerden over goede kwalitiet cds en lps (dus goede mastering, weinig compressie, mooie opname). En dat mag van mijn dan over van alles gaan, van klassiek tot hard rock tot singer/song writer tot whatever. Dus wel met info over de persing (uitgever, nummers, land, jaar etc). Op youtube kun je dan wel beoordelen of de muziek je ook aanspreekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 28 december 2012 Report Share Posted 28 december 2012 Leuke topic, hopelijk lezen importeurs ook mee, dan horen we eens wat anders op shows. Voor de pop liefhebbers. Deze klinkt ook goed (The Blue Nile, A Walk Across the Rooftops, Linn records, LKH1-hun eerste-), leuke sinterklaas titel trouwens : Of deze 12" (The The, B-kant van "Uncertain Smile"): Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 januari 2013 Report Share Posted 1 januari 2013 Ik heb van de week een lp gekocht van Zappa, Sjeik nog wat. Dat noem ik dus een hoogstandje wat compositie en uitvoering betreft. Het is ook nog knap op de plaat gezet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 januari 2013 Report Share Posted 2 januari 2013 Ik heb van de week een lp gekocht van Zappa, Sjeik nog wat. Dat noem ik dus een hoogstandje wat compositie en uitvoering betreft. Het is ook nog knap op de plaat gezet. Leuk, zal ik ook weer eens draaien op mijn "nieuwe" set. Hier een leuk stukje van Wikipedia: Sheik Yerbouti is een album uit 1979 van Frank Zappa. De dubbelelpee bevat muziek die werd opgenomen in 1977 en 1978 en was het eerste album dat verscheen op Zappa Records. De titel van het album is een woordspeling. De albumhoes toont Zappa met een Arabische hoofddoek, en de lettertype lijkt op een Arabische tekst. De titel wordt uitgesproken zoals de titel van de discohit uit 1976 van KC and the Sunshine Band, "Shake Your Booty". Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 Leuk, zal ik ook weer eens draaien op mijn "nieuwe" set. Hier een leuk stukje van Wikipedia: Sheik Yerbouti is een album uit 1979 van Frank Zappa. De dubbelelpee bevat muziek die werd opgenomen in 1977 en 1978 en was het eerste album dat verscheen op Zappa Records. De titel van het album is een woordspeling. De albumhoes toont Zappa met een Arabische hoofddoek, en de lettertype lijkt op een Arabische tekst. De titel wordt uitgesproken zoals de titel van de discohit uit 1976 van KC and the Sunshine Band, "Shake Your Booty". Gisteren dus weer eens opgezet, wel lekker herkenbaar maar sommige stukken ook weer die andere kant van Zappa, die ik niet zo kan waarderen: in mijn oren een bak herrie. Maar dan...... die weergaloze gitaarsolo's maken dan weer veel goed. En werkelijk een prachtige persing! Over all: deze gaat in de bak "wellicht in de verkoop".... Ik ga vanavond nog maar eens een andere van hem draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 januari 2013 Report Share Posted 4 januari 2013 OverNite Sensation van Zappa vind ik dan weer in alle opzichten geweldig. Of het eigenlijk een prima persing is weet ik niet zo goed maar Let England Shake van PJ Harvey kan ik menig persoon hier van harte aanbevelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 januari 2013 Author Members Report Share Posted 7 januari 2013 Eentje die ik eindelijk te pakken heb gekregen (kon hem voorheen alleen bij Thomas Blumenhofer bewonderen): Buddy Tate - When I'm Blue (de originele persing!) Dit is ZO mooi opgenomen en gespeeld, stond al heel lang op mijn lijstje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 april 2013 Report Share Posted 18 april 2013 Dit hoogstandje staat hier nu zijn rondjes te draaien. Goede muziek maar staat ook goed op de plaat. En om dat het nog niet op kan ook nog eens op blauw vinyl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts