Jump to content

Phonotrappen Bijeenkomst: De Resultaten


carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb een erg leuke middag gehad. Prima zaak die A 10 en een rustige, niet opdringerige, vakbekwame eigenaar Alex

 

Met de eerste set met de Magico's had ik eigenlijk hetzelfde als met andere grote sets: het kan me gewoonweg niet overtuigen. Het geluid moet voor mij toch in de eerste plaats strak en natuurlijk zijn. Wel kwamen de verschillen tussen de phonotrappen goed tot uidrukking. Ik denk dat ik de algemene mening verwoord als ik zeg dat dat de Nagra nogal tegenviel. Dat lag anders bij de Octave en de van de Hull want welke daarvan de beste was kan je nog over twisten. Ik denk dat de van de Hull iets aanzet in het midlaag en de Octave natuurlijker klinkt met iets van magie. Het is eigenlijk een gemoduleerde voorversterker. Jammer dat het niet een pure phonotrap is want dan was hij ongetwijfeld iets goedkoper geweest en dus aantrekkelijker geprijsd voor iemand die alleen een phono trap zoekt.

 

De tweede "goedkopere"set met de Martens klonk wat mij betreft veel beter dan de eerste. Ik was met de meeste anderen niet eens dat de Array de minste van de trappen was. De Symphonie Line en de RCM klonken wel warmer maar leverden wat strakheid betreft zeker in. De van de Hull de Grail voor 13.000 euro klonk zeker prima maar ik had de idee dat ook deze van de Hull iets aanzette in het midlaag. Kennelijk de klanksignatuur die de ene keer beter zal uitvallen dan de andere.

 

Moest ik kiezen dan zou ik de Array, de van de Hull en de Ocatve nog een keer thuis willen beluisteren. Het zou me niet verbazen dat de magie van de Octave zou zegenvieren. Maar goed ik heb ze niet thuis gehoord.

 

Alex en Marco bedankt!

 

Anderen: dat moeten we nog een keer doen. Misschien de volgende keer een monitor/bescheiden vloerstaanders bijeenkomst ;) Die Martens vond ik wel indrukwekkend.

 

PS ik hoop dat het forum een beetje een boost krijgt, zeker met deze mensen de moeite waard.

Link to comment
Share on other sites

Over magie gesproken: dat is wat ik heb gezocht in de 6 phonotrappen, en in geringe mate heb aangetroffen. De middag heeft mij wel weer met de neus op het feit gedrukt, dat een audiofiele set beslist niet is wat ik thuis zou willen hebben. Druk in het laag, enorme dynamiek, details, het kan me gestolen worden. Okay, Ik druk me sterk uit, maar zo voelde het vanmiddag toch.

Het is wel de werkelijkheid waarin de meesten van ons zich bewegen (en zoeken!), en het is daarom niet verwondelijk dat lang niet iedereen die bij komt luisteren er wat 'aan' vindt.

Dat inzicht was voor mij eigenlijk de grootste winst van de middag.

Verder, nee, belangrijker toch, vond ik het leuk met een paar mensen gesproken te hebben. Aardige jongens allemaal.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Blijkbaar was de opzet dan volledig geslaagd! Het ging erom dat de verschillen in de phonotrappen goed tot uitdrukking kwamen, en dat deden ze! Of de set an sich iemands cup of tea wel of niet was, dat deed niet terzake, de kwaliteiten van de set spraken verder voor zich zodat daar niets fout kon gaan. Verder denk ik dat iedereen ook een goed beeld heeft gekregen over de winkel en waar Alex allemaal toe in staat is, iets wat ook wel eens uitgelicht mocht worden...

 

Jammer nog steeds dat Kraus bij Schiphol moest omkeren vanwege een acute buikgriep, zijn aanwezigheid had het feestje compleet gemaakt, maar dat is voor een volgende keer!

 

@Carl, jouw vraag in dat andere draadje over het vermogen van die eindversterker op de Martens, 2 x 90 Watt. Die op de Magico's 2 x 220 Watt... Weten jullie ook gelijk allemaal wat een KT120 kan!

 

@Mumsoft, iedereen zoekt idd iets anders, voor mij is dynamiek 1 van de belangrijkste dingen, dat is gisteren denk ik ook wel naar voren gekomen? Met rendement en dynamiek heb je de eerste grote horde al genomen, daarna wordt het een stuk eenvoudiger (maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen)!

Link to comment
Share on other sites

Ja, de opzet was zeker geslaagd. Voor mij was er ook wel degelijk verschil te ontdekken, alleen niet in die mate dat het me meteen duidelijk was. Toen een paar mensen na het horen van de dure Grail riepen dat dit nu wel duidelijk maakte om welke kwaliteit het hier ging, dacht ik, gut, ik heb wat gemist :huh:

Dynamiek vind ik natuurlijk ook belangrijk, maar ik hoef niet van mijn stoel geblazen te worden.

Zoals Sander in een ander draadje al stelde, heb je in de huiskamer niet zo veel nodig. Heb je een woonboerderij of een kasteel, dan wordt het anders, maar qua beleving niet, als het goed is.

 

Wel jammer dat Kraus er niet was, ik had hem graag de hand geschud.

 

M :ph34r: rc

En laat nou de anderen maar eens komen met hun ervaring.

Link to comment
Share on other sites

Ja, de opzet was zeker geslaagd. Voor mij was er ook wel degelijk verschil te ontdekken, alleen niet in die mate dat het me meteen duidelijk was. Toen een paar mensen na het horen van de dure Grail riepen dat dit nu wel duidelijk maakte om welke kwaliteit het hier ging, dacht ik, gut, ik heb wat gemist :huh:

 

Dit had ik eigenlijk ook...

 

Maar bij het begin beginnen.

 

De winkel van Alex bestaat uit een ruim en hoog deel waar je binnenkomt en daarachter en wat hoger, een tweede lagere ruimte.

In de eerste ruimte stond de koffie klaar en na deze genuttigd te hebben (met een heerlijk stuk Limburgse vlaai) zijn we ook in deze ruimte gestart met de set waarop de grote Magico's (ik heb zelden zulke klopvaste luidsprekers gezien)stonden.

Op deze set werden een drietal phonovoorversterkers gedemonstreerd. Voor mij (en voor de meeste denk ik) sprong de Octave er bovenuit.

 

Later werd het in de kleinere ruimte met andere phonovoorversterkers nog eens over gedaan.

Aangezien er wat problemen waren met de gebanceerde draaitafel werd besloten de draaitafel uit de grote ruimte in te zetten.

Mooi, want dan is de bron (met van den Hul Canary) in ieder geval hetzelfde.

 

Ik had m'n Array PH-1 meegenomen. Deze mocht de luistersessie openen.

Wow wat een verschil met het geluid beneden. Krachtig, strak en natuurlijk.

De Array liet (volgens mij) horen wat er op de plaat stond, al viel dit niet bij iedereen in goede aarde.

 

De andere phonoversterkers goten er een wat romiger sausje overheen, de van den Hul Grail het minst.

Ik zou met alle phonotrappen wel kunnen leven, maar hoorde toch behoorlijke verschillen.

 

Het valt me op dat er bij zo'n bijeenkomst altijd bevestiging van de eigen beleving gezocht wordt.

Maar kennelijk lopen de smaken toch erg uiteen, zodat er discussies ontstonden over hoe het nou werkelijk "had moeten klinken".

 

Voor de meesten was de Octave de absolute winnaar, maar ik ben blij dat ik mijn Array niet hoef te ruilen.

Wat ik daarmee aan resolutie, transparantie en natuurlijkheid hoorde was ongekend, zeker in verhouding tot de set in de benedenruimte.

 

Ik heb een geweldig mooi dag gehad, Marco en Alex hartelijk bedankt.

En Alex, gefeliciteerd met zo'n mooie winkel en zo mogelijk nog mooiere apparatuur.

 

Ik heb overigens m'n briefjes nog een doorgekeken en constateer dat de puntenaantal voor de Holy Grail erg dicht bij die van de Array liggen.

 

Puur op punten kom ik op het volgende uit (voor wat het waard is):

 

 

Set beneden:

Nagra: 6,33

Octave: 7,56

Holy Grail1 7,17

 

Set Boven:

Array: 7,67

RCM: 6,17

Symphonic line: 7,33

Holy Grail: 7,50

 

Voor mij, zou de RCM dus, wanneer ik alleen naar m'n score kijk, de slechtste zijn.

 

Typisch vind ik ook dat de Octave er voor mij beter uitkwam dan de van den Hul's.

Iets wat voor m'n gevoel ook zo was.

 

Maar nogmaals... de verschillen in kwaliteit zijn uiteindenlijk niet groot, in karakter wel.

De ene vond ik wat natuurlijker, de ander wat dynamischer en de volgende weer wat transparanter. Enz.

 

:)

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Carl, jouw vraag in dat andere draadje over het vermogen van die eindversterker op de Martens, 2 x 90 Watt. Die op de Magico's 2 x 220 Watt... Weten jullie ook gelijk allemaal wat een KT120 kan!

 

Was een beetje voor mijn eigen beeld om te kijken of mijn Conrad Johnson Premier 11a die lage impedanties aankan. Kennelijk wel. Die Marten heeft ook een iets kleiner type de Miles in zijn programma zag ik. Ga ik wel eens een keer naar luisteren.

 

Verder blijf ik me afvragen wat nu de kwaliteit van die Magico's LS is.

Link to comment
Share on other sites

Geslaagde dag.

Mooi om de verschillen in de phono trappen te kunnen horen.

De gekozen sets waren daar zeker goed toe instaat.

Jammer dat het niet mocht lukken om het verschil tussen gebalanceerd en gewoon te laten horen.

 

Alex nog bedankt dat je het hebt aangedurfd om ons te ontvangen in je prachtige winkel.

Zeker een zaak om eens rustig naar terug te gaan als ik aan wat nieuws toe ben.

Veel keus en een prettige omgeving.

 

Een oordeel over beluisterde producten.

allemaal goed maar elk met zijn eigen specifieke karakters (het zijn net mensen zo als ik het nu neer zet :D ) wat daar bij voor mij het meest aansprak was de Octave phono module hier bij had ik het meeste het gevoel dat het op een natuurlijke manier werd neer gezet.

De Nagra was mij te warm waar bij het laag zelfs naar het bonkerige toe liep.

De VdH zeer mooie versterker en samen met de Octave zit heel dicht bij elkaar.

De VdH is daar bij wat preciezer maar mist weer een stukje natuurlijkheid dat ik bij de octave wel hoorde.

Is de Octave ban beter nee in het is natuurlijk de match met de rest van je set die de muziek maakt.

 

Wel is mij duidelijk geworden dat de verschillen zeker aanwezig zijn zelfs op dit hoge niveau.

 

De array heb ik niet beluisterd en ook de Grail SB kon ik niet vergelijken aangezien deze in een andere setup was opgenomen.

Wel vond ik de 2e set meer mijn kopje thee.

 

Geslaagde dag Marco bedankt voor de organisatie.

Rogier bedankt voor de overheerlijke vlaai.

En het toppunt weer als altijd aan het einde van de dag gezellig een vorkje prikken en na tafelen.

Dat luisteren is leuk maar de gezelligheid is toch ook wel heel belangrijk.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Allereerst wil ik Alex hartelijk bedanken voor zijn gastvrijheid en de tijd en moeitje die hij er in heeft gestoken. Vervolgens wil ik Carl bedanken voor het organiseren van de middag en wil ik Roger bedanken voor de altijd overheerlijke authentieke Limburgse vlaai.</p>

 

Ik ben niet zo goed in het verwoorden van wat ik allemaal gehoord heb maar zal kort mijn indruk geven. Van de Nagra, Octave en van den Hul vond ik de laatste het beste klinken. De Nagra viel mij behoorlijk tegen, ik had daar echt meer van verwacht. De octave en van den Hul ontlopen elkaar niet veel maar ik vond de van den Hul net wat sprankelender en iets dynamischer.

 

Van de set boven vond ik de RCM en de Symphonic Line het beste (even de holy grail) buiten beschouwing laten. Misschien heeft Hans gelijk dat de Array PH-1 eerlijker is maar ik weet niet of ik dat ook wil. Zeker van de set boven heb ik echt kunnen genieten.

 

Uiteindelijk heb ik de Symphonic Line phono stage mee naar huis genomen om deze in mijn huiskamer aan de stand te voelen. De eerste indruk is niet positief. Om met het goede te beginnen. De phono pre is veel opener en dynamischer dan de pre in van mijn geïntegreerde versteker. De instrumenten komen veel meer los van elkaar. Echter en dit is een big but. Er is totaal gebrek aan laag. Eerst viel mij dat niet direct op want ik had een LP van Heather Nova opgezet maar ik had toen het idee dat ik al wat miste. Heb om dat te controleren maar een LP van Depeche Mode opgezet en hier werd het echt duidelijk. Er is geen laag. Ik moet moet nog even kijken of ik ergens misschien wat verkeerd heb gedaan maar tot nu toe valt het tegen.

Link to comment
Share on other sites

Uiteindelijk heb ik de Symphonic Line phono stage mee naar huis genomen om deze in mijn huiskamer aan de stand te voelen. De eerste indruk is niet positief. Om met het goede te beginnen. De phono pre is veel opener en dynamischer dan de pre in van mijn geïntegreerde versteker. De instrumenten komen veel meer los van elkaar. Echter en dit is een big but. Er is totaal gebrek aan laag. Eerst viel mij dat niet direct op want ik had een LP van Heather Nova opgezet maar ik had toen het idee dat ik al wat miste. Heb om dat te controleren maar een LP van Depeche Mode opgezet en hier werd het echt duidelijk. Er is geen laag. Ik moet moet nog even kijken of ik ergens misschien wat verkeerd heb gedaan maar tot nu toe valt het tegen.

 

Misschien eens kijken naar de impedantie aanpassing op je element.

Link to comment
Share on other sites

Het verhaal van Mordante geeft maar weer aan hoe relatief de ervaringen zijn. Meer dan een eerste indruk krijg je niet en misschien speelt de Nagra bij hem wel de sterren van de hemel. Ik hoop zijn ervaringen verder te vernemen. Zag ik Cor overigens ook niet iets meenemen?

 

PS het gebeurt overigens vaker dat een verbetering van de componeneten leidt tot een slechter geluid omdat het kernprobleem dan pas naar voren komt.

Link to comment
Share on other sites

 

Uiteindelijk heb ik de Symphonic Line phono stage mee naar huis genomen om deze in mijn huiskamer aan de stand te voelen. De eerste indruk is niet positief. Om met het goede te beginnen. De phono pre is veel opener en dynamischer dan de pre in van mijn geïntegreerde versteker. De instrumenten komen veel meer los van elkaar. Echter en dit is een big but. Er is totaal gebrek aan laag. Eerst viel mij dat niet direct op want ik had een LP van Heather Nova opgezet maar ik had toen het idee dat ik al wat miste. Heb om dat te controleren maar een LP van Depeche Mode opgezet en hier werd het echt duidelijk. Er is geen laag. Ik moet moet nog even kijken of ik ergens misschien wat verkeerd heb gedaan maar tot nu toe valt het tegen.

 

Hoe is de klank t.o.v. de CD speler (met dezelfde muziek). ??

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Aller eerst wil ik bij deze iedereen bedanken die mee heeft geholpen om deze mooie middag heeft helpen plaats te vinden en als extra gast heer Alex Loth die veel tijd en moeite hier heeft ingestoken om dit te laten slagen.

 

En wat mij betreft was het zeer geslaagd de twee sets waren zo goed dat waar je ook zat, niemand zat op de "hotspot" de verschillen tussen de phonotraps duidelijk naar voren kwamen.

 

In de grote set beneden was voor mij de Octave de winnaar kort daarop de v/d Hul de Octave was voor mij wat muzikaler en wat vloeiender. De Nagra viel voor mij in deze ook tegen.

 

In de set boven had ik een duidelijke voorkeur voor de RCM en de Symphonic Line boven de Array.Ik vond de Array gewoon weg niet mijn geluid niet muzikaal niet de muzikale boodschap eruit halen die in de groeven zit ,zoals de zeer goede maar helaas ook erg dure Grail dit deed gewoon de muzikale boodschap uit de groef weergeven.

 

Maar gelukkig hebben we allemaal onze eigen oren en onze eigen smaak qua klank en dan blijkt ook maar weer hoe verschillend deze is.

 

Het was erg leuk om zoiets mee te maken en jullie allemaal te ontmoeten en lekker over de verschillen te kunnen praten.

 

Tot slot ik heb inderdaad de RCM mee naar huis genomen dit heeft een lang verhaal.De RCM klinkt in mijn set thuis erg vloeiend en muzikaal met een soort van groove het is niet van oh hoor het laag of het hoog nee gewoon een artiest die muziek maakt en voor mij is dat het belangrijkste de muziek daar draait het tenslote om. <_<

Link to comment
Share on other sites

M.b.t. de muziek die tijdens de tweede sessie werd gedraaid:

 

Ik heb hier zojuist de LP van Simon en Garfunkel gedraaid. Ik vind dat eigenlijk gewoon een slechte opname. Hij klinkt rommelig en klopt tonaal niet.

Bij de LP van Ray Charles vond ik, dat je erg goed kon horen dat het een bejaarde opname is. het middengebied voert de overhand.

De opnamekwaliteit van het Duitse "Friend en Fellowi" was gewoon erg goed.

 

Maar juist die verschillen maakte dat het vergelijk er zo goed op kon. Dat phonotrappen hier iets beluisterbaars van maakten (S$G vooral) geeft mij aan, dat het gewoon erg versmeerd. Fouten met fouten verdoezelen noem ik dat.

 

Bij goede apparatuur klinken slechte opnamen gewoon slecht en goede goed. Volgens mij hoort dat zo.

 

Bij het naar buiten gaan zag ik een LP van Harrie Sacksioni in de kast staan. Ik heb die ook, en die draait nu hier. Dat was pas iets om wat te vergelijken. Maar dat is misschien iets te confronterend.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ik zal bij deze ook maar mijn bijdrage aanleveren.

 

Allereerst, Marco, Alex en Charles bedankt voor het idee, het beschikbaar stellen van de apparatuur en de accomodatie. De zaak van Alex is werkelijk een snoepwinkel voor verslaafde audioliefhebbers.

 

Ten tweede heb ik eigenlijk alleen maar de sessie beneden aandachtig meegedaan. Daar vond ik de Octave Phonomodul de "winnaar". Ik praat niet graag over winnaars of verliezers, maar voor mij was de Octave de beter spelende phonotrap van de 3. De Nagra paste wat dat betreft niet in het rijtje. Die klonk gedrongen en muf, weinig gedetailleerd t.o.v. de andere 2 en hij liet hier en daar wel wat gaten vallen. Homogeen was die iig niet. De Octave speelde overduidelijk gedetaiileerder en met overtuiging. Het leek wel of die luider speelde dan de Nagra. De "gewone" Grail, was mij (zeker in het beging) iets te fris. Die stond zich voor mijn gevoel iets te veel op te dringen. Ook daar sijn liefhebbers voor, maar ik wordt er dan snel moe van. Persoonlijke kwestie dus.

 

Omdat niet iedereen boven erbij paste (zeker ik niet), heb ik die sessie maar overgeslagen. Laterna heb ik samen met Goerge wel nog even mogen genieten van de The Grail SB. Dat speelde werkelijk erg goed. De ander phono's hebben we niet beluisterd. Dit was prima om zo mee af te sluiten. We moesten weel stoppen, want op een gegeven moment begon het behoorlijk te vervormen. Eerst lichtjes alleen in het hoog. Daarna ging het midden er ook aan. Blijkbaar waren de accu's oleeg aan het raken.

 

Maar we moesten toch stoppen, want het was toch alweer laat geworden.en de innerlijke mens moest ook verzorgd worden.

 

Ik vond het super om een aantal lieden weer in levende lijve te ontmoeten en zij die ik nog niet van wezen kende, zijn nu aan m'n databank toegevoegd. Allemaal prettige lui om mee over audio te praten. En iedereen heeft toch weer zijn eigen filosofie van hoe iets hoort te klinken en is daar niet gemakkelijk van af te krijgen. Dat is maar goed ook, anders was het hier al gauw een saaie boel en had iedereen dezelfde phonotrap en zo in huis staan.

 

Nogmaals hartelijk dank voor de gezellige (wat een naar woord is dat toch) dag

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Maar Hans, wat je dus eigenlijk zegt is: de phonotrappen die er nog wat van maakten kloppen niet? Dat is ook een benadering. Je kunt het ook omdraaien, dat wat er echt in zit wordt er uiteindelijk een keer uitgehaald?

 

De lp van Friend 'n Fellow is klankmatig 1 van de mooste albums die ik heb, hier kwam vooral het verschil in dynamiek mee naar voren. Simon & Garfunkel was bij alle deelnemers niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat ging dus vooral om de bassdrum in dat nummer, het album van Ray Charles had Cor (andere Cor) niet voor niets meegenomen. Deze was trouwens op de Grail SB ineens bijzonder goed te pruimen, wat in mijn optiek dus voor de Grail zou spreken, niet andersom.

 

Maar buiten dat, van te voren heb ik meerdere malen om een tracklist gevraagd, op de dag zelf ook nog minimaal 3 x voor de sessie boven, er werden er 2 aangereikt, de derde heb ik toen zelf maar bepaald (de duitse Tuck&Patty om ze oneerbiedig te noemen, ik weet het, was mijn uitleg, maar laten we ze voortaan gewoon Friend 'n Fellow noemen)

Link to comment
Share on other sites

Wanneer je goed leest, zie je dat ik de muziek juist erg geschikt vond.

 

Wanneer we alleen maar superopnamen draaien zou het niks brengen. Dat klinkt altijd wel redelijk.

Er was overigens door Arden al een voorstel gemaakt, daar kon ik me wel in vinden.

 

Maar eigenlijk maakt het niks uit, wat er op de plaat staat moet er uit komen, niks meer en niks minder. Slechte platen zijn dus ook geschikt om te vergelijken.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Maar Hans, wat je dus eigenlijk zegt is: de phonotrappen die er nog wat van maakten kloppen niet? Dat is ook een benadering. Je kunt het ook omdraaien, dat wat er echt in zit wordt er uiteindelijk een keer uitgehaald?

 

De lp van Friend 'n Fellow is klankmatig 1 van de mooste albums die ik heb, hier kwam vooral het verschil in dynamiek mee naar voren. Simon & Garfunkel was bij alle deelnemers niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat ging dus vooral om de bassdrum in dat nummer, het album van Ray Charles had Cor (andere Cor) niet voor niets meegenomen. Deze was trouwens op de Grail SB ineens bijzonder goed te pruimen, wat in mijn optiek dus voor de Grail zou spreken, niet andersom.

 

 

Maar het historisch karakter van de opname was ermee weg.

Ik geef toe dat de Thiel units in de Martens er ook een erg felle draai aan gaven dat het daarmee met de Array wat te fel werd zal ik ook niet bestrijden. Maar het was wél een stuk doorzichtiger.

 

Ik heb overigens nog Abraxas van Santana aangeboden. Ook geen super opname, maar wel een waar je verschillen mee hoort. Maar zoals eerder al geschreven, ben ik het met de plaatkeuze helemaal niet oneens.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

En iedereen heeft toch weer zijn eigen filosofie van hoe iets hoort te klinken en is daar niet gemakkelijk van af te krijgen. Dat is maar goed ook, anders was het hier al gauw een saaie boel en had iedereen dezelfde phonotrap en zo in huis staan.

 

 

Helemaal waar...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Het verhaal van Mordante geeft maar weer aan hoe relatief de ervaringen zijn. Meer dan een eerste indruk krijg je niet en misschien speelt de Nagra bij hem wel de sterren van de hemel. Ik hoop zijn ervaringen verder te vernemen. Zag ik Cor overigens ook niet iets meenemen?

 

PS het gebeurt overigens vaker dat een verbetering van de componeneten leidt tot een slechter geluid omdat het kernprobleem dan pas naar voren komt.

 

Cor heeft de RCM prelude meegenomen. Ik heb het tel nummer van Cor zoat we de SL en de RCM eens goed aan de tand kunnen voelen.

Link to comment
Share on other sites

Deze phono vergelijk blijft alleen een indruk en een moment opname.

 

Een andere dag een andere set in een andere ruimte geeft misschien weer een andere uitkomst.

 

Maar het is wel uniek zo'n vergelijk in zulke sets, die zie je niet gauw bij iemand thuis.

 

<_<

Link to comment
Share on other sites

De volgende keer bepalen we de muziek gewoon op het forum.

Dat heeft Marco dus geprobeerd, maar daar kwam weinig respons op. Ik denk dat dat de volgende keer ook het geval zal zijn.

 

BTW, wat wordt het onderwerp voor de volgende meeting? We hebben nu al 3x phonotrappen gedaan :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...