Jump to content

Booster Of Teddy Pardo Externe Voeding Voor Dac


Buell
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een vraagje, zijn er forumleden die positieve ervaringen hebben met externe voedingen van het merk Booster of Teddy Pardo.

Ik vraag me af of het een verbetering zou kunnen zijn tov mijn originele Calyx voeding.

 

Gr. fred

Link to comment
Share on other sites

Mijn ervaring is dat een betere voeding aan een DAC een behoorlijke verbetering kan opleveren. Dat heb ik destijds met mijn squeezebox ervaren en nu met mijn Zodiac+ DAC.

Op het internet staat ergens een positieve review van die Teddy Pardo voeding, gekoppeld aan een squeezebox. Even zoeken dus.

 

Een hele goede stroomkabel aan die externe voeding levert nog weer meer verbetering op. Dat had ik niet verwacht.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Theo,

 

Bedankt voor je commentaar, ik ben er reeds achter dat Teddy Prado niet specifiek een voeding maakt voor mijn Calyx, Booster maakt die wel, maar daar zit een vast snoer aan terwijl ik nu een mooie PS audio voedingskabel aan de standaard Calyx voeding heb zitten.

Ik heb wel een bedrijf gevonden wat een speciale voeding voor me wil bouwen maar ja, custommade is duur en geen idee van het resultaat. De huidige voeding is waarschijnlijk ook niet slecht, maar ik was benieuwd of het voor relatief weinig geld nog beter zou kunnen.

Jij hebt niet toevallig een Booster voeding? Zo nee welke dan wel?

 

Gr. fred

Link to comment
Share on other sites

Hi Fred,

 

Ik heb een Voltikus voeding. Die is specifiek voor Antilope Zodiac DAC's. Aan die voeding heb ik een Live Cable Signature voedingskabel.

Dat klinkt buitengewoon goed. Die Calyx DAC schijnt ook erg goed te zijn. Volgens mij zit hij in dezelfde prijsklasse als mijn Zodiac+.

 

Groet, Theo

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ik had ooit een sBooster BOTW met een Squeezebox Touch, was nooit zo tevreden over die combinatie. De sBooster was weinig beter dan de standaard voeding die bij de Squeezebox zat. Ik heb nu verschillende Teddy Pardo voedingen (voor mijn Naim Nac202 voorversterker, Graham Slee hoofdtelefoon versterker, en Chord 2Qute DAC) en ben daar zeer tevreden over. Niet op alle apparaten was de winst even groot; op de Chord 2Qute DAC het minst t.o.v. de standaard meegeleverde voeding.

Groeten,

John

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, jhnmeerman@xs4all.nl said:

Ik had ooit een sBooster BOTW met een Squeezebox Touch, was nooit zo tevreden over die combinatie. De sBooster was weinig beter dan de standaard voeding die bij de Squeezebox zat. Ik heb nu verschillende Teddy Pardo voedingen (voor mijn Naim Nac202 voorversterker, Graham Slee hoofdtelefoon versterker, en Chord 2Qute DAC) en ben daar zeer tevreden over. Niet op alle apparaten was de winst even groot; op de Chord 2Qute DAC het minst t.o.v. de standaard meegeleverde voeding.

Groeten,

John

Welkom hier, maar misschien is het handig om je emailadres niet zo duidelijk te tonen.

Link to comment
Share on other sites

Voor wat betreft de voedingen, heb pas een demo gegeven met 4 verschillende voedingen op  streamers, en dat was dan wel dat men daar niet eens goed hoorde dat er werd geschakeld tussen de verschillende ingangen waar de streamers aan gekoppeld waren. En dat was dan met de muziek gesynchroniseerd met ROON en dan is er op die verschillende streamers, en dus ingangen het zelfde signaal te beluisteren.

Ik zou dan altijd zelf wel goed willen luisteren naar wat dan de echte verschillen zijn, en dan met hetzelfde ingangs signaal op de  versterker, zodat er geen luidheidsverschil ontstaat.

Dan is het in ieder geval duidelijk dat je geen € 650 uitgeeft voor iets dat geen echt verschil geeft.

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

Klopt, maar de 2 "Soekrissen" die ik heb, zijn dan ook nog verschillend van voeding voorzien.

Dus een "naam" die de hoogte in wordt geschreven, is voor mij dan niet altijd een garantie, of hij nu Ted heet of Jaap.😉

 

Ik koop dan liever wat meer muziek voor die centen.

Edited by HansP
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...