Jump to content

Phonotrappen Bijeenkomst


carl
 Share

Recommended Posts

Zoiets. Niks indrukwekkends i.i.g. Ik heb geen foto's van die setjes, daarvoor ben ik niet butaal genoeg.

Met mijn eigen setje lukt het ook heel aardig. Ik had eens een bezoeker die de weergave van de draaitafel 'opmerkelijk' vond. Ik kom dus niet uit behoefte voor iets nieuws, maar puur voor het menselijke aspect.

 

Marc

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Gaat iemand het deelnemers-veld bijhouden in dit of een ander draadje?

Wol heeft zich via het ''wat heb ik gelezen online'' draadje aangemeld...

 

[off-topic mode] Voor wie trouwens mijn ''vuurdoop'' met streaming nog mee wil maken, op de X-FI moet ik er ook aan! Geruggesteund door een paar die-hard streamers I-Maccend via een Meitner- en de Astin Concord DAC, eens zien hoe zich dat houdt tegenover mijn analoge set-ups...[off-topic mode/]

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Aardig om mee te nemen altijd!

 

Maar.... Houden jullie er wel rekening mee dat als er bij zo'n ''low-fi'' (what's in a name) product DC op de ingang staat -iets wat echt nog wel eens voorkomt, en niet alleen in specifiek dat segment- er zo maar een Air Tight of van den Hul element uit een ''iets'' ander segment naar de eeuwige jachtvelden kan worden gezonden?

 

De kwaliteit van de randapparatuur is van een bijzonder hoog niveau zodat er vanuit die hoek geen invloed op het deelnemersveld kan worden uitgeoefend. Hou daar wel rekening mee, dergelijke apparatuur is bijzonder gevoelig voor externe factoren.

Link to comment
Share on other sites

Die DC kan je natuurlijk wel voorkomen. Die zit er met name in bij aanzetten van de phono trap. Moet je van te voren de even de arm ontkoppelen.

 

Waaruit komt dit phonotrapje eigenlijk?

Link to comment
Share on other sites

Om eerlijk te zijn zie ik dat ding op de foto hierboven niet echt zitten. Dit is het soort trapjes dat ook in de USB draaiers ingebouwd zit. Kwalitatief is het vergelijkbaar met een dropveter. Het werkt (alleen voor MM en high output elementjes), en voor het geld is het onverslaanbaar. Maar klankmatig zijn ze erg grof en hebben vaak een gigantische boost in het laag of helemaal geen laag. Ik ben er niet voor om deze mee te nemen. Wil men toch low-fi erin betrekken, dan liever een Pro-Ject Phonobox of NAD PP3 oid.

Link to comment
Share on other sites

Mag ik een suggestie doen, kunnen we ook aan een phonovoorversterker komen van het merk Manley Labs? Ik lees in mijn Australisch hifiblad over de Manley Chinook Phono Stage, zie: http://www.manley.com/mch.php Dat maakt de race misschien wat spannender voor dat we de Octave weer uitroepen als de beste ^_^ De Manley Steelhead RC Phono Stage zou ook goed moeten zijn, zie: http://www.manley.com/mshlr.php En past misschien beter in de Octave prijsklasse. Maar ja kent iemand de importeur van Manley? Ik zie op de Manley website: Elie Borgh en http://www.betaaudio.nl/

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Elie ken ik wel, ik zal het hem wel eens vragen. Ik weet niet of hij er uberhaupt eentje heeft staan.

 

Voor wat het uitroepen tot winnaar betreft, ik weet niet of je op dat niveau nog van een winnaar kan spreken. Ik begin zo het idee te krijgen dat ik 1 van de héél weinigen ben die de Grail goed kent, ik kan wel mededelen dat Thomas Blumenhofer dit tot zijn referentiephonotrap heeft gemaakt (en die is écht wat gewend)! De Grail komt dus net zo goed in aanmerking voor die titel, alleen al voor zijn drive en dynamiek! Dat zou voor de Manley eveneens kunnen gelden, alles valt of staat toch nog steeds met de match van element, arm en phonotrap. Wat in het komend vergelijk als beste kan worden gezien, kan in een andere combinatie weer de mindere zijn...

Link to comment
Share on other sites

Arden op audio gebied zijn er nooit winnaars, het licht aan de match niet meer en niet minder,

winnaars is gewoon marketing geklets is alleen goed voor de importeurs,om omzet te verhogen.

Elk product kan goed klinken ,maar je moet hem wel in de goede match zetten.

Link to comment
Share on other sites

Of terwijl gewoon lekker genieten van mooie apparatuur en het maken van een praatje met mensen die ik alweer veel te lang niet heb gezien en gesproken.

En wat dan het mooist speelt lekkerst vind klinken is dan natuurlijk erg subjectief en vooral persoonlijke smaak.

Kort om gezellige dag met mooie spullen ik verheug mij er nu al op.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...