Guest tubejack Posted 18 oktober 2012 Report Share Posted 18 oktober 2012 Op een bedrag van 10.000 € Hahahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 18 oktober 2012 Report Share Posted 18 oktober 2012 Twee jaar geleden had ik een discussie met James Henriot van Whest Audio. Hij had het niet zo op gebalanceerde phonotrappen: "I remember trying to explain why I disagree with balanced signal processing. Balancing is good for reducing common mode noise like mains or lighting noise BUT when you have full balanced circuitry you create more 'thermal' noise due to the extra components (doubling up of components) used. This noise cannot be reduced as it is now part of the design. Thermal noise 'smears' micro/ low level detail which is why the whole Whest range are single-ended designs. The whole balancing thing today is a sales technique only and nothing to do with audio reproduction. MC cartridges are not actually 'balanced' but floating. For balanced you need 3 terminals, so a true balanced cartridge would have 6 pins instead of 4." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Als James Henriot van Whest Audio in de vijver springt spring jij hem na. Mensen kunnen toch wat vertellen Die discussie is ook gevoerd tussen twee fabrikanten op de hyend in Munchen twee jaar geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 oktober 2012 Members Report Share Posted 19 oktober 2012 Gisteren met de eerste drie phonopre's aan het stoeien geweest: de Grail, de Phonomodule en de VPS, ik denk dat het een bijzondere dag kan gaan worden. Vandaag gaan we aan de 2e set-up beginnen, ik denk dat we daar de Grail SB als extra neer gaan zetten, de tafel die in deze set-up komt te staan kan zeer eenvoudig van phonokabel wisselen. Als we daar exact dezelfde XLRen RCA kabel gebruiken is het verschil tussen gebalanceerd of niet gebalanceerd in ene keer duidelijk! Is die horde ook gelijk maar genomen... Dus als we de tijd ervoor kunnen vinden zelfs 7 phonopre's van formaat! Nog even een logistieke, we zijn geloof ik met een man of 15-20 (ook Fritz de With komt nog even langs en misschien, heel misschien mijn goede vriend en analoog-mentor Bob J.)! In de grote ruimte zal dat nog wel lukken als we hier en daar even stoelendans houden voor benodigde hot-spots, de kleinere ruimte zal ben ik bang toch moeten worden ''gedaan'' in 2 sessies. Dat lukt denk ik niet echt met 15-20 man. Daar een sessie in mijn optiek met 3 x 3 nummers gedaan kan worden (1-2-3 phonowissel 3-2-1 etc.) Houdt de helft dan beneden een koffie/rook (alleen ik?) pauze. Het gaat vast lukken! Wie gaat het verslag doen? Ivan? Ik geloof dat Fritz de With iets dergelijks voor de Music-Emotion wil gaan doen, zo wordt de HEAR dag nog een keer een beroemd iets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Twee jaar geleden had ik een discussie met James Henriot van Whest Audio. Hij had het niet zo op gebalanceerde phonotrappen: "I remember trying to explain why I disagree with balanced signal processing. Balancing is good for reducing common mode noise like mains or lighting noise BUT when you have full balanced circuitry you create more 'thermal' noise due to the extra components (doubling up of components) used. This noise cannot be reduced as it is now part of the design. Thermal noise 'smears' micro/ low level detail which is why the whole Whest range are single-ended designs. The whole balancing thing today is a sales technique only and nothing to do with audio reproduction. MC cartridges are not actually 'balanced' but floating. For balanced you need 3 terminals, so a true balanced cartridge would have 6 pins instead of 4." Oh la la, daar is zoveel over te vertellen ...... Laat ik het even beperken tot dit: als het klopt wat deze James Herriot zegt, dan zouden we in studio's geen gebalanceerde microfoonverbindingen hebben, geen fantoomvoeding en flinke problemen bij signaaloverdracht over wat langere afstanden. Je kunt problemen best blijven benoemen, het is nog mooier als je ze aanpakt en oplost! Misschien fiets ik ook nog wel even langs zondag, of voor het eten ofzo. Zeker als Bob er ook is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Als James Henriot van Whest Audio in de vijver springt spring jij hem na. Mensen kunnen toch wat vertellen Waarom zou ik iemand moeten naspringen, wanneer ik de mening van die ander vermeld? Die relatie zie ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 oktober 2012 Members Report Share Posted 19 oktober 2012 Tracklist, hebben we daar al over nagedacht? Dit zondag nog gaan samenstellen is niet echt een slimme, dus komt u maar op! Ik maak me alvast sterk voor ''Caruso'' van Cristiaan Willisohn, en neem voor de zekerheid mijn ''Harlem Nocturne'' van het Illinois Jaquet mee. Geen ellenlange nummers van een minuut of 10, dat gaat ook niet werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Ff een opmerking op een post van gisteren. Als Alex een Ayre P5X daar heeft, heb je je 3de phono met gebalanceerde ingang. Die is misschien ook nog leuk om met de Phonomodul te vergelijken., omdat ze nagenoeg hetzelfde karakter hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 oktober 2012 Members Report Share Posted 19 oktober 2012 De Phonomodule staat al in de set beneden, daar komen we niet meer aan. Het is al een gevecht genoeg om steeds de armbedrading om te pluggen, blij dat daar alles nu staat! Die Ayre wordt trouwens op dit moment wel boven als voorversterker gebruikt dacht ik, ik zal dat vanmiddag nog wel even bekijken. We moeten alleen de realiteit niet helemaal uit het oog verliezen, boven staan in principe phonopre's van rond de 2000 euro, de Grail SB wordt dan hooguit gebruikt om het verschill tussen XLR en RCA te laten horen, het prijskaartje aan de Grail SB is een factor 6 van de overige phonotrappen. Maar nogmaals, ik sluit niets uit, de bedoeling is toch zo veel mogelijk phonotrappen opties te bekijken/beluisteren/besnuffelen/vergelijken, ik denk dat we daarvoor het juiste adres wel te pakken hebben! Meer moet je denk ik ook niet willen, dit moet informatief en orienterend zijn, een eindoordeel zal op dit niveau altijd thuis gemaakt moeten worden. Mocht iemand echter serieus op zoek zijn, hier maak je een hele goede, naar mijn idee bijna unieke start! Nog een goede reden om de HEAR dag in ere te houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Misschien fiets ik ook nog wel even langs zondag, of voor het eten ofzo. Zeker als Bob er ook is. O! Dat wil ik zien! Nog een paar andere opmerkingen: Water is voor mij voldoende qua catering. Tracklisting: wat daggu van Time van Dark Side of the Moon? Met die klokken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Misschien iets van Kari Bremnes - Reise? Ik zal vanmiddag ff snuffelen tussen m'n platen. Wellicht dat ik ook nog wel iets stevigs heb liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 oktober 2012 Members Report Share Posted 19 oktober 2012 Dit gaat voor de ''oude garde'' nog een feest der herkenning worden, zojuist oudgediende KvB gesproken, die komt zo goed als zeker ook! DSOTM heb ik trouwens de japanse pering van, ik neem hem wel mee... Nog een stukkie Rammstein voor de liefhebbers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Ik nam toch de platen mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Nog een stukkie Rammstein voor de liefhebbers? Welk nummer? "Bück Dich!" of "Engel" bijvoorbeeld ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Mooi zo. Maar M44 komt niet, dus laat die rammstein maar zitten. En heb jij niet iets met ouwe mono jazz op de zondagochtend? Ik heb nog een mooie plaat van The The. Who (the hell) is KvB, voor de jonge garde? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 oktober 2012 Members Report Share Posted 19 oktober 2012 Mooi zo. Maar M44 komt niet, dus laat die rammstein maar zitten. En heb jij niet iets met ouwe mono jazz op de zondagochtend? Ik heb nog een mooie plaat van The The. Who (the hell) is KvB, voor de jonge garde? M rc Mono jazz, jazeker, Illinois Jaquet! Voor mij nog steeds het ultieme nummer... K(raus) v(on) B(entick) voor de jonge garde, en dat op zich maakt mijn dag al goed! @Sodejuu: Rammlied? Al is het alleen maar voor de hoes, ik neem hem mee... @Ove: jouw opmerking was letterlijk: ''ik neem wel wat platen mee''. Lijkt me handig, doen er vast meer, maar voor alles het rit aanvangt wil ik wel graag een lijstje van 3 nummers hebben, anders zijn we straks een uur aan het bakkelijen over de muziek. Ik herinner me trouwens nog van het vorige vergelijk dat dat nummer van Kari Bremnes eigenlijk alles wat we moesten horen ook gelijk hoorden, maar dan wordt het zo eentonig. Mijn monoplaat is ook geen must, maar als je dynamiek wilt beoordelen, ga maar eens een beter nummer zoeken... Nog even terug naar de deelnemers (of aanwezigen), ik zat net alles terug te lezen, Mordante en Mr Guzzi hadden zich ook aangemeld! Het wordt echt nog druk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Ja, het wordt hoog tijd dat Carl eens de 1ste post aanpast. Carl! CARL! CARL! Kraus? Nou, zo jong ben ik blijkbaar toch ook niet meer. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Nog even een idee voor een plaatje. De laatste tijd vergelijk ik veel versterkers met Fifty ways to leave your lover van Simon and Garfunkel van het album The concert in Central park. Met name de base kicks in dit nummer laten goed horen of de versterker niet de fout in gaat. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon leuke muziek die ik wel een paar keer achter elkaar kan horen. Of ik mee ga eten weet ik nog niet. Moet er van te voren gereserveerd worden? Groetjes George die er nu al zin in heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Wollie meld zich af komende zondag vanwege omstandigheden. Kennelijk zijn de omstandigheden weer gewijzigd, want Wol stuurt mij een berichtje dat hij mee wil rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Ik kreeg vanmorgen een PM van Wol, of hij mee kon rijden. Hij had zich toch afgemeld?. Blijkbaar kan hij dus weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 oktober 2012 Members Report Share Posted 19 oktober 2012 Eten... Helemaal vergeten met Alex te bespreken wat daar in de buurt zit. Nou ja, dat zien we morgen wel weer... Vandaag in ieder geval druk bezig geweest met de set-up boven, dat wordt nog een apart iets, er zitten nu toch 2 gebalanceerde phonotrappen in de set-up daar, en dat doet toch wel iets... Wat, dat horen jullie zondag wel. In principe in ieder geval nu boven: Phonopre's :de RCM Prelude IC, de EAR 834 en de Symphonic Line, als extra 2 gebalanceerde phonotrappen, de Blue Amp 42 Comfort en de vd Hul The Grail SB. Draaitafel: de Acoustic Signature Storm met SME 309 en vd Hul Canary SE element Voorversterker: EMM Labs Pre 2SE Eindversterker: Octave RE 290 met Super black Box (2 x 100 watt met KT120 buizen) Luidsprekers: Marten Django Set beneden: Phonopre's: Nagra VPS, Octave Phonomodule met step-up trafo's, vd Hul The Grail Draaitafel: Acoustic-Signature Thunder met SME V en vd Hul Canary SE element Voorversterker: Octave Jubilee Eindversterkers: Octave MRE 220 mono's met Super Black Boxen (2 x 220 watt met KT 120 buizen) Luidsprekers: Magico M5 Voor zo ver als nodig heb ik mijn ding nu gedaan, platen zijn er voorlopig zat (wat niemand moet weerhouden van-) zondagochtend ben ik een uurtje eerder voor de laatste puntjes op de i, daarna zit ik daar prive en ben ik net als iedereen verder te gast. Dus niet in dienst van mijn toko of die van Alex, gewoon een aanwezig forum lid. Weer eens een keer bijpraten met alles en iedereen en het me laten overkomen. Lijkt me ook wel weer eens een keertje leuk... En voor wie die lijst in het begin ook bij moet houden, buiten degenen welke ik vandaag al eerder noemde (Fritz de With, Bob J, Mr Guzzi, Kraus en Mordante) gaf ons aller KT88 een misschien aan, en komt Cock van Sonore ook nog langs! Nog even en we zitten op de aantallen van vroeger... Rest niets ander als die tracklist! Als eerste voorstel dan maar, dan kunnen jullie daarna in conclaaf: 1) Kari Bremnes - ... kweetetniemeer (zit ongeveer alles in om tot een snel oordeel te kunnen komen: ruimtelijkheid, dynamiek, laag, snelheid, ga zo maar door) 2) Mighty Sam McClain - Tired of these blues (veel energie, ruimte en laag, buiten dat, een fantastisch nummer) 3) Illinois Jaquet - Harlem Nocturne (mono, ongekende dynamiek en wederom een fantastisch nummer) Aan jullie nu, met de opmerking dat die van Kappa 7 ook een heel goede optie is en dat mijn Japanse DSOTM al in Amsterdam staat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Ik gooi meer lekkere jazz in de strijd: Ray Charles / Going home • Jazz II (1972) John Handy / Hard work • Hard work (1976) Herby Mann / Comin' home baby • At the village gate (1962) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 oktober 2012 Author Report Share Posted 19 oktober 2012 Ja, het wordt hoog tijd dat Carl eens de 1ste post aanpast. Carl! CARL! CARL! Kraus? Nou, zo jong ben ik blijkbaar toch ook niet meer. M rc Ik hoor het Marc !!!!!!. We hebben de hele middag en ik kan me voorstellen dat we in groepjes luisteren. Overigens zullen de twee niet in dezelfde ruimte staan lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2012 Report Share Posted 19 oktober 2012 Op het nippertje Maar al die jazz... Heeft iemand Ionisation van Varèse op plaat? Ik heb die alleen op cd. Ruimte, 'transienten', gebulder, tinkeltjes, tromgeroffel. Is weer eens wat anders. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 oktober 2012 Author Report Share Posted 19 oktober 2012 Het voordeel van die oude jazz is dat ze wel goed opgenomen is. Ik hoop dat we zondag verschil maken tussen vergelijken en vrij spelen. Er is zoveel mooie muziek maar we willen zondag een indruk(je) krijgen wat de verschillen zijn tussen al dat moois. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts