Jump to content

Karma
 Share

Recommended Posts

Mijn set is zo'n beetje wel af en ik ben nu gewoon nieuwsgierig om te kijken of er nog iets meer uit te peuteren is. Ik wilde RCA caps proberen.

 

Nu ben ik voorheen op mooie rca caps gestuit van cardas. Maar er was ook een ander merk die hele mooie maakte. Ik meen dat ik destijds op de site van de groef audio heb gelezen dat zij van mening waren dat die rca caps het beste waren. Zij waren vrij prijzig en de kleur was met name zilverachtig aan de buitenkant.

 

Probleem is dat ik na twee uren "surfen" nog steeds geen steek verder ben. Volgens mij is de site van de groef inmiddels gewijzigd. Maar ik ben niet eens zeker dat ik dat daar wel gelezen heb. Kan me dan alleen voorstellen dat ik heb op de site van Kemp Elektronics gelezen heb.

 

Wie heeft een idee? Het zijn in ieder geval niet de volgende merken: Telos, Sieveking en Audio Quest.

 

Ik heb verder destijds een website gezien waarschijnlijk van de importeur of maker van die caps. Ik meen dat het de kant van Duitsland of Oostenrijk op was.

Link to comment
Share on other sites

Mijn set is zo'n beetje wel af en ik ben nu gewoon nieuwsgierig om te kijken of er nog iets meer uit te peuteren is. Ik wilde RCA caps proberen.

 

Nu ben ik voorheen op mooie rca caps gestuit van cardas. Maar er was ook een ander merk die hele mooie maakte. Ik meen dat ik destijds op de site van de groef audio heb gelezen dat zij van mening waren dat die rca caps het beste waren. Zij waren vrij prijzig en de kleur was met name zilverachtig aan de buitenkant.

 

Probleem is dat ik na twee uren "surfen" nog steeds geen steek verder ben. Volgens mij is de site van de groef inmiddels gewijzigd. Maar ik ben niet eens zeker dat ik dat daar wel gelezen heb. Kan me dan alleen voorstellen dat ik heb op de site van Kemp Elektronics gelezen heb.

 

Wie heeft een idee? Het zijn in ieder geval niet de volgende merken: Telos, Sieveking en Audio Quest.

 

Ik heb verder destijds een website gezien waarschijnlijk van de importeur of maker van die caps. Ik meen dat het de kant van Duitsland of Oostenrijk op was.

 

Heb je zin om voor Jan Joker geld uit te geven? Een goede versterker heeft dergelijke onzin producten toch niet nodig

Link to comment
Share on other sites

Ik wil het graag proberen voordat ik me een mening vorm over RCA caps. Bovendien zijn deze tweaks niet erg duur. Voor 50 euro heb je 12 rca caps van cardas inclusief verzenden (Ebay ... dank Ivan) en dan praten we over de duurste caps die je kunt aanschaffen.

 

Ik kan me overigens bij het af-cappen van een phono input op een versterker nog wel wat voorstellen. Het is gewoon een experiment, mocht het niets brengen dan verkoop ik ze weer en kan iemand anders misschien experimenteren.

 

Ik zou het nog wel fijn vinden als iemand op dat ene merk kan komen dat ik zoek ...

Link to comment
Share on other sites

Geld weggooien misschien, maar Duck Twacy toch enorm bedankt dat je me aan het juiste merk hebt geholpen. Het waren die van Black Forest. Ik wilde zoiets eens proberen voor mijn digitale uitgang van mijn cd speler en als dat werkt wellicht de phono stage input aan mijn versterker. Ik zal de uiteindelijke bevindingen hier delen, maar ik ga er wel de tijd voor nemen. Ik heb net namelijk twee jaar upgrade ellende achter de rug (sorry, maar zo zie ik het vormen van een nieuwe set nu eenmaal). Ik wil de komende tijd vooral van muziek gaan genieten en helemaal stoppen met technisch luisteren.

Link to comment
Share on other sites

Het is technisch volstrekt zinloos. Je kunt beter wat losse cinchpluggen kopen, signaal aan ground leggen (dus kortsluiten) en die erin steken.

Alleen bij de ingangen, niet de uitgangen.

 

Op die manier wordt eventuele overspraak van de ene bron naar de andere tegengegaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Enige tijd terug was ik op zoek naar RCA caps en heb via dit forum de naam weer opgedaan van de caps die ik zocht. De naam was black forest.

 

Ik heb er inmiddels één besteld om te proberen voor mijn cd speler. Ik sluit dan de digitale uitgang (coax) af. Overdag bemerkte ik al dat de zeggingskracht was toegenomen. Bij langer luisteren merk je meer detail, betere ruimtelijkheid en het klinkt gewoonweg aangenamer op één of andere manier. Het ding gaat dus niet meer weg ...

 

Ik heb er inmiddels twee bijbesteld om mijn phono ingang van mijn versterker mee af te sluiten. Ik zal de ervaringen dan ook weer posten.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 9 years later...

Ik had nog wel wat cinch stekers liggen en heb er nog €0,40 tegen aan gegooid voor een paar 10 Ohm en 47kOhm weerstandjes en 2 10Ohm rca caps gemaakt voor een analoge ingang van de geluidskaart en jawel, de ruisvloer is terug van -95dB naar -105dB en 2 47 kOhm afsluitweerstandjes voor bij de phono-ingang van mijn AVM voorversterker. Dat resultaat is duidelijker (Empire EDR9 element).

De rca caps zijn misschien niet zo nodig maar toch iets meer dan loze audio juwelen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...