Jump to content

X-Fi En Av-Nu


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De importeurs zijn het grote probleem het zijn net kinderen ze kunnen niet samen werken ,ze moeten gewoon het roer omgooien,en en kijken wat de markt wil, en er op inspelen en dat redt je ook niet om terug naar Veldhoven te gaan <_<

Link to comment
Share on other sites

Die hoorns heb ik gehoord en vond ik niet mooi klinken.

Die tweede plaat is bij Hanze Hifi waar het vooral ging om de eigen voorversterker, en daar vond ik het wel okay klinken.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Die hoorns heb ik gehoord en vond ik niet mooi klinken.

Die tweede plaat is bij Hanze Hifi waar het vooral ging om de eigen voorversterker, en daar vond ik het wel okay klinken.

 

M :ph34r: rc

Met piano- en pop-muziek klonken die hoorns idd niet mooi, maar met een stuk sax vond ik ze wel weer erg goed klinken.

Samen met de TAD en Blumenhofer speakers de enige speakers op deze beurs die een sax écht goed konden weergeven.

 

Die speakers bij Hanze vond ik wel heel erg kasterig klinken.

Voor mij waren de wanden van die speakers behoorlijk te dun. Ik hoorde de kast haast meer dan de speakers.

 

Van deze 2 ging mijn voorkeur uit naar de hoorns, ondanks dat ik die ook niet in huis zou willen hebben.

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Met "okay" bedoel ik niet "goed". Maar ik heb overal te kort geluisterd voor een oordeel, en dan heb ik ook nog eens een behoorlijke handicap.

Maar speakers die alleen voor één instrument lekker klinken, en verder niet, deugen intrinsiek niet.

 

M :ph34r: rc

Edited by mumsoft
Link to comment
Share on other sites

Arden, jullie importeurs verzieken het zelf ,iedereen doet maar wat die wilt ,er is geen eenheid in de ploeg ,totaal geen structuur onder de importeurs, niemand durf de kar aan te trekken,bang dat die op zijn bek valt,dus komt niet aan met smoesje ik moest hier en en daar zijn :mad2: .

Jullie importeurs moeten met de dealers bij elkaar komen , en zorgen met de dealers erbij dat alles in een hotel met goed akoestische eigenschappen gebeurd,dicht bij het station en bij de autosnelweg en ook eens met mp3 draaien en die jeugd naar binnenlokken,het overgrote deel is boven de 45 ,daar kun je geen boterham op laten draaien. <_<

Je kunt wel over een aantal jaren een rollator Day organiseren :D :biggrin: :D

 

PS, kijk eens naar Krefeld waarom lukt het daar wel ,heel simpel ze kijken en luisteren naar het publiek en het belangrijkst de sfeer was gezellig <_<

Link to comment
Share on other sites

Ik heb deze set ook gehoord en vond deze zeker niet beter dan wat de set normaliter zou moeten kunnen. Zo'n Sony 50ES is n.l. een heel mooie speler. En de versterking heb ik niet gezien, maar kennelijk was dit een zelfbouw apparaat. Het klonk in mijn oren minstens zo scherp als sommige van de andere sets. Tonaal deugde er ook niet veel van. Jouw set doet het inderdaad veel beter.

 

Overigens had Daluso met de Harmonix (vodoo-)spullen in de kamer er naast ook duidelijk problemen.

 

:)

Toevallig was ik ook bij Suzie Wong. Omdat ik helemaal niet " in het wereldje" zit wist ik niet wie of wat. Dat het zo'n gehakte set was lees ik hear pas.

Ik prijsde de meneer omdat hij niet meedeed aan al die kabelgekte. Hij zei dat dit was omdat het alleen om de speaker ging.

Achteraf dus een hele naieve opmerking, maar ik moet er nu zelf wel om lachen. Het bleek een soort kosmisch ingestraald lampensnoertje te zijn.

Ik vond de set best ruimtelijk. Maar er was wel (staande golf) en geen (want gesloten kast) laag, en een bult in het laag-midden (opslingering door het filter waarschijnlijk, hoor je bij heel veel luidsprekers). Meneer Wong wou er ook liever een aktieve luidspreker van maken. Kijk, dan weet je wel waar je mee bezig bent! En toch leuk, dat iemand de reakties graag wil weten.

Beter dan bij een ander (Master), die niet wilde horen dat iemand de speaker wat scherp vond. Dat kwam volgens mij omdat een conus-resonantie niet goed genoeg was weggefilterd, vast een 1ste orde filter bij de verkeerde driver. Dat zou toch waardevolle info moeten zijn, dan wil je toch gelijk in het filter duiken om de speaker te verbeteren?

Link to comment
Share on other sites

Beste mumsoft,

 

IMGP1903.jpg?height=265&width=400

 

Je kunt toeters toch niet kwalijk nemen dat ze er uitzien als toeters?

En ook niet dat ze klinken als toeters?

En is het toevallig dat ze alleen maar bij een toeter, dat sax heet, goed klinken?

Toeters zijn leuk in de professionele audio, als je reflecties en galm wilt vermijden. Maar in de huiskamer... Een waveguide om de aftsraling van de losse drivers op elkaar af te stemmen, OK. Maar alles door zo'n toeter te laten gaan... :-(

Kleuring, kleuring , kleuring, ...dat kan toch niet voor zoveel geld. Daar krijg je op den duur spijt van, is mijn mening.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Arden, jullie importeurs verzieken het zelf ,iedereen doet maar wat die wilt ,er is geen eenheid in de ploeg ,totaal geen structuur onder de importeurs, niemand durf de kar aan te trekken,bang dat die op zijn bek valt,dus komt niet aan met smoesje ik moest hier en en daar zijn :mad2: .

Jullie importeurs moeten met de dealers bij elkaar komen , en zorgen met de dealers erbij dat alles in een hotel met goed akoestische eigenschappen gebeurd,dicht bij het station en bij de autosnelweg en ook eens met mp3 draaien en die jeugd naar binnenlokken,het overgrote deel is boven de 45 ,daar kun je geen boterham op laten draaien. <_<

Je kunt wel over een aantal jaren een rollator Day organiseren :D :biggrin: :D

 

PS, kijk eens naar Krefeld waarom lukt het daar wel ,heel simpel ze kijken en luisteren naar het publiek en het belangrijkst de sfeer was gezellig <_<

 

Ik vraag me soms wel eens af: wat heeft de importeurswereld Wol aangedaan? Het zijn echt steeds de importeurs die hier de wind van voren krijgen, terwijl zij juíst degenen zijn die de nek uitsteken. Voor wat betereft jouw tip van het werken met dealers, dat wiel had ik jaren geleden al uitgevonden, ik laat mijn demo's altijd al door dealers doen, die kunnen dat namelijk veel beter. Dan de lokatie, kom er maar eens met 1 die er echt geschikt voor is, alles afbranden is wel lekker Nederlands, maar of het zoden aan de dijk zet...

 

Jouw akoestische aanpassingstip, prima, kan geregeld worden. Houdt alleen wel in dat de lokatie een week langer afgehuurd moet worden. Een dag meten, organiseren, aanbrengen en dan het opstellen en tunen nog. Geen probleem hoor, maar dan ben ik wel bang dat jullie een honderdje of 2 entree moeten gaan betalen vanwege het volledig afuren van een lokatie voor een week. Eens zien hoeveel er dan nog komen.

 

Dan nog even de opmerking over karren niet durven trekken en op de bek gaan, ik denk niet dat we hierover in discussie moet gaan. Wij trekken ons met 80-90 uur in de week rot aan die kar, zo ver als we soms onze nek moeten uitsteken om iets voor elkaar te krijgen, daar heb je blijkbaar al helemaal geen zicht op. Dergelijke opmerkingen kun je dus beter voor je houden als je niet weet wat er loos/gaande is. Dat het anders moet, dat zien wij ook wel. Hoe? Daar proberen we achter te komen. De 1 wil namelijk wel het krappe gangetjes hotel gevoel, de ander mooie ruim opgezette luisterruimtes. We zullen dus al snel weer knopen door moeten gaan hakken (ja, ja, alweer de nek dus uitsteken), de gekozen richting zullen we dan voorlopig vol moeten gaan houden.

 

O, nog even over onze Oosterburen, een lokatie huren kost daar nog geen kwart van wat het in Nederland kost. Dus voor je weer begint te mierenn**ken...

 

Zo, en nu vangt ook eindelijk mijn weekend aan!

Link to comment
Share on other sites

Ach Arden, het zijn altijd de importeurs, fabrikanten en winkeliers die de wind van voren krijgen hier. Het is nooit de bezoeker zelf die eens bij zichzelf te rade gaat. Zo zag ik op de X-fi show een bezoeker (die ik toevallig ken van een forum, maar hij weet niet wie ik ben)) voorbij komen langs mijn standje in de gang en ging 10 seconden later binnen in 1 van de zaaltjes. Nog geen 5 minuten later (echt waar) stond deze bezoeker bij mijn standje de lp bakken door te spitten en merkte op aan een andere bezoeker dat het daar (zaaltje X) en daar (zaaltje Y) niet klonk. Zijn eigen set klonk namelijk véééééél beter. Vind ik toch heel knap dat je binnen 5 minuten 2 zaaltjes kunt horen en dat het niet klinkt daar. Die andere bezoeker gaf nog wat repliek in de trant van dat hij het heel behoorlijk vond in zaaltje X en in zaaltje Y het zelfs erg goed vond. Waarop die bewuste bezoeker snel op weg ging richting de trap voor de volgende verdieping. De andere bezoeker vragend achterlatend. Waarop ik tegen de beste man maar zei dat er mensen zijn die het heel plezierig vinden om lekker negatief over van alles te zijn en vooral niet nadenken over wat men nou eigenlijk zegt en wat voor schade dat kan veroorzaken bij een ander. Anders gezegd: DE beste stuurlui staan aan de wal !

En zo is het hier ook en waar eigenlijk niet.

 

Het is beter om dat soort lui gewoon links of rechts te laten liggen en je te richten op de mensen die het wel kunnen waarderen en het leuk vinden om naar zulke shows te gaan. Want dat is waar we het toch voor doen. We doen het niet voor die betweters en/of negatievelingen die denken alles beter te weten en erop gericht zijn om alles onderuit te halen.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

[.....] Het is beter om dat soort lui gewoon links of rechts te laten liggen [......]

 

Vind het moeilijk. De lust om af en toe wat te schrijven vergaat je zo wel.

Ik vind vrijheid van mening een mooi iets, maar dat wil niet zeggen dat je zomaar alles kunt

schrijven. Ook al zet je er honderdduizend smileys omheen er wordt wel nog even gauw

een stoot onder de gordel gegeven. Humor noemen ze dat dan. Ik zie er de lol niet van in en

vind het getuigen van weinig respect. Dat soort domme mensen, hebben heeft flauw benul

hoeveel schade ze bij een ander aanrichten. Een excuus van hen zul je nooit horen.

 

Mijn tolerantie grens is zeer hoog maar sommige hebben het bij mij verbruikt, op èlk ander forum

zouden dat soort figuren allang niet meer bestaan.

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Overdrijven...

 

Doel je nu op jouw aantijgingen richting de branche (en dan vooral aan het adres van de door jou gewraakte importeurs -die al sinds jaar en dag als distributeurs door het leven gaan- maar dat voor jouw beleving), het aantal uren dat ik in de week werkzaam ben, het de nek uitsteken, het niet op de bek durven gaan, wees eens een keer duidelijk. Al die halfslachtige insinuaties en one-liners maken het er niet duidelijker op. Had anders gewoon eens een keer de daad bij het woord gevoegd, en had die komende HEAR meeting op je genomen toen daar een noodzaak voor was. Hadden we daarna allemaal kunnen zeggen: ''Kijk, die Wol, die snapt het!''

 

Of niet natuurlijk...

Link to comment
Share on other sites

Dat het anders moet, dat zien wij ook wel. Hoe? Daar proberen we achter te komen. De 1 wil namelijk wel het krappe gangetjes hotel gevoel, de ander mooie ruim opgezette luisterruimtes. We zullen dus al snel weer knopen door moeten gaan hakken (ja, ja, alweer de nek dus uitsteken), de gekozen richting zullen we dan voorlopig vol moeten gaan houden.

 

 

 

Dit is een prachtige gelegenheid nét onder 's-Hertogenbosch en ca. 5 goed rijdbare autokilometers van de A2.

 

http://www.ruwenberg...CFcyHDgodIFTuqQ

 

 

Vergelijkbaar met de Koningshof (wel kleiner), maar wat moderner.

In het weekend is het daar vrijwel altijd leeg.

 

Of deze...

 

http://www.reehorst.nl/index.html

 

38 zalen en 24 hotelkamers

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Die Ruwenberg zou een optie kunnen zijn (ik zal er binnenkort eens gaan kijken), Ede zowiezo niet. Dat is meer de logistieke questie, ik kan het blijkbaar niet vaak genoeg herhalen, ook de Belgische- en Luxemburgse consument moet er binnen een redelijke tijd kunnen komen. Iedereen vergeet telkens weer: het is een distributeuren show! Ons gebied bestrijkt dus de Benelux, niet alleen Nederland...

 

Nog meer goede tips?

Link to comment
Share on other sites

Nog meer goede tips?

 

Ooit hier een feestje gehad van mijn oude werk.

Mooie ambiance en veel verschillende zalen en ook voldoende hotel kamers beschikbaar.

Mogelijk wel dat niet alle ruimtes geschikt zijn om dat er nog al gebruik wordt gemaakt van hardstenen muren.

 

Wel weer ver weg voor het noorden van het land.

 

 

Groetjes George

 

Het zelfde hotel als hans net gepost heeft dus. :D

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

http://www.chateauho...51&taal=nl&sc=5

Deze blijkt ook heel aardig te zijn: tevens wat eten en drinken betreft.

 

(...) De unieke wijnkelders, gevestigd in de mergelgrotten vormen een unieke entourage voor een wijnproeverij of het gebruiken van een aperitief. (...)

 

Eeh... moet het niet "gevestigd in de unieke mergelgrotten" en "het gebruiken van een uniek aperitief" zijn? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik vond trouwens het geluid in Utrecht in zijn algemeenheid beter dan in Krefeld. Daarbij vond ik het allemaal prima geregeld in Utrecht.

 

Tot slot kan je je wel op de jeugd gaan richten met MP3 e.d. maar dan kan je net zo goed naar de AV Nu gaan met TV e.d.

 

Ga zo door!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...