Jump to content

Aansluiten Monoblokken Aan De Stroom.


AudioBill
 Share

Recommended Posts

'blijft belachelijk'. je realiseert je dus niet eens wat je zegt.

 

of je bedoelt dat een ander vrij is een belachelijke mening te hebben? dat is machtig aardig van je.

Nee, ik bedoel dat het belachelijk is om te denken 'dat het verschil/verbetering zou opleveren'. Daar is technisch namelijk geen reden voor. Maar natuurlijk mag jij daar best anders over denken, op basis van je eigen (geheel subjectieve) ervaringen. En dat mag ik dan weer belachelijk vinden. Net zoals jij mijn mening belachelijk mag vinden. Machtig aardig van mij, of niet?

 

En ik maar het idee hebben dat jij het best vind dat iemand een mening heeft ergens over als deze dan maar wel overeen komt met jou mening.

En natuurlijk moet het technisch aantoonbaar zijn anders geloofd meneer henry het niet.

Dat zijn oren hem meer kunnen vertellen dan dat hij kan beredeneren met zijn verstand kan er gewoon bij jou niet in.

Door dan te blijven hameren op jou eigen waarheden (het is immers een stokpaardje van je) maak je dat je nog al trollerig over komt en net als mijn post hier ook erg onaangenaam is om telkens maar weer te moeten lezen.

 

Sorry, maar er wordt nergens in de openingspost expliciet om ervaringen gevraagd. Er wordt gevraagd 'wat de beste manier is om monoblokken aan te sluiten aan de stroom', en (vrij vertaald) waar je daarbij op moet letten. Dat interpreteer jij kennelijk als dat AudioBill om ervaringen vraagt. Ik interpreteer dat als dat AudioBill om onze meningen vraagt. En of die mening nou onderbouwd is d.m.v. eigen ervaringen, of d.m.v. de theorie, maakt volgens mij niet uit.

 

Het gaat er op dit forum voornamelijk over ervaringen, Theorie boekjes zijn er al genoeg en daar hoef jij hier zeker niet voor te dragen.

 

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Hoe heb jde de rest van je apparatuur aan het net hangen? Voor mijn DAC en CD loopwerk gebruik ik NBS kabels. Deze kabels ook aan mijn versterker gehangen en dat gaf geen verschil. Min ervaring is dat bij digitale bronnen en voor versterkers, een powercord de beste resultaten geven.

Link to comment
Share on other sites

Aha, hier is de dorpspomp met de kijvende wijven.

 

Dacht al, er gebeurt nooit meer wat op hear, maar dat is toch niet helemaal waar.

Kom, ik doe mijn hoofddoekje eens om en voeg me bij het gekibbel.

 

De reacties kan ik me best voorstellen. Toen ik in de audiofiele vijver sprong, en bijna verdronk in alle meningen en tegenstrijdige ervaringen heb ik daarvan veel geleerd, en - kijk mama, zonder handen -, kan ik nu zwemmen als de beste.

Ik zal het iets anders zeggen anders verzandt de ruzie in gezwam.

Had je mij bij de eerste zwemles gevraagd of stroomkabels een verschil kunnen maken voor het geluid, dan had ik verschrikt maar vrijwel overtuigd geantwoord, nee, natuurlijk niet, eh, nee, vast niet.

Want met mijn beta-achtergrond, natuurkunde en wiskunde in het pakket, zit er geen logica in. En voor iemand als Henrie, expert op stroomgebied, dus ook niet. Hoe zou een snoertje in de laatste meter van een stroomketen vanaf de centrale, waarin a-audiofiele kabels waarschijnlijk de boventoon voeren, ook maar iets kunnen uitmaken?

Maar vraag je het de (boven)gemiddelde audiofiel, dan zal hij je vertellen dat er wel degelijk verschil te horen is. En hij komt dan met de bekende termen, als stiller, zwarter, zuiverder, grotere resolutie enzovoort, en de ene kabel is daarin weer anders dan de andere, en het vergt een aardig vergelijk om tot een goede match te komen.

Vraag je dan aan die audiofiel wat de theorie achter dit verhaal is, dan krijg je meestal niks of allerlei onwaarschijnlijke dingen te horen.

 

Dus toen ik al wat rondgezwommen had in de audiofiele vijver, begon ik ook te denken dat stroomkabels wel degelijk een verschil konden maken, maar dat het verder een wazig onderwerp was.

Maar ik houd wel van wazige onderwerpen, want die zijn het boeiendst. En toen ik de tip kreeg van een van mijn guru's om eens iets

Link to comment
Share on other sites

Waarom de McIntosh MC 601, ik heb op dit moment op de platenspelers (helaas) na alles van McIntosh, zelfs de speakers (XR200), vandaar de overstap van de MC402 naar de MC601.

Ok, dat snap ik dan wel.

 

Overigens vind ik de platenspeler van McIntosh (als uitzondering van hun producten) niet echt begerenswaardig eruit zien, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen over de kwaliteit.

Link to comment
Share on other sites

@ Henry laat dit toch gaan joh.

Er wordt hier om ervaringen gevraagd en daar kan jij dus niet over mee praten aangezien je het zelf niet wenst uit te proberen.

Dat jij middels dan door je opleiding hier geen waarde aan durft te hechten kan ik ook snappen maar je gedraagt je hier nu echt als een trol en dat wordt zeker niet op prijs gesteld.

Sorry, maar er wordt nergens in de openingspost expliciet om ervaringen gevraagd. Er wordt gevraagd 'wat de beste manier is om monoblokken aan te sluiten aan de stroom', en (vrij vertaald) waar je daarbij op moet letten. Dat interpreteer jij kennelijk als dat AudioBill om ervaringen vraagt. Ik interpreteer dat als dat AudioBill om onze meningen vraagt. En of die mening nou onderbouwd is d.m.v. eigen ervaringen, of d.m.v. de theorie, maakt volgens mij niet uit.

 

Dat Miracle meteen weer begint over 'trollen' en al was dies meer zij, dat ben ik inmiddels wel van 'm gewend. Het zou me bijna van 'm tegenvallen als ie dat niet deed. Maar ik geef, net als ieder ander hier, slechts mijn mening over voedingskabels (en dat kan ik van bijvoorbeeld Miracle niet zeggen), en waar je op moet letten. Dat mag. Daar is dit forum voor, en heeft niks met trollen te maken. Wat AudioBill met mijn woorden doet, moet ie helemaal zelf weten. Wat mij betreft doet ie er helemaal niks mee. Is zijn goed recht. Dat anderen een andere mening hebben dan ik, dat mag ook. En daar mag AudioBill ook mee doen wat ie wil...

Ik ben van mening dat ik het met je eens ben.

 

@Marc. Prachtig gezegd. Ook mee eens.

Link to comment
Share on other sites

Henrie,Audiobil vraagt om de beste manier om de mono blikken aan te sluiten,dus dan vraagt die ander mans ideeen,dus andermans ervaringen ,wat is er mis mee,waar maak jij je zo druk over :D.

 

Ieder inzicht is van de mens toch altijd anders <_<

 

En over trollen gesproken ,Miracle zal wel weer aan de wied wied hebben genoept,dat moet je met een korreltje zout nemen,oor in oor uit,ik wil wel taak van hoofdtrol op mij nemen :lol: ,maar dan moet wel iedereeen wat trollensnot afstaan :D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Henrie,Audiobil vraagt om de beste manier om de mono blikken aan te sluiten,dus dan vraagt die ander mans ideeen,dus andermans ervaringen ,wat is er mis mee,waar maak jij je zo druk over :D.

 

Ieder inzicht is van de mens toch altijd anders <_<

 

En over trollen gesproken ,Miracle zal wel weer aan de wied wied hebben genoept,dat moet je met een korreltje zout nemen,oor in oor uit,ik wil wel taak van hoofdtrol op mij nemen :lol: ,maar dan moet wel iedereeen wat trollensnot afstaan :D:lol:

hier moet ik toch wel om lachen. Het went wel, die gekke wollie :lol:

Link to comment
Share on other sites

(...) Het gaat er op dit forum voornamelijk over ervaringen, Theorie boekjes zijn er al genoeg en daar hoef jij hier zeker niet voor te dragen. (...)

 

 

Ja! Het gaat hear voornamelijk over... ervaringen!

Over persoonlijke, eigen, en dus (hoera!) onbewijsbare en oncontroleerbare ervaringen.

Niet over objectieve kennis of inzicht, dus, maar over subjectieve belevenissen en gevoelens.

Over smaak, dus ook. Waarbij elke vorm van zelfbedrog en alle verschuiving van referenties van harte wordt toegejuichd.

 

Bij stroomkabels is alleen de inwendige weerstand van belang. De geleiders moeten dik genoeg zijn voor het vereiste ampèrage. Anders fikken ze door. That's all, folks!

Sommige stroomkabels klinken alleen beter dan andere stroomkabels wanneer je daar echt in gelooft. Maar dat kun je beter niet doen: de kans dat je in een blindtest door een eenvoudig tweelingsnoertje wordt ontmaskerd is heel erg groot! :D

Link to comment
Share on other sites

Ongelovige Spido, ik daag je uit ,kunnen we een afspraak maken,slimme, sluwe wollie :lol:

 

Er is een hoorbaar verschil tussen E-kern,Ring-kern,en Schmittbandchen-kern,met dezelfde watts en uitgangs-spaning :) ,als je dat niet hoort moet je stoppen met audio :D

Link to comment
Share on other sites

Beste Wollie,

 

Spido is niet ongelovig, in theologische zin.

Maar hij is wèl ongelovig als het om techniek gaat!

 

De bewering dat er hoorbare verschillen kunnen optreden bij het gebruik van verschillende soorten transformatoren - vooral wanneer die slecht geschakeld zijn en/of boven hun verzadigingsgrenzen worden toegepast - zal ik niet bestrijden.

(In goede, geschikte schakelingen en binnen de verzadigingsgrenzen zijn er echter géén verschillen tussen de diverse trafo-types hoorbaar.)

 

Maar ik had het slechts over gewone stroomkabels. Geleiders, zeg maar. En een trafo is wel een vrij bijzondere vorm van stroomkabel, nietwaar?

 

http://f1.grp.yahoofs.com/v1/AD9UThhbWGU05s1R2Q-SOX643L-2pDtx5GG6BcUBglTWAxcJzNUZvEVsoAtu61SRD2wSZzsiBd6ryMF-osmxIftacmXi86Sm5_YR/Transformer%20Stuff/UL_Info_WW.pdf

 

http://f1.grp.yahoofs.com/v1/AD9UTsNDW6M05s1RjMjZj5NPLifCF9te6gfzr1unij11nP8-eaPE3WxBf384Q6rNj8pqqEagvgGcJj2lQpcfHaUu3dLyFdi0m1dG/Transformer%20Stuff/UL_OP_TX_WW.pdf

 

et all...

Link to comment
Share on other sites

Maar ik had het slechts over gewone stroomkabels. Geleiders, zeg maar. En een trafo is wel een vrij bijzondere vorm van stroomkabel, nietwaar?

 

http://f1.grp.yahoof.../UL_Info_WW.pdf

 

http://f1.grp.yahoof...UL_OP_TX_WW.pdf

 

et all...

Die linkjes geleiden niet goed.

Teveel gedachtepuntjes...

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

@Bill,

En... staan de MCs er al???

 

Nee ik moet nog ff wachten, ik hoop ze binnen 2 weken te krijgen...

Zodra je de tijd hebt, laat wat van je ervaringen horen.

 

Alvast veel luisterplezier

Ik heb de de monoblokken in huis gehad. Zonder enige twijfel is rechtstreeks op de WCD de best klinkende oplossing voor deze blokken. Filtering is bijna een doodzonde op dit soort (zware) eindversterkers, maar ook op mijn powerplant verdween er dynamiek. Overigens had ik destijds wel iedere versterker op een dedicated eigen groep aangesloten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...