Jump to content

Na Tafelen Bij Kappa7


dhfreakie
 Share

Recommended Posts

Afgelopen zaterdag ben ik samen met George (Kappa7) meegereden naar Roermond voor de Phonomeeting, en dat was een leuke ervaring.

 

En ik heb onderweg met George aardig wat te praten gehad, over van alles en nog wat, en we hadden op de heenweg al half afgesproken dan ik bij hem nog even zou gaan luisteren. op de terugweg hebben echt afgesproken om bij George nog even te gaan luisteren en ook zijn zelf gemaakte lucht gelagerde tangentiale arm te bekijken.

 

Bij het binnengekomen bij George word je begroet met rustige interesse of gegrom, afhankelijk van welke hond het is ;)

Eerst hebben we in de woonkamer even gezeten of even af te "kicken" van de hele tijd in de auto te zitten, en een kopje thee erbij, om even later naar boven te gaan.

Bij binnenkomst in de ruimte vallen de luidsprekers natuurlijk direct op, daarnaast is de ruimte zelf niet al te groot maar alles is wel ruim opgesteld, de luidsprekers hebben ook zoveel mogelijk ruimte om hun heen zonder dat je er direct tegen aanloopt bij het binnen komen. Om te luisteren is er een prettige luisterstoel met voetenbank om je in te vleien, en zodoende kun je in alle rust genieten van de muziek.

De set staat midden tussen de speakers, maar wel zover mogelijk erachter, de verschillende apparatuur ken ik wel, maar kwa sound is het mij onbekend. George zijn zelf gemaakte lucht gelagerde tangentiale arm is een mooi staaltje huisvlijt, en werkt zonder problemen

We hebben om in de sfeer van de dag te blijven alleen platen geluisterd, waaronder Telegraph Road van Dire Straits en Echoes van Pink Floyd, het geluidsbeeld wat je krijgt staat er, stemmen zijn goed op hoogte, een voordeel met een dergelijke speaker, maar ook links en recht is goed te onderscheiden, en wanneer er geluid ver links of rechts is, is dat ook duidelijk buiten de speakers aanwijsbaar, met deze opnamens word ook wel duidelijk dat deze speakers best wel in staat zijn om bas weer te geven, het is natuurlijk niet te vergelijken met echte bas speakers, maar het is er toch wel, en ook duidelijk aanwezig. Concertopnames zijn ook zeer aangenaam, en komen eerlijk en orkestbreed over. De meeste muziek hebben we gedraaid van It's the talk of the Town van het (Nederlandse) The Boulevard of Broken Dreams orkest (jaren 20/30/40 jazz), een album die voor George onbekend was maar direct in de smaak viel, met deze muziek ging ik langzaam aan meer luisteren naar de muziek dan naar de apparatuur, gewoon van de muziek genieten! Maar ook met dit album merk je de kwaliteiten van deze set, rustig zonder saai te zijn, groots zonder te overheersen.

Al met al een erg leuke avond na de Roermond meeting.

 

Bronnen

Thorens MkII met Goldring Eroica element, Sony X333ES, Marantz st50

Versterking

Linn Wakonda, Aaron No3 Millennium, Zelfbouw Phonopre met buizen en aparte voeding

Weergave

Magnepan 1.5

Bekabeling

Van den Hul the first, Van den Hul M.C.D.352

 

Plaatje vanuit een ander topic

P1050035.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hoi Harald,

 

 

Je hebt een mooi stuk geschreven.

Ik vond het ook erg gezellig dat je nog even bent gebleven om naar mijn set te luisteren.

Als je Phono versterker weer in orde is kom ik ook zeker en tegenbezoek afleggen.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Bronnen; Thorens MkII met Sumiko Blue Point Special EVO III element in een Linear Tracking air-bearing Tonearm, Sony X333ES, Marantz st50

Versterking; Linn Wakonda, Aaron No3 Millennium, PhonoDude MKIII

Weergave; Magnepan 1.5

Bekabeling; Van den Hul the first, PC Monitor Audio, Van den Hul M.C.D.352, en nog wat zelf bouw kabels.

 

Ach, men moet zich weten te behelpen, nietwaar? :lol:

 

Overigens: hier

Thorens MkII
mankeert zoiets als TD 125, TD 126, dunkt me, tussen"Thorens" en "MkII"...
Link to comment
Share on other sites

Ja, mooi verslag. En een leuk vervolg van de hear-dag (gut, alweer bijna een week geleden).

 

Bij mij ging dat wat anders, ik kwam in de trein terecht tussen veteranen die juist een Veteranendag achter de rug hadden. Perron overvol, trein dus ook. Een van die mannen sprak me aan en voor ik het wist moest ik aanhoren hoe fantastisch de Bijbel wel niet is, dat ik moest bidden tot God, en kreeg ik een bijgewerkt evangelie in de hand gedrukt.

Die man zei ook nog: Toeval is Gods manier om anoniem te blijven. Waar k

Link to comment
Share on other sites

Spido,TD 125, TD 126,is leuk en daar heb je veel mee gezegd, is gewoon achterhaald ik noem het gewoon een wafel ijzer :D Luister maar eens naar Acoustic Signature .zonde van de tijd dat je naar een TD 125 of 126 geluisterd heb

 

Marc, ik heb vaak een engel van god in de bus zitten , maar dat is prachtig :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, mooi verslag. En een leuk vervolg van de hear-dag (gut, alweer bijna een week geleden).

 

Bij mij ging dat wat anders, ik kwam in de trein terecht tussen veteranen die juist een Veteranendag achter de rug hadden. Perron overvol, trein dus ook. Een van die mannen sprak me aan en voor ik het wist moest ik aanhoren hoe fantastisch de Bijbel wel niet is, dat ik moest bidden tot God, en kreeg ik een bijgewerkt evangelie in de hand gedrukt.

Die man zei ook nog: Toeval is Gods manier om anoniem te blijven. Waar k

Link to comment
Share on other sites

Leuk verslag :) Ik mis alleen een heel mooi apparaat op de foto :unsure:

 

Egh, Die staat in het frame aan de zijkant en mag even niet meer mee doen.

Niet dat het slecht klinkt maar ik luister eigenlijk nooit naar de radio op zolder.

Aangezien ik ruimte gebrek had in het rek moest de tuner maar even aan de kant.

Ik denk dat deze beneden in woonkamer komt als daar de set is aangepast.

Link to comment
Share on other sites

Spido,TD 125, TD 126,is leuk en daar heb je veel mee gezegd, is gewoon achterhaald ik noem het gewoon een wafel ijzer :D Luister maar eens naar Acoustic Signature .zonde van de tijd dat je naar een TD 125 of 126 geluisterd heb.

:rolleyes:

 

He Wol, vind het niet erg hoor, smaken verschillen :D

Maar mag ik jou Thorens dan overnemen? ;)

Met je grote wafelijzer! :lol:

 

Maarre... Waar speel jij eigenlijk je vinyl mee af?

 

Sorry even offtopic, George.

 

Groet!

 

Ivan

 

Goed om te horen dat George's keuze voor de nieuwe speakers zo goed uitpakt. Dank voor je post, Dhfreakie!

Link to comment
Share on other sites

Ivan,een Td 125 of 126 is leuk om er bij te hebben maar dan heb je het ook mee gehad.

 

Ivan probeer eens bij Arden de goedkoopste Acoustic Signature te vergelijken met td 125

 

en schrijf maar eens op wat je hoort :)

 

wol heeft ook Thorens al 30 jaar en ik weet wat die wel kan en wat niet kan Ivan ;)

Link to comment
Share on other sites

Spido,TD 125, TD 126,is leuk en daar heb je veel mee gezegd, is gewoon achterhaald ik noem het gewoon een wafel ijzer :D Luister maar eens naar Acoustic Signature .zonde van de tijd dat je naar een TD 125 of 126 geluisterd heb

 

Marc, ik heb vaak een engel van god in de bus zitten , maar dat is prachtig :D

Inderdaad zonde van je tijd om naar die

Link to comment
Share on other sites

Ruud ,dan praat je wel over TD 124 :D een heel andere plateau en mechanisme :D

 

ja die is in orde ,loop maar eens de betere hifi shows af ,daar blijf ik wel een uur luisteren :)

 

Of een Garrard :)

Link to comment
Share on other sites

Ivan,een Td 125 of 126 is leuk om er bij te hebben maar dan heb je het ook mee gehad.

Wanneer kan ik 'm komen ophalen, Wol? :D

 

Ivan probeer eens bij Arden de goedkoopste Acoustic Signature te vergelijken met td 125

en schrijf maar eens op wat je hoort :)

Feit is met Acoustic Signature, dat ik het idee heb dat dit merk en zijn naamgenoot zich nog moet bewijzen. Ze kunnen best 'de Thorens' van de toekomst zijn. Maar ik dien nog overtuigd te worden. Clearaudio heeft nu al een aardige naam opgebouwd, ookal zou ik het niet willen hebben. Het heeft iets klinisch, als merk. Daarom was het ook goed om Acoustic Signature op de Hear dag te zien en horen spelen. Je raakt er mee bekend. Want het is geen merk dat op je radar staat. Ja, ik weet gebruik je verstand, je oren etc., maar je moet ook iets in huis hebben staan waar je 'binding' mee hebt.

 

Wol heeft ook Thorens al 30 jaar en ik weet wat die wel kan en wat niet kan Ivan ;)

Ah, gelukkig je bent geen anti-Thorens barbaar :)

Link to comment
Share on other sites

Ivan, ik heb meerdere Thorensen het is een leuke draaitafel en als je goedkoop kan kopen ,pakken die handel,maar ze moeten niet zoveel ophef maken :)

 

Voor een habbekrats klinkt het geweldig :D

 

En voor Jack, moet die eens de bodemplaat er onderuit halen van de Thorens ,dempers er onder en dan opnieuw luisteren

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

En voor Jack, moet die eens de bodemplaat er onderuit halen van de Thorens ,dempers er onder en dan opnieuw luisteren

 

Ik vind het voorlopig mooi genoeg.

http://www.thevintageknob.org/THEVAULT1/TD2001/TD2001.html

 

Misschien dat Ronald nog een zwaarder bodemplaat voor met maakt :rolleyes:

 

Dit is ook leuk

http://www.thorens-info.de/html/rdc___isotrack.html

 

Test-97-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ruud ,dan praat je wel over TD 124 :D een heel andere plateau en mechanisme :D

 

ja die is in orde ,loop maar eens de betere hifi shows af ,daar blijf ik wel een uur luisteren :)

 

Of een Garrard :)

 

Beste Wol,

 

Je houdt dus van rumble?

Resoneert zo lekker in je buik, h

Link to comment
Share on other sites

 

Alleen die van de Hul's..??? Dat moet toch beter kunnen...

 

Volgens mij heeft een kennis nog een mooie Aaron pre te koop. Zou een mooie combinatie met de eindversterker zijn.

 

:confused:

Die van den hul kabel heb ik al jaren maar nog nooit echt mee ge experimenteert.

Op zich heb ik daar nu ook nog niet zo veel behoefte aan.

ik wil pas met kabel gaan spelen als de set helemaal naar mijn zin is en dat is deze nu nog niet.

De meeste winst zit nu nog in het wisselen van de componenten.

Kabels kunnen maar een heel klein beetje corrigeren van wat er in de keten fout gaat.

Deze kabel doet namelijk wat deze moet doen.

Het is gewoon de dikste kabel die ik kon vinden en daarmee heeft deze de meeste capaciteit en dat is naar mijn beleving het belangrijkste van de kabel.

 

Eerst nog maar even de phono pre aanpassen en vervolgens staat er een nieuwe voor versterker op de wensen lijst maar dat zal wel zelfbouw worden.

Kopen is de kunst niet maar zelf maken..... zegt mijn moeder altijd.

En je weet je moet altijd naar je moeder luisteren.

 

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Ja, mooi verslag. En een leuk vervolg van de hear-dag (gut, alweer bijna een week geleden).

 

Bij mij ging dat wat anders, ik kwam in de trein terecht tussen veteranen die juist een Veteranendag achter de rug hadden. Perron overvol, trein dus ook. Een van die mannen sprak me aan en voor ik het wist moest ik aanhoren hoe fantastisch de Bijbel wel niet is, dat ik moest bidden tot God, en kreeg ik een bijgewerkt evangelie in de hand gedrukt.

Die man zei ook nog: Toeval is Gods manier om anoniem te blijven. Waar k

Link to comment
Share on other sites

Spido,De rumble kun je gewoon verbeteren :D

 

En waarom hoor je op audiofiele shows van de ouwe garde platenspelers, een Thorens TD 124 of Garrard 301 of 401 ,Spido.

 

Spido die combinatie wat jij thuis hebt staan Thorens TD 125,SME arm en SPU die wordt

 

gebruikt om zo min mogelijk of geen slijtage aan je kostbare platen collecties te veroorzaken niet meer en niet minder Spido

 

Zoals de Duitse importeur van Ortofon afgelopen zondag zei, SPU is een nostalgisch element, want die demonstreerde op een Quad 55 cq 63 en dat is ook de man

 

van ATR en van zo iemand kun je toch wel een goed verhaal van verwachten Spido :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, mooi verslag. En een leuk vervolg van de hear-dag (gut, alweer bijna een week geleden).

 

Bij mij ging dat wat anders, ik kwam in de trein terecht tussen veteranen die juist een Veteranendag achter de rug hadden. Perron overvol, trein dus ook. Een van die mannen sprak me aan en voor ik het wist moest ik aanhoren hoe fantastisch de Bijbel wel niet is, dat ik moest bidden tot God, en kreeg ik een bijgewerkt evangelie in de hand gedrukt.

Die man zei ook nog: Toeval is Gods manier om anoniem te blijven. Waar k

Link to comment
Share on other sites

Hoi Harald,

 

 

Je hebt een mooi stuk geschreven.

Ik vond het ook erg gezellig dat je nog even bent gebleven om naar mijn set te luisteren.

Als je Phono versterker weer in orde is kom ik ook zeker en tegenbezoek afleggen.

 

Groetjes George

 

Gaan we zeker doen, maar dat gaat nog wel ff duren, er gaat hier nu ook een nieuwe vloerbedekking komen, dus daar gaat de komende periode veel tijd in zitten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...