Jump to content

Mijn ervaringen met de Wilson Watt Puppy 5.1 e


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Niet de luidsprekers en eindversterkers... die staan al bijna 'n jaar zo.

 

Het rek is vandaag gehalveerd en de draaitafel staat nu helemaal los van de rest van de apparatuur.

De zuil die er onder staat, stond een paar jaar geleden onder onze eettafel.

 

Het rek is nog net zo zwaar als eerder, het is alleen in elkaar geschoven. Hierdoor zijn alle planken dubbel geworden. De CD speler en dac staan nu zelf op zo'n 20 cm dik massief Tabaca.

 

:)

Hans, we willen alles weten!

En die koe?

Link to comment
Share on other sites

De hamvraag is natuurlijk: klìnkt het nu ook anders/beter/minder/vreemder/natuurlijker/.../... (*)

 

*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

 

Mooie foto's trouwens!

 

M ^_^ rc

Link to comment
Share on other sites

Niet de luidsprekers en eindversterkers... die staan al bijna 'n jaar zo.

Het rek is vandaag gehalveerd en de draaitafel staat nu helemaal los van de rest van de apparatuur.

 

Dat bedoelde ik met 'eindelijk': eindelijk een low-profile opstelling van hardware.

Link to comment
Share on other sites

Ik zou doe draadeinden vervangen door M36 rvs, voor de zekerheid...

 

M20 is ruim voldoende... toch staat het nu minder stabiel dan eerder. het rek staat nu n.l. op 3 poten en eerder op 5.

Daar komt bij dat het eigenlijk niet meer dan losse planken zijn, die door de draadeinden en de klemconstructie aan de andere zijde bij elkaar worden gehouden.

De rest van de stabiliteit komt van de zware tegels.

Link to comment
Share on other sites

De hamvraag is natuurlijk: klìnkt het nu ook anders/beter/minder/vreemder/natuurlijker/.../... (*)

 

*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

 

Mooie foto's trouwens!

 

M ^_^ rc

 

Ik heb nog te weinig geluisterd, nog maar eens rustig voor gaan zitten.

 

Ik heb de verandering vanwege het uiterlijk gedaan. Ik had alle spullen toch, dus het was een kwestie van verbouwen.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Dat bedoelde ik met 'eindelijk': eindelijk een low-profile opstelling van hardware.

 

Wat er nu precies low profile is, weet ik niet.

 

Er is kwa volume alleen een houten zuil bijgekomen en twee draadstangen en één tegel staan nu in de rommelkamer.

Het rek is verder precies even hoog, de draaitafel staat zelfs hoger.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Wat betekent "SoF" op de bovenste Array?

 

En is die "zuil" massief, of gevuld met het een of ander (geen holy water neem ik aan)?

 

Voor de rest. mooi hout. Volgens mij kun je met massief bamboe hout ook best iets moois maken.

Link to comment
Share on other sites

Wat betekent "SoF" op de bovenste Array?

 

En is die "zuil" massief, of gevuld met het een of ander (geen holy water neem ik aan)?

 

Voor de rest. mooi hout. Volgens mij kun je met massief bamboe hout ook best iets moois maken.

 

S of staat voor subsonic filter off.

De zuil is van massief eikenhout, maar niet massief in de zin van één blok, Er is open ruimte in het midden.

De draaitafek staat op een sandwich van twee verschillende natuursteensoorten met een harde rubber daartussen. Nit staat op 3 kogels welke weer afsteunen op een natuurstenen plaat. Echt klinken doet die zuil dus niet meer.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Werd er in dit draadje niet eens gefilosofeerd over een sub in tegen fase om bas problemen te tekkelen?

 

 

Affijn:  http://www.hoerzone.de/shop/raumakustik/aktive-bassabsorber/bag-end-e-trap.html

http://www.bagend.com/ETrap.htm

 

 

 

 

Waar is Hans eigenlijk, tijdje niet gepost??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...