Jump to content

Henri van der Heide pantent


mart
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Verschillen in kabels kun je meten, de effecten kun je horen.

Ik vind ze niet zo groot, vandaar een gewone kabel veelal voldoet.

Weet niet meer, dan jij, wat "gehakt" is. Kan daar niets zinnigs over zeggen.

 

Ik weet het niet zeker, maar dacht, dat het patent van van der Heide over is gegaan

naar van den Hull. Het kan ook zijn, dat ze onder licentie allerlei kabels fabriceren.

 

Wat ik wel weet, dat dergelijke kabels met koolstof mantel in studio's gebruikt worden.

Ook bij mij in de woonkamer. Het werkt het in combinatie met sommige audiocomponenten, voor mij goed.

En in andere combinaties, vind ik weer van niet....

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

De gene die het zelf wil proberen hier het recept voor kwalitatief goede interlinks, m.i. ideaal met wat transparant/helder klinkende high-end cd-spelers, versterkers etc. Let op overdaad schaad. Probeer er eerst 1, daarmee zijn vaak al de problemen opgelost.

 

Koop 4 Neurik/Reyan pluggen die kosten iets van 2,50€ per stuk type NYS373 en 2 meter Prefer MKG6 a 4€ per meter. Maakt iets van 24..25€ inclusief verzendkosten. Soldeer de handel in elkaar, verbaas je en geniet.

 

1 hoeraatje voor Henri :)

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Iets delen, heeft me nog nooit klandizie gekost, het tegendeel. Ik heb zelfs fans :)

Dankzij deze kabeltjes klinkt mijn Array set samen met mijn speakers heel erg fijn.

Zeg maar het verschil tussen genieten en 3 hoog het raam uit.

 

Logisch ook, want in de studio waar ze Array gebruiken...... ligt vast ....

 

Maar je kunt ook een mooie van den Hull gebruiken ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ik zou niet weten wat dat met gehakt te maken heeft..??

 

:huh:

Alles. Je eigen energie zit erin. Je zit er zelf in. Ik dacht even naar mijn eigen set te luisteren. Maar daar zit ik zelf niet in.

 

M :ph34r: rc

 

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Alles.... de heren Gehakt hebben kennelijk de teksten en verhalen van van der Heide begrepen en zijn daarop verder gegaan.

 

Kennelijk is niet zeker, Hans. M.i. een nietszeggende manier om iets te baseren.

Eerst moet je het patent van Henri begrijpen, doe je dat? Ikzelf vind het droge taaie stof.

Verder zijn het aannames. Want wàt hebben ze begrepen? Heb je het ze gevraagd?

B.v. uitgenodigd op de audioclub waar je lid van bent?

 

Sorry je verhaal, raak zo wal nog kant.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Kan iemand een aantal toepassingen van Van der Heide of de gehakt-techniek noemen? Ik begrijp dat er een olie is dat op contacten wordt gesmeerd?

 

Waarom kun je dingen niet uit elkaar houden Ivan? Wat heeft gehakt met van der Heide te maken? en on topic met dit patent ?

Als je het over "gehakt" wil hebben open dan een apart topic en interview b.v. de heer BG eerst zelf eens.

Een bijzonder aardig iemand.

Link to comment
Share on other sites

snapback.pngIvan10, op 25 November 2012 - 19:44 PM, zei:

 

Kan iemand een aantal toepassingen van Van der Heide of de gehakt-techniek noemen? Ik begrijp dat er een olie is dat op contacten wordt gesmeerd?

 

Waarom kun je dingen niet uit elkaar houden Ivan? Wat heeft gehakt met van der Heide te maken? en on topic met dit patent ?

Als je het over "gehakt" wil hebben open dan een apart topic en interview b.v. de heer BG eerst zelf eens.

Een bijzonder aardig iemand.

Jack, je hebt het altijd over goed lezen...het woordje of over het hoofd gezien?
Link to comment
Share on other sites

@Jack: Ik hou de dingen perfect uit elkaar. Maar het zijn twee ontwikkelingen uit het alternatieve circuit, het één wat meer geaccepteerd dan het ander. Maar je wilt ze graag afzonderlijk van elkaar bespreken begrijp ik :ph34r: Ah, het valt Ruud ook op. Ja, misschien tijd voor een interview.

 

@Marc: Het woord trollensnot hou ik niet zo van. Dan maak je het juist een beetje belachelijk. Een parfum of olie noemen we ook geen snot LOL, wat een heerlijk geur is dat, hoe heet dat Eau de Snot? Verkoop u ook etherische snot? :D Ik heb snot nodig voor mijn motor, heeft u ook motorsnot?

Nee, als merknaam vind ik het niets. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Ruud je hebt gelijk. Inderdaad over dat kleine woordje of heb ik overheen gelezen.

Maar wat heeft de rest, met U.S. Patent 4,972,046 te maken. ?

Niks toch. Bewijs maar, dat het wel zo is.

Link to comment
Share on other sites

Bewijzen, bewijzen staan we voor de audiorechtbank, worden we straks doorgestuurd in hoger beroep naar het Hifi-Hof om uiteindelijk bij de HighEnd Raad te komen? Ok, speciaal voor Jack gaan we alleen nog maar verder over het patent van Van der Heide hebben. Jack, wat denk jij wat er zo speciaal is aan het patent, waarom werkt Carbon als mantel?

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Rechtbank? Nee. Wat ik jammer zou vinden, dat deze vinding ondergesneeuwd raakt. Wat er speciaal is aan het patent? Of waarom carbon als

afscherming zo goed werkt? Weet ik niet precies, dat weet waarschijnlijk alleen van der Heide zelf. Echter mijn ervaringen zijn zo positief, dat ik alles wat ik wel weet met iedereen deel op het www.

Link to comment
Share on other sites

Jack, wat doe jij moeilijk over het verloop van dit topic.

Wat ik alsmaar tegenkom in het vintage topic heeft ook niets meer met de bedoeling ervan te maken.

http://www.hear.nl/forums/topic/13820-vintage

 

@Ivan: what's in a name? Ik kan niet helpen dat het zo genoemd wordt. Daar moet je maar doorheen kijken.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Sorry Ivan, sommige toepassingen kreeg ik via PM en laat ik niet Hear rondslingeren. Als je nog eens komt luisteren (verreweg het beste dat je met gehakt kunt doen, ipv erover forummen), dan praten we verder.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

(...) Wat heeft "gehakt" nu te maken met het patent van Henri van der Heide? (...)

 

Het antwoord lijkt te liggen in de term "structuurinformatie"*: een begrip dat beide heren gebruiken.

 

De heer Henry van der Heide gebruikte die term om aan te geven dat zijn signaalgeleiders beter zijn dan gewone.

Gewone geleiders zouden de structuurinformatie niet - of niet goed - kunnen overdragen, maar zijn eigen bijzondere geleiders konden dat volgens Van der Heide wèl.

 

De heer Bal Gehakt nam deze term over om aan te geven dat zijn geknoei en geprut allerlei audio-apparatuur zodanig verbeterde dat de structuurinformatie (weer?) aan het licht kon treden.

 

Het lijkt er op dat er vanuit het perspectief van de heer Bal Gehakt ten opzichte van de heer Henry van der Heide sprake is van wat wij in de geesteswetenschappen (zowel in de psychiatrie als in de psychologie) "adaptieve associatie" noemen.

(Hoewel sommige van mijn geëerbiedigde wetenschappelijke collegae hetzelfde verschijnsel aanduiden als "associatieve adaptatie"... En verrèk, zeg... als ik er even over nadenk, zouden ze best wel eens gelijk kunnen hebben!) :P

 

De heer Bal Gehakt heeft vermoedelijk ergens en ooit het woord "structuurinformatie" gehoord of gelezen, en heeft zich dit woord toegeëigend om zijn audiomagie (haaifaaivoodoo) indrukwekkender, gewichtiger en dus geloofwaardiger te maken.

 

"Structuurinformatie" is kennelijk per se onmeetbaar en oncontroleerbaar, zodat het zich aan redelijke / rationele beoordeling onttrekt.

De verbeteringen van audio-apparatuur als resultaat van het geklieder met kurkjes, prutjes en koolvezeltjes in en aan audio-apparatuur zijn kennelijk eveneens onmeetbaar en oncontroleerbaar, zodat ook dit zich aan redelijke / rationele beoordeling onttrekt.

 

Ongevaarlijke waanzin (want Van der Heyde is slechts een onschuldige, supersensitieve, homopathologisch verwarde geest, die veel meer "invoelt" en/of "uitvoelt" dan eigenlijk goed voor hem is), wordt zodoende gestaafd door gevaarlijke waanzin & geestdrijverij (want dat geknoei & gerotzooi van Bal Gehakt levert ècht risico op: beschadigingen, kortsluiting en brandgevaar), dus.

 

*

presentator:

 

68 jarige Henry van der Heide was jarenlang onderzoeker bij het geluidslaboratorium van de NOS in Hilversum. Hij ontdekte dat geluidsoverdracht ook allerlei extra informatie over de werkelijkheid bevat. Deze extra informatie noemt Henry van der Heide structuur informatie. Deze structuur of ordenings informatie zou een volledige beschrijving van de werkelijkheid weergeven. Als van der Heide gelijk heeft, zijn de consequenties groot. Kan een mens beïnvloed worden door het manipuleren van de ordenings informatie middels geluid. Van der Heide past zijn vinding niet alleen toe op geluid, maar ook op beeld. U kunt gaan luisteren naar het tweede en het laatste deel van 'Geluid dat niet mag' een documentaire van Kees Wieringa. (...)

 

 

Henry van der Heide:

 

Ordenings informatie is geen signaal. Het is een 'zijns' informatie.

En die 'zijns' informatie, daar richt onze eigen 'zijn' op. Ja? Zo is het eigenlijk. Het is dus niet een spanning of een stroom, maar het is een 'zijns' informatie en die 'zijns' informatie die ervaren wij wanneer wij daarmee in aanraking komen als een verstoring van ons gemoed of als een verbetering van onze gemoedgesteldheid. (...)

 

 

http://www.nulpunten...id-dat-niet-mag

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...