Jump to content

Watermusic 2010 in Friesland (show 13/14 maart)


mumsoft
 Share

Recommended Posts

Ben net terug. De locatie is in ieder geval prachtig! Ik zal mijn muzikale indrukken kort weergeven:

In de Swanneblomzaal Dimex met Belcanto en Cambridge. De Belcantoset klon behoorlijk beroerd, het leek wel of er iets verkeerd was aangesloten. De Leemasets in de Wetterleliezaal speelden weer prima. Naim was zoals gewoonlijk weer te hard, gewoon lawaaiig. Hanzehifi met Sonics is een verrassing van het aangename soort: lekker strak en helder.

De Lectoropsteling met Sonus Faber viel ontzettend tegen: bedompt, niet muzikaal.

Link to comment
Share on other sites

Ben net terug. De locatie is in ieder geval prachtig! Ik zal mijn muzikale indrukken kort weergeven:

In de Swanneblomzaal Dimex met Belcanto en Cambridge. De Belcantoset klon behoorlijk beroerd, het leek wel of er iets verkeerd was aangesloten. De Leemasets in de Wetterleliezaal speelden weer prima. Naim was zoals gewoonlijk weer te hard, gewoon lawaaiig. Hanzehifi met Sonics is een verrassing van het aangename soort: lekker strak en helder.

De Lectoropsteling met Sonus Faber viel ontzettend tegen: bedompt, niet muzikaal.

 

 

Hoe klonk de Cambridge Spendor set ????.

 

 

 

Onlangs heb ik ook de BelCanto gehoord en ik was ook niet echt onder de indruk.

Link to comment
Share on other sites

IJs en weder diendende ben ik er morgen ook, zal zien of ik nog wat indrukken op kan doen.

 

Heel vaak klinkt het op de 2e showdag beter.

Link to comment
Share on other sites

....................De Belcantoset klon behoorlijk beroerd, het leek wel of er iets verkeerd was aangesloten. .

Onlangs heb ik ook de BelCanto gehoord en ik was ook niet echt onder de indruk.

Dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker.

 

Ook ik heb laatst een setje versterkers van dat merk beluisterd en had daar ook het idee bij of er iets mis was aan die versterkers.

 

Een aantal jaar geleden heb ik nog getwijfeld tussen de Jadis CD-speler en

Link to comment
Share on other sites

Net thuis na een zeer lange dag vol met tegenwerking van verkeer (anderhalf uur file rijden) en autopech (lampen verwisselen wat niet lukte, dus ANWB ff gefixt in 5 min) en heerlijk gegeten bij Ping in Snits met AS en Gruiter. De Chinees was het gezelligste hoogtepunt van de dag. :D

De show op zich in het heel kort :

Over Bel Canto : Klonk inderdaad niet goed. Ik vond dat het te wijten is aan de (te) korte afstand van speakers tot de achtermuur en dat de set heel dicht opgesteld stond in de hoek en ook nog eens op de korte wand. Naim was ook niet goed en is niet mijn cup of tea. verder was de rest goed en erg goed. Monitor-Audio met de Transrotor Orion en de Leema versterkers was puik, evenzo de kleinere set van Roksan en het hele kleine of grote wekkerradio van Vita Audio. Music 2 met NAT versterkers op ZU speakers met de Soundsmith element en Acooustic DT was erg goed.

 

Een fotoverslag verschijnt komende week op mijn site.

Nu naar bed !

Link to comment
Share on other sites

Dat de kostbare opstelling van Belcanto niet goed klonk, kan inderdaad veel te maken hebben met de plaatsing, meer dan met het gegeven dat het klasse D-ontwerp is volgens mij, want die hoeven niet zo beroerd te klinken (Flying Mole bv).

Ik was ook niet overtuigd dor de de Cambridge opstelling: 840 C + 840 voor- en eindversterker in combinatie met de Spendor speakers: niet zo luchtig, geluid kwam niet echt vrij van de speakers, tamelijk 'rond' in mijn beleving. Moet beter kunnen.

Top was de opstelling met Zu luidsprekers en NAT versterking; wel onbenullig duur trouwens.

Lachwekkend: dat gepruts met lp's die bij de meesten ook nog eens onbehoorlijk kraakten!

Link to comment
Share on other sites

Dag,

 

Bij deze mijn persoonlijke indrukken die ik gisteren, zaterdag 13 mrt, na bezoek van de show op 'het andere' forum plaatste.

 

Hoi,

 

Vandaag bezocht - enkele uren rondgewandeld, geluisterd en vooral een hoop vinyl en wat CD's aan m'n collectie toegevoegd. Eerst was het er nog vrij rustig, maar aan het begin van de middag begon het drukker te worden. Leuk dat zo'n show ook eens in het Noorden wordt gehouden, 'lekker dichtbij' voor noorderlingen.

 

Mooie sets gezien en beluisterd, heel verschillend van karakter. Goede luisterruimtes en mogelijkheden om eigen plaatjes te beluisteren als je dat wilde. O.a. Stevie VRay Vaughan beluisterd in streaming - LP - CD bij Naim. Mijn voorkeur ging naar het vinyl.

 

Een bijzondere set was de Zu Audio, de luidspreker Definition MkII -

Link to comment
Share on other sites

(...) En heb ik nog vergeten te melden dat de recente 'zelfbouw' set van Speakerland zoals die is beschreven in de recente HVT, nl. de CA621, ook stond te spelen - compleet aangestuurd door in hetzelfde HVT-nummer beschreven en gereviseerde vintage set van Quad. Wel, Diana Krall klonk er heel smakelijk op. Gewoon ontzettend leuk lijkt het mij om zelf zo'n setje luidsprekers in elkaar te knutselen. En voor een beetje handige audio & muziek liefhebbers met een smalle beurs kun je zo een heel muzikale set samenstellen.

 

Over hautaniteit gezw

Link to comment
Share on other sites

(...) En heb ik nog vergeten te melden dat de recente 'zelfbouw' set van Speakerland zoals die is beschreven in de recente HVT, nl. de CA621, ook stond te spelen - compleet aangestuurd door in hetzelfde HVT-nummer beschreven en gereviseerde vintage set van Quad. Wel, Diana Krall klonk er heel smakelijk op. Gewoon ontzettend leuk lijkt het mij om zelf zo'n setje luidsprekers in elkaar te knutselen. En voor een beetje handige audio & muziek liefhebbers met een smalle beurs kun je zo een heel muzikale set samenstellen.

 

Over hautaniteit gezw

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...