Jump to content

Nieuwe 5 serie Mark levinson


andromedaaudiodesign
 Share

Recommended Posts

Natuurlijk zijn er bij stereo 2 speaker wat meestal weer 2 a 3 db winst op levert (als ze niet in tegenfase staan), maar aan de andere kant wordt het rendement van veel speakers vaak watrooskleurig voorgesteld. 89 db is vaak eerder 87 db/w/m.

...

 

Je vergeet dat de geluidsdruk wordt gemeten in een dode kamer... Elke kamer heeft reflecties waardoor de geluidsdruk toeneemt.

 

:)

Volgens mij is de afstraling van links en rechts ook nog min of meer coherent, dan is de output van twee luidsprekers eerder 6 dB dan minder dan 3 dB (de som van twee niet-coherente bronnen), samen met de reflecties die je in een gemiddelde woonkamer hebt is de afval niet zo sterk als het rekenmodel aangeeft.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Tot nu toe laat Andro zich telkens weer lekker maken door specs en reputaties, ik vraag me af hoe terecht dat is..

 

Ik zoek naar onderbouwing/redenen waarom iets klinkt zoals het klinkt , een soort ziekelijke neiging men noemt het audiofilie :blink:

 

het verband tussen klein en snel wat transistorversterkers aangaat , vind ik echt complete onzin :D bij de nieuwe krell evo serie worden er bijvoorbeeld juist meer transistoren gebruikt voor hetzelfde vermogen zodat ze en bloc niet in hun maximale werkings gebied hoeven te functioneren, minder vervorming , de enorme voeding bij de evo 400 4000 VA per kanaal zorgt ervoor dat de versterker a la minute over de juiste spanning blijft beschikken en enorm stroom kan leveren , meer snelheid en controle . :D

 

 

Krell en ML hebben niet voor niets een grote naam in de high end zij waren (1 van de )de eersten die zware veel stroom leverende eindtrappen bouwden , voor die tijd kende men dat niet eens heb ik gelezen en het sloeg aan anders waren ze nooit zo groot gegroeid uiteraard

 

gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Niet een idee om jouw toekomstige "bruid" bruut te vergelijken met mijn versterkertje :rolleyes:

Doe ik er nog een CD-160 bij.... moge de beste "winnen"

Link to comment
Share on other sites

Niet een idee om jouw toekomstige "bruid" bruut te vergelijken met mijn versterkertje :rolleyes:

Doe ik er nog een CD-160 bij.... moge de beste "winnen"

 

No problem tube , may the best (mooiste ) winnen , kom maar langs ,neem dan gelijk een paar cds mee die ik ook op plaat heb dan kunnen we vergelijken en die speler van je ook uiteraard , ik ga volgend weekend verhuizen en de aanbetaling voor de evo 400s gaat waarschijnlijk dit weekend ook de deur uit

Yes :D

Ook even vergelijken met film vind ik want dat is voor mij net zo belangrijk als muziek

 

gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat deze contest geen winnaar gaat opleveren. Wel een hoop plussen en minnen, maar ook als jullie het met elkaar eens zijn daarover, zal Henk-Jan er een andere waardering aan hechten dan Jack.

 

Een flee-watt versterker vergelijken met zo'n krachtpatser is als een boxwedstrijd tussen een vlieggewicht en een zwaargewicht.

Bedenk daarbij dat de match met de speakers van groot belang is. Ineffici

Link to comment
Share on other sites

Krell en ML hebben niet voor niets een grote naam in de high end zij waren (1 van de )de eersten die zware veel stroom leverende eindtrappen bouwden , voor die tijd kende men dat niet eens heb ik gelezen en het sloeg aan anders waren ze nooit zo groot gegroeid uiteraard

 

gr :angry: hj :D

ML is/was nagenoeg failliet, ze hebben nog wel naamsbekendheid, erg nuttig voor hun car-audio uitstapjes, maar heel rijk wordt Harman Kardon niet van hun Mark Levinson. Hopelijk wordt hun nieuwe lijn een beter succes dan hun afgelopen paar series. De concurrentie is overigens groot, vroeger waren ze met Krell min of meer de enige die van dit soort grote/zware versterkers kwamen, nu zijn er heel veel meer en beseffen mensen ook beter dat er veel meer te winnen valt dan enkel een grote trafo en een onuitputtelijke reserve. Het is niet helemaal voor niets dat een merk als ML en Krell heel veel marktaandeel zijn kwijtgeraakt.

Link to comment
Share on other sites

Krell en ML hebben niet voor niets een grote naam in de high end zij waren (1 van de )de eersten die zware veel stroom leverende eindtrappen bouwden , voor die tijd kende men dat niet eens heb ik gelezen en het sloeg aan anders waren ze nooit zo groot gegroeid uiteraard

 

gr :angry: hj :D

Audio Research had in 1977 al een beest op de markt gezet, de D350 eindversterker...350 watt bij 8 Ohm, ikzelf heb het kleinere broertje een tijd gehad n.l. de D110.

Link to comment
Share on other sites

Krell en ML hebben niet voor niets een grote naam in de high end zij waren (1 van de )de eersten die zware veel stroom leverende eindtrappen bouwden , voor die tijd kende men dat niet eens heb ik gelezen en het sloeg aan anders waren ze nooit zo groot gegroeid uiteraard

 

gr :angry: hj :D

Audio Research had in 1977 al een beest op de markt gezet, de D350 eindversterker...350 watt bij 8 Ohm, ikzelf heb het kleinere broertje een tijd gehad n.l. de D110.

 

En wat te denken van die dikke Bose.

 

Ik heb hier eens een dbx gehad... ook 1200 Watt per kanaal aan 1 Ohm... helaas geen muziek.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Iedereen is overigens welkom om een keer te luisteren naar een goed metende (behalve LP weergave dan) :D installatie in amsterdam per 1 april, misschien vind men zelfs wel dat het ook nog muziek maakt ook je weet maar nooit :D .

 

Ik denk dat ML voor harman een prestigeafdeling is die geen winst hoeft te maken , dat er tegenwoordig veel grote eindtrapfabrikanten zijn is logisch die zijn natuurlijk ook in dat gat gesprongen, audioresearch is er ook 1 van het eerste uur al wist ik niet dat die ook zware transistor eindtrappen maakten in die jaren de D staat voor ....digitaal ?

 

gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Daarom juist , ik denk dat de reputatie van ml moet afstralen op de goedkopere producten van harman ,dat men op het hearforum daar anders over denkt is een andere zaak :D , ze hopen uiteraard dat daardoor de verkoop zal stijgen, ik weet niet of harman beursgenoteerd is ,maar een bedrijf moet uiteraard winst maken wil het overleven .

 

 

gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Daarom juist , ik denk dat de reputatie van ml moet afstralen op de goedkopere producten van harman ,dat men op het hearforum daar anders over denkt is een andere zaak :D , ze hopen uiteraard dat daardoor de verkoop zal stijgen,

 

Dat zou een domme gedachte zijn. 99% van de Nederlander (Belg, etc) heeft nog nooit van Mark Levinson gehoord, enkel echte audio kenners weten dan waar het om gaat. Maar diezelfde echte kenners moeten weer niks van Harman hebben, dus om ML als hefboom te gebruiken lijkt me ietwat oenig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Daarom juist , ik denk dat de reputatie van ml moet afstralen op de goedkopere producten van harman ,dat men op het hearforum daar anders over denkt is een andere zaak :D , ze hopen uiteraard dat daardoor de verkoop zal stijgen,

 

Dat zou een domme gedachte zijn. 99% van de Nederlander (Belg, etc) heeft nog nooit van Mark Levinson gehoord, enkel echte audio kenners weten dan waar het om gaat. Maar diezelfde echte kenners moeten weer niks van Harman hebben, dus om ML als hefboom te gebruiken lijkt me ietwat oenig :lol:

Zelfs mijn moeder, die tot een paar jaar geleden nog nooit van Jadis of Audio Research gehoord had, weet al lang van het bestaan van ML af, en weet ook al heel lang dat dat een audiomerk is dat kwaliteit levert, tegen prijzen die zij nooit zal kunnen betalen.

ML is een bekender merk dan je zou verwachten. ;)

Link to comment
Share on other sites

Zelfs mijn moeder, die tot een paar jaar geleden nog nooit van Jadis of Audio Research gehoord had, weet al lang van het bestaan van ML af,

...

ML is een bekender merk dan je zou verwachten. ;)

Jij dacht zeker dat je moeder Mark Levinson van de audioapparatuur kende:

 

9780446530712.jpg

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Bij krell gaan de zaken ook niet gladjes de oprichters/ drijvende krachten staan op dit moment bestuurlijk aan de zijlijn omdat een investeringsmaatschappij de boel aan het overnemen is ( en richard 2 weet ook :D dat die over lijken gaan om geld te verdienen) , op een aggresieve manier , het lijkt me bovendien geen slimme zet omdat " naam " alles is in de high end business .

 

http://www.twice.com/article/438946-Krell_...328&q=krell

 

 

gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Jij dacht zeker dat je moeder Mark Levinson van de audioapparatuur kende:

 

9780446530712.jpg

 

:D

:lol: :lol: Ik vermoed dat ze het idd van de apparatuur kent, en niet van het door jou aangegeven boek. :unsure::D

 

Neen, wij hebben vrij veel mensen met een mooie installatie in de kennissenkring, waaronder de man van haar beste vriendin die al heel wat jaren met ML apparatuur draait. :P

Link to comment
Share on other sites

Eng zaakje daar bij Krell, Andromedaaudiodesign.

http://www.twice.com/article/391301-Krell_...php?rssid=20328

 

Wel jammer hoor. Ben zelf nooit echt Krell fan geweest, zonder aanwijsbare reden overigens. Voor mij was het merk net wat te falshy denk ik. Ik ga niet roepen dat captalism een evil empire is maar het blijft jammer dat dit soor dingen gebeuren.

Link to comment
Share on other sites

Ach ja misschien zat krell financieel wat slecht bij kas , en lagen de aasgieren al op de loer .

 

gr :angry: hj :D

 

En zo krijg je praatjes in de wereld, hj. Die een eigen leven gaan leiden.

Als je werkelijk zou weten hoe het zit, dan zou je niet zo'n uitspraak doen.

Het is dus anders. Hoe ? Totaal niet belangrijk voor ons simpele jongens. :P

Link to comment
Share on other sites

het staat vrij op het internet audiofreak voor iedereen te lezen , en ik geloof niet dat ik een " audiofreak " nodig heb om mijn mening ergens over te mogen geven :lol:

alsof jij beter geinformeerd bent zeker??

 

Dan en randy verkopen niet zomaar 40 % van hun aandelen of ze moeten willen rentenieren , als het waar is onder voorbehoud uiteraard

 

gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Als je geld nodig hebt is 1 ding. De vraag is natuurlijk of je de 2 oprichters als aandeelhouder van 60% en/of als directieleden kunt ontslaan als het is vastgelegd in contracten. Met name dat laatste zal het wel omgaan: Wat is er vastgelegd geworden? Hoe dan ook om-de-vrede-te-bewaren in het bedrijf lijkt me dit niet echt de gang van zaken, de 'aasgieren' laten zich nu wel erg zien. Ik denk dat je je nu wel 2x bedenkt voor je in zee gaat met KP Capital Partners. Alles vastleggen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...