tube 300 Posted 21 februari 2010 Report Share Posted 21 februari 2010 Bij VTA gaat het er om dat laag en hoog in balans zijn en beide niet vervormen. Als je denkt dat het alleen dit is dan heb je nooit goed geluisterd. Uiteraard is er meer maar dat is wel het basis uitgangspunt. Vertel en licht het eens verder toe naar jouw ervaring..... Hoi Pjotr Het stond hier maar het is helaas verwijderd door een moderator Waarschijnlijk heeft henk geklaagd omdat ik de waarheid vertelde Helaas kan dat niet hear die moderator moet mij maar eens gaan vertellen wat er niet klopte in mijn verhaal ? of is hij een klant van Henk ?? Ik vind het gewoon belachelijk dat het weggehaald is. wat heb ik verkeerd geschreven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Bij VTA gaat het er om dat laag en hoog in balans zijn en beide niet vervormen. Als je denkt dat het alleen dit is dan heb je nooit goed geluisterd. Uiteraard is er meer maar dat is wel het basis uitgangspunt. Vertel en licht het eens verder toe naar jouw ervaring..... Hoi Pjotr Het stond hier maar het is helaas verwijderd door een moderator Waarschijnlijk heeft henk geklaagd omdat ik de waarheid vertelde Helaas kan dat niet hear die moderator moet mij maar eens gaan vertellen wat er niet klopte in mijn verhaal ? of is hij een klant van Henk ?? Ik vind het gewoon belachelijk dat het weggehaald is. wat heb ik verkeerd geschreven ? @wat heb ik verkeerd geschreven? De waarheid mag schijnbaar niet gezegd worden op een open Forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Hoi PjotrHet stond hier maar het is helaas verwijderd door een moderator Hoi Tube300, Ik heb hem wel gelezen, evenals de reactie daarop. Snap ook niet waarom jouw post is weggehaald, daar was op zich niets mis mee. De reactie daarop, nota bene van een van de initiators van dit forum, was onbehoorlijk en idd het forum onwaardig en die is m.i. wel terecht weggehaald. Maar die poster mag wel eens nadenken over hoe hij reclame voor zijn toko maakt. Dergelijke posts worden dan wel gewist maar niet vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Ik vind eigenlijk dat ik met goed fatsoen niet meer aan deze reclamesite mee kan doen. Mensen worden door Audio Selectief naar deze site gestuurd en lezen alleen maar positieve dingen over Audio Selectief, want elk stukje kritiek wordt direct verwijderd. Dat maakt deze site misleidend voor consumenten. Het speelt natuurlijk al een hele tijd, maar ik heb het nog nooit zo erg gezien als gisteren. Een absoluut dieptepunt voor dit forum. Als mensen zich nog afvragen waarom de toon hear af en toe zo gemeen en verbeten is, hierboven staat wat mij betreft het antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 februari 2010 Members Report Share Posted 22 februari 2010 Ik vind eigenlijk dat ik met goed fatsoen niet meer aan deze reclamesite mee kan doen. Mensen worden door Audio Selectief naar deze site gestuurd en lezen alleen maar positieve dingen over Audio Selectief, want elk stukje kritiek wordt direct verwijderd. Dat maakt deze site misleidend voor consumenten. Het speelt natuurlijk al een hele tijd, maar ik heb het nog nooit zo erg gezien als gisteren. Een absoluut dieptepunt voor dit forum. Als mensen zich nog afvragen waarom de toon hear af en toe zo gemeen en verbeten is, hierboven staat wat mij betreft het antwoord. En toch was dit forum daar in eerste instantie voor bedoeld. Staat/stond het niet voor High End Audio Retailers of zoiets? Audio Selectief is jarenlang als Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Alhoewel ik vind dat mijn punt duidelijk genoeg is, wil ik het toch nog wel wat toelichten. Ik heb alle respect voor alle commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Wat er plaats heeft gevonden weet ik niet (heb het niet gelezen) Reageer dan ook niet, je sussende woorden geven in deze geen pas. Wat betreffende handelaar schreef was zeer onbehoorlijk en schofferend en had ook niets met het onderwerp te maken. Eigenlijk zouden excuses van zijn kant meer op zijn plaats zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Woef Sander, Het gaat hier niet over mij maar over het uitkafferen van forummers door een zeker persoon. Misschien kun je je beter daarop richten. En nee, begin ik ook ooit eens voor mijzelf dan ga ik zeker geen (potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Berichten verwijderd, het wordt nl. toch wel onthouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator3 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Goed, dan zal ik als verwijderaar van die postings voor deze enkele keer reageren. Ik kan begrijpen dat men met onbegrip reageert op berichten die verwijderd worden of verwijderd zijn. Niemand wordt op Hear in bescherming genomen, omdat men financieel bijdraagt of op welke andere wijze bijdraagt aan de community. Niemand van de leden heeft het recht om het forum te sturen zijnde zijn of haar richting, dus ook niet winkeliers of andere vertegenwoordigers die audio als hun beroep hebben. Het Hear beheer stelt de regels op voor het forum en een ieder dient zich daaraan te houden. Houdt men (de leden) zich niet aan deze regels dan kan een bericht verwijderd worden of nog erger men kan een ban krijgen voor een bepaalde tijdsperiode. Dit is een algemeen bekend iets. Vooralsnog zijn we als moderators en de beheerder van Hear erg coulant geweest naar alle leden toe en dat willen we ook graag zo houden. Maar de laatste tijd is er een ommekeer aan het plaatsvinden op het forum en is het de normaalste zaak geworden om anderen te schofferen of persoonlijk aan te vallen. Helaas is het zo dat haast niemand meer doet aan zelfmoderatie voordat men een posting op het forum zet. En zelfmoderatie was een groots iets hier op dit forum en waar het HearForum mee groot is geworden. En dit laatste zou weer normaal moeten worden en zijn : ZELFMODERATIE. Zelfs oproepen van het moderatieteam om aan zelfmoderatie te doen wordt door vele leden naast zich neergelegd en reageren verbolgen of zelfs kinderachtig als er iets wordt verwijderd. Gisteren op de jaarlijkse Heardag is hierop wederom op gewezen aan zelfmoderatie en verzocht om dit weer te gaan doen. De berichten die gisteren in dit topic zijn verwijderd nadat er een meerdere klachtrapporten van leden waren gekomen over bepaalde postings in dit topic. Na deze postings gelezen te hebben zijn deze verwijderd. De postings waren duidelijk op de man gespeeld en dan is een forumregel overtreden en reden genoeg om te verwijderen. Het betreffende lid waar men tegen op de man speelde had zelf ook niet een aardig tegen bericht gepost, maar was tot inkeer gekomen en had deze zelfstandig verwijderd. Een ander lid was zo slim geweest om dat bericht te quoten en een opmerking erbij te plaatsen. Alle berichten die hierop betrekking hadden zijn daarom verwijderd. Hopelijk is het nu wat duidelijker en daarmee de kous af. Nogmaals doe aan zelfmoderatie en bedenk eerst eens wat je posting kan veroorzaken bij de andere lezer. Verder zal er niet meer gereageerd worden op dit bericht en geen verdere uitleg worden gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator3 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Beste Moderator, Zou je ook inhoudelijk kunnen reageren op mijn claim inzake misleiding. Dit omdat er alleen positieve / gewenste postings blijven staan als het bijvoorbeeld Audio Selectief betreft. Verder bedankt voor de verduidelijking. Alhoewel ik vind dat mijn punt duidelijk genoeg is, wil ik het toch nog wel wat toelichten. Ik heb alle respect voor alle commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Moderator 3 zou je me willen zeggen waar ik op de man gespeeld heb? ik weet het namelijk niet En was het niet voldoende om de quote te verwijderen en mij post te laten staan? ik had niets verkeerds geschreven lijkt mij en het is hier ook al door een paar mensen beaamt Die post van Haudio had ook niet weggehoeven ik kan wel wat hebben hoor Naar mijn idee had ik gewoon Pjotr nettjes antwoord gegeven En er hadden mischien mensen nog iets van kunnen opsteken of niet natuurlijk want het is mijn ervaring maar. Ik hoop dat je me even uitlegt waar ik iets verkeerds schreef... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 ik krijg wel eens het idee dat de moderatoren nog iets gevoeliger zijn dan de deelnemers. zal zijn omdat wij onderhand een dikke huid hebben gekweekt groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Ik heb Hear altijd met veel plezier gezeten en ook erg interessante mensen leren kennen. Henk is er een van, uitbundig, vol ideen en zeer met zijn vak bezig. Zijn winkel en zijn vele contacten betekenen meer dan geld verdienen voor hem en Aleida. Dat hij zakelijk veel aan het forum te danken heeft moge duidelijk zijn. Aan de andere heeft hij met die analoge dagen toch een leuke traditie geintroduceerd waar velen profijt van hebben. Wat mij betreft mag er best kritiek op hem worden gegeven. Maar zeggen dat hij de VTA te hoog zet omdat zijn oren niet meer in orde zijn vind ik flauw zeker als daarna kritiek wordt geleverd op het instellen met meetaparatuur. Daarbij vraag ik me sterk af of je op bepaalde leeftijd nu zo veel minder hoort. Het frequentiebereik van onze oren reikt misschien wat minder ver maar als je kijkt naar het frequentiebereik van muziek kijkt lever je misschien een aanslag van het toetsenbord van de piano in. Zou die aanslag vaak gebruikt worden? Laten we elkaar Hear in de waarden laten. Gedraag je als in het normale leven. Kritiek mag maar met mate. En als iemand Hear een keer over de scheef gaat laat het dan rusten of vraag hem per mail waarom hij zo reageert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Ik weet niet wat er hier gebeurd is dus kan ik ook niet oordelen. Maar het onderwerp is afgsloten wat de mods betrefd en laten we het hierbij houden. Wie er wel of geen gelijk heeft doet er niet zoveel toe. Laten we het gewoon weer hebben over draaitafels. Mischien een leuk iets voor de volgende hear meeting. Wat heeft de meeste invoeld: arm, cart, en loopwerk. Om mischien alleen loopwerk/cart. teveel variabelen is niet praktisch denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Ik wil graag weten wat ik verkeerd geschreven heb van moderator 3 daar kan ik ook iets van leren en de volgende keer hier rekening mee houden. Hij kan het wel niet meer reageren en het afgesloten hebben ,maar nou zit ik ermee in mijn maag. Ik vraag ook aan de andere 2 moderatoren om de verwijderde post van mij eens te bekijken en mij te vertellen wat er niet goed aan is. Ik heb nl. het idee dat mod 3 een emotionele beslissing genomen heeft bij het verwijderen van het bericht en geen onpartijdigheid in acht heeft genomen. Hij staat mischien te dicht bij Audio Selectief of heeft toch enige belangen verstrengeling zo komt het op n.l op mij over het lijkt wel of die Henk onaantastbaar is hear. Noem zijn naam zonder halleluja verhaal en het bericht word verwijderd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 tubke maak jij je nou eens niet zo druk over mod 3 mod 3 heeft ook mijn kritiek wel eens--te vaak -- weggeveegd of het nou terecht of onterecht is,jammer dan , nou hij bepaald dat , af uit en ik lig er niet om wakker alleen ik vraag mij wel af ik hoor nooit iets van mod 1 en mod 2 En was mod 3 niet gisteren op de club bijeenkomst ! wil de echte mod 3 even opstaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Waarom loop je zo door te drammen? Als het je niet bevalt, kan je toch gewoon weggaan? Bij AF had je allang een maand "vakantie" gehad. Kunnen we weer on-topic? en haal dat geoh FF weg. Hier schiet toch niemand wat mee op? Dank je wel, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Effe een specifieke vraag, het antwoord zal hier en daar wel te lezen geweest zijn, maar wil het even afsplitsen / isoleren van het geheel Als jullie een bepaalde arm / element combi nemen, ervanuitgaand dat deze goed matched met elkaar en de phonotrap enz ... is er volgens jullie ervaring dan een groot verschil in sound als je deze arm op een ander loopwerk plaatst? vb Loopwerk LP12, Fatbob, Michell Gyro, Oracle, Bellavista Signature, P9 VPi, Acoustic Signature Challenger ... het zijn maar voorbeelden. Iedereen weet dat je een VPIarm niet op een Rega P3 moet zetten Tanx Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Effe een specifieke vraag, het antwoord zal hier en daar wel te lezen geweest zijn, maar wil het even afsplitsen / isoleren van het geheel Als jullie een bepaalde arm / element combi nemen, ervanuitgaand dat deze goed matched met elkaar en de phonotrap enz ... is er volgens jullie ervaring dan een groot verschil in sound als je deze arm op een ander loopwerk plaatst? vb Loopwerk LP12, Fatbob, Michell Gyro, Oracle, Bellavista Signature, P9 VPi, Acoustic Signature Challenger ... het zijn maar voorbeelden. Iedereen weet dat je een VPIarm niet op een Rega P3 moet zetten Tanx Stef Het is een andere arm en die zou dus anders moeten klinken Stef conform mijn ervaring met SME en Graham. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Carl ik waardeer je antwoord maar dat is niet mijn vraag Stel dat je je Graham + element op een andere draaitafel zou monteren, zou het klankverschil dan groot zijn? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 De invloed van het loopwerk is zelfs heel groot Stef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Stel dat je je Graham + element op een andere draaitafel zou monteren, zou het klankverschil dan groot zijn? Dat kan. Er zijn verschillende mogelijkheden om resonanties weg te werken/te onderdrukken/te smoren/af te voeren. Een massaloopwerk zonder subchassis zal het min of meer afvoeren in zijn massa; voordat DAT in resonantie komt moet je wel met heul grof geschut komen. Een massaloopwerk MET subchassis zal eerder resonanties omzetten, de energie gaat dan in de "vering" zitten. Een licht loopwerk zonder subchassis moet maar zien die resonanties kwijt te raken, dat gebeurt dan door snelle energie afgifte in de geringe massa die dan snel uittrilt. Een licht loopwerk MET subchassis zal de resonanties weer omzetten in de vering. Elke arm heeft resonanties, die wil je zo snel mogelijk weghebben. Als de sokkel klinkt als een holle doos zal de weergave ook omfloerst zijn in het laag en midlaag. Een slechte armvoet met bevestiging zal de energi Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 De invloed van het loopwerk is zelfs heel groot Stef. Ik weet ook dat een LP12 behoorlijk anders klinkt dan een Nottingham ... Toch kiezen de meesten vr het element / arm als meest bepalend Hoe kom je derachter welk loopwerk je ligt? Een winkel met verschillende draaitafels, heeft nooit dezelfde arm element en phonoamp op die draaitafels staan. hetgeen ik commercieel heel goed begrijp. Een klant wenst kennis te maken met verschillende elementen, dan is het gek om 5 DT allemaal met een Dorian uit te rusten. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts