Jump to content

Welke Phono Pre aan te kopen


Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Guest kikkervisje
Raar dat die van jou wel een ground aansluiting heeft terwijl ik dit niet op internet kan terug vinden. Natuurlijk zal het dan wel fijn zijn om de buis binnenin te vervangen.

Vraag mij wel af of het geluid dan niet te wollig word.

 

Inderdaad een mooi buisje er in en het ledje er uit. De ground zit bij mij rechts van de voedings plug met onder de ground in wit GND.

 

Bij mij zeker niet wollig, strak laag en ook snel was het motto.

 

Kijk hier maar eens op dit Duitse forum.

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
Vraag mij wel af of het geluid dan niet te wollig word.

 

Dat het met buizen werkt wil zeker niet zeggen dat het dan zo wollig gaat klinken als de antieke lampenradio van je oma..

 

Bart er zit slechts 1 buisje in!

Link to comment
Share on other sites

[Mijn duits is niet helemaal 100% maar begrijp ik dat de reeds voorgebouwde versie in een kastje van de SUPA 2.0 MM-MC-s 170euro is. en E90,- als je deze zelf in elkaar zet.

Solderen kan altijd alleen wel naar voorbeeld en met beschrijving.

Zal morgen audioart nog even bellen of ik eens langs mag komen zetten. Wie weet geven ze mij de print layout van de Phono module zodat ik daar een kasje omheen kan knutselen. Zijn er ook bouwpakketten met buisjes.

Ik zal het ff kort samenvatten.

De Supa 2.0MM-MC k.e.k. gebouwd kost

Link to comment
Share on other sites

(...) Spido dit is toch een MC --> MM omvormer en toch geen volwaardig voorversterker? (...)

 

Beste Langspeelplaat,

 

Ja, dat klopt! Het zijn MC step-up versterkertjes die je op een MD-ingang (met RIAA) van je (voor)versterker kunt aansluiten.

Het resultaat is dan bij (goede low impedance / low output) MC-elementen steeds stukken beter geweest dan bij gebruik van een in de (voor)versterker ingebouwde MC-trap: die heeft steevast een te hoge ingangs-impedantie voor dit type elementen.

Link to comment
Share on other sites

Goeie tip Spido. Zeker als langspeelplaat al eerder aangegeven heeft dat zijn ingebouwde phonotrap bromt en hij daar juist vanaf wil :blink:

 

@Langspeelplaat

Ik heb mijn Supa via Ebay aangeschaft. Daar zat toen alles bij (pcb, voeding, kastje, manual + opdruk (stickers)). Ik hoefde alleen maar alles in elkaar te schroeven. Ik heb een paar maanden geleden wel nog contact gehad met H

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er denk ik uit. Ik ga voor de Cambridge Azur 640P Phono versterker. Zie dat de gebruikers ervaringen op internet toch erg positief zijn. En hij ziet er van binnen mooi uit..

18874960_633df8e0a0.jpg

 

Nu kijken of sint nog credit waardig is.

 

Wat kost 'ie? En is hij net zo groot als de Dac magic?

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er denk ik uit. Ik ga voor de Cambridge Azur 640P Phono versterker. Zie dat de gebruikers ervaringen op internet toch erg positief zijn. En hij ziet er van binnen mooi uit..

18874960_633df8e0a0.jpg

 

Nu kijken of sint nog credit waardig is.

 

Wat kost 'ie? En is hij net zo groot als de Dac magic?

Denk het wel, Vraagprijs nieuw is E150,-

Link to comment
Share on other sites

Kloppen je uitgangspunten wel?

 

1. Phono PP2

Voordeel : schijnt goed bekend te staan

Nadeel : Geen Low input MC elementen aansluitbaar

"maximaal toelaatbare ingangsspanningen van 0,8/9/84mV voor MC en 10/102/950mV voor MM elementen (bij frequenties van 20Hz/1kHz/20kHz)."

bron

 

2. Musical Fidelity V LPS

Voordeel : lekker kleine behuizing & low input elementen aansluitbaar

Nadeel: Niet echt

 

3. Pro-Ject Phono Box II

Voordeel : Low MC,Hele hoge gain van 88 dB, beste Signaal ruis verhouding

Nadeel : het is een project

"Gain, MC 60dB "

bron

Link to comment
Share on other sites

Ik ben er denk ik uit. Ik ga voor de Cambridge Azur 640P Phono versterker. Zie dat de gebruikers ervaringen op internet toch erg positief zijn. En hij ziet er van binnen mooi uit..

18874960_633df8e0a0.jpg

 

Nu kijken of sint nog credit waardig is.

 

Wat kost 'ie? En is hij net zo groot als de Dac magic?

Denk het wel, Vraagprijs nieuw is E150,-

 

Dat zijn van die leuke bedragen waardoor je thuis niks hoeft uit te leggen als je weer wat gekocht hebt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...