Jump to content

Metronome T2-i cd speler


AudioBill
 Share

Recommended Posts

Volgende week eindelijk vakantie, dus de eerste week eens naar Antwerpen, kan daar naar een erg mooie maar ook erg dure cd speler gaan luisteren de Metronome T2-i.

 

Nu, wat kan ik daarvan verwachten, wie kent deze speler al en wat is nu precies de toegevoegde waarde van de wel erg losse en grote voeding, en waar zit dat geld toch allemaal in (15500,-)

 

AudioBill

Link to comment
Share on other sites

@Goodtube: :lol::lol::lol::lol::lol:

 

@AudioBill: Luister goed naar details, vooral de ruimtelijke details. Met die speler aan een set die alles weer kan geven wat die speler kan ga je aangenaam verrast worden.

Ook bij CD-spelers doet een overmaat voeding wat deze bij een versterker doet. Het geluid lijkt veel gemakkelijker en met veel minder stress weergegeven te worden.

De Metronome T2-i vind ik een speler die als eerste in aanmerking zou komen om mijn Jadis te vervangen.

 

Waar al dat geld in zit: Vooral research en ontwikkeling, maar ook de allerbeste onderdelen die er bestaan. De Metronome T2-i is niet een speler waar er honderd duizenden van gemaakt en verkocht gaan worden, en dan betaal je per stuk een zooi meer geld voor de research en ontwikkeling van zo'n apparaat dan wanneer het een massaproduct zou zijn.

Link to comment
Share on other sites

De Metronome T2-i is niet een speler waar er honderd duizenden van gemaakt en verkocht gaan worden, en dan betaal je per stuk een zooi meer geld voor de research en ontwikkeling van zo'n apparaat dan wanneer het een massaproduct zou zijn.

Dat lijkt me in dit geval ook een beetje een kip-en-ei-verhaal: is ie nou zo duur omdat ze er niet zo veel van gaan verkopen, of verkopen ze er nou niet zo veel omdat ie zo duur is? De prijs helpt in ieder geval niet, dat lijkt me duidelijk...

Link to comment
Share on other sites

De Metronome T2-i is niet een speler waar er honderd duizenden van gemaakt en verkocht gaan worden, en dan betaal je per stuk een zooi meer geld voor de research en ontwikkeling van zo'n apparaat dan wanneer het een massaproduct zou zijn.

Dat lijkt me in dit geval ook een beetje een kip-en-ei-verhaal: is ie nou zo duur omdat ze er niet zo veel van gaan verkopen, of verkopen ze er nou niet zo veel omdat ie zo duur is? De prijs helpt in ieder geval niet, dat lijkt me duidelijk...

De Metronome T2-i is een speler die niet in massaproductie gemaakt word. Lijkt me dus niet zo'n kip/ei verhaal, maar gewoon het verhaal van geen grote aantallen ervan kunnen maken.

Als ik een apparaat ontwikkel en geef dan een massaproductiebedrijf de opdracht mijn ontwerp te fabriceren kunnen er in enkele weken honderd duizenden exemplaren van gemaakt zijn. Ga ik echter, met een klein team, dat apparaat met de hand bouwen ga ik die aantallan niet redden, maar is de kwaliteit en de controle daarop wel veel beter.

Dat is waarom zo'n Metronome T2-i, maar ook verschillende andere top apparaten zo duur zijn.

Beetje het zelfde verhaal als een Ferrari of Rolls. Als die in massaproductie gemaakt zouden gaan worden zouden ze niet veel slechter worden, maar wel veel goedkoper, alleen de kwaliteit is dan minder gegarandeerd en gecontroleerd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Ik blijf het gek vinden dat je niets hebt geleerd van het bezoek van Erik Klijnsmit toen je je eigen cd-spelers niet eens uit elkaar kon houden. En nu weer e.o.a. veel te duur kreng van harte aanbevelen. Ik snap er geen ruk van. Bovendien, de CD en de CD-speler staan al vrijwel bij het antiek. Wat moet je nog met zo'n ding?

Link to comment
Share on other sites

Wil niet vervelend doen maar heb je wel eens een Tentlabs geluisterd, van 2700 euro ? Dat is zo'n beetje de referentie op CD speler gebied !

 

Dan heb je nog nooit een goeie cd speler gehoord :D

 

 

Wat een flauwekul. Mooi apparaat, zo'n Metronome, maar klinkt niet tig keer beter dan Tentlabs, is onmogelijk.

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
Ik blijf het gek vinden dat je niets hebt geleerd van het bezoek van Erik Klijnsmit toen je je eigen cd-spelers niet eens uit elkaar kon houden. En nu weer e.o.a. veel te duur kreng van harte aanbevelen. Ik snap er geen ruk van. Bovendien, de CD en de CD-speler staan al vrijwel bij het antiek.

 

Ben het nu (ont) roerend met je eens. :rolleyes:

 

Maarre Bill geld moet rollen dus ga in A`pen een flink stuk vlees eten in b.v. Restaurant de Veehandel en drink daar een ferm bolleke de Konink bij. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
(...)

Waar al dat geld in zit: Vooral research en ontwikkeling (...)

 

@ Miracle:

 

( :unsure: Of maak jij deel uit van de georganiseerde haaifaaimisdaad?)

 

He ja, vraag eens aan je andere kant of ie daar eens een super sappige soap stone serie over kan schrijven.:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ik blijf het gek vinden dat je niets hebt geleerd van het bezoek van Erik Klijnsmit toen je je eigen cd-spelers niet eens uit elkaar kon houden. En nu weer e.o.a. veel te duur kreng van harte aanbevelen. Ik snap er geen ruk van. Bovendien, de CD en de CD-speler staan al vrijwel bij het antiek. Wat moet je nog met zo'n ding?

 

Kraus, bedoel je dat streamen de toekost heeft? Ik hoop het niet, want voorloopig is de hardware voor steamen mij veel te duur en de software alles behalve gebruiks vriendelijk.

Link to comment
Share on other sites

Ik blijf het gek vinden dat je niets hebt geleerd van het bezoek van Erik Klijnsmit toen je je eigen cd-spelers niet eens uit elkaar kon houden. En nu weer e.o.a. veel te duur kreng van harte aanbevelen. Ik snap er geen ruk van. Bovendien, de CD en de CD-speler staan al vrijwel bij het antiek. Wat moet je nog met zo'n ding?

Beste Eric,

Wat klinkt op dit moment dan beter dan een cd? (behalve een lp natuurlijk <_< )

Ben het trouwens wel met je eens dat je geen gigantisch budget nodig hebt voor een goede cd speler. Wel natuurlijk voor een draaitafel met alles erop en eraan. Maar dat weet je zelf ook uit ervaring

Fijne vakantie.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Ik blijf het gek vinden dat je niets hebt geleerd van het bezoek van Erik Klijnsmit toen je je eigen cd-spelers niet eens uit elkaar kon houden. En nu weer e.o.a. veel te duur kreng van harte aanbevelen. Ik snap er geen ruk van. Bovendien, de CD en de CD-speler staan al vrijwel bij het antiek. Wat moet je nog met zo'n ding?

 

Inderdaad mijn CD-160 uit 1987 is bijna antiek :rolleyes: Toekomstige ontwikkelingen vind ik voor een deel ook koffiedik kijken. Het is sterk afhankelijk wat het grote publiek handig vind en wat bij de Mediamarkt te koop is....

 

Voorlopig voldoet CD-weergave prima :) Er staat m.i. minstens net zoveel muziek op als een LP ..... alleen je

moet het er w

Edited by tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik ken alleen de losse combi loopwerk en DAC van metronome wel ik vond het waanzinnig mooi

Prijs waard? Kan en wil ik niet zeggen ... de ene kookt lekker op een gasvuurtje van 250 euro de andere op een gasfornuis van 20 000 euro ...

 

Maar ik denk dat er best CD spelers zijn die het heel goed doen in het segment van 3000 euro waardoor je niet de behoefte hebt om 15000 ui te geven ...

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Hifiveenendaal? Wat een eigenaardige zaak

 

Ze bieden dit aan

http://www.hifiveenendaal.nl/product_info....3846afb85013b7f

 

Maar ook dit

http://www.hifiveenendaal.nl/product_info....3846afb85013b7f

 

En dat hebben we het nog niet over huishuidelijk, boot marine, vrachtwagen(?) en poetsmiddelen...

Link to comment
Share on other sites

Ik blijf het gek vinden dat je niets hebt geleerd van het bezoek van Erik Klijnsmit toen je je eigen cd-spelers niet eens uit elkaar kon houden. En nu weer e.o.a. veel te duur kreng van harte aanbevelen. Ik snap er geen ruk van. Bovendien, de CD en de CD-speler staan al vrijwel bij het antiek. Wat moet je nog met zo'n ding?

Van dat bezoek van Erik heb ik enkel geleerd dat Erik op een heel andere manier naar muziek luisterd dan ik. Die ABX test wist ik vantevoren van dat ik dat niet ging redden. Dat gaat niemand redden.

Met CD-spelers, versterkers, en zelfs met speakers gaat niemand dat redden.

 

Ik hoor nog steeds verschillen in CD-spelers, alleen zal dat nooit in een AB(X) test aan kunnen tonen. Daar is het kortetermijngeheugen van de mens gewoon niet toe in staat.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Maar er zijn toch wel meer CD-spelers, die flink aan de prijs zijn? Is er dan toch een 'bedrag', die een audiofiel maximaal zou mogen uitgeven? ;)

 

[domgelulmode]

Welnee, bij sommige is het m.i. gewoon de kift. En sommige hebben oogkleppen voor.... Ze vergeten dat ze

een vreselijke dure draaitafel, element

Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad hele mooie apparatuur. Maar ook heeeel veel geld. Zelf heb ik wel een zwak voor mooie audio apparaten (Pass labs enzo), maar er zijn wel grenzen (voor mij tenminste). Voor CD spelers is wel de ervaring (van velen) dat de verschillen subtiel zijn (en helaas zijn de meeste CDs niet echte hoog standjes kwa opnmame en mastering).

 

Maar goed het zijn keuzes, sommige kopen een boot of een Porsche en geven daar heel veel aan uit. Dan is 15K nog een schijntje.

 

Nu nog een gold disk van never mind the b*llocks ;)

 

Ik ben wel benieuwd waar Bill nu naar luistert overigens.

Link to comment
Share on other sites

Hi Duck,

 

Nog steeds luister ik naar de Sex Pistols, maar daar is natuurlijk erg veel bij gekomen, luister nu naar alles, dus van Klassiek tot punk.

Wat die cd speler betreft, ik ga eens luisteren, is heel iets anders dan, ik ga hem kopen, dat gaat zeker niet gebeuren omdat ik geen 15000,- heb en als ik ze had.... natuurlijk ook niet, maar je weet nooit voor een leuke demo prijs, zeg onder de helft...!? :D Dream on dus..??

 

Bill

Link to comment
Share on other sites

Met die pistols plaat heb ik ooit bijna de installatie opgeblazen van mijn middelbare school (Schoolfeestje in de aula). Gelukkig was het alleen een beveiliging die in werking ging (na een paar minuten deed alles het weer).

 

Zag op het inet een demo T2 (in Belgie) voor een iets behapbaarder bedrag.

Link to comment
Share on other sites

Met die pistols plaat heb ik ooit bijna de installatie opgeblazen van mijn middelbare school (Schoolfeestje in de aula). Gelukkig was het alleen een beveiliging die in werking ging (na een paar minuten deed alles het weer).

 

Zag op het inet een demo T2 (in Belgie) voor een iets behapbaarder bedrag.

 

 

Bij Colab?

 

Gr

Stef :)

Link to comment
Share on other sites

Die ABX test wist ik vantevoren van dat ik dat niet ging redden.

Ik dacht dat je juist vol overtuiging de uitdaging aanging...

 

Overigens is die hele test van destijds niks waard, aangezien jullie/jij maar 4 proeven hebben gedaan, terwijl je er toch minstens 10 (en liefst wat meer) zou moeten doen om er wat van te kunnen zeggen...

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
Die ABX test wist ik vantevoren van dat ik dat niet ging redden.

Ik dacht dat je juist vol overtuiging de uitdaging aanging...

 

Overigens is die hele test van destijds niks waard, aangezien jullie/jij maar 4 proeven hebben gedaan, terwijl je er toch minstens 10 (en liefst wat meer) zou moeten doen om er wat van te kunnen zeggen...

 

Henrie dat meen je toch niet?

 

Het moet dus eigenlijk opnieuw gedaan worden. :D :biggrin: :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...