Jump to content

Op bezoek bij Sodejuu


mordante
 Share

Recommended Posts

Zijn reviews ook welkom als je ze niet in vakjargon schrijft, overigens?

En is het in een review een schande om te vergelijken met wat je zelf graag zou horen?

Ik weet, lichtelijk offtopic, maar ik ga binnenkort wat rondluisteren en kan niet alle woorden even lekker plaatsen, nog :).

Een nieuw topic voor alleen deze vraag leek me wat veel van 't goeie.

Link to comment
Share on other sites

Zijn reviews ook welkom als je ze niet in vakjargon schrijft, overigens?

En is het in een review een schande om te vergelijken met wat je zelf graag zou horen?

Ik weet, lichtelijk offtopic, maar ik ga binnenkort wat rondluisteren en kan niet alle woorden even lekker plaatsen, nog :).

Een nieuw topic voor alleen deze vraag leek me wat veel van 't goeie.

Stijn,

Hier is geen regel dat je geen review mag plaatsen als het niet literair verantwoord is. Anders gezegd, je mag schrijven wat je wil, in je eigen bewoording. Als er dan iemand begint te zeuren, mag je vervolgens de volgende smilie gebruiken om 'm terecht te wijzen:

 

mierenneuker3.gif

 

 

 

 

 

 

:D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Ik zal me eens uitleven dan ;).

Ik bedoel, ik schrijf (i.t.t. hoe enkelen hier wellicht over mij denken) die review om jullie informatie te geven, niet omdat ik nou zonodig een review moet schrijven.

Link to comment
Share on other sites

Stijn, reviews zijn altijd leuk om te lezen, ook/juist als het niet al dat zogenaamde "vakjargon" bevat. Een review is en blijft altijd een/de mening van de luisteraar/schrijver, en hoe je dat opschijft doet niet ter zake.

Boeken worden ook in heel verschillende stijlen geschreven, en vaak de boeken die in makkelijk te lezen taal geschreven worden zijn het leukst. ;)

 

Offtopic geleuter is op een redelijk makkelijke manier uit een recensie te weren, door een afspraak met

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het een tripje gaat worden dit najaar.

Gewoon wat mooie luistersets af. Neem ik ongetwijfeld wel iemand mee.

Kijken of Eelco een beetje ligt bij 't gezelschap ;).

Ook Eelco is hier uiteraard van harte welkom. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het geen review omdat de review uit slechts 1 woord bestaat: rust.

Die set van Roger is zo ontzettend rustig dat hij dingen met je doet waar je normaal voor naar een kuuroord moet.

Hij presteerde het om mijn hoofdpijn, opgebouwd door de drukke dag en door het luisteren naar andere speakers, weg te nemen.

Rust is het goeie woord.

Ik ga later meer luisteren en zal dan ook meer te vertellen hebben. Maar zoals die set in alle rust elk detail voor je neus zet, da's ongekend.

Link to comment
Share on other sites

wat ben je toch veel bezig met wat men van je denkt Stijn!

 

negatieve ervaringen op een ander forum gehad?

 

je bent een topgozer, een chaoot en een liefhebber van meedere dingen.

blijf lekker jezelf.

 

ook je vrienden zijn zeer relaxed. laat dat soort dinge aub los en ga lekker doen wat goed voelt ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik HEB een forum. Wordt een lastige, hm?

 

Alleeneuh, ik snap even niet wat er in mijn stukkie tekst staat dat maakt dat er nu gezegd wordt dat ik bezig ben met wat een ander van me denkt?

Ik probeerde even aan te geven dat het overdadig vertellen hoeveel rust er in Roger's set steekt, zo gek nog niet is.

Link to comment
Share on other sites

Ik HEB een forum. Wordt een lastige, hm?

 

Nee is niet lastig. Gewoon van de hand doen aan iemand anders, oftewel het stokje doorgeven. Zal jou een hoop stress schelen en je beter bij voelen.

 

Alleeneuh, ik snap even niet wat er in mijn stukkie tekst staat dat maakt dat er nu gezegd wordt dat ik bezig ben met wat een ander van me denkt?

 

Het staat ook niet hier in dit topic, maar wel in een ander topic.

M44 ziet en voelt meer dingen dan jij je kan voorstellen en is een hele goede observator, ook op meetings.

Ik durf je gerust te zeggen dat M44 het bij het rechte eind heeft v.w.b. zijn opmerking erover.

Het is dan ook zeer goedbedoeld van hem en ik ben het ook eens met M44.

je bent een topgoser en chaoot en een liefhebber van vele dingen en ook een controlfreak. ;)

 

 

:lol: jij blijkbaar ook ;)

 

ik heb me op een positieve manier heerlijk vermaakt met de wijze waarop stijn weer eens wat kwijt was :D

 

die jongen geeft kleur aan een zaaltje mensen.

zeker positief bedoelt s_k :)

Link to comment
Share on other sites

De meeste mensen noemen dat 'een druktemaker'. Goed dat er soms mensen zijn die er iets positiefs in vinden ;D.

 

@ Audiofreak: Zonder mijn was 't forum waar we 't over hebben allang ter aarde gestort (verexcuseer mij mijn arrogantie). Ik weet namelijk hoe ik met dat zooitje gekken overweg moet, daar ;).

Link to comment
Share on other sites

Dat had ik allemaal ook al ontdekt en vaker luisteren gaat, mits Roger zin heeft in mijn aanwezigheid, ook zeker gebeuren.

Ben in elk geval naar huis gegaan met wat CD's die groen zien en een netfiltertje.

Link to comment
Share on other sites

Het werkt gigantisch.

Netfiltertje trouwens ook, al doet dat in verhouding minder.

 

Ik geef Sodejuu alle tijd om rond te kijken voor me. Intussen klooi ik wat aan met Dali's voor 50 euro ;).

(niet slaan :ph34r:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vandaag na het laatste afstelwerk aan m'n platendraaier nog even genoten van deze set.

 

De rust die alle voorgangers beschreven zit er zeker in ja. De set zet met de juiste muziek echt een enorm mooi geluid neer. Bij rock muziek was het me te rustig, al kwam dat er wel, zoals alles met een enorm gemak uit. De plaatsing van het geluid is heerlijk in orde. En het laag is als je de speakers ziet verbluffend voor het formaat.

 

Na vandaag, moet ik helaas ook aan de groene stift ;) Heb ik een enorm verschil gehoord bij het cd loopwerk met de Guido Tent klok en zonder, een optie die ik zeker in de toekomst serieus ga overwegen :D

Link to comment
Share on other sites

[...]

Na vandaag, moet ik helaas ook aan de groene stift ;) Heb ik een enorm verschil gehoord bij het cd loopwerk met de Guido Tent klok en zonder, een optie die ik zeker in de toekomst serieus ga overwegen :D

Ik zou serieus overwegen af te stappen van de cd-speler

En over te stappen op de hdd-speler. Al het gepruts en gemier aan loopwerken en cd's kun je dan gevoegelijk vergeten.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Ik zou serieus overwegen af te stappen van de cd-speler

En over te stappen op de hdd-speler. Al het gepruts en gemier aan loopwerken en cd's kun je dan gevoegelijk vergeten.

 

M :ph34r: rc

Maar wil men dat? Dat gemier is toch onderdeel van de hobby en dat gaat men missen. Bovendien het schept een band... :D

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Ik zou serieus overwegen af te stappen van de cd-speler

En over te stappen op de hdd-speler. Al het gepruts en gemier aan loopwerken en cd's kun je dan gevoegelijk vergeten.

 

M :ph34r: rc

 

mmmmmh...ben ik nog niet zo zeker van. Als je het als WAV of lossless vastlegt, heb je altijd nog een D-A conversie gedaan (ook al is het digitaal opgeslagen op je harddisk, je computer heeft er al een audiosignaal van gemaakt), en daarmee is de geluidskwaliteit vooraf al bepaald door de kwaliteit van de bron. Als die veel jitter heeft, dan wordt het nooit wat.

Enige optie zou zijn om de bitstream van de CD vast te leggen op de harddisk. Maar hoe de harddisk omgaat met jitter weet ik niet. Een flash memory card is trouwens ook jitterig.

 

Maar sommigen zullen nooit weten hoe CD k

Link to comment
Share on other sites

mmmmmh...ben ik nog niet zo zeker van. Als je het als WAV of lossless vastlegt, heb je altijd nog een D-A conversie gedaan (ook al is het digitaal opgeslagen op je harddisk, je computer heeft er al een audiosignaal van gemaakt), en daarmee is de geluidskwaliteit vooraf al bepaald door de kwaliteit van de bron. Als die veel jitter heeft, dan wordt het nooit wat.

Enige optie zou zijn om de bitstream van de CD vast te leggen op de harddisk. Maar hoe de harddisk omgaat met jitter weet ik niet. Een flash memory card is trouwens ook jitterig.[...]

 

kletskoek

Link to comment
Share on other sites

Ik zou serieus overwegen af te stappen van de cd-speler

En over te stappen op de hdd-speler. Al het gepruts en gemier aan loopwerken en cd's kun je dan gevoegelijk vergeten.

 

M :ph34r: rc

 

mmmmmh...ben ik nog niet zo zeker van. Als je het als WAV of lossless vastlegt, heb je altijd nog een D-A conversie gedaan (ook al is het digitaal opgeslagen op je harddisk, je computer heeft er al een audiosignaal van gemaakt), en daarmee is de geluidskwaliteit vooraf al bepaald door de kwaliteit van de bron. Als die veel jitter heeft, dan wordt het nooit wat.

Enige optie zou zijn om de bitstream van de CD vast te leggen op de harddisk. Maar hoe de harddisk omgaat met jitter weet ik niet. Een flash memory card is trouwens ook jitterig.

 

Maar sommigen zullen nooit weten hoe CD k

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...