Jump to content

5 Mei 2009 bevrijding !


Jitze
 Share

Recommended Posts

En dan houd ik de ontwikkelingen van de Sabre ESSTECH ES9018 wel in de smiezen.

 

Groet,

M :ph34r: rc

Persoonlijk denk ik dat je teveel verwacht. Ja de Sabre Dac is momenteel Sota, maar andere factoren (speaker, akoestiek etc) zijn altijd nog veel bepalender.

 

Desalnietemin is het toch mooi dat dit voor een redelijk bedrag binnen handbereik is. Denk niet dat de mannen van Twisted Pear snel voorbij gestreeft worden in hun applicatie van deze DAC. Ze hebben de input van vele kenners wereldwijd achter zich, die meedenken en zijn vrij snel in het aanbrengen van verbeteringen. Veel sneller dan een echte commerciele onderneming zich kan veroorloven.

[...]

Kijk eens wat ik nou gevonden heb. Gebaseerd op de ES9008, dat wel.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

@AudioPaul

Citaatje uit een ander topic:

Hoi Marc,

 

Beetje offtopic (sorry Peter) maar gebruik jij van de DACmagic alleen de USB-ingang of ook SP/DIF?. Kun je al iets meer vertellen over de verbeteringen t.o.v. de originele DACMagic?

 

Natuurlijk is dit ook maar het half-correcte topic...

Ik ga zeker nog iets zeggen over de verbeteringen, maar wil mijn oordeel niet baseren op 5 minuten geconcentreerd luisteren.

 

De USB-uitgang is voor mij geen noodzaak, maar leuk om erbij te hebben.

Ik heb mijn hd-streamer en mijn cd-speler via coax aan de S/PDIF-ingangen hangen, en daar zou ik niet zonder kunnen.

 

@Duck-Twacy: m.i. is die chip ES9008 toch ook 32 bits, wat dat ook moge betekenen in het licht van muziek? (Aanname: net=niet)

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Met Opamps kun je fantastische resultaten bereiken. Ik merk het aan mijn cd speler die heel erg binnenstebuiten is geweest toen ik hem kreeg; volledig gestript en zwaar gemodificeerd.

Andere opamps (lees:betere dan origineel) zijn pas zinvol als alles eromheen ook verbeterd is.

Zelf vind ik de OPA 2107 een fantastische opamp.

Link to comment
Share on other sites

[...]

Andere opamps (lees:betere dan origineel) zijn pas zinvol als alles eromheen ook verbeterd is.

[...]

Kan dat niet bevestigen. Mijn DacMagic is beslist verbeterd (merk het elke dag) met andere opamps, maar toch is niet 'alles eromheen' aangepakt.

Kt88 zal dat hopelijk doen.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Inmiddels is dit topic veranderd in een lofzang op de opamp, ook al zal ik niet ontkennen dat er inderdaad duidelijke kwaliteitsverschillen tussen diverse opamps bestaan, blijf ik beslist bij mijn standpunt dat je met opamps nimmer een fantastisch resultaat kunt bereiken.

Ik zou een ieder dan ook willen aanraden eens te gaan luisteren bij Matthijs de Vries, zowel naar zijn eigen Pink Faun CD speler als naar de spelers met een discrete uitgang of met een losse DAC die voorzien is van zulk een uitgang.

 

Opvallend zijn vooral de positieve reacties van lieden die op andere momenten uitdragen dat een schakeling vreselijk afhankelijk is van de gebruikte componenten, weerstanden, condensatoren, en allerlei andere ook actieve componenten als transistoren, buizen etc.

Cijfertjes over vervorming en snelheid zijn in dit geval beslist geen indicatie voor de kwaliteit van de weergave, deze zal ondanks een langere signaalweg in een discrete schakeling vrijwel altijd beter zijn.

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...