spido Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 http://www.hypex.nl/docs/Bruno%20Masterclass/slides.htm Heel leerzame masterclass! Maar wel schokkend, zo nu en dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Tja... Hypex.... Dit is geen commercieel verhaal dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Tja... Hypex.... Dit is geen commercieel verhaal dus... Heb je het eigenlijk wel gelezen/begrepen? Dit soort dingen mag van jou zeker alleen door Array verteld worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Hallo Spido, Er valt veel te leren van onder andere Bruno. Hypex heeft een team met veel expertise en maakt bijzonder goede producten (de nieuwe UcD2kOEM modules maken mij erg nieuwsgierig). Ik zelf ben ook erg onder de indruk van hun spullen en het wereldwijd succes met de modules is natuurlijk geen toeval. Grappig om in de presentatie te lezen over het verschillend interpreteren van een referentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Zo'n grote geeft wel een lekker comfortabele klank hoor. Maar wat mij bij heel veel verschillende condensatoren in mijn overleden Sonneteer heb is opgevallen, bij een gelijke waarde klinkt de kleinste het best. Een mooie en snelle klank. Dat Putzeys dat ook weet verbaast me, want een met zijn onderdelen en goedkeuring gebouwde versterker vond ik de saaiste klinkende versterker ooit gehoord. Ik wil wel eens een goede UcD horen..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Zo'n "masterclass" wil ik niet eens de moeite voor doen om te bekijken/lezen of whatever. Als iemand beweerd dat zo'n kleine cap ALTIJD beter is dan die grote is hij voor mij niet wijs. Wie het dan ook is. Ga zo'n minicapje maar eens in een speaker bouwen. Dat gaat niet werken. Period. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Heel leerzame masterclass!Maar wel schokkend, zo nu en dan... Schokkend? Nee Spido ik schrik niet zo gauw, probeer juist schokken te voorkomen. Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Een verlies van 0.00002% en inductievrij volgens de fabrikant http://www.mundorf.com/english/bauteile/ko...Silber-Gold.pdf Inductievrije condensatoren bestaan niet, dat klopt dus niet. Verlies van 0.00002%? Nergens staat waar dit op slaat, een slag in de lucht dus of een halve waarheid. Iig is de verliesfactor van polypropyleen 0,03% - 0,05% in het audio bereik. Of je daar nu 24 karaats gouden draadjes aan hangt of niet, dat verandert er niets aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Tja... Hypex.... Dit is geen commercieel verhaal dus... Heb je het eigenlijk wel gelezen/begrepen? Dit soort dingen mag van jou zeker alleen door Array verteld worden Nee niet goed gelezen... De manier van schrijven is me een beetje te populair zeg maar... zo van, ik weet alles en de rest van de wereld is achterlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 maart 2009 Report Share Posted 9 maart 2009 Verlies van 0.00002%? Nergens staat waar dit op slaat, een slag in de lucht dus of een halve waarheid. Iig is de verliesfactor van polypropyleen 0,03% - 0,05% in het audio bereik. Of je daar nu 24 karaats gouden draadjes aan hangt of niet, dat verandert er niets aan. Ah die "jokt" dus maar 0,03.....0,05 is ook mooi Volgens mij zijn de draadjes nu juist niet van goud of zilver, er is wel folie met een opgedampte zilver/goud laag op het polypropyleen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 maart 2009 Author Report Share Posted 10 maart 2009 Bruno Putzeys heeft in zijn studio in Rotselaar (bij Leuven) een installatie die hij zelf geheel naar zijn eigen inzichten heeft gebouwd: inclusief actieve luidsprekers (tweeweg studiomonitoren) met DSP filters, dus. Dat DSP nu de enige correcte filtering is, weiger ik aan te nemen. Want ik ken heel goede speakers, die DSP niet nodig blijken te hebben om natuurlijk en gedetailleerd weer te geven. En dat D-klasse (of UcD) de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 maart 2009 Report Share Posted 10 maart 2009 Of ze voor audio ook beter uitpakken moet ik nog eens proberen. Leuk Peter gelijk even op de site bij RS gekeken, daar kan ik ook een n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Bijna alles van deze CD klinkt prachtig - op vrijwel elke installatie.Want Branco heeft een heel mooie stem, zij zingt en articuleert goed, en de opname (door Eelco Grimm z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ben het bijna met je eens, alleen heb ik nog eens uitgebreid naar Cees zitten luisteren en kan niet anders zeggen dat hij heel duidelijk en verstaanbaar articuleert en eigenlijk op elke installatie goed te verstaan zou moeten zijn, ook de begeleidng heel subtiel, maar duidelijk aanwezig.De stem wel aardig in het laag, daar zal het probleem wel erg vaak liggen denk ik............ Een simpele test op een plastic 49 euries JVC keukenradio-muziekallesvreterje leert dat Cees daar ook prima op te verstaan is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Ben het bijna met je eens, alleen heb ik nog eens uitgebreid naar Cees zitten luisteren en kan niet anders zeggen dat hij heel duidelijk en verstaanbaar articuleert en eigenlijk op elke installatie goed te verstaan zou moeten zijn, ook de begeleidng heel subtiel, maar duidelijk aanwezig.De stem wel aardig in het laag, daar zal het probleem wel erg vaak liggen denk ik............ Een simpele test op een plastic 49 euries JVC keukenradio-muziekallesvreterje leert dat Cees daar ook prima op te verstaan is. Kortom, de criteria voor wat nu eigenlijk kwaliteit genoemd moet worden liggen in Appelscha vrij laag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Komt nog bij dat ik het het gebabbel van die Cees eigenlijk maar een knap storend intermezzo vind op deze verder idd erg fraaie CD. Krijgt mij een beetje teveel aandacht nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Komt nog bij dat ik het het gebabbel van die Cees eigenlijk maar een knap storend intermezzo vind op deze verder idd erg fraaie CD. Krijgt mij een beetje teveel aandacht nu. Spido heeft het gedicht hier neergezet, en als je dat gelezen hebt zal het gemakkelijker zijn precies te horen wat Cees zegt. Een keukenradio heeft niet de diepgang van een stereoset en klinkt daardoor eerder verstaanbaarder (zoals vrouwen i.h.a. verstaanbaarder zijn dan mannen). Overigens is het geen intermezzo, want de cd eindigt ermee. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 11 maart 2009 Report Share Posted 11 maart 2009 Komt nog bij dat ik het het gebabbel van die Cees eigenlijk maar een knap storend intermezzo vind op deze verder idd erg fraaie CD. Krijgt mij een beetje teveel aandacht nu. Spido heeft het gedicht hier neergezet, en als je dat gelezen hebt zal het gemakkelijker zijn precies te horen wat Cees zegt. Een keukenradio heeft niet de diepgang van een stereoset en klinkt daardoor eerder verstaanbaarder (zoals vrouwen i.h.a. verstaanbaarder zijn dan mannen). Overigens is het geen intermezzo, want de cd eindigt ermee. M rc Smartass... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 maart 2009 Author Report Share Posted 12 maart 2009 (...) Kortom, de criteria voor wat nu eigenlijk kwaliteit genoemd moet worden liggen in Appelscha vrij laag! Beste Knorretje, Des te erger is het dan, dat men er toch een lage dunk heeft van jouw bijdragen aan dit forum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Overigens is het geen intermezzo, want de cd eindigt ermee. M rc Ook goed, loopt ie met een sisser af. Die Cees hoort gewoon op zijn eigen CD..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 maart 2009 Report Share Posted 12 maart 2009 Nu hadden we het hier over condensatoren, m'n nieuwe versterker laat dus duidelijk horen dan de beste condensator, g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts