Jump to content

speaker keuze

NielsG
 Share

Recommended Posts

Ja het budget is wel te verhogen natuurlijk naar maar meer als 600 wil ik er op dit moment niet voor uitgeven. Ook omdat zeer binnenkort ook een versterker en cd speler moeten komen. Dus het wordt toch wel een beetje budget/starterkit

Maar was ook benieuwd of er in deze prijsklasse iets uit springt i. Daar doelde ik in eerste instantie op nieuwe, maar tweedehands is er dus veel meer te doen.

En het oog wil ook wat natuurlijk ;) die set hierboven komt mijn huis niet in al gaven ze geld toe :)

zag op marktplaats wel een set b&w dm603 voor 300 euro, dat lijkt me niet veel geld voor zulke speakers, iemand ervaring mee?

maar morgen eerst een paar winkels langs om te luisteren.

heel oud tweedehands vind ik niet alles, en wil voor het geld de best mogelijke speakers natuurlijk, dus ook als ik tweedehands koop, ga ik geen speaker van 75 euro kopen

Budgetverhoging...

Kijk smaken verschillen, maar het beste dat ik tot nu toe hoorde kost ongeveer 750 euro.

............................

En ja, dit zijn die die ik heb gehoord aan die prullige set.

En nog... Super :).

Je moet er wel de plaats voor hebben ;D.

Heb je enig idee welke drivers er gebruikt zijn? Zo te zien pro-audio, JBL/Lansing hoorns, maar de woof kan ik zo niet thuisbrengen.

Zal vast een heel hoog rendement hebben.

Die hoorns met drivers komen overigens wel iets duurder uit dan wat je noemt. Zeker als je het een beetje fatsoenlijk wilt filteren.

Guest tubejack

Wat dacht je van een 2e hands setje Translators met name de Translator Stylus One en Impact 50

zijn gesloten systemen die zich weinig van de ruimte waar ze spelen aantrekken.

Makkelijk aan de sturen ook, zelf speel ik met de Impacts 50. Versterker maakt niet zoveel uit :)

Het gaat al heel goed met 8 watt uit mijn 300B buizen versterker, wat meer power uit een PP versterker

van de 30watt die er nu op staat maakt niet eens zo gek veel uit. Mijn ruimte = ongeveer 45m2

Maar ook transistor, hybride of mosfet gaat prima met deze boxen een dempings factor van 1,5 van de

versterker kan al een strak laag opleveren. M.a.w. je ben vrijwel geheel vrij in keuze van je versterker.

Hoe beter de versterker des te beter het geluid is mijn ervaring met deze boxen.

Er staat nu een mooi setje Stylus One op MP daar krijg je vast geen spijt van ;)

Maar ook die zwarte Impacts 50 kun je wellicht voor een mooi bedrag kopen.

Let even op dat je een versie koopt met rubberen randen, de foamversies zijn nog wel eens slecht.

Succes,

Jack

Heb je enig idee welke drivers er gebruikt zijn? Zo te zien pro-audio, JBL/Lansing hoorns, maar de woof kan ik zo niet thuisbrengen.

Zal vast een heel hoog rendement hebben.

Die hoorns met drivers komen overigens wel iets duurder uit dan wat je noemt. Zeker als je het een beetje fatsoenlijk wilt filteren.

Het is een echte Altec Lansing Voice of the Theatre.

Een Rendement waar je eng van wordt (2x100 watt max. en dan word je helemaal gek. Met 2x15 watt gaan ze al loeihard en krijg je de woofers al zo gek dat ze tegen de behuizing aan komen, dat wil je dus niet).

De hoorns en woofer zijn allebei van Lansing.

En ja, in complete staat gaan ze

Wat dacht je van een 2e hands setje Translators met name de Translator Stylus One en Impact 50

zijn gesloten systemen die zich weinig van de ruimte waar ze spelen aantrekken.

Hoewel mijn oren 'ja!' roepen is het niet een merk waar je aan denkt bij een 'warm' klinkende speaker (sowieso geen enkel Nederlands audiomerk. Of je nou Driade, audiolab of Translator neemt. Zetten alledrie een goed, transparant beeld neer. Maar zijn allemaal wel wat aan de 'heldere' kant).

Guest tubejack
Hoewel mijn oren 'ja!' roepen is het niet een merk waar je aan denkt bij een 'warm' klinkende speaker.

Die Impacts bij mij klinken niet echt helder maar gewoon,.. onopvallend...het hoog is er zonder overdrijven.

Met mijn 300B klinken ze mooi rond haast vet...en kan ik met 8 watt heuse "schokgoven" produceren.

Met mijn UL40-S2 klinken ze neutraal.... minder rond.

Met mijn Harman Kardon HK6650 klinken ze ook mooi maar het geluid is iets "harder"

Hangt m.i. dus af van de combi.

Ik heb de Impact 50 en de Reference gehoord via een dikke Lux classe A klonk subliem.

Jack

kleinimg_7833.jpg

En ja, dit zijn die die ik heb gehoord aan die prullige set.

:unsure: Was dat inclusief die equalizer? Want die staat nou niet echt neutraal.. ;)

Ik kan er ook niets aan doen dat ze van een 17 jarig jochie zijn die ze gratis heeft gekregen :D.

Zijn oren zijn een stuk slechter dan die speakers.

Die Equalizer stond er wel tussen, maar natuurlijk nadat ik eraan had gezeten niet meer in die stand...

Bij dat versterkertje is een Equalizer wel nodig (amper hoog), bij de Labgruppen die er ook nog aan heeft gehangen, was het geluidsbeeld al een stuk beter. Maar het is wel even een kwestie van Matchen. Al vond ik ze, ook met een even snel ingestelde equalizer, onge

Ik heb de Impact 50 en de Reference gehoord via een dikke Lux classe A klonk subliem.

Jack

Geen idee meer waar ik Transtlators allemaal aan gehoord heb.

Heb zelf een set kleintjes gehad (type moet ik je schuldig blijven, tis al even terug) en die had ik aan een Sansui AU-D5 hangen.

Mooi versterkertje, maar het design is wel erg 80's. Ging prima samen, maar het beeld was niet 'warm' te noemen.

Wellicht een kwestie van matchen. Meeste mensen houden van minder warm geluid dan ik :).