Jump to content

Welke MiniDisc zal ik kopen?


s_k
 Share

Recommended Posts

Een vriend van me heeft een Kenwood MD9020.

Verschil met mijn Sony (en da's toch een QS) is gi-gan-tisch.

Sony eruit, nu moet er een andere komen. sony ES zal vast goe dzijn, maar da's me te duur.

De eisen

- Geen Seunie (hoewel ze prima zijn verder, hoor!)

- Max. 125 euro (2e hands)

- Met toetsenbordpoort

 

Komtumaar!

Link to comment
Share on other sites

Die Kenwood MD spelers zijn idd heel erg mooi. Waarom ga je niet voor zo'n Kenwood als je die al kent en mooi vind? Als ik een MD speler zou gaan kopen zou ik niets anders willen dan een Kenwood.

Heb zo'n ding ook gehad, in een volledig Kenwood set, en denk er wel eens aan om er weer

Link to comment
Share on other sites

Deze heb ik. MDS-JA50-ES. Deze klinkt echt heel mooi en is zelfs als losse DAC heel bijzonder. 'Analoog' in is hij ook erg fraai, om bijvoorbeeld van een draaitafel op te nemen.

Dit is wat mij betreft de beste MD-speler die ik ooit gehoord heb. De 50ES klinkt als een dure CD-speler en niet als een MD. ^_^ En hij weegt 15 kilo schoon aan de haak. :D

 

mds-ja50es-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook tevreden, heb een 730, 520, 520, 510 en 320.

Maar ik kan niet ontkennen dat ze er allemaal loeihard uit worden gespeeld door een Kenwood 9020 ;).

 

Kom dan maar eens af met die Kenwood, dan zetten we die eens naast mijn tank (930 QS).

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Mooi ding, ken hem.

Geen geld voor... En die lamzakken bij Sony hebben er geen toetsenbordaansluiting op gemaakt <_<

 

 

 

Ik heb hem ook niet nieuw gekocht S_K. Ik heb hem in begin januarie 2002 gekocht voor 1000 Euro. Toen was hij 2 jaar oud. Nieuw koste de 50 ES 3600 gulden. Toen hij net uitkwam, toen wilde ik hem meteen hebben, omdat ik een Mindiscfreak was. Maar toen was hij mij te prijzig. Uiteindelijk had ik hem dan toch, 2 jaar later :)

Nu gebruik ik hem vooral als DAC.

 

Ik heb ook nog een MDS-JA20ES. Klinkt ook mooi, maar niet zo natuurlijk en klankvol als de 50ES. Eigenlijk vond ik maar 2 Minidisc spelers echt mooi. Dat is de goedkope 520 van 800 gulden en de 50ES. De rest wat er tusen in zat voegde voor mij klankmatig niet veel toe. Al is de 920 en 930 ook klankmatig goed, maar niet veel beter dan de goedkope 520, vond ik. Die hadden vooral een mooier behuizing.

 

Maar de King blijft de 50 ES :D:cool2:

 

 

groeten

 

 

Edwin

Link to comment
Share on other sites

Eigenlijk vond ik maar 2 Minidisc spelers echt mooi. Dat is de goedkope 520 van 800 gulden en de 50ES. De rest wat er tusen in zat voegde voor mij klankmatig niet veel toe. Al is de 920 en 930 ook klankmatig goed, maar niet veel beter dan de goedkope 520, vond ik. Die hadden vooral een mooier behuizing.

Haha, de 520 heb ik hier twee keer boven m'n hoofd staan :).

 

Link to comment
Share on other sites

Mooie speler heb je gekocht, S_K. Gefeliciteerd met je aankoop. Hij zal het ongetwijfeld goed doen. :cool2:

 

Ik vond de 520 vooral mooi, omdat deze speler natuurlijker klonk. Hij dringt niet op in het hoog en klonk nergens opdringerig, maar toch klinkt hij heel duidelijk, open, schoon en gedetailleerd. Ik vond hem zelfs mooier klinken dan de Marantz CD67SE CD-speler in vergelijk uit dezelfde periode. De DAC van de 520 deed het beter dan de eigen DAC van de CD67SE. De 520 klonk een stuk geschoner en onvervormder dan de CD67.

 

De 530, de opvolger vond ik weer minder fraai klinken. Deze klonk te gekunsteld en te fel in het hoog, vond ik. Deze speler had een beetje een onnatuurlijke gloed door het geluidsbeeld. Hij had iets goedkoops in het geluid. Dit in tegensteling tot de 520, die veel meer klonk als een goede CD speler van destijds 1000 Gulden, en zelfs hoger. De DAC van de 520 is heel goed. Zelfs 'analoog in' vond ik de 520 zelfs goed.

 

 

Daarom noemde ik de 520 als de beste MD-speler voor het geld. En wil je een echte stap verder, dan vond ik de 50-ES pas een echte verbetering die de moeite waard is. De 20-ES die ik hier ook heb, ziet er prachtig uit, maar is klankmatig geen milimeter beter dan de 520. Daarom koos ik de 520 als beste speler. Of de 50-ES als een echte hoorbare verbetering ten opzichte van de 520. Maarja, die koste ook 3600 Gulden, dus dat mag ook wel. :)

 

 

Even een plaatje van de fantastische 520. :cool2:

 

mds-je520.jpg

 

 

 

Groeten

 

 

Edwin

Link to comment
Share on other sites

Ik vond de 520 vooral mooi, omdat deze speler natuurlijker klonk. Hij dringt niet op in het hoog en klonk nergens opdringerig, maar toch klinkt hij heel duidelijk, open, schoon en gedetailleerd. Ik vond hem zelfs mooier klinken dan de Marantz CD67SE CD-speler in vergelijk uit dezelfde periode. De DAC van de 520 deed het beter dan de eigen DAC van de CD67SE. De 520 klonk een stuk geschoner en onvervormder dan de CD67.

Even een plaatje van de fantastische 520. :cool2:

 

mds-je520.jpg

 

En dat met zulke ingewanden :blink: :

 

IMG_5578.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ik weet het, qua ingewanden :D ziet hij er minder fantastisch uit, maar zo zie je maar weer, dat dat maar weinig zegt.

 

 

Groeten

 

 

Edwin

Precies. Lomp zware kast er omheen en Snoek die koopt het wel :D

 

Ik ben gek op zware kasten, dikke elco's en ringkerntafo's, maar dat is alleen maar voor het oog. :D

 

 

In de praktijk zegt het maar bitter weinig. Hoeveel versterkers zijn er wel niet, die een behuizing hebben van een Leopard 1, inclusief bekergrote elco's en trafo's, maar die klinken als een natte krant. Het is alleen wel stoer natuurlijk een versterker van zeg maar 85 kilo schoon aan de haak. :cool2: maar dan moet ie wel klinken. :D

 

 

 

 

 

Groeten

 

 

Edwin

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Hallo minidisc freaks,

 

Ben een enorme vintage liefhebber en heb toch een en ander aan top items staan. Het enige wat in mijn vintage collectie nog ontbreekt is, U kan het raden, een minidisk player van top kwaliteit boeien mij wel ergens.

Op dat vlak weet ik echter nog niet enorm veel; bijvoorbeeld de sony mds jb 980 qs versus / mds ja 30 es / of mds ja 50 es / of mds ja 333 es / of last but not least mds ja 555 es.

De vraag is wat is het topmodel van de QS SERIE en wat is het topmodel van de ES SERIE en welke van de twee series zijn dan eigenlijk de top modellen van sony.

kwalitatief bekeken; wat is het verschil van alle genoemde modellen maar ook tegenover elkaar en wat kosten ze elk indertijd als nieuw toestel. 

De vergelijking tussen de mds ja 30 es met de mds 50 es of 333 es lijkt me interessant. Ik laat het aan jullie over als volleerde kenners van deze toestellen.

 

Hopelijk kunnen jullie in mijn keuze helpen waarvoor mijn allermeeste dank.

 

Vriendelijke groeten

 

luc uit Gent België 

Link to comment
Share on other sites

Zelf zou ik dan voor de Sony SCD-777 ES gaan maar weet niet hoe die zich verhoud tot de andere spelers maar met de 777ES zit je wel aardig op de top lijn.

De 555ES ziet daar weer onder en daar de 333ES.

Ik heb zelf de CD speler uit die serie de 555ES en de verschillen met de 777ES waren voor mij toen niet overtuigend om voor de duurdere te gaan.

Met name de gescheiden voeding was het verschil.

verder identiek.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...