Jump to content

Audioshow in het AZ Stadion.


Miracle.
 Share

Recommended Posts

Leuk dat je die foto's post Ivan. Krijgen degenen die niet geweest zijn toch nog een kleine impressie van deze mooie audioshow.

 

Voor mij was de Cabasse/Accuphase set de mooist klinkende set van de show. Wat een dynamiek en natuurlijkheid had dat. :)

Ook de New Audio Frontiers set die er in die zelfde ruimte stond opgesteld vond ik weer van grote klasse.

 

De opzichtige MBL set stond naar mijn mening behoorlijk fout opgesteld, in de breedte van de ruimte. In het midden 2de rij kon ik de staande golf zowat voelen.

Het mid en hoog klonken redelijk tot ernstig rustig, maar het laag stond gewoon te bonken.

 

De KR Audio/Von Schweikert set klonk helaas nergens naar. Mede doordat het Jan Allearts element op de plaat stond te krassen. Niet goed afgesteld/nog niet ingespeeld.....

 

Focal had zoals verwacht weer de bekende Focal-sound. Moet je van houden. Ik dus niet.

 

Pathos had een stel heel mooi uitziende speakers staan waar ik de naam even van kwijt ben. Dit klonk op zich niet verkeerd, maar ik miste wat leven en sprankeling.

 

De Ayre/Thiel set vond ik ronduit slecht klinken. Of dat kwam door

Link to comment
Share on other sites

Accuphase/Cabasse: geluid klonk erg realistisch (hoewel ik uitsluiten audiofiel verantwoord materiaal hoorde). Toen ik later nog even wilde luisteren speelde de NAF set, maar het was me toen helaas te rumoerig in de zaal.

 

Audio Analogue: erg mooie piano-opname van Beethoven gehoord. Ook hier weer (helaas) uitsluitend audiofiel verantwoord geluid. Qua uiterlijk waren de speakers niet helemaal mijn smaak. Later nog even de kleine speakers gehoord. Voor de omvang een mooi vol geluid, waar vermoedelijk de Unison buizenversterker ook een steentje aan bijdroeg.

 

JM Lab: geluid stond veel te hard (zoals ik bij beide buren al kon vernemen). Snel weer verder.

 

MBL: klonk op zich niet verkeerd maar pakte me ook niet echt. Het eerder genoemde bonken heb ik niet kunnen waarnemen. Hoewel bij de mondelinge toelichting anders vermeld, vond ik het stereobeeld van buiten de middenpositie wel degelijk afwijken van de luisterpositie in het midden.

De platenspeler klonk erg goed.

 

Von Schweikert etc: even kort geluisterd. Een LP opname klonk erg vloeiend (geen gekras kunnen waarnemen). Echter hierna werd een soort van Slagerij van Kampen opname gespeeld. Na 5 minuten drums, waar velen zo te zien erg enthousiast van werden, had ik het wel gezien.

 

Ayre/Thiel: voor het eerst Thiels gehoord. Ik begrijp nu wel een beetje wat sommige mensen in Thiel aantrekt. In eerste instantie klonk een symphonie-opname met veel koperwerk erg spectaculair. Veel diepte, dynamisch koper- en slagwerk, grommend en diep laag.

Wellicht dat het door het hoge volume kwam, maar op een gegeven moment kreeg ik (met name bij electronische muziek) er een beetje commercieel/"Duits" gevoel bij: beetje extra laag en hoog, zodat het "lekker" klinkt. Ik ben bang dat deze set op de lange termijn voor luistermoeheid zorgt.

 

De DVD opname van Bruce Springsteen (in Dublin) was muzikaal gesproken geweldig. Voor mij met stip de muziektip van deze dag.

 

Samengevat, ik heb "DE set" of "HET geluid" niet gehoord, platenspelers hebben me toch weer meer overtuigd dan cd-spelers, en ik ben blij vanavond weer naar mijn eigen setje te kunnen luisteren. Maar al met al wel een leuke dag. Mooi stadion trouwens.

Link to comment
Share on other sites

Blijkbaar heb ik jou ook gezien/gesproken.

 

Ik vond het een mooie show op een mooie locatie. Vanaf Friesland was het prima te bereiken. Blijkbaar zijn in het noorden ook genoeg liefhebbers, er liepen behoorlijk wat mensen rond! Ruime kamers met ruime gangen waar je goed rond kon lopen. En vanaf de gang kon je een blik werpen op het veld van AZ.

 

MvG,

Marten Jan (MJ_OK)

 

 

Vandaag ook kennis gemaakt met een aantal forumleden , miracle , mumsoft ,mordante ,Audiofreak en Haudio en vrouw en nog 1 iemand en dat zal dan MJ OK moeten zijn geweest :D,leuk om de gezichten achter de nicknames eens te zien .

 

De show was leuk , al heb ik de laatste paar jaar niet echt meer een gevoel dat ik veel mis thuis .

Uitschieter was Accuphase met Cabasse , wat voor CD mooi klonk :blink:

De CD drive DP 800 met 801 DAC , ik meen de C2401 voortrap en M 6000 monoblokken allemaal bekabeld met de top van Nord Ost.

Dit stuurde de grote cabasse luidsprekers aan met een grote coaxiale unit voor het midden hoog gebied zo op het oog te zien .

Dit klonk erg dynamisch met een heel verfijnde klankkleur .

 

Verder vond ik de pathos set met een nieuw italiaans luidspreker merk ook mooi .

 

Bij von schweikert /KR enterprise stond de kleine acoustic raven met een graham arm en een J allaerts element , het klonk wel mooi maar ik had er liever een paar avalons op gezien of wilson audio , de V S speakers missen wat verfijning en het stereobeeld is een beetje opgeblazen ,maar dat is mijn persoonlijke mening , Von schweikert maakt trouwens nog veel betere / duurdere modellen wanneer komen die eens naar NL :confused: ?

 

De rest vond ik leuk om eens te horen maar was op de show niet echt my piece of cake , maar dat kan ook door de combinaties zijn met de gebruikte apparatuur , misschien is een bepaald component in een andere set wel goed

 

 

Vinyl rules .

 

Gr :angry: hj :D

Link to comment
Share on other sites

Vandaag ook naar de studio alkmaar show geweest, erg leuk en gezellig.

 

Achteraf "helaas" als eerste naar de Accuphase cabasse demo geweest en tja dan valt de rest van wat je daarna hoort tegen, althans dat was mijn ervaring.

 

nog even in real life kennis gemaakt met een klein aantal forummers. i.i.g met miracle en even heel vluchtig met andromedaaudiodesign en ik dacht op aanwijzing van Miracle nog audiofreak. erg leuk om kennis te maken.

 

Daffy ;)

Link to comment
Share on other sites

Hallo... kijk je even niet, schrijven jullie meer dan 2 pagina's vol...

 

Wat kan ik daar nu nog aan toevoegen?

Alle zalen afgeweest, met wat meer belangstelling voor digitale streamingspullen, die echter nergens te horen waren, hooguit als kastje te bewonderen. Soit.

Ik zit niet op nieuwe speakers te wachten, wat ik heb kan moeiteloos concurreren met alles wat er te horen was. Behalve met de Cabasse mannetjes, die klonken fantastisch. Een maatje te groot voor mijn kamer, en ook qua budget buiten beeld, maar dan weet je wat er nog verder in de kleine audiowereld te vinden is.

Ik ben wel 3 keer in die zaal geweest, die steeds vol zat. Zoals al is opgemerkt, werd alleen met audiofiel spul gedemonstreerd, op

Link to comment
Share on other sites

Toen bleek dat ook het mooiste systeem van een flut-cd geen uitblinker weet te maken, of liever misschien, dat die thuis zo aardige cd nu toch vies door de mand viel. Gelukkig werd aan het lijden snel een einde gemaakt. Maar het zette de eigenlijke demo ook weer in het juiste perspectief.

 

Eigenlijk is hier de hele show mee beschreven...

 

Maar toch jammer dat ik er niet bij kon zijn. Gelukkig heb ik zo w

Link to comment
Share on other sites

Leuk dat je die foto's post Ivan. Krijgen degenen die niet geweest zijn toch nog een kleine impressie van deze mooie audioshow.

 

 

Beste Miracle,

 

Voor mij was de Cabasse/Accuphase set de mooist klinkende set van de show. Wat een dynamiek en natuurlijkheid had dat. :)

 

Voor die ruimte, ben ik het helemaal met je eens, super dus , maar mijn huiskamer is wat te klein voor die set , dus maar eens aan verbouwen denken ; )

 

Ook de New Audio Frontiers set die er in die zelfde ruimte stond opgesteld vond ik weer van grote klasse.

 

Jammer genoeg niet gehoord

 

 

De opzichtige MBL set stond naar mijn mening behoorlijk fout opgesteld, in de breedte van de ruimte. In het midden 2de rij kon ik de staande golf zowat voelen.

 

Inderdaad een hele mooie set , die waarschijnlijk indien het was opgesteld in de lengte , nog beter had gepresteerd, wel veel laag, ook hier is mijn huiskamer te klein voor.

 

 

Het mid en hoog klonken redelijk tot ernstig rustig, maar het laag stond gewoon te bonken.

 

Het laag was inderdaad duidelijk aanwezig , maar er zijn vast heel veel mensen die dit kunnen waarderen.

 

De KR Audio/Von Schweikert set klonk helaas nergens naar.

 

Hoe klinkt ''nergens '' naar ?

 

Mijn smaak is dan duidelijk anders dan die van jou , want ik vond het wel muziek maken.

 

 

 

Mede doordat het Jan Allearts element op de plaat stond te krassen.

 

Het element heb ik gecontroleerd bij de zaak met bijbehorende apparatuur en test platen en ter plekke gekeken of het nog zo stond en geen enkele afwijking kunnen constateren, wel vind ik het knap dat je kon horen dat het een nieuw element was die nog niet was ingespeeld, maar een nieuwe Jan Allaerts klinkt in het begin ook al goed, alleen na 150 uur veel beter

 

 

Niet goed afgesteld/nog niet ingespeeld.....

 

Focal had zoals verwacht weer de bekende Focal-sound. Moet je van houden. Ik dus niet.

 

Heel mooi schoon geluid, heel zuiver en detailrijk

 

Pathos had een stel heel mooi uitziende speakers staan waar ik de naam even van kwijt ben. Dit klonk op zich niet verkeerd, maar ik miste wat leven en sprankeling.

 

Ook een heel mooi schoon geluid

 

De Ayre/Thiel set vond ik ronduit slecht klinken.

 

Hier heb ik ook niets slechts gehoord, wel muziek en zeer zeker mijn smaak, helder open en ruimtelijk en als het moest, krachtig in het laag.

 

 

Of dat kwam door

Link to comment
Share on other sites

Leuk dat iemand (Ivan10) de moeite heeft genomen om een flink aantal foto's van deze show online te plaatsen. Compliment daarvoor!

Helaas ben ik zelf sinds vrijdag al uitgeschakeld door griep anders had ik het ritje zeker gemaakt. En zoals met iedere show is het weer "zoveel mensen zoveel smaken"

Ik heb bij diverse luistershows met bijv. Von Schweikert en KR Enterprise bijzonder fraaie luistersessies meegemaakt.

Dat de Thiel en Ayre-setup niet in ieders smaak valt verbaasd me ook niet maar kastgeluiden is wel het allerlaatste waar ik aan denk bij de Thiel CS3.7. Het volledig loskomen is in mijn beleving juist

Link to comment
Share on other sites

Ik zie in Music & Emotion vaak kleine advertenties staan voor het merk Advance Acoustic. Heb ze in Alkmaar totaal over het hoofd gezien, maar ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Weet iemand daar wat over te vertellen?

 

Ze zijn erg goedkoop namelijk. Misschien t

Link to comment
Share on other sites

Beste Allemaal,

 

 

Wat ik als heel erg positief heb ervaren, is dat diverse Importeurs erg goed hebben samen gewerkt, ook door div. apparatuur aan elkaar te koppelen en op die manier een mooi klinkende set hebben samen gevoegd.

 

Bij voorbeeld , KR, Teac,von Schweikert,Raven, PS Audio, Tri etc.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

Ik zie in Music & Emotion vaak kleine advertenties staan voor het merk Advance Acoustic. Heb ze in Alkmaar totaal over het hoofd gezien, maar ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Weet iemand daar wat over te vertellen?

 

Ze zijn erg goedkoop namelijk. Misschien t

Link to comment
Share on other sites

Ik zie in Music & Emotion vaak kleine advertenties staan voor het merk Advance Acoustic. Heb ze in Alkmaar totaal over het hoofd gezien, maar ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Weet iemand daar wat over te vertellen?

 

 

Klankmatig kan ik er weinig over zeggen (hoewel enkele van mijn kennissen er blijkbaar erg tevreden over zijn).

 

Het schijnt dat de ontwerpen uit Frankrijk komen en de apparaten zelf worden in China gemaakt.

Er zijn in het begin wel wat technische missers geweest, naar ik heb begrepen is dat nu opgelost (eindcontrole op onderdelen en montage).

 

Ik heb er enkele hier op de werkbank gehad (van de oude serie) met die technische missers, de algehele technische indruk is gedegen en conventioneel.

Sommige van deze exemplaren leden onder slechte (loodvrije) solderingen, lineaire ipv. logaritmische volumeregelaars, soms slecht contact makende interne connectoren en dat soort zaken.

Allemaal niet onoplosbaar maar wel tekenend voor sommige Chinese productie.

 

De wat nieuwere modellen schijnen op dat gebied verbeterd te zijn, die heb ik ook nog niet hier gezien.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...