Jump to content

Impulse black magic


mordante
 Share

Recommended Posts

Zo te lezen kan jij wel wat meer vertellen over de Impulse Haudio. Vertel eens wat vindt jij van de Black Magic in vergelijk met andere luidsprekers. Volgens mij zijn de Final 1000i en 600i bijde een stuk duurder dan de Impulse.

 

Kan jij wat licht op deze discussi schijnen met jouw ervaringen van deze luidspreker.

 

 

Beste Mordante,

 

 

Mijn ervaring is, dat geluid heel moeilijk is te verwoorden.

 

Maar gezien het feit dat je nu Impuls thuis hebt staan zegt heel veel , want als je ze niet thuis had zou je ze misschien toch mooi vinden. ; )

 

De Nieuwe Impuls naam, Black Magic is misschien niet goed gekozen omdat wij de uitvoering in het Bamboe hebben staan. ; )

 

Ze geven een muzikale emotie overdracht en geven dus de aanwezige magic weer indien dat aanwezig is .

 

Het is een weergever die in eerste instantie slank lijkt te klinken, maar het laag loopt heel ver door naar beneden, wel strak en veel definitie in het laag , wat gelukkig niet ontaard in geboem of gedreun , dat vind ik nl niet ,mooi.

 

Het hoog en midden past er exact bij, gewoon heel mooi, voor hele grote ruimtes zou ik verder gaan kijken , maar tot 40 M 2 zou ik het wel weten.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
nu weer terug naar dat andere luidsprekermerk welke wel zijn woofers en tweeters infreesd en

units van bewezen kwaliteit gebruikt :ph34r:

 

 

Goed jij ben een expert, maar wat is er nu eigenlijk mis met Monacor units? :confused:

Link to comment
Share on other sites

wat is er nu eigenlijk mis met Monacor units? :confused:

Ga maar eens in de knakenbak bij de elektronikaboeropdehoek kijken welk merk speakertjes daar in liggen. Da's dan wel oude voorraad van een aantal jaar geleden, maar wel heel veel monacor.

Tegenwoordig kosten die zelfde units, maar dan voorzien van een mooiere stikker op de magneet het 20 voudige minimaal.

 

Ik heb een jaar of 15 geleden nog eens een complete 4 weg speaker met dat soort spul gemaakt voor onder de

Link to comment
Share on other sites

Ga maar eens in de knakenbak bij de elektronikaboeropdehoek kijken welk merk speakertjes daar in liggen. Da's dan wel oude voorraad van een aantal jaar geleden, maar wel heel veel monacor.

 

En?

 

Kijk je naar wat het kost of wat het kan?

Link to comment
Share on other sites

hadden die monacor woofertjes niet even netjes inefreesd kunnen worden

 

Kom op Ralf, je weet toch wel dat het wel of niet infrezen van woofers niet de uiteindelijke kwaliteit van een luidspreker bepaald? ;)

 

 

wat is er nu eigenlijk mis met Monacor units? :confused:

Ga maar eens in de knakenbak bij de elektronikaboeropdehoek kijken welk merk speakertjes daar in liggen. Da's dan wel oude voorraad van een aantal jaar geleden, maar wel heel veel monacor.

Tegenwoordig kosten die zelfde units, maar dan voorzien van een mooiere stikker op de magneet het 20 voudige minimaal.

 

Ik heb een jaar of 15 geleden nog eens een complete 4 weg speaker met dat soort spul gemaakt voor onder de

Link to comment
Share on other sites

Ga maar eens in de knakenbak bij de elektronikaboeropdehoek kijken welk merk speakertjes daar in liggen. Da's dan wel oude voorraad van een aantal jaar geleden, maar wel heel veel monacor.

 

En?

 

Kijk je naar wat het kost of wat het kan?

Ik kijk naar wat het kan, maar speakertjes die in de knakenbak liggen kunnen niet zo veel, anders hadden ze wel verkocht geweest ipv in de knakenbak terecht te komen. ;)

 

Aah, dan begrijp jij ook heel goed waarom Dali zijn eigen units maakt.. ;)

Dali maakt zijn eigen units oa uit kostenbesparende overwegingen, maar ook omdat een conus uit papier/houtvezel-pulp niet een algemeengoed is.

Vifa heeft er ook

Link to comment
Share on other sites

Het zelf maken van de mid-woofers van Dali is iets duurder dan dat ze die units bij Vifa zouden bestellen, maar om de zelfde kwaliteit bij een ander te laten fabriceren is duurder dan het zelf doen. Al waren het alleen de handels en vervoerskosten maar die het scheelt.

Dit laatste is natuurlijk vrij onzinnig. Een merk als Vifa zou die units in veel grotere aantallen produceren dan Dali dat nu doet voor hun eigen speakers. Je kan het natuurlijk ook van een andere kant bekijken, als die units zo briljant zijn, waarom heeft Vifa of Scanspeak niet meer soortgelijke units in hun assortiment? Vele luidsprekerbouwers zouden immers in de rij staan voor deze speakertjes.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

excuus dat ik hier zo tussen kom.

Maar ik ben nieuw hier en ik heb een nieuw onderwerp gestart.

Maar niemand reageert. Heb ik iets niet goed gedaan?

 

Groeten Henk

 

Beste StereoHydro,

 

Dit onderwerp was toch gestart door Mordante? :blink:

 

 

 

Nee, dat noemt de maker van die doodskisten Perfect Performer.

Dat meen je niet !!! :o

Monacor + holle grafzerk = Perfect Performer... dat we dit nog mogen meemaken. :blink:

 

Beste Knorretje,

knor03gy5.jpg

Je bent echt zo dom als je er uitziet, h

Link to comment
Share on other sites

laat ik het netjes uitdrukken, ik het met een 16 cm kevlar monacor unit zeer belabberde resultaten behaald

bij zelfbouw, units voldoen bij lange na niet aan de specificaties, woofertjes verschillen ondeling erg veel.

ben uiteindelijk weer terug egaan naar scanspeak, had al de reference monitor die nu op zolderstaat in 2de set

en vervolgens op de ultimo in aangepaste versie uitgekomen

enkele merken die deze sliced paper woofer gebruiken zijn sonus faber, wilson audio, lyngdorf en ook nu impuls dus

 

Beste Ralf,

 

Jij hebt je oordeel dus gebaseerd op

Link to comment
Share on other sites

Mijn oordeel is gebaseerd op honderden Monacor units, en ik ben van oordeel dat de kwaliteit (van m.n. de Number One KE(P) kevlar-serie) zeer hoog en bovendien zeer constant is.

...eeeeeeeeehhhhhhhhh spido............jij beweert toch altijd dat Klaas die ervaring heeft......en dat Klaas een ander persoon is....... :rolleyes::huh:

 

Hiermee laat je jezelf wel heel erg door de mand vallen, zogenaamd dode spiekerboer. ;)

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Even los van dat alles. Ik zou graag eens die Perfect Performers en die Pied Pipers beluisteren en dan een zo eerlijk mogelijk commentaar geven.

Als dat geregeld kan worden en dan met een paar andere luidsprekers erbij van een "gerenommeerd" merk. Dus 3 en niet meer. Dan kom zelfs ik naar een luister bijeenkomst. Wel wat muziek die ik vaker gebruik om luidsprekers aan de tand te voelen draaien dan.

 

 

HDerkx

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...