Jump to content

bezoek aan audio life


m44
 Share

Recommended Posts

Ik lees allerlei meningen van allerlei mensen over de Perfect Performer. Maar wat vind jij eigenlijk van de Perfect Performers, Spido?

Jij staat het meest dicht bij Klaas en zal er vast een mening over hebben.

Link to comment
Share on other sites

Beste Rein!

 

Over The Perfect Performer geef ik geen mening: dat zou alleen maar tegen mij worden gebruikt.

Maar het staat iedereen vrij om ze bij Klaas thuis te vergelijken met andere luidsprekers.

Ik meen dat een afvaardiging van dit forum ooit naar Appelscha is gegaan om ze te vergelijken met enorme Magnepans, bijvoorbeeld. Dat moet een heel avontuur zijn geweest. Jammer, dat ik daar niet bij kon zijn... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ik meen dat een afvaardiging van dit forum ooit naar Appelscha is gegaan om ze te vergelijken met enorme Magnepans, bijvoorbeeld

Ja, en mijn Rambo's <_< . Vond Klaas dacht ik niet slecht. Zitten de zelfde units in (basmid en tweet) die Klaas in een tweeweg boxje heeft zitten. Klonk ook best goed.

Maar, de Pied Pipers. Wie de originele versie nog nooit heeft gehoord, weet ook niet dat die beter waren dan de latere versies. Voor zover ik die heb mogen beluisteren. En dat is de kritische mening van een zelfbouwer.

En Klaas is gewoon ook een hobbyist, die van zijn hobby zijn beroep probeert te maken. So, what's new?

Link to comment
Share on other sites

Maar, de Pied Pipers. Wie de originele versie nog nooit heeft gehoord, weet ook niet dat die beter waren dan de latere versies.

 

Inderdaad, een wereld van verschil......

Als je de PP's vergelijkt met commerciele speakers, zijn er heel wat fabrikanten die iets van Klaas kunnen leren, overigens zou Klaas iets meer moeite kunnen doen vwb de afwerking van de kasten.

 

B)

Link to comment
Share on other sites

Nou heb ik toevallig de twijfelachtige "eer" gehad de eerste versie bij Raf Hilversum te horen, de heren G.v.V. en K.F. kwamen daar om de speaker te demonstreren...

Ik ben ook es bij zoiets geweest, maar toen was het al niet meer de originele versie. Weet ff niet zeker of dat daar was. Kan Spido wel ff aan Klaas vragen. :)

Link to comment
Share on other sites

Op gevaar af nu voor onwetende onnozelaar te worden gehouden:

De Pied Piper is toch heel wat anders dan de (of een) Perfect Performer? :confused:

 

 

ja

Link to comment
Share on other sites

Wat is dan het verband met de PP Prince of King, behalve dat de ontwerper daarvan ooit in een grijs verleden iets met Pied Piper van doen heeft gehad?

 

De Pied Piper is ook allang niet meer leverbaar dacht ik, en zou voor mij ook geen serieuze kandidaat zijn.

Link to comment
Share on other sites

Wat is dan het verband met de PP Prince of King, behalve dat de ontwerper daarvan ooit in een grijs verleden iets met Pied Piper van doen heeft gehad?

 

De Pied Piper is ook allang niet meer leverbaar dacht ik, en zou voor mij ook geen serieuze kandidaat zijn.

 

voor zover ik weet verder geen verband op de enkele verwarring na

Link to comment
Share on other sites

De Pied Piper is ook allang niet meer leverbaar dacht ik, en zou voor mij ook geen serieuze kandidaat zijn.

 

Laats nog een demo gehad bij de Audio vereniging midden Nederland van deze dingen en die zijn nog prima leverbaar.

Deo oude niet meer om dat daar een probleem is met de verkrijgbaarheid van de conussen.

Ik kan mij herinneren dat er niet zolang geleden een inruil actie was je kan dan een mooie prijs krijgen voor je oude PP's als je dan een setje nieuwe kocht.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

De Pied Piper is ook allang niet meer leverbaar dacht ik, en zou voor mij ook geen serieuze kandidaat zijn.

 

Laats nog een demo gehad bij de Audio vereniging midden Nederland van deze dingen en die zijn nog prima leverbaar.

Deo oude niet meer om dat daar een probleem is met de verkrijgbaarheid van de conussen.

Ik kan mij herinneren dat er niet zolang geleden een inruil actie was je kan dan een mooie prijs krijgen voor je oude PP's als je dan een setje nieuwe kocht.

 

Groetjes George

 

 

liever de oude weer opknappen dan. ik heb er een ijdje terug 2 een nieuwe rand gegeven. de oude zijn beter dan de nieuwe vind ik. en de nieuwe zijn 90cm?

de oude volgens mij rond de 110cm ofzo

Link to comment
Share on other sites

Nou heb ik toevallig de twijfelachtige "eer" gehad de eerste versie bij Raf Hilversum te horen, de heren G.v.V. en K.F. kwamen daar om de speaker te demonstreren...

Ik ben ook es bij zoiets geweest, maar toen was het al niet meer de originele versie. Weet ff niet zeker of dat daar was. Kan Spido wel ff aan Klaas vragen. :)

 

Beste Sietse,

 

Je moet de hartelijke groeten hebben van de oude baas. Hij vond je Rambo's inderdaad prima, zoals hij je destijds ook al vertelde. Was dat niet ter gelegenheid van een luistersessie met o.m. SOTA Jerry, in Appelscha?

Hij is er overigens heel zeker van dat hij nooit samen met Gerbrand van Veen een bezoek heeft gebracht aan RAF in Hilversum om de Pied Piper te promoten en/of te demonstreren. Hij herinnert zich wel dat hij destijds (1982) Luud Eringa (Eringa Hifi: Groningen, Leeuwarden, Zwolle) heeft gepolst of die ze als kit en/of als gebouwd produkt wilde verkopen, nadat een zelfbouwer met zijn Pied Pipers de Eringa Home Constructors' Contest had gewonnen (en daarbij de KEF kits versloeg, die toen als het neusje van de zalm golden). En Jelmer Hovinga, die nu o.m. Burmester importeert, maar die destijds een hardstikke leuke hifi-toko in Haulerwijk dreef. Later kregen die wellicht wat spijt van hun weifelachtigheid: toen The Pied Piper de bijnaam kreeg van "de Poen Poeper"... Maar toen was het ontwerp al van KF geroofd.

Link to comment
Share on other sites

Nou heb ik toevallig de twijfelachtige "eer" gehad de eerste versie bij Raf Hilversum te horen, de heren G.v.V. en K.F. kwamen daar om de speaker te demonstreren...

Ik ben ook es bij zoiets geweest, maar toen was het al niet meer de originele versie. Weet ff niet zeker of dat daar was. Kan Spido wel ff aan Klaas vragen. :)

 

 

Hij is er overigens heel zeker van dat hij nooit samen met Gerbrand van Veen een bezoek heeft gebracht aan RAF in Hilversum om de Pied Piper te promoten en/of te demonstreren.

Dan laat je geheugen je flink in de steek :P

Link to comment
Share on other sites

Nou heb ik toevallig de twijfelachtige "eer" gehad de eerste versie bij Raf Hilversum te horen, de heren G.v.V. en K.F. kwamen daar om de speaker te demonstreren...

Ik ben ook es bij zoiets geweest, maar toen was het al niet meer de originele versie. Weet ff niet zeker of dat daar was. Kan Spido wel ff aan Klaas vragen. :)

 

 

Hij is er overigens heel zeker van dat hij nooit samen met Gerbrand van Veen een bezoek heeft gebracht aan RAF in Hilversum om de Pied Piper te promoten en/of te demonstreren.

Dan laat je geheugen je flink in de steek :P

 

correctie....zijn geheugen ;)

Link to comment
Share on other sites

@Spido, ik denk dat ik het wel weet. Het was een presentatie van de nieuwe versie door G.v.V. Ik was daar met een collega uitgenodigd, omdat wij die RVS zijpanelen maakten en ook de versterkers voor de actieve uitvoering. Kasten waren inderdaad 90 cm hoog. Ik moest op m'n knieen gaan om enig stereo beeld te hebben. Maar dat zal aan de ruimte gelegen kunnen hebben.

Maar ben ff kwijt of dat in Hilversum was. Parkeren was wel verrekte duur.

Link to comment
Share on other sites

(...) Dan laat je geheugen je flink in de steek :P

 

Beste Ruud,

 

Je verwart kennelijk niet alleen mij met iemand anders, maar ook KF...

GvV was daar met zijn latere compaan Ing. H. Schipper ("Zeg maar Hans").

Nee, ik was er niet bij.

KF ook niet.

Hoe ik het dan wel weet?

Tsjaaa... B)

Link to comment
Share on other sites

Beste Polleke,

 

Ik neem onmiddellijk van je aan dat koperoxide niet goed geleidt.

Maar OFC oxideert toch ook?

 

Tuurlijk oxydeert OFC. Iets minder snel, maar uiteindelijk blijft het resultaat hetzelfde. Wij leveren regelmatig koperlegeringen aan de electronische industrie ( ik werk in een bedrijf dat precisiestaal en non ferro-legeringen verkoopt en verwerkt ). Het feit dat dit materiaal zo goed mogelijk zuurstofvrij moet zijn heeft belang voor heel wat toepassingen in de etswereld etc. Geleiding is nog nooit een punt van aandacht geweest bij de keuze van die klanten.

Link to comment
Share on other sites

maar weer even on topic?

 

Het lijkt me dat Audio Life een leuk pallet aan producten te bieden heeft. Sun Audio, WLM o.a.

 

Maar als ik naar de prijzen kijk, dan vind ik deze van o.a. Sun Audio aan de pittige kant. EUR 2.080 voor de 2A3 versterker, terwijl de Franse importeur (Semelec) deze aanbiedt voor EUR 1.380. Dat is toch 50% hoger. En dat terwijl de BTW in Frankrijk hoger is dan hier...

 

groet,

Link to comment
Share on other sites

maar weer even on topic?

 

Het lijkt me dat Audio Life een leuk pallet aan producten te bieden heeft. Sun Audio, WLM o.a.

 

Maar als ik naar de prijzen kijk, dan vind ik deze van o.a. Sun Audio aan de pittige kant. EUR 2.080 voor de 2A3 versterker, terwijl de Franse importeur (Semelec) deze aanbiedt voor EUR 1.380. Dat is toch 50% hoger. En dat terwijl de BTW in Frankrijk hoger is dan hier...

 

groet,

De BTW is in Frankrijk is idd 0,6% hoger dan hier, maar de invoerrechten, douaneleges, belastingen voor alle ondernemers die ermee bezig zijn (winstbelasting) en ga zo nog maar even verder liggen in Nederland schofterig veel hoger dan waar dan ook. ;)

Link to comment
Share on other sites

maar weer even on topic?

 

Het lijkt me dat Audio Life een leuk pallet aan producten te bieden heeft. Sun Audio, WLM o.a.

 

Maar als ik naar de prijzen kijk, dan vind ik deze van o.a. Sun Audio aan de pittige kant. EUR 2.080 voor de 2A3 versterker, terwijl de Franse importeur (Semelec) deze aanbiedt voor EUR 1.380. Dat is toch 50% hoger. En dat terwijl de BTW in Frankrijk hoger is dan hier...

 

groet,

De BTW is in Frankrijk is idd 0,6% hoger dan hier, maar de invoerrechten, douaneleges, belastingen voor alle ondernemers die ermee bezig zijn (winstbelasting) en ga zo nog maar even verder liggen in Nederland schofterig veel hoger dan waar dan ook. ;)

 

Invoerrechten zijn in Nederland niet zo verschrikkelijk hoog. Daarnaast is de winstbelasting voor vennootschappen in Nederland aanmerkelijk lager dan in Frankrijk.

 

Kortom, het prijsverschil van 50% (!) valt in de verre verte niet te verklaren.

 

groet,

Link to comment
Share on other sites

Vennootschapsbelasting in NL 25,5% (onder EUR 60.000 zelfs 20 tot 23%), in Frankrijk ca 34%. Hoezo slechter klimaat voor ondernemers?

 

Wat betreft die belastingen die je moet betalen bij import, het gros daarvan is BTW. Moet je ook betalen (meer nog zelfs) als je in Frankrijk importeert.

Link to comment
Share on other sites

Guest kikkervisje
Vennootschapsbelasting in NL 25,5% (onder EUR 60.000 zelfs 20 tot 23%), in Frankrijk ca 34%. Hoezo slechter klimaat voor ondernemers?

 

Wat betreft die belastingen die je moet betalen bij import, het gros daarvan is BTW. Moet je ook betalen (meer nog zelfs) als je in Frankrijk importeert.

 

BTW..................btw is toch verrekenbaar of zijn jullie niet geregistreerde thuis verkopers? :confused:

Link to comment
Share on other sites

BTW..................btw is toch verrekenbaar of zijn jullie niet geregistreerde thuis verkopers? :confused:

 

Klopt, en uiteindelijk betaal je als consument in Nederland nagenoeg dezelfde BTW als Frankrijk. Mijn reactie had betrekking op de opmerking dat de belastingen bij import hier zo verschrikkelijk hoog zouden zijn. Deze opmerking kwam denk ik ook van een consument die wel eens importeert en niet van een ondernemer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...