Jump to content

Denon Combinatie set met welke speakers?


Guest B.W.Roest
 Share

Recommended Posts

Guest B.W.Roest

Ik heb onlangs een geluidsset aangeschaft, namelijk een Denon PMA 1500 en een Denon DCD 1550 en ben opzoek naar een set speakers van maximaal 1500,- a 1600,-. Ik zat zelf te denken aan de Chario Syntar 100 Tower voor 1200,- of de Chario Syntar 200 Tower voor 1600,-. Welk paar zuilen is prijs kwaliteit het meest voordelig? Als u tips en of suggesties heeft dan zou ik graag van u een reactie vernemen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Jan Huizinga

Ik heb zelf ook een Denon set namelijk de Pma 1050, dcd 755 en de tu-255 en ik heb hierop een set speakers van B&W namelijk de 305. Deze zijn tegenwoordig al voor 1000,- te koop en de kwaliteit is echt weerzingwekkend

 

mvg. J. Huizinga

Link to comment
Share on other sites

Guest Kees

Hallo B.W.Roest,

 

Ik heb zelf ook deze Denon combi thuis staan en heb daar een stel Tannoy speakers aan hangen uit de Revolution serie(R2) fl. 1598,-per stel http://www.tannoy.nl/NewFiles/R2.htm en ik ben daar zeer tevreden over en ik denk dat ze iets meer kracht in huis hebben dan de Chario speakers.

 

Succes met je keuze Kees

Link to comment
Share on other sites

Guest Lange

Kees,

 

Zelf heb ik na lang en gedegen geluisterd te hebben tussen de Chario's, Tannoy's, Driade's en Hepta's gekozen voor de Hepta's.

De Tannoy's en de Hepta's waren uiteindelijk de 2 kandidaten die overbleven waarbij de keuze redelijk moeilijk was.

Groot verschil dat wel, Tannoy vond ik wat vlak klinken (ze waren nog niet ingespeeld) Hepta's klonken vol en haast analytisch.

Net wat je prettig vindt. Hepta's waren 979,- per stuk...

 

succes.

 

Arjan

Link to comment
Share on other sites

Guest B.W. Roest

Stel dat mijn limiet Fl 1200,- a Fl 1400,- is wat kunnen jullie mij dan aanraden want jullie hebben het nu over speakerparen van Fl 2000,- de set?

 

mvg

Bart

Link to comment
Share on other sites

Hallo Bart:

 

tot Fl. 1400,- per paar:

Dynaudio Audience 42 (kleine monitor, toch fors geluid) Fl. 1250,-

Mission M74 (forse zuil) Fl. 1196,-

tot Fl. 1600,- per paar:

ASW Cantius IV Fl. 1600,-

Chario Syntar 200T Fl. 1598,-

Mission 773e Fl. 1596,-

Tannoy R2 Fl. 1598,-

Dit zijn allemaal zuilen.

 

Maar ga vooral eens luisteren, zorg wel dat er dan zo`n Denon combi zoals jij hebt staat aangesloten, en probeer demo`s via een schakelpaneel te vermijden (speakers die echt een schop onder kont nodig hebben komen daarop minder uit de verf).

 

Succes,

Marcel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest schatje

Heb ook Denon versterker AVC 10se enheb chario's erbiuj de 200 tower ik ben HEEEEEEL tevreden absoluut de moeite waard. Heb naar missions Kef's B&W geluisterd maar ze haalde het er niet bij hoor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dick Schuurman

Nergens om, maar zou het misschien ook verstandig zijn om zelf eens diverse luidsprekers te gaan beluisteren?eek.gif

Ga naar een (goede) zaak die Denon voert, vraag welke luidsprekers zij hierbij adviseren en ga LUISTEREN!

Een GOEDE zaak zal u de mogelijkheid geven meerdere luidsprekers te beluisteren en uw eventuele keuze ook thuis (in uw eigen kamer met zijn eigen akoestiek) te laten proberen VOOR u koopt!

Succes!!!wink.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...