Jump to content

Nieuwe cd-speler 3000 eur


Harman Karton
 Share

Recommended Posts

Guest Rev. Fatman
Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers?

 

Erg vreemd imho.

 

 

Ach. Uiteindelijk is het een som der delen. ;)

 

En kwaliteit is in deze beslist niet evenredig met de hoogte van het aanschaf budget. ;)

 

Maarre aan mijn speakers kleeft toch ook het hoogste budget der delen. :)

Link to comment
Share on other sites

Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers?

 

Erg vreemd imho.

Een speaker is, afgezien van actieve versies, een passieve doorgever. Met, gelijk andere componenten, een eigen al dan niet gekleurd/gekunsteld karakter. Omdat alleen de speaker hoorbaar weergeeft lijkt het karakter daarvan bepalend in plaats van slechts/ook uitvergrotend van wat eraan vooraf gaat. Het is daarom niet reeel de invloed van een CD speler op nul en die van speakers op 100 te zetten.

Link to comment
Share on other sites

allemaal relatief toch?

er zijn toch ook prachtige speakers voor heel redelijke bedragen?

 

de persoon die de set koopt = alles bepalend. wat zoekt hij voor geluid, wat voor muziek draait hij, waar woont hij?

 

en dan per set kun je bepalen wat doorslaggevend is voor het totaal. als dat er al is.

en als dat zin heeft

 

als ik de ene cd speler mooier vind klinken dan de ander, zal het me uiteindelijk worst zijn welk percentage van het geluid die bepaalt ;)

Link to comment
Share on other sites

Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers?

 

Erg vreemd imho.

 

 

Mij heeft mn ondertussen geleerd dat de bron, welke ook, het belangrijkste is want als de bron het niet kan doorgevendan kan de speaker het niet weergeven ;)

 

 

 

En dat kan een CD-speler van 3000,- beter dan

Link to comment
Share on other sites

Het verbaast mij zeer dat er nu nog steeds audiofielen zijn die denken dat een cd speler van

Link to comment
Share on other sites

:P

Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers?

 

Erg vreemd imho.

 

 

Mij heeft mn ondertussen geleerd dat de bron, welke ook, het belangrijkste is want als de bron het niet kan doorgevendan kan de speaker het niet weergeven ;)

 

 

 

En dat kan een CD-speler van 3000,- beter dan

Link to comment
Share on other sites

:P

Als ik het zo eens allemaal lees vinden de forummers hier blijkbaar de CD speler belangrijker dan de speakers?

 

Erg vreemd imho.

 

 

Mij heeft mn ondertussen geleerd dat de bron, welke ook, het belangrijkste is want als de bron het niet kan doorgevendan kan de speaker het niet weergeven ;)

 

 

 

En dat kan een CD-speler van 3000,- beter dan

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
onzinnig draadje. alle doven komen weer uit het hok, de mensen die kunnen horen er weer tegenin. zonde van de ruimte.

 

kap met dit gedoe en ga lekker luisteren.

 

groet

 

Ik doe de laatste dagen niet anders :D

 

Voor 1000euro kun je een goed klinkende cd-speler kopen heb ik van de week nog gehoord. Een volgens

de eigenaar vriendelijke geprijsd type Arcam, wel een beetje geupgrade met een Tentclock en mooie BB opamjes. Klonk verschrikkelijk goed t.o.v. een Benz Ace L en Trigor? riaa .

 

Er was gewoon muziek :) Wellicht dat ik daarom geen enkele behoefde

had om naar typenummers ed te kijken <_<

 

Mijn Pioneer spelertje kostte maar 400euro + 200 euro trafo's klinkt

Link to comment
Share on other sites

onzinnig draadje. alle doven komen weer uit het hok, de mensen die kunnen horen er weer tegenin. zonde van de ruimte.

 

kap met dit gedoe en ga lekker luisteren.

 

groet

Ach, wat makkelijk is deze opmerking toch ook altijd. Mensen die geen verschillen horen, zijn doof. Mensen die wel (en altijd en overal) verschillen horen, hebben gouden audiofiele oortjes... Sterk hoor... Sjonge...

 

Ik kan die opmerking natuurlijk omkeren, maar dat zou te makkelijk zijn...

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Ach, wat makkelijk is deze opmerking toch ook altijd. Mensen die geen verschillen horen, zijn doof. Mensen die wel (en altijd en overal) verschillen horen, hebben gouden audiofiele oortjes... Sterk hoor... Sjonge...

 

Wellicht zijn die gewoon gelukkig en tevreden met hun spullen. Net als die bezitter, van die Arcam speler die

m.i. dat zeker was :)

Link to comment
Share on other sites

Hoe duurder hoe beter . :D

Is dus ook weer een dooddoener. Duurder hoeft niet altijd beter te zijn, behalve als het voor jou wel zo is. Dan ben je wel snel klaar ook, want dan koop je alleen het duurste en weet je dat het beter is. Ik geloof dat ik ergens heb gelezen van een set wat in de richting ging 700000,- euro. Dat wordt flink sparen voor je, mijn beste.

[/quote

 

ik zat maar een beetje te dollen hoor :D , omdat het weer over die cd spelers gaat :rolleyes:

gr :( hj :D

Link to comment
Share on other sites

Mede en tegenstanders blijf je toch houden en dat mag allemaal.

 

Mensen die obsessief met hun uit de klauwen gelopen hobby bezig zijn menen ineens wereldse verschillen waar te kunnen nemen (CD-spelers / kabeltjes etc) en dat is het geen wat de nuchteren de knopen van zijn of haar gulp doet springen van het lachen.

 

En dan nog glashard blijven volhouden dat het waar is ook.

 

Dit heeft imo niets meer met audio te maken!!

 

Just my 2 mV

Link to comment
Share on other sites

Mede en tegenstanders blijf je toch houden en dat mag allemaal.

 

Mensen die obsessief met hun uit de klauwen gelopen hobby bezig zijn menen ineens wereldse verschillen waar te kunnen nemen (CD-spelers / kabeltjes etc) en dat is het geen wat de nuchteren de knopen van zijn of haar gulp doet springen van het lachen.

 

En dan nog glashard blijven volhouden dat het waar is ook.

 

Dit heeft imo niets meer met audio te maken!!

 

Just my 2 mV

 

 

Precies!! :D

 

Het is allemaal autosuggestie.

hoe kan iemand beweren dat iets beter terwijl dat niet het geval is en hij ook nog geeneens weet hoe de beluisterde muziek in het echt klinkt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Mede en tegenstanders blijf je toch houden en dat mag allemaal.

 

Mensen die obsessief met hun uit de klauwen gelopen hobby bezig zijn menen ineens wereldse verschillen waar te kunnen nemen (CD-spelers / kabeltjes etc) en dat is het geen wat de nuchteren de knopen van zijn of haar gulp doet springen van het lachen.

 

En dan nog glashard blijven volhouden dat het waar is ook.

 

Dit heeft imo niets meer met audio te maken!!

 

Just my 2 mV

 

Laat ik het eens anders stellen, als mijn buurman een CD-speler koopt van 10.000 euro, dan kan ik

alleen maar blij voor hem zijn. Geweldig toch!

Dat de beste man in kwestie in een 3e hands barrel rijd, is gewoon een kwestie van keuzes maken.

 

Waarom afgunstig? want dat is het gewoon! het is puur de kift en dingen belachelijk maken. :confused:

 

Mijn broek zakt er vanaf :(

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

kijk ik heb tenminste je interesse gewekt. das al een vooruitgang.

 

niet dat ik nog veel van je verwacht, maar het is vooruitgang.

 

afijn, ik ga weer lekker luisteren.

 

groet

Interesse? Waarin? Nee, je hebt me hooguit geirriteerd met je simpele opmerking... Toegegeven, dat is ook een hele prestatie...

Link to comment
Share on other sites

Euh moderator, slotje please!!!

 

Wat een zielige vertoning weer allemaal. Allemaal 1 stapje terug. Niemand heeft alle wijsheid in pacht. Waar gaat het ook weer over?? O ja cdeetjes afspelen. Poe hee.

 

Aan de andere kant; saai is het niet...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...