Jump to content

Nieuwe cd-speler 3000 eur


Harman Karton
 Share

Recommended Posts

Hoi

 

Bedankt voor de tips.

Moeilijke verhalen altijd waarbij hele dure spelers worden weggespeeld (weggespeeld nog wel !) door veel goedkopere maar inderdaad mooie cdspelers uit china. Esound ook zo-iets, ik zie ze wel nu alweer 2de hands verschijnen. Met mijn huidige speler doe ik al 10jaar.

Nu is primaluna ook een soort chinees, maar toch nog andere prijzen.

 

'k heb trouwens al een aardige draaitafel: Michel Orbe, met Benz AceL (is dat wat?)

 

Ik zou zeggen sla dat hele cd gebeuren over , scheelt een boel geld en voor 3000 heb je al heel wat draaitafel , ik ken niet alles maar een VPI scoutmaster sign plus middenklasse ZYX element hier bij mij does the job .

CD... weg ermee :D

Mark levinson vond ik wel mooi , heb je voor 4 2e hands

Link to comment
Share on other sites

Er wordt maar heel makkelijk gezegd, van:

"vergeet die CD-speler maar en koop voor dat geldt een draaitafel"

 

 

Punt 1: voor 1.000 euro heb je een cd-speler die de sterren v/d hemel speelt ! :D

heb je voor dat geldt ook al een complete draaitafel + arm + element van zo,n hoog niveau ?

 

Punt 2: Harman Karton heeft al een draaitafel

 

Punt 3: het belangrijkste -> wat heeft Harman Karton reeds allemaal al aan CD,s in bezit !

los v/h feit dat het aantal beschikbare titels op CD nog altijd groter is dan op LP,s

 

Verder nog een aanbeveling: de Yamaha CD-S2000, ca. 1500 euro

- degelijk gebouwd met een degelijke metalen cd-lade !

- speelt ook SACD

- zeer veel goede recensies

 

Persoonlijk vind ik 1.500 euro al een hoop geld voor een CD-speler,

niet vanwege budgetaire redenen maar omdat m.i.z. duurdere spelers niet

(veel) extra kwaliteitswinst geven !

Link to comment
Share on other sites

Top, dat doe ik. Weet je wat ik gebruik gewoon mijn 2de dvd-speler van philips van 79euri. of nee ik gebruik mijn protbale dvd-speler met hoofdtelefoon van 10euri die ik altijd meeneem op vakantie en ook van geniet.

 

(PS ooit eens een cambridge 840 <met ook zeer goede recensies gehoord in vergelijk met een enkele spelers van 3000, tja toch wel een verschil....).

 

Ik stop ermee, ........

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman

Ik stop ermee, ........

 

Of je koopt een dure draaitafel met drie moteren en evenzoveel armen en elementen, dat is namelijk geen geldvernietiging :unsure:

 

Zo te lezen niet jouw hobby, maar toch echtwel een HOBBY. ;):D

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Top, dat doe ik. Weet je wat ik gebruik gewoon mijn 2de dvd-speler van philips van 79euri. of nee ik gebruik mijn protbale dvd-speler met hoofdtelefoon van 10euri die ik altijd meeneem op vakantie en ook van geniet.

 

(PS ooit eens een cambridge 840 <met ook zeer goede recensies gehoord in vergelijk met een enkele spelers van 3000, tja toch wel een verschil....).

 

Ik stop ermee, ........

 

De meeste HEAR geven je toch echt een welgemeend persoonlijk advies.

Het is niet verstandig om direct te denken dat je HEAR "gepiepeld" wordt.

 

p.s. dat sommige hun "oud zeer" via jouw topic tegen elkander uitspelen ....tja ...ach laat ze.

Link to comment
Share on other sites

Hallo harmon , gewoon een goede en evt. een dure speler kopen , er lopen hier zoveel Jacco's rond , niet naar luisteren.

Er zijn wel degelijk verschillen tussen goede/slechte spelers , ik heb in mijn loopbaan velen mogen beluisteren en de beteren klinken ook echt beter, vooral analoger.

 

Er zijn hear veel lui met blijkbaar slechte oortjes , ik draai nu sinds 1999 met een Burmester en wil/kan ook nooit weer anders, je weet niet wat je hoort kwa rust ( niet digi dus), definitie , prachtig krachtig maar strak laag , geen vervelende s-klanken , maar vooral MUZIEK!!!!! ;)

 

mvg. Soundlover

Link to comment
Share on other sites

Er zijn wel degelijk verschillen tussen goede/slechte spelers ....en de beteren klinken ook echt beter, vooral analoger.

mvg. Soundlover

 

Ja dat lijkt me logisch dat een slechte speler slecht klinkt. :)

 

Maar de verschillen tussen betaalbare, dure en extreem dure cd-spelers zijn nihil.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat in een gezelschap mensen spelers van elkaar wisten te onderscheiden terwijl het prijsverschil tot wel

Link to comment
Share on other sites

Hallo harmon , gewoon een goede en evt. een dure speler kopen , er lopen hier zoveel Jacco's rond , niet naar luisteren.

Er zijn wel degelijk verschillen tussen goede/slechte spelers , ik heb in mijn loopbaan velen mogen beluisteren en de beteren klinken ook echt beter, vooral analoger.

 

Er zijn hear veel lui met blijkbaar slechte oortjes , ik draai nu sinds 1999 met een Burmester en wil/kan ook nooit weer anders, je weet niet wat je hoort kwa rust ( niet digi dus), definitie , prachtig krachtig maar strak laag , geen vervelende s-klanken , maar vooral MUZIEK!!!!! ;)

 

mvg. Soundlover

Analoger? Beetje analoog? Beetje zwanger? <_<

 

Is toch ergens logisch dat de CD-spelerseigenaar van 12.000 euro in de war raakt, als ie constateert dat hij met een theedoek over z

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Analoger? Beetje analoog? Beetje zwanger? [ quote]

 

Analoger dan de meeste andere( goedkopere) spelers , voor degenen die dat niet snappen. ;)

 

HEAR kan zelfs Jelmer Steenhuis nog een punt aan zuigen. :confused:

Link to comment
Share on other sites

Iedereen wil toch dat zijn speler zo veel mogelijk analoog klinkt , en ik draai inderdaad OOK met een AVID draaitafel

 

Of hou jij van een digitaal geluid hj ? nee toch??? we willen toch graag dat een cd-speler het geluid van een draaitafel zo goed mogelijk benaderd , jij niet dan???

 

mvg. soundlover

Link to comment
Share on other sites

Vinyl is inderdaad erg mooi , maar ik vind wel dat het natuurlijk heel erg afhankelijk is van de opname op cd /lp.

 

Soms kan bij bepaalde opnamen/muziek de cd-speler beter klinken dan de draaitafel , en andersom geld dat ook.

Het is mooi dat je van beide werelden het goede/betere in huis hebt , moet er niet aan denken muziek te beluisteren op een k*t cd/dvd-speler , die zou ik gelijk naar de kringloop brengen. ;)

 

Wil toch wel erg graag dat de boodschapper van mijn muziekcollectie zijn werk zo goed mogelijk doet, dus vandaar ik kies voor goede merken/apparatuur , ik hoor namelijk wel verschil tussen cd-spelers van 200 euro of 3000 euro , hangt ook van het merk af natuurlijk , zijn ook spelers van 3000 euro die inderdaad voor geen meter klinken ,maar ik heb er nog geen

Link to comment
Share on other sites

Ja , daar hadden wij het ook over , dat een dure cd-speler erg mooi kan klinken , moet er niet aan denken om in een dure speler te solderen ,dat doe je in een flutapparaat , ga er van uit dat een goede fabrikant wel weet wat hij doet , en in mijn geval is dat ook hoorbaar , punt. :P

 

mvg. soundlover

Link to comment
Share on other sites

Er wordt maar heel makkelijk gezegd, van:

"vergeet die CD-speler maar en koop voor dat geldt een draaitafel"

 

 

Punt 1: voor 1.000 euro heb je een cd-speler die de sterren v/d hemel speelt !

heb je voor dat geldt ook al een complete draaitafel + arm + element van zo,n hoog niveau ?

 

Ja hoor, dat is mogelijk. Nieuw wordt misschien wat lastig(er), maar 2e hands no problemo. B)

 

Bij toeval werd ik daar eergisteren nog even weer aan herinnerd....

Ik fietste van m'n werk naar huis, toen ik bij een stoplicht een oude kennis tegenkwam, waarvan ik weet dat hij ook al jaren into HiFi/muziek is. We raakten aan de praat en 10 minuten later zaten we in zijn woonkamer.

Er stond nu een Jadis Orchestra buizenversterker en een prijzige Jadis CD-speler. De speakers waren hoge, maar zeer slanke Canton's.

 

Met CD (en amper opgewarmde buizen versterker) klonk 't geheel al erg mooi. Een groots, ruimtelijk geluidsbeeld vulde de kamer, met een mooi basfundament, ook op bescheiden volume, en nimmer dominant. Mooi open midden met heel overtuigende, natuurlijke stemmen en een sprankelend en gedetailleerd hoog.

 

In 't hoekje van z'n kamer stond een oude Thorens TD160.

 

Doordat deze in de hoek van de kamer stond, en de rest van de set in 't midden, tussen de speakers, dacht ik van:"Ach,...da's voor af en toe nog effe 'n plaatje draaien", maar no way!

 

Na enkele tracks van CD, schakelde hij de oude Thorens TD160 in.

(ongemodificeerd!) met eenvoudig, betaalbaar Ortofon MC Turbo element van maar € 113,- )

 

Wat ik toen hoorde was ik echt niet op berekend. Misschien komt 't doordat de CD-speler al goed klonk, en doordat deze er ook duur uitzag word je wellicht toch onbewust beinvloed dat 't ook wel zo zal klinken. (dat deed 't toevallig ook) De oude Thorens met 'taartschep' zag er niet echt uit, maar speelde nog mooier dan de CD-speler, vond ik! Hetzelde grote, ruimtelijke beeld met veel detail, maar met een bepaald gemak en vanzelfsprekendheid. Ik kon na afloop van slechts 1 nummer alleen maar 'Wow' uitbrengen.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Als ik dan toch iets mag noemen, de North Star Design Sapphire zou de combi 192-loopwerk/dac van datzelfde merk zeer dicht benaderen.

 

Die klinkt i.d.d. erg goed :) Ik snap trouwens niet waarom dit draadje vervuild wordt met draaitafelgeneuzel

Voor 2900 heb je een DIY kit of wellicht iets buiten het budget een gemonteerde Tent CD speler.

 

Die klinkt

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het moeilijk om iemand voor iets warm te laten lopen wat je zelf hebt en probeer dat normaal ook niet, maar nu moet ik ff.

Na mijn ervaringen met oa cd spelers van M. Levinson en Wadia, beide spelers van bijna 10000,- worden op dit moment bij mij thuis weg gespeeld door een ook nog eens veel mooiere en degelijkere tank van een cd speler van Shanling, de SCD-300 van 1050,- gekocht bij Arjen (Pacific Audio), doe er je voordeel mee of kom eens luisteren, en hij speelt ook nog eens je sacd's perfect af, daar had Wadia nog wel eens problemen mee trouwens. Hou je ook nog 2000,- over voor cd's!

 

AudioBill

 

Shanling,%20SCD300%20-%20001.jpg

 

Interessant (natuurlijk). Ik vraag me altijd af hoe iemand daar opkomt. Maar goed, weet je nog een recensie hiervan? En kun je een beetje meer vertellen over je ervaring hiermee? Vergelijken met iets van

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...