Guest tubejack Posted 2 augustus 2008 Report Share Posted 2 augustus 2008 Ik zie de humor niet. Ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 2 augustus 2008 Report Share Posted 2 augustus 2008 Voor mij ben je een zuiderling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2008 Report Share Posted 2 augustus 2008 In de beginjaren van de CD was er een engels recencent die een volgende stelling had: "Als je iedere vinyl molecule als een bit beschouwd is de resolutie van een plaat nog altijd veel en veel groter dan die van de CD." Ja, maar als je nou gewoon niet elke molecuul als een bit beschouwd, dan kom je ook niet met dit soort rare conclusies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Maar "details" meten bij pickup elementen, ken ik eigenlijk niet Groet, Jack Daarvoor moet je in je RIAA gaan meten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Maar "details" meten bij pickup elementen, ken ik eigenlijk niet Groet, Jack Daarvoor moet je in je RIAA gaan meten. Maar wie doet dat? Bovendien de meeste elementen moeten zo ' n 100uur ingespeeld worden. Kan me vergissen hoor, maar ik zie nooit mooie plaatjes van metingen. Hooguit de frequentie karakteristiek. Niet erg objectief lijk me. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Voor mij ben je een zuiderling. Zolang het maar geen "zonderling" is FF wat anders, aardig stuk om te lezen ..... gewoon in ABN. Pickup-elementen: de emotie in beeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Maar "details" meten bij pickup elementen, ken ik eigenlijk niet Groet, Jack Daarvoor moet je in je RIAA gaan meten. Maar wie doet dat? Hooguit de frequentie karakteristiek. Niet erg objectief lijk me. Jack Maar wie doet dat? ------- Freaks Hooguit de frequentie karakteristiek. ------------ En ook nog niet eens altijd. Niet erg objectief lijk me.------------- Kan je van een HiFi verkoper ( journalist ) niet verwachten. Wetende dat CeeDee veel beter enzovoortmeer is geniet ik toch het meest van vinyl. ( iedere gek zijn gebrek, ja toch? p.s. en daar hebbie echt geen peperveelgeldkostend element voor nodig ( mag natuurlijk best wel!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Maar wie doet dat? ------- Freaks Nou, volgens mij niets nieuws onder de zon, lees de vorige posting er nog maar eens op na. Naast het proberen te omschrijven hoe iets klinkt, wat in de praktijk toch niet lukt zou ik het een stuk objectiever vinden als dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Ik vind het een uitermate suggestief stukje van Kool. Het is volgens mij duidelijk vanuit zijn eigen voorkeur geschreven. We kunnen er niet omheen dat de LP meer vervormt dan de CD, dat er meer ruis is. Het zijn echter voor mij de typische a-musicale audiofielen die niet kunnen horen (en niet kunnen meten) dat je naast dit alles een warme stroom muziek het huis binnen krijgt. Waarom luister ik liever een goede live opname via FM luisteren dan via de CD? Echt niet omdat ik extra ruis binnen krijg of omdat er wat compressie is (vaak nog erger op CD). Er klopt gewoon iets in de weergave, iets heel niet audiofiels. Gisteren eens bij de buren op bezoek geweest. Ook een aardig topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Ik vind de hele discussie CD-LP niet meer interessant, beide kunnen z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 (edited) Ik vind het een uitermate suggestief stukje van Kool. Het is volgens mij duidelijk vanuit zijn eigen voorkeur geschreven. Wie doet dat nu niet.... bewust of onbewust... We kunnen er niet omheen dat de LP meer vervormt dan de CD, dat er meer ruis is. Het zijn echter voor mij de typische a-musicale audiofielen die niet kunnen horen (en niet kunnen meten) dat je naast dit alles een warme stroom muziek het huis binnen krijgt. Ok, maar nogmaals, waarom naast allerlei tekst geen mooie scope plaatjes? zo moeilijk is dat toch niet? Ik heb bij Henk de mooiste sinussen op de scope gezien.... kan heus wel hoor. Ik verwacht alleen dat e.e.a. moeilijker te beoordelen is. Later meer, moet weg! Ben er weer .... Over dat moeilijker beoordelen: Een element is een mechanisch iets en kan n Edited 3 augustus 2008 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Hoe zal ik het eens netjes zeggen Tubejack? Die metingen interesseren mij geen reet. Wat zei die Daniel von Recklinghausen ook maar weer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Hoe zal ik het eens netjes zeggen Tubejack?Die metingen interesseren mij geen reet. Dat kan, maar hoe denk je dat zo' n element wordt afgesteld? Naast geduld, liefde voor het vak, ervaring.... juist Wat zei die Daniel von Recklinghausen ook maar weer? Hoe zal ik het eens netjes zeggen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2008 Report Share Posted 3 augustus 2008 Gisteren eens bij de buren op bezoek geweest. Ook een aardig topic. Hele draadje gelezen i.d.d. aardig topic, maar wat heeft het met CD versus LP te maken? Dat het geluid verkloot wordt door de loudnesswar, daar kan het medium zelf toch niks aan doen? En ja ik heb ook een paar CD's die ik beter vind klinken dan de LP. Maar vaker is het andersom Dus om een oude koe uit de sloot te halen, als je fatsoenlijke spullen hebt kan uit beide veel muziek komen, voor mij persoonlijk is er g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 augustus 2008 Report Share Posted 4 augustus 2008 Je hebt gelijk, detail is inderdaad niet meetbaar maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 augustus 2008 Report Share Posted 4 augustus 2008 Ahaa!! Met "low-level information" wordt dus alles bedoeld waarin een normale high-end hifi-installatie tekortschiet?(Alle tekortkomingen, dus, die gewoon met BLOKGOLVEN kunnen worden aangetoond, als je maar WILT c.q. DURFT?) Yesssss Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 4 augustus 2008 Report Share Posted 4 augustus 2008 Heel gek, maar als ik iets mooi vind dan roept de ontwerper vaak iets met mooie blokgolven. Soms laat hij ook een mooi diagrammetje zien, waar ik dan vol bewondering naar kijk. Bij het verschil tussen LP en CD is mij ook wel eens verteld dat bij afspelen de LP mooiere blokgolven kan meten. Geen idee of het waar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 4 augustus 2008 Report Share Posted 4 augustus 2008 Gisteren eens bij de buren op bezoek geweest. Ook een aardig topic. Uit protest koop ik al zeker een half jaar geen muziek meer..... Ik heb ergens gehoord dat bij de nieuwe CD van BLof wel op kwaliteit wordt gelet.... gelukkig maar Hopend op betere tijden, groet, Jack Hallo Jack, Denk nou niet dat er vanuit de artiest en producers niet waarde wordt gehecht aan de kwaliteit van een productie. Er gaat juist heel veel tijd zitten in de opname, mixage en mastering en zolang het budget het toe laat zal dat optimaal worden besteed om er voor te zorgen dat het qua geluidskwaliteit top-notch is. Bl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 4 augustus 2008 Report Share Posted 4 augustus 2008 Waar ik werk zijn we juist heel erg bewust van levels. Iets platslaan tijdens de mastering is voor ons maar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 augustus 2008 Report Share Posted 4 augustus 2008 Dat je al een half jaar geen muziek meer koopt vind ik een beetje jammer. Er is genoeg minder populaire muziek wat niet wordt platgedrukt. Waar ik werk zijn we juist heel erg bewust van levels. Iets platslaan tijdens de mastering is voor ons maar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 augustus 2008 Report Share Posted 5 augustus 2008 Ik heb al eens geoppert, dat het mooi zou zijn dat bij een recensie van een LP of CDook iets over de opname kwaliteit verteld zou worden. Misschien een idee voor het lopende draadje "welke albums heb je deze week gekocht" Daar zou ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 5 augustus 2008 Report Share Posted 5 augustus 2008 Ik heb al eens geoppert, dat het mooi zou zijn dat bij een recensie van een LP of CD ook iets over de opname kwaliteit verteld zou worden. Misschien een idee voor het lopende draadje "welke albums heb je deze week gekocht" Daar zou ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 augustus 2008 Report Share Posted 5 augustus 2008 Het is inderdaad niet zo'n gek idee. Al zal het wel een panel moeten zijn met mensen die verstand hebben van muziekproductie en geluidstechniek. Ik zal het idee eens opwerpen bij een bekend Nederlands Hifi magazine. Super! Wat mij betreft is een "beetje" verstand van geluid, al goed Het moet natuurlijk niet te elitiar zijn. En all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 augustus 2008 Report Share Posted 5 augustus 2008 Zo zet ik net een oude LP op van Bowie, "Lets Dance " ooit gekocht voor een eurotje , wel evenmooi schoongewassen op de Okki en voorzien van een mooie binnen en buiten hoes. Let's Dance heeft nog n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 augustus 2008 Report Share Posted 5 augustus 2008 Shiiiiiiiit "val ik door de mand" Ik heb zegge en schrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts